Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet, jos löydät maasta 70 euroa käteistä?

Vierailija
10.10.2022 |

Minä nimittäin juuri löysin ja mietin, pidänkö itselläni vai vienkö jonnekin.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin pitää itse sillä miten kukaan voi tunnistaa omakseen jos viet löytötavarana?

Vierailija
2/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itselläni, kiitän vuolaasti mielessäni rahan oikeaa omistajaa ja pyydän anteeksi, ja menen ostamaan sillä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löisin 50e ja toki katselin ympärilleni onko lähistöllä ihmistä sen näköisenä, että etsii jotain. (Ja ihan oikeasti olisi käynyt kysymässä onko hän kadottanut jotakin). Mutta lähimainkaan ei ollut ketään ja oli tuulinen keli. Ties mistä kaukaa koko raha oli siihen tupsahtanut. Pidin itselläni.

Vierailija
4/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisihan kaikki yli 20e viedä löytötavaraan, mutta pelkkää käteistä, en varmaan itse veisi.

Vierailija
5/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin kuperkeikan.

Vierailija
6/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin jollekkiin, joka tarvitsee sitä enemmän kuin minä

Vierailija
7/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ostamaan rahoilla kaljaa.

Vierailija
8/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin pitää itse sillä miten kukaan voi tunnistaa omakseen jos viet löytötavarana?

No sepä juuri. Ja osaisinko viedä tuon 70 euroa juuri oikeaan paikkaan, josta rahojen hukkaaja osaisi mennä niitä etsimään? Tässä lähellä on S-Market 700 metrin päässä ja pizzaravintola 600 metrin päässä, busseja kulkee eestaas (on voinut pudota bussimatkailijalta) ja lukio. Mihin veisin rahat ja miten voi olla varma, ettei siellä S-Marketissa, pizzaravintolassa tai lukiolla otettaisin rahoja omaan käyttöön?

ap

9/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin taskuun ja kiittelisin hyvää onneani.

10/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisin hetken paikan päällä, josko joku tulee etsimään rahoja. Jos ei, veisin tai postittaisin sen poliisilaitoksen löytötavaratoimistoon.

70 euroa on monelle iso summa. Uskoisin että moni soittaa löytötavaratoimistoon ja kyselee rahan perään. Ja ilahtuu jos se on siellä.

Vierailija
11/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin ja odottelisin hetken, että ilmaantuuko joku jotain etsivän näköinen ihminen lähettyville. Jos ilmaantuisi, kysyisin mitä etsii ja jos osaisi kertoa summan, antaisin hänelle. Kovin kauaa en todennäköisesti odottelisi vaan ottaisin rahat mukaani ja käyttäisin.

Vierailija
12/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloinen ja törsäisin sen.

Vierailija
13/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäisin rahat taskuuni ja pitäisin itselläni.

Olisin kiitollinen hyvästä onnestani ja kiittäisin luojaa, sitten rukoilisin rahan hukanneen puolesta (ei kai voi olettaa että hän olisi pudottanut setelit jonkun ne löytääkseen?) että hänellä olisi tänään ruokaa ja mitä tarvitsee.

Käyttäisin summan omiin välttämättömiin tarpeisiini. Lopuksi käyttäisin pienen osan hyväntekeväisyyteen, antamalla rahaa suoraan, tai esim hyvän tipin jostain palveluksesta.

Kiitollisuus ja hyvän kierrättäminen.

Ajattelisin että oli tarkoitettu kohdalleni tällainen onni tänään.

Vierailija
14/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän saa iltasavut viikoksi. Pitäisin rahat jos löydän.

Vierailija
15/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin

Vierailija
16/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä on käteisenä tuollainen summa? Mahdollisesti jollakin mummolla tai vaarilla? Kädet ovat jo niin kömpelöt, että raha ei ole mennytkään taskuun vaan pudonnut kadulle. Rahojen pudottajalle se on iso summa, jolla pitää saada ruokaa moneksi päiväksi ja / tai lääkkeitä. Tuntuisi tosi pahasta työntää nuo rahat kylmästi omaan taskuunsa. Parkkipaikalta löytää usein kolikoita ja ne pistän omaan taskuuni tai jätän autooni pysäköintimaksua varten.

Vierailija
17/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itse hukannut ison summan rahaa. En edes viitsinyt lähteä etsimään, koska aivan varmasti joku löytäjä oli ne jo ottanut itselleen. Ruoskin itseäni mielessäni hetken ja päätin olla vastaisuudessa tarkempi. Ja päätin, että jos joskus löytäisin rahaa, pitäisin ne itselläni.

Vierailija
18/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin koko summalla kannabista.

Vierailija
19/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asettelen iloisena rahan lompakkoni ja kiitän tietä anteliasuudestaan.

Vierailija
20/48 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on euroopan kalleimmat autot, kallein polttoaine, kallein sähkö ja helsingissä joku rupinen kallion 17m2 koppikin maksaa varttimiljoonan.

Sitten täällä taivastellaan miten jollain voikin olla päällä niin suunnattomia summia kuin 70€

Joo, saahan sillä ihan reilut puoli tankkia bensaa jonkonkin nissanprimeraan ja puolitoista kassia perusruokaa Citymarketista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan