Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
161/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiusten täydellisyys tulee perimästä, etkä voi sitä enää tavoitella.

Niin minäkin luulin, suvussani ollut lyhyet ja ohuet heikkollatuiset hiukset. Ruokavaliolla on suurin merkitys. Itselläni oli lapsena ja nuorena ohut, huonokuntoinen tukka joka ei kasvanut pituutta. Kun aloin kasvissyöjäksi niin hiukset kasvoivat pitkiksi ja kun aloin vegaaniksi niin hiukset alkoivat kasvaa mieletöntä vauhtia ja paksuuntuivat moninkertaisesti. siitä lähtien ollut hyvät hiukset. On kiiltävät ja vahvat eikä latvat huonone, ei tarvitse "leikata kuivia latvoja".

Taidat vain yrittää saada muut vegaaniksi. En ymmärrä, miten ruokavalion rajoittaminen parantaa hiuksia. 

Tämä vaan on totta, kärsin hiusten huonokuntoisuudesta itkuihin saakka nuorempana. Luulen että vegaaniruoka sisältää monipuolisemmin ravinteita kuin liharuoka. Olen laskenut joskus huvikseni saamani ravinteet niin vitamiineja ja kivennäisiä tulee reilusti. Lihansyöjillä voi olla puutoksia monissa aineissa, esim. folaatti jota itse saan runsaasti.

Kyllä ne hiukset siitä rakentuu mitä syömme.

Kunnon vahvat hiukset syntyy lihasta eikä pupujen salaatinlehdistä

Vierailija
162/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei fööniä tai hattua (kuivattaa ihoa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, suvussani ollut lyhyet ja ohuet heikkollatuiset hiukset. Ruokavaliolla on suurin merkitys. Itselläni oli lapsena ja nuorena ohut, huonokuntoinen tukka joka ei kasvanut pituutta. Kun aloin kasvissyöjäksi niin hiukset kasvoivat pitkiksi ja kun aloin vegaaniksi niin hiukset alkoivat kasvaa mieletöntä vauhtia ja paksuuntuivat moninkertaisesti. siitä lähtien ollut hyvät hiukset. On kiiltävät ja vahvat eikä latvat huonone, ei tarvitse "leikata kuivia latvoja".

Taidat vain yrittää saada muut vegaaniksi. En ymmärrä, miten ruokavalion rajoittaminen parantaa hiuksia. 

Tämä vaan on totta, kärsin hiusten huonokuntoisuudesta itkuihin saakka nuorempana. Luulen että vegaaniruoka sisältää monipuolisemmin ravinteita kuin liharuoka. Olen laskenut joskus huvikseni saamani ravinteet niin vitamiineja ja kivennäisiä tulee reilusti. Lihansyöjillä voi olla puutoksia monissa aineissa, esim. folaatti jota itse saan runsaasti.

Kunnon vahvat hiukset syntyy lihasta eikä pupujen salaatinlehdistä

Vahvojen hiusten tausta on geeneissä.

Vierailija
164/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pitkien hiustenhoito ei eroa kovin paljon keskimittaisten tai lyhyiden hiustenhoidosta. Itsellä rasvaisuuteen auttoi tämä boostaava shampoo https://tinyurl.com/3nzytv8f

Tuon vaikutus on hidasta, mutta toimivaa t. samoja tuotteita käyttänyt

Joskus hevosen karva saatiin kiiltäväksi syöttämällä hevoselle nokkosen siemeniä. Toimii kuulemma hiustenkin hyvinvointiin.

Vierailija
165/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pitkien hiustenhoito ei eroa kovin paljon keskimittaisten tai lyhyiden hiustenhoidosta. Itsellä rasvaisuuteen auttoi tämä boostaava shampoo https://tinyurl.com/3nzytv8f

Tuon vaikutus on hidasta, mutta toimivaa t. samoja tuotteita käyttänyt

Joskus hevosen karva saatiin kiiltäväksi syöttämällä hevoselle nokkosen siemeniä. Toimii kuulemma hiustenkin hyvinvointiin.

Kuulostaa laittomalta

Vierailija
166/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko tunkea kysyyn vinkkejä:

- Mikä olisi paras hiusharja luonnonkiharalle/latvoista korkkiruuveille menevälle ja helposti "solmuuntuvalle" hartioille ylettyvälle tukalle?

Ohuet hiukset, joissa kaksihaaraisia. (Joo, oon leikkattanut, mut terveys huono ja hiukset sen mukaiset.) 

Ollut puinen harja, mut en tiedä repiikö se hiuksia? Tangle Teezeriä kokeilin, mut se oli ihan kamala.

- Mikä olisi hiusystävällinen hiuspinni/klipsi?

Tykkään vetää hiukset sivuun toiselle puolelle ja ne perinteiset metalliset marketissa myytävät klipsipinnit ois muuten hyviä, mut ne syö hiuksia.

Vierailija
167/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä paras vinnkkini täydellisiin hiuksiin. Kerran viikossa maissitärkkelys-kookosöljy maskia. Eli liuot 2 rkl tärkkelystä 2-3 dl veteen. Lämmitä sitä kunnes sakeutuu sileäksi kisseliksi. Ota pois liedeltä ja lisää 1 rkl kookosöljyä. Sekoita hyvin. Odota et se vähän kylmenee. Laita kisseli hiuksia pitkiin. Kääri pääsi vaikka kelmulla tai muovipussilla. Anna vaikuttaa 30-60 min.

Kokeile ja tuu kertoo miten toiminut sun kaa :)

Vierailija
168/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusnaamiot tai öljyhauteet. Itse käytän niitä saunomisen yhteydessä. Päänahka on hyvässä kunnossa ja hiukset upean kiiltävät. XZ-öljyt ja hiusnaamiot ovat hyviä ja edullisia.

Vierailija
169/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin viljojen syömisen ja sen jälkeen tukka on muuttunut tuuheammaksi.

Vierailija
170/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin viljojen syömisen ja sen jälkeen tukka on muuttunut tuuheammaksi.

Ei millään yhdellä asialla saa hiuksia korjattua

Vierailija
171/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese hiukset märällä kammalla

Vierailija
172/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merilevä ja porkkana on taika ruokia jotka auttaa

Vierailija
173/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merilevä ja porkkana on taika ruokia jotka auttaa

Ei ole olemassa mitään salaisia ruokia jotka auttaa

Vierailija
174/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhashäiriöt vaikuttaa hiusten kasvuun myös, sekä stressi tottakai.

Ei minun tietääkseni

Sain yhtä hormonia lääkkeen poistuessa markkinoilta pari vuotta sitten 60-x annoksen. Hiukka väärin laskettu! Vei hiukset. Nyt on palautunut.

Vierailija
175/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täydelliset hiukset? Mitä se antaisi?

Vierailija
176/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirien shamppoolla peseminen. Tulette huomaamaan eka pesun jälkeen!

Vierailija
177/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Radico- kasviväri kerran kuussa tai kahdessa. Mikään muu ei hoida hiuksiani yhtä hyvin. Peittää alkavat harmaat, vie pois säkkärän, tuo rakennetta ja hius laskeutuu kauniimmin. Tekee kai saman kuin proteiinihoito.

Pesurutiini: pesen hiukset ja levitän niihin System 4-hoitoaineen, joka päässä istun mieluiten saunassa hiukset hupulla ja pyyhkeellä suojattuna, jos aikaa on. Sen jälkeen pesen hiukset vielä kerran ja huuhtelen omenaviinietikalla, jossa on rosmariinin ja katajan eteerisiä öljyjä. Annan kuivua luonnollisesti ja laitan hiuspuuteria juuriin. Tuloksena on upean tuuheat, pehmeät ja kiiltävät hiukset, vaikka lähtötilanne on rasvoittuva ja lasimainen. Pesuväli 2-3 päivää.

