Pankki kyselee arviota käteisnostoista ja käteisen käyttötarkoituksesta
Pitääkö niille selittää yksityiskohtaisesti mihin käyttää automaatista nostetut setelit?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihan OK, että halutaan selvittää? Tällä estetään rahanpesua ja muuta epämääräisyyttä yhteiskunnassamme.
Jos ei ole rikollinen, niin eipä siitä tarvitse häiriintyä.
Juuri tälläisen ajattelutavan ansiosta kyttäystä lisätään kokoajan...
Sano, että käytät paljon maksullisia naisia ja osa rahoista livahtaa stripparin pikkuhousuihin
Kun alkavat pankissa kysellä mihin tarvitset käteistä niin kannattaa vastata kuuluvalla äänellä että maksullisiin naisiin ja laittomiin huimausaineisiin. Saa pankkihenkilökin vähän jännää tylsään elämäänsä.
Lapsi (25) kotiutti bitcoin -sijoituksiaan ja teki ilmoituksen oma-alotteisesti ihan itse, kun osti auton, että mihin raha menee. Se ei ollut hänelle mikään ongelma. Itse kertoi tämänkin minulle oma-alotteisesti, sanoi että mikä ongelma tuossa nyt on kertoa eikä ymmärrä miksi jotkut tekee hirveän numeron siitä kun näitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Suomessa saa vielä omia rahojaan käyttää miten itse haluaa.
Ei tietenkään saa. Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Pankki on aina haukkana kyselemässä jos siirrät suuremmasn summan rahaa tai kuten ap satut nostamaan käteistä automaatilla.
Sinäkö annat pankin päättää miten ja koska voit omia rahavarojasi käyttää, uskomatonta.
Hah itse nostin 6 t€ ja pankki rupesi kyselee, ärsyyntyneenä siitä vastasin että ostan huumeita koko rahalla niin seuraavaksi olikin kytät ovella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nuuskimisen helpottamiseksihan ne haluaisivat luopua käteisestä kokonaan. Kivat ajat on silloin kuulkaas tulossa.
Mitä sitten? Jos sulla ei ole mitään piiloteltavaa, niin...?
Ihan rehellisesti vaan sanot, mihin käytät. Vai onko sulla joku rikollinen bisnes? Sitten ymmärrän ongelman.
Tarvitseeko käteistä aina käyttää johonkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän nuuskimisen helpottamiseksihan ne haluaisivat luopua käteisestä kokonaan. Kivat ajat on silloin kuulkaas tulossa.
Ihan rehellisesti vaan sanot, mihin käytät. Vai onko sulla joku rikollinen bisnes? Sitten ymmärrän ongelman.
Kyllä sinä voit joutua vainon kohteeksi siinä missä kuka tahansa muukin, vaikka kuinka raivoisasti puolustaisit arveluttavia poliittisia aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Suomessa saa vielä omia rahojaan käyttää miten itse haluaa.
Ei tietenkään saa. Mistä olet tuollaisen käsityksen saanut. Pankki on aina haukkana kyselemässä jos siirrät suuremmasn summan rahaa tai kuten ap satut nostamaan käteistä automaatilla.
Sinäkö annat pankin päättää miten ja koska voit omia rahavarojasi käyttää, uskomatonta.
Miten voi jengi olla näin kujalla? Ei pankkia kiinnosta mihin kansalainen rahojansa käyttää. Tämä rahavirtojen seuraaminen ja kyseleminen tuottaa pankeille vain ylimääräisiä kuluja. Jos haluatte jotain tahoa syyttää tilanteesta, niin oikea kohde on viranomaiset - ei pankit. Jos pankki ei tee kuten viranomainen määrää, niin seurauksena on sakkoja tai pahimmassa tapauksessa toimiluvan menetys.
Vierailija kirjoitti:
Hannesholmberg kirjoitti:
Multa kysyttiin joskus, kun olin ostamassa arvokkaampaa rannekkelloa ja piti nostaa joku vajaa kolme tonnia. En jaksanut kysellä miksi kysyy, mutta käskin kirjoittaa sinne, että kokaiiniin, aikuisviihdelehtiin ja isokaliiperisiin ammuksiin menee koko setelinippu. Oli hyvä ilme kassaneidillä, siinähän kysyvät jatkossakin :D
Vitsi sä olit hassun hauska!
Pankkihan se oli hassunhauska, minä vaan nostin rahaa. Mul on semmonen ask stoopid questions, get stoopid answers-filosofia.
Minäkin täyttelin noita tietoja äitini puolesta joka on 90-vuotias eikä käytä internettiä itse. Muistaakseni tässä kyselyssä piti valita vaihtoehdoista, kuinka usein nostaa käteistä per kk. Minä valitsin sen pienimmän summan. Voisin kuvitella että jos käteisnostot ovat huomattavan erilaisia kuin mitä asiakas on ilmoittanut, pankki voisi kysellä tätä (toiminta alkaa vaikuttaa epätavalliselta).
Pankin on pakko kysyä, koska säädökset. Voithan vastaat että 5 tonnia menee realdolliin ja loppu tummeliin ja kumihanskoihin.
Jos kysytään miksi nostaa rahaa, niin vastaa vaan aina, että elämiseen.
Ja jos et vastaa laitettuihin kysymyksiin pankilla on valta läiskäistä tili kiinni.
Vastaan aina, että lasten viikkorahoihin ja mummon toriostoksiin, eivät ole sen enempää selvitelleet, vaikka lapset on jo 22 ja 27 v.
Viimeksi sanoin, että siirrän rahat toiseen pankkiin omalle tililleni, jonne tilisiirrot eivät onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Pankin on pakko KYC-ohjeistuksen (know your customer, liittyy mm. pankkilakiin ja rahanpesun estämiseen) vuoksi kysellä noi, ei niitä erityisemmin asia muuten kiinnosta.
Noilla on merkitystä lähinnä siinä kohden, jos jostain syystä asiakasta aletaan epäilemään esimerkiksi trroristien rahoittamisesta, rahanpesusta tai vaikkapa jostain huumekaupasta, mutta jos asiakas nyt nostaa sieltä käteistä ns. normaaleja summia vaikka jonkun kirppispöydän vaihtokassaa tai kuukauden ruokaostoksia, torin tai huutonetin kauppoja varten jne, niin se on ihan ok.
Terv. nimim. Ex-pankkitäti
Tuolla kyselemiselläkö se oikeasti selviää? Rikolliset tuskin rehellisesti vastaavat, että juu terrori-iskun rahoittamiseenhan nämä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entäs sitten jos vaikka onkin?
Ei kuulu mun jutut muille.
Nostin kerran pankin sisältä 4000 euroa niin pankki alkoi kyselemään mihin tarviin rahaa. Vastasin nuorelle nais virailijalle että ostan seksiä maksulliselta naiselta. Meni virkailija hiljaiseksi ja antoi rahat kiltisti.