Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankki kyselee arviota käteisnostoista ja käteisen käyttötarkoituksesta

Vierailija
10.10.2022 |

Pitääkö niille selittää yksityiskohtaisesti mihin käyttää automaatista nostetut setelit?

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan kuullut pankkitilin nostoista, mutta laki velvoittaa tarkistamaan alkuperän, jos tilille tallennetaan käteistä rahaa ja siihen riittää muutama sata euroa. Laki rahanpesusta.

Tulin nosto-oikeus määritellään tilin avauksen yhteydessä ja se voi olla vaikka miljoona.

Yritin tallettaa lapsen possusta kolikot hänen tilille automaatilla, mutta jäi kun pitäisi olla passi että saa laittaa rahat tilille, eikä minulla ole voimassa olevaa? Ei herraisä! Kyse max 100e summasta. Harmaata taloutta kerrakseen...

Ja mitenkä se talletusautomaatti kysyy passia? Minne se automaatilla esitetään? Omassa nettipankissa täytin aikoinaan kun määräys tuli voimaan, lomakkeen jossa tiedusteltiin lähinnä vain kuukausittaisten käteistalletusten suuruus, eikä ole kyselty ~300€ talletuksista mitään.

Vierailija
82/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan kuullut pankkitilin nostoista, mutta laki velvoittaa tarkistamaan alkuperän, jos tilille tallennetaan käteistä rahaa ja siihen riittää muutama sata euroa. Laki rahanpesusta.

Tulin nosto-oikeus määritellään tilin avauksen yhteydessä ja se voi olla vaikka miljoona.

Yritin tallettaa lapsen possusta kolikot hänen tilille automaatilla, mutta jäi kun pitäisi olla passi että saa laittaa rahat tilille, eikä minulla ole voimassa olevaa? Ei herraisä! Kyse max 100e summasta. Harmaata taloutta kerrakseen...

Ja mitenkä se talletusautomaatti kysyy passia? Minne se automaatilla esitetään? Omassa nettipankissa täytin aikoinaan kun määräys tuli voimaan, lomakkeen jossa tiedusteltiin lähinnä vain kuukausittaisten käteistalletusten suuruus, eikä ole kyselty ~300€ talletuksista mitään.

Joo, ei ainakaan täällä TalletusOtto-automaateilla mitään passia kysellä. Riittää, että on pankkikortti sille tilille jolle pitää tallettaa ja pin koodi sille kortille. Lapsen possusta voi tallettaa vaikka omalle tilille ne rahat, jos lapsella ei pankkikorttia vielä ja siirtää sitten omalta tililtä lapselle.

Useamman kertaa olen tallettuna ja kalenterikuussa saa ainakin OP:n tilille tallettaa 1000 euroa. Kukaan ei kysele mitään. Ja ei toistaiseksi ainakaan pankkiautomaatilla rahaa nostaessa pankki ole kysellyt mitään mihin rahaa tarvitsee. Kertanosto toki 400 euroa, niin pitää useamman kerran höylätä korttia laitteessa, jos enemmän käteistä on nostamassa.

Onhan nuo säännöt absurdeja, Suomessa pankit kyttää mummoja. Ei ole montaa vuotta, kun esim. Danske Bank pesi Viron kautta 200 miljardia euroa venäläistä rahaa. Täällä 13 vuotta vanhan Toyotan myyjä saa kirjoitella pankille selvityksiä, jos haluaa viisi tonnia autokaupparahoja omalle tilillensä tallettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä liittynee johonkin rahanpesusäädöksiin. En hyväksy tällaista ihmisten asioiden nuuskimista, ihan kuin ihminen olisi lähtökohtaisesti joku rikollinen vaikka tekee vain täysin laillisia asioita.

Kävin kesällä pankissa hoitelemassa asioita ja samalla nostin tiskiltä rahaa isomman summan, niin se kysy mihin tarvit tällasta summaa.

Hämmennyin kysymyksestä ja sanoin mitä se sulle kuuluu. Alko oikein vttuttaaa se kysymys.

Kaikki tehty niin vaikeeksi. Jos siirtää himassa tililtä isomman summan rahaa toiselle tilille, niin se säätäminen ja todentaminen jne jne jne.

Mulla tuli tosta tiskiltä nostamisesta nettipankkiin se kysely paljonko nostan rahaa ja siirrän rahaa kuuikaudessa. Piti hyväksyy noiki taas erikseen. Hirveetä kyttäämistä.. Sentään omat rahat.

Vierailija
84/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa käyttää miten haluaa. Jos vaikka 3000 tai 5000 meinaat nostaa, hirveät selvitykset mihin käytät rahan, kirjallisena.

Etkä voi viedä käteistä toiseen pankkiin ilman tuota alk per selvitystä. Itse ilmoitin että Nostan koska viranomaiset käskeneet.

Laki kuulemma määrää valvomaan rahan liikkeitä. 🤔 Silti tuntuu törkeältä pikkurahoista utelu, varsinkin kun rahat omia ja ihan laillisesti tienattuja.

Mulla oli vaikea kausi, ja myin ronpetta kirppiksellä aina kun ehdin. Ja koska tuli paljon kolikoita laitoin niitä välillä muutaman setelelin kanssa tilille laskuja varten. No tulipa tiukkaa kyselyä jopa uhattiin tilin sulkemisella kun en halunnut ilmoittaa mistä rahat peräisin. 😡

Vierailija
85/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olisi kyllä tarve tietää monenkin investointipankkiirin rahankäytöstä ...

Vierailija
86/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa käyttää miten haluaa. Jos vaikka 3000 tai 5000 meinaat nostaa, hirveät selvitykset mihin käytät rahan, kirjallisena.

Etkä voi viedä käteistä toiseen pankkiin ilman tuota alk per selvitystä. Itse ilmoitin että Nostan koska viranomaiset käskeneet.

Laki kuulemma määrää valvomaan rahan liikkeitä. 🤔 Silti tuntuu törkeältä pikkurahoista utelu, varsinkin kun rahat omia ja ihan laillisesti tienattuja.

Mulla oli vaikea kausi, ja myin ronpetta kirppiksellä aina kun ehdin. Ja koska tuli paljon kolikoita laitoin niitä välillä muutaman setelelin kanssa tilille laskuja varten. No tulipa tiukkaa kyselyä jopa uhattiin tilin sulkemisella kun en halunnut ilmoittaa mistä rahat peräisin. 😡

Juu laki vaatii... tuota samaa ne jankuttaa ja onhan se niinkin. Mutta miksi silti sitä rahaa valunut rikollisilta ryZzz7ltä monta vuotta Dansken ja Nordean kautta veroparatiiseihin???? Miljoonia.

Vierailija
87/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän nuuskimisen helpottamiseksihan ne haluaisivat luopua käteisestä kokonaan. Kivat ajat on silloin kuulkaas tulossa.

Mitä sitten? Jos sulla ei ole mitään piiloteltavaa, niin...?

Ihan rehellisesti vaan sanot, mihin käytät. Vai onko sulla joku rikollinen bisnes? Sitten ymmärrän ongelman.

Tämä. En ymmärrä mikä ongelma on kertoa totuus. Kun on hyvä omatunto ni voi elää onnellista ja vapaata elämää =)

Vierailija
88/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisivaltio.

Vierailija
89/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia summia pistit? Ikinä ei ole tullut mulle kyselyjä, vaikka pari kertaa laittanut tonnin luokkaa.

Vierailija
90/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisivaltio.

Mitä pelättävää Suomen poliisissa on? 

Vierailija
91/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu tasan tarkasti siihen, että lainsäädäntö edellyttää tätä.

Vierailija
92/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti rikolliset sai vietyä jonkun onnettoman tililtä yli 40 000 euroa, kun hän oli vain yrittänyt kirjautua pankkitunnuksillaan omakantaan.

Olikin ollut valesivu. Pankki ei edes joutunut korvausvelvolliseksi.

Vierailija
93/93 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot että ostat rahalla Subutexiä ja viinaa.