Ennen pesin, hoidin ja föönasin. Hiukset olivat litteä ja narumainen pettymys, ihan sama mitkä kampaajan suosittelemat aineet oli käytössä. Kaikki muuttui, kun kuulin tästä hoitoaineen ja shampoon väärinpäin käytöstä. Vuosi sitten löysin Flow-merkkisen hiusetikan, joka oli se viimeinen silaus rutiiniini. Nykyään sekoitan etikan ja öljyt itse.

Minulla myös paksut ja hyväkuntoiset hiukset, mutta hieman harmaita ja Radicon sävysi kiinnostaisi. Muistatko, mikä sävy? Samoin kiinnostaisi hiuspuuteri, minkä merkkistä käytät?

En sinulle, mutta ihan yleensä muistutan, että osa meistä tarvitsee kunnolla pesevän samppoon tai päänahka kutisee ja rasvoittuu. Itse pesen Erisanin samppoolla, se sopii hyvin ja hiukset ovat hyväkuntoiset ja paksut ja vyötäröpituiset, ikää lähes 49v.

Vierailija
178/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko tunkea kysyyn vinkkejä:

- Mikä olisi paras hiusharja luonnonkiharalle/latvoista korkkiruuveille menevälle ja helposti "solmuuntuvalle" hartioille ylettyvälle tukalle?

Ohuet hiukset, joissa kaksihaaraisia. (Joo, oon leikkattanut, mut terveys huono ja hiukset sen mukaiset.) 

Ollut puinen harja, mut en tiedä repiikö se hiuksia? Tangle Teezeriä kokeilin, mut se oli ihan kamala.

- Mikä olisi hiusystävällinen hiuspinni/klipsi?

Tykkään vetää hiukset sivuun toiselle puolelle ja ne perinteiset metalliset marketissa myytävät klipsipinnit ois muuten hyviä, mut ne syö hiuksia.

Tarvitsetko välttämättä harjaa? Kiharaa hiusta ei välttämättä kannattaisi harjata etenkään kuivana jos ei ole pakko, harvapiikkinen kampa ja sormet voisivat toimia tiheäpiikkistä harjaa paremmin.

Lähes kaikki hiuksiin laitettavat esineet voivat "syödä" tukkaa liian usein ja samassa kohdassa käytettynä jos hiuslaatu on todella hauras (ja hiuksia käsitelty paljon esim. vaalentamalla). Invisibobblella on muovisia/silikonisia hiuspinnejä, ne voisivat ehkä olla vähän erilaisia metallisia hellävaraisempi vaihtoehto.

Vierailija
179/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kampaajalla käymisen (leikkasi aina tukkani paljon lyhyemmäksi kuin halusin), kaikkien muotoilutuotteiden yms käytön ja hiusten rasittamisen lämmöllä (ei kihartimia tai suoristimia, en koskaan kuivaa föönillä vaan annan hiusten kuivua itsestään). Värjään hiukset kasvivärillä ja kohtelen niitä muutenkin kuin naiset ennen vanhaan: käytän vain shampoota ja hyvää hoitoainetta, pidän paljon leteillä (suojaava kampaus) ja nutturalla ja kiharran hiukset vain papiljottien avulla, joita pidän yön yli.

Näillä keinoin sain aiemmin ohuet ja huonokuntoiset hiukseni kasvamaan takapuoleen asti ja ovat nykyään kiiltävät ja hyväkuntoiset. Ylipäätään nykyään käytetään ihan liikaa kaikkia kemikaaleja, tuotteita ja laitteita jotka rasittavat hiuksia. Kaikkein pahiten rasittaa vaalennus ja kuumat raudat, seuraavaksi eniten föönit ja muotoilutuotteet.

Vierailija
180/2068 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku mahallaan niin hiukset ei rasitu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi