Mitä teet, jos löydät maasta 70 euroa käteistä?
Minä nimittäin juuri löysin ja mietin, pidänkö itselläni vai vienkö jonnekin.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluisihan kaikki yli 20e viedä löytötavaraan, mutta pelkkää käteistä, en varmaan itse veisi.
Luulin, ei rahassa raja on sata euroa. Ehkä muistelen nyt markka-aikaa. 😔
Löytöpaikka ratkaisee. Kerran tavaratalon hissin lattialla oli pienehkö kasa 20 euron seteleitä. Nappasin ne talteen ja jatkoin matkaa. Kun ovi aukesi, oli siellä hieman pöllämistyneen näköinen setä. Annoin rahat hänelle sen kummemmin miettimättä :)
Vierailija kirjoitti:
Sillähän saa iltasavut viikoksi. Pitäisin rahat jos löydän.
2 iltaa kestäisi itselläni pajautella pois 15 euron grammahinnalla.
Aika jänskisti löydetty setelirahaa tuollainen summa. Ilmeisesti kirjekuoressa, pussissa tai lompakossa olleet. Ei ole olemassa 70 euron arvoista seteliä....
Pitäisin itse. isommankin summan pelkkää rahaa. Joskus haaveilen löytäväni metsästä sienireissulla rikollisten rahakätkön ja aivan varmasti pitäisi ne kaikki itse.
Jos löytää lompakon niin silloin eri asia mutta jos löytää seteleitä niin ne voi pitää koska mihin kävisit ne jättämässä ja kuka katsoisi että juuri se oikea omistaja ne saisi ?
Ryyppäämään, ryyppäämään, lähtisin heti ryyppäämään!
Faith kirjoitti:
Odottaisin hetken paikan päällä, josko joku tulee etsimään rahoja. Jos ei, veisin tai postittaisin sen poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon.
70 euroa on monelle iso summa. Uskoisin että moni soittaa löytötavaratoimistoon ja kyselee rahan perään. Ja ilahtuu jos se on siellä.
Minä en kyllä ymmärrä yhtään tätä löytötavaratoimistojuttua. Miten sieltä voi kysellä jotain, jota ei voi omakseen mitenkään todistaa? Lompakossa voi olla henkkarit tai muuta henkilökohtaista tavaraa, josta tunnistaa. Jos rahat on jossain kirjekuoressa, sitä voi kuvailla, samoin jos seteleissä on jotain tunnistettavia merkkejä.
Mutta esim. minulla on tällä hetkellä lompakossa pari seteliä, joissa ei ole mitään erityistä. Jos minä tiputtaisin ne tielle, miten minä voisin mennä kyselemään niitä löytötavaratoimistosta? Itse asiassa ei tulisi edes mieleen kysellä, koska en voi mitenkään todistaa, että ne on mun rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vaatteita.
Sijoita rahat Antti Tuisku-verkkareihin sekä eriparisiin Robin-kumisaappaisiin, sillä EU kieltää kertakäyttövaatteet ja ostoksesi tulee olemaan tulevaisuudessa painonsa arvoinen kultaa!
Vierailija kirjoitti:
Aika jänskisti löydetty setelirahaa tuollainen summa. Ilmeisesti kirjekuoressa, pussissa tai lompakossa olleet. Ei ole olemassa 70 euron arvoista seteliä....
Mitä jänskää on yhdessä kaksipymppisessä ja yhdessä viiskymppisessä?
Ei niin yhtään mitään.
Pistäisin taskuun.
Aikanaan työskentelin baarissa ja tuon tuostakin löytyi seteleitä lattioilta sulkemisajan jälkeen. Usein ihan 50€. Sillon 10-15 vuotta sitten oli vielä aika yleistä nostaa käteistä baarireissulle. Aina pistettiin omaan taskuun.
Mäkin jotenkin ajattelin että löytötavararaja olisi se 100 euroa.
Jonain toisena päivänä 50 euroakin on itselleni iso raha. Sitten on niitä päiviä, kun se ei ole niin maata kaatavan iso raha. 50e ja 20e voi hyvin löytyä yhteen käärittynä rullana.
Kyllä omasta rahapussistani löytyy kesäaikana jopa 400 euroa, kun mennään pohjoiseen. Hyvä olla käteistä matkalla jos vaikka päivänkin on pankit jumissa, niin saa silti majoituksen ja ruokansa maksettua. Muistan että parina kesänä on jonkun pankin korttien kanssa ollut parikin päivää ongelmaa.
Pidän itsellä. Löysin kerran 2000 euroa kirjekuoressa ja pidin itsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin vaatteita.
Sijoita rahat Antti Tuisku-verkkareihin sekä eriparisiin Robin-kumisaappaisiin, sillä EU kieltää kertakäyttövaatteet ja ostoksesi tulee olemaan tulevaisuudessa painonsa arvoinen kultaa!
Ostan kirpparilta. Saa enemmän käyttökelpoisia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin yhtään mitään.
Luulisi että kevyt paperinpala liikkuisi ilmavirtojen mukana. Kadulta kerrottiin löytyneen. Erikoista että nipussa... tälläkin hetkellä ulkona navakasti tuulee. Semmosta jänskää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin yhtään mitään.
Luulisi että kevyt paperinpala liikkuisi ilmavirtojen mukana. Kadulta kerrottiin löytyneen. Erikoista että nipussa... tälläkin hetkellä ulkona navakasti tuulee. Semmosta jänskää.
Jos et ole huomannut, niin joskus on ihan tyyntäkin. Ja joskus tuuli on kuljettanut jotain vähän suojaisempaan paikkaan.
Minä en ole koskaan löytänyt kuin yhden setelin kerrallaan. Mutta kyllä ne on ihan paikallaan siinä mun nenän edessä tiellä tai kadulla olleet.
En tiedä.
Ennen olisin vienyt löytötavaratoimistoon.
Nykyään ehkä seurailisin puskaradiota, kaipaako joku niitä itsensä tai erityisesti jonkun "vähempiosaisen" omaisen puolesta ja jos ei, niin saattaisin pitää ( ja odottaisin milloin meteoriitti iskee päähäni)