Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vakuutusyhtiö vaatii kuittia

Vierailija
10.10.2022 |

Tein vahinkoilmoituksen muutossa rikkoutuneesta huonekalusta. Arvioin uuden vastaavan tuotteen hinnan. Nyt vakuutusyhtiö vaatii kuittia maksusta. No ei ole tallessa. Kysyin liikkeestäkin mutta ei löydy kun ei ollut mikään tilaustuote ja maksettu käteisellä.

Mitä nyt tehdä? En ole ymmärtänyt säästää kolmen vuoden takaista kuittia kun takuuaikaakaan ei ole.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta kuulostaa epäuskottavalta, että maksetaan tonnin sohva käteisellä. Mitä sille sohvalle on tapahtunut muuton jälkeen. Anna mä arvaan. Varmaan viety jo kaatopaikalle?

Ei kaikki ihmiset ole persaukisia. Ei tonnin sohvan ostaminen käteisellä ole mikään ihme

Käteisellä maksaminen on outoa, pankkikortilla ei.

Vierailija
62/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori mutta kuulostaa epäuskottavalta, että maksetaan tonnin sohva käteisellä. Mitä sille sohvalle on tapahtunut muuton jälkeen. Anna mä arvaan. Varmaan viety jo kaatopaikalle?

Ei kaikki ihmiset ole persaukisia. Ei tonnin sohvan ostaminen käteisellä ole mikään ihme

Kuka hullu maksaa tonnin sohvasta?

Tonni on ihan normaali hinta sohvasta.

Tai jopa halpa sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa tonnin sohvasta?

Minä maksoin 1700 eikä se ollut mielestäni edes kallis. Sohva on ollut meillä kovassa käytössä. Siinä lojutaan päivittäin ja yövieraat siinä nukkuvat. Päälliset irroitettu ja pesty useasti. Kotimainen Sits-sohva. Klassinen malli ja väri. 7 vuotta ollut arkemme ilo ja edelleen kuin uusi. Kun jaan hinnan käyttövuosilla niin eipä olekaan enää kallis. Povaan vielä toiset 7 vuotta käyttöikää lisää !

Vierailija
64/68 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiölle kelpaa myös kuitti uudesta sohvasta jonka ostat hajottamasi tilalle. Yleensä he kyllä kertovat tämän selväsanaisesti.

Vierailija
65/68 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kommentteja joten sori jos joku sanoi jo.

Kaupoilla on sähköinen kassajärjestelmä.

Kuitti voidaan etsiä sieltä jälkikäteenkin.

Tosin täytyy ensin tietää ostopäivä ja vaikka kellonaika sekä ostosumma.

Sieltä se löytyy. Oli maksutapa mikä vaan.

Tietty jos tehty "käteiskauppa" että kuittia ei olekaan niin sittenhän sitä ei ole.

Vierailija
66/68 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiölle kelpaa myös kuitti uudesta sohvasta jonka ostat hajottamasi tilalle. Yleensä he kyllä kertovat tämän selväsanaisesti.

Eivät ole ehdottaneet tätä. Asian käsittely ei etene koska sitä kuittia vaativat . Ja tämä rikkoontunut sohva on paikallaan joten huono tänne on toista sohvaa ottaa yhtä aikaa :( . Eivätkä ole ehdottaneet käydä katsomassa sohvaa.

Ja en toki odotakaan saavani vakuutuksesta uuden sohvan rahoja. Oon vain nyt ihmeissäni kun en uskalla hävittääkään.

Kaikenlaista kommenttia on tullut, itse hain täältä sitä että onko jollakin VARMAA tietoa että voivatko jättää vahingon käsittelemättä jos kuittia ei kertakaikkiaan löydy.

ap

ap

Vierailija
67/68 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kommentteja joten sori jos joku sanoi jo.

Kaupoilla on sähköinen kassajärjestelmä.

Kuitti voidaan etsiä sieltä jälkikäteenkin.

Tosin täytyy ensin tietää ostopäivä ja vaikka kellonaika sekä ostosumma.

Sieltä se löytyy. Oli maksutapa mikä vaan.

Tietty jos tehty "käteiskauppa" että kuittia ei olekaan niin sittenhän sitä ei ole.

vihjaatko viimeisellä virkkeellä siihen että myyjä olisi myynyt sohvan ohi kirjanpidon?

Vierailija
68/68 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkai vihjataan.

Mutta siis tämäpä just. Jotta maksutapahtuma olisi mahdollista etsiä niin pitäisi olla just noin tarkat tiedot. Ja kun maksoin käteisellä=setelillä ei mulla ole tarkkaa päivää tiedossa. Eikä summaakaan kun ostin muutakin samalla. Ja sain kuitin silloin . Mutta en ymmärtänyt säilyttää ja heitin ilmeisesti alkuvuodesta pois kun kävin vanhoja kuitteja läpi. Vai oikeastiko muut säilyttää paperikuitteja vuosikausia? Minä ainakin käyn noin kerta vuoteen läpi ja laitan pois kuitteja tavaroista joissa ei enää takuu voimassa.

ap