Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia teillä oli koronan alkuoireet?

Vierailija
10.10.2022 |

Minusta tuntuu, että saatan olla sairastunut. Olen ollut lähikontaktissa usean koronaa sairastavan kanssa töiden vuoksi viime päivinä.

Tänään olen väsynyt, olen aivastellut, nenä vähän vuotanut, painon tunne rinnalla, veren maku suussa ja outo karhea, polttava tunne kurkussa.

En tiedä kehittyykö tämä flunssaksi mutta on kyllä vähän erikoinen olo. En ole sairastanut koronaa ennen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut kahdesti ja molemmilla kerroilla vatsakivuilla.

Vierailija
2/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli päänsärky ja huono olo illalla. Yöllä nousi kuume.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet kuin apllä

Vierailija
4/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervoton kurkkukipu aamulla, sellainen että oikeasti pelotti niellä. Meni onneksi ohi kun joi kuumaa.

Väsymys taisi olla toinen huomattava. Muuten pääsin helpolla.

Puolisolla taisi olla tuo paineen tunne rinnalla ekoja merkkejä. Hän sairasti pahempana.

Vierailija
5/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskivut. Sitten vasta tuli kurkkukipu ja sen jälkeen kuume.

Vierailija
6/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/6 samat kuin aloittajalla ja testatusti korona. Melko oireeton nyt viikon kuluttua nuhaa ja väsymystä.

Vierailija
7/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks nousi kuume nopeasti 38.5, sitten alkoi säryt ja poltteet.

Vierailija
8/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronalle kuulostaa. Toivottavasti menee pian ohi.

Vierailija
9/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen oire oli kurkun karheus, sellainen "orastava kurkkukipu". Mutta ei se kunnon kurkkukivuksi ikinä mennyt. Tää oli kevättalvella, melko vasta kolmannen rokotuksen jälkeen, joten se eihkä lievensi oireita.

Vierailija
10/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdessa vuodessa vi rus muuntunut pieneksi nuhaksi ja yskäksi. Eihän sitä aiemminkaan kirjoitettu mihinkään,eikä ihmetelty, kun oli flunssa, se vain oli ja meni ohi, rauhoittukaa jo ja elämä jatkuu, vaikka silloin tällöin pieni nuha riesana. Tehottomat piip eivät tässä vaiheessa auta, jos koskaankaan, kolmas vai neljäs jo jollain, sanottu että suojaa vakavalta muodolta, nythän se vakava muoto on se nuha, sen kestää ilman yhtä, kahta, kolmatta tai neljättä.

Vierailija
11/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, taitaa olla koronaa. Täytyy sanoa miehelle kun tulee kotiin, että hakee testejä.

En ole koskaan sairastanut tosiaan mutta kaikki rokotteet on mitä olen voinut saada.

Outo paineen tunne päässä ja näenkin huonommin. Voi olla, että tämä ehtii menemään vielä ohikin.

Sitä on nyt paljon liikkeellä.

Ap

Vierailija
12/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos noi oireet olleet sitä luokkaa että ne huomaa vaikka muutoin ei vähästä valittaisi?

Vierailija
13/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut kahdesti ja molemmilla kerroilla vatsakivuilla.

Ja mulla alkoi molemmilla kerroilla aivan omituisilla silmillä eli yhtäkkiä silmät oli käsittämättömän valonarat ja tuntui ettei näekään kunnolla. Sitten iski niskasärky joka sitten jo seuraavana päivänä olikin ihan mieletön kurkkukipu jolle ei vedä vertoja sen paremmin angiina kuin mononukleoosi. Ei oikein kärsinyt nielaista edes omaa sylkeään.

Tuo kurkkukipu kesti sitten 3 vuorokautta ja jos se alkoi äkisti (siis tyyliin kolmessa vartissa kurkku oli sikakipeä eikä sitä ennen yhtään) niin ihan yhtä äkisti se meni poiskin. Tosin tuon jälkeen alkoi sitten nämä kaikki mahdolliset muut oireet (paitsi se nuha ja kunnon kuume) ja ne tuli enempi peräkkäin kuin päällekkäin. Kolmisen viikkoa kesti kummallakin kerralla oireet ja nyt tämän jälkimmäisen jäljiltä jäi ilmeisen pysyviäkin näköhäiriöitä ja valonarkuutta sekä aivan julmettu hikoileminen.

Outo tauti.

Vierailija
14/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos noi oireet olleet sitä luokkaa että ne huomaa vaikka muutoin ei vähästä valittaisi?

Todellakin huomaa. Olo on todella outo ja sellainen heikottava eikä yhtään normaali "taitaa olla flunssa tuloillaan"-olo. Lähinnä epäili, että näinkö se tässä nyt on viikatemies tulossa kylään.

Jotkut ilmeisesti on niin onnekkaita ettei huomaa koko tartuntaa.

Vierailija
15/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vähän karhe tunne keuhkoputkissa - vähän kuin yskittäisi, mutta ei kuitenkaan vielä yskitä. Sitten nousi vauhdilla kova kuume ja seuraavana päivänä sitten alkoi yskä ja nuha ja väsymys. Kuume meni ohi viidessä päivässä, minkä jälkeen vatsa meni sekaisin ja alkoi tuntua, että happi loppuu/hengästyy, vaikkei tekisi mitään. Nyt on 11 päivä tautia menossa, nuha, yskä, väsymys ja hengenahdistus jatkuu ja kotitesti näyttää edelleen vahvasti positiivista. Ei oo ihan pikkunuha meikäläisellä ainakaan tämä omikronkaan. 

Vierailija
16/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli päänsärky ja huono olo illalla. Yöllä nousi kuume.

Sama. Ja tuo huono olo ei mulla ollut mitään pahoinvointia, että tekisi mieli oksentaa vaan nimenomaan sellainen kokonaisvaltaisen huono ja epänormaali olo. Ja tuossa vaiheessa ei vielä ollut kuumettakaan.

Vierailija
17/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt edes huomata, kuolin välittömästi!

Heko heko. No siis, mulla alkoi kurkkukipuna ja yskänä. Siitä se sitten hiljalleen alko pahentua. Oikeestaan aika perusinfluenssa, eli aika persiist. Kesti vajaan viikon. 

Vierailija
18/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet minullakin ja korona oli ja on parhaillaan. Täällä lepäillään nyt

Vierailija
19/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen vähän karhe tunne keuhkoputkissa - vähän kuin yskittäisi, mutta ei kuitenkaan vielä yskitä. Sitten nousi vauhdilla kova kuume ja seuraavana päivänä sitten alkoi yskä ja nuha ja väsymys. Kuume meni ohi viidessä päivässä, minkä jälkeen vatsa meni sekaisin ja alkoi tuntua, että happi loppuu/hengästyy, vaikkei tekisi mitään. Nyt on 11 päivä tautia menossa, nuha, yskä, väsymys ja hengenahdistus jatkuu ja kotitesti näyttää edelleen vahvasti positiivista. Ei oo ihan pikkunuha meikäläisellä ainakaan tämä omikronkaan. 

Tuo epänormaali hengästyminen on todella inhottavaa ja itsellä se jäi pitkäksi aikaa tartunnan jälkeen. Samoin jäi tämä hirvittävän voimakas hikoaminen jonka eteen ei tarvitse rasittaa itseään yhtään vaan normaali kotiaskare riittää. Elämä muuttui jotenkin hirmu raskaaksi sairastamisen jälkeen kun aerobinen kunto suorastaan romahti vaikken edes ollut varsinaisesti vuodepotilaana missään vaiheessa. Ei ole ikinä aiemmin mikään flunssa eikä edes influenssa saanut tällaista aikaan. Nyt tuntuu ettei kuntoa saa mitenkään takaisin samalle tasolle kuin mitä se oli ennen sairastumista vaan aina tulee takapakkia ja yhtäkkiä hengästyykin ihan pikkujutusta kuin olisi juoksulenkin vetäissyt.

Vierailija
20/44 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valonarkuus ja "sumea" näkö oli ihan eka oire ja ehdin varata ajan silmälääkäriinkin. Sitten tulikin aivan älytön kurkkukipu joka ei todellakaan ole milläänmuotoa sellainen kuin normiflunssassa tai edes angiinassa vaan kurkku on oikeasti ihan käsittämättömän kipeä. Sitä ei oikein voi edes kuvailla enkä ainakaan itse osannut edes kuvitella että kurkku voisi niin kipeä ollakaan. Lämmin juoma jeesasi, samoin ananastuoremehu vaikka kummankaan nieleminen ei kyllä hyvää tehnyt ja ekaa kertaa ikinä piti syödä särkylääkettä kurkkukipuun. Hampaiden ahkera peseminen (siis about 10 kertaa päivässä) auttoi myös jostain syystä. Kiitos vielä kaikille jotka antoi palstalla vinkkejä kun niitä kyselin.

Ei nuokaan sitä kipua pois vieneet, mutta sen pahimman terän kuitenkin. Tuon "sisäisen" kurkkukivun lisäksi koko kaula ja niska sekä yläselkä ja rintakehä oli aivan juntturassa ja tuntui kuin jokin puristaisi/kuristaisi kokoajan hieman kovemmin.

Tuo oli siis se ihan eka oirekirjo. Sitten tuli niin hikoilua, vatsakipua, yskää, hirmuista limaneritystä kuin päänsärkyäkin ja tuntui ettei saa happea ja pelkkä sukkien jalkaan pukeminenkin sai hengästymään. Kunnon kuumetta sen sijaan ei noussut eikä ollut nuhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi