Kerrostaloasukkaana olen onnekas, sähkökriisi ei kosketa minua.
Käyn edelleen saunassa samalla tapaa kuten ennenkin. Muutenkin sähkönkulutus omassa kaksiossa pientä.
Kommentit (112)
Sukupuuttomme edetessä vuokrat halpenevat ja asunnot myös. Asumiskulujen nousu loppuu kun kansamme on vähentynyt tarpeeksi. -N. 15 v. päästä on tapahtunut jo suuri muutos. Suomalaisten määrä on silloin vähentynyt n. miljoonalla. Samaan aikaan myös köyhien määrä kasvaa.
Miten niin ei koske? Kaikki hinnathan tässä on asumiseen liittyen nyt noussut.
Miten vuokra-asunto voi olla läävä? Ja naapureiden äänet? Ei minun kerrostalossa naapureiden äänet kuulu. Kerrostalo on tosin rakennettu 2019, joten se voi auttaa, kun on uusi. Olette vain kateellisia. Omakotitalot ovat kymmeniä vuosia vanhoja paskakasoja.
Vierailija kirjoitti:
Ai mitkä? Itselläni ei mikään asumiseen liittyvä ole noussut.
- vuokra on sama kuin on ollut vuodesta 2017
- vesimaksu sisältyy vuokraan
- sähkölasku aleni kun kilpailutin sopimuksen
- kotivakuutus on sama kuin ennenkin
Eli mikään ei ole muuttunut, paitsi sähkö hieman halventunut. Ja jos vuokra nousee, niin muutan. Tällä hetkellä vähän liikaa turhia neliöitä, joten voin helposti alentaa vuokraa parisataa karsimalla pari neliötä. Helsingin vuokramarkkina vuokralaiselle parempi kuin aikoihin.
Hei, energian säästö jabkulutushuipuissa varsinkin koskee meitä kaikkia! T. Toinen kerrostaloasukas
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nostetaan sodan varjolla.
Riistäjät ovat onnessaan,
Sähkönhinnalla pelottelu on vain sitä, että umpeen rikastuneet sähköyhtiöt saavat jatkaa rahastustaan ja vielä valtioiden avustuksella EU:ssa! Kaaduvarastot on Saksasa täynnä mutta hinta on pilvissä silti, kun yhtiöt eivät halua leikata valtavia voittoja. Tämä on se pääsyy ja ahneus, mutta media on mennyt pelotteluun mukaan, koska kapitalustien persettä nuollaan loppuun asti.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hinnat nostetaan sodan varjolla.
Riistäjät ovat onnessaan,
Olet täysin oikeassa. Sähkön ja ruuan hintojen järkyttävä nosto on uskomatonta ahneutta yrityksiltä. Ei mitään muuta.
Eläkää aivan normaalisti ja haistattakaa paskat pelotteljoille! Kansa halutaan saada kyykkyyn mutta älkää suostuko siihen.
Olen itsekin tyytyväinen kerrostalovuokra-asumiseen. Vuokra tarkistetaan 12kk välein, viimeksi heinäkuussa. Nousi 10%. Mutta säikyy samana ens kesään. Sähkön hinta tarkistetaan 3kk välein, loka-syyskuu 34c/kWh. Kulutus tosi pientä. Vaikka nousisi 50c/kk niin ei mene talous kuralle. Vielä kun ei asu yksityisellä vuokralla niin ei tarvi miettiä että sillä alkais talous mennä kuralle.
Sähkö ei ole maksanut viime päivinä juuri mitään.
Mutta ei ole laitettu vielä.