Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi
Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊
Kommentit (2068)
Vierailija kirjoitti:
blue therapy muutan euvoa ei tule
?=
Oletko kokeillut jättää vallan shampoon ja hoitoaineen. Kokeile kuukausi tai kaksi, saatat yllättyä.
Aika radikaali konsti, jota kannattaa kokeilla ehkä vain lomalla:
Monet ovat nähneet kuvia Victorian ajan kaunottarista pitkine, jopa varpaisiin asti ulottuvine, silein, kiiltävin kiharoineen.
Viktoriaanisen ajan kaunottaret pesivät hiuksensa korkeintaan kerran kk. ja silloinkin vain kylmällä vedellä.
Tältä ajalta on sääntö: 100 harjanvetoa joka ilta.
He harjasivat pehmeällä, luonnonharjalla joka ilta päänahan erittämän talin hiusten latvoihin asti. Päänahan tali on ylivoimainen hiusten hoitoaine.
Tätä menetelmää käyttävät edelleen jotkut kaukoidän kaunottaret.
Myös jotkut länsimaalaiset harrastavat tätä ja väittävät että hiusten rasvaisuus ja monet hiuspohjan ongelmat korjaantuvat tällä menetelmällä alle puolessa vuodessa.
Menetelmä ei ole miellyttävä meille, jotka ovat tottuneet, että hiukset pestään useampana päivänä viikossa.
Itse kokeilin tätä menetelmää olosuhteiden pakosta kun mökkeillin pari vuotta sitten keväällä alkeellisella mökillä jossa ainoa pesumahdollisuus oli jääkylmä vesi, joka jähmetti pesuaineet iholle ja hiuksiin.
Aluksi hiukset tuntuu ällöttäviltä ja tahmeilta mutta reilu parin viikon päästä talineritys tasaantui vaikka harjasin ja hieroin päänahkaa levittäessäni talia hiuksien latvoihin.
pian hiuksiin tuli puhtaan hiuksen tuntu. hiukset tuli kiiltäviksi ja pehmeiksi ja hajukin oli raikas, kuin puhtaan hiuksen.
Mietin oikeasti, että kuinka hyvää päänahalle ja hiuksille oikeasti tekee se kemikaalikuorma mitä me ajetaan hiuksiin nykyaikana.
Sitten kun palasin mökkeilemästä, kun etätyöt loppui, aloin taas sen "modernin rumban" hoitsikoiden ja muotoilutuotteiden kanssa.
Muotoilutuotteista olen oppinut sen, että kannattaa oikeasti käyttää silloin tällöin laadukasta syväpuhdistavaa shampoota, koska muotoilutuotteista jää jäämiä, jotka ei lähde tavis-shampoolla, ja vielä pahempaa, jos käytät erityishellää, kiharien- tai värjättyjen hiusten shampoota.
Muotoilutuotteiden jäämät tukkivat päänahan hiusjuuret ja ärsyttävät päänahan talirauhasia ja kerrostuvat hiuksien pinnalle niin että hiukset on samea, tahmea hamppu.
hyvä syväpuhdistava shampoo silloin tällöin kirkastaa hiukset.
Tota noin, omat hiukseni alkoivat putoilla päästä ja haperoitua. Leikkautin ne sitten ihan lyhyeksi. Nyt minulla on täydelliset hiukset: näyttää aina hyvältä, ei tarvitse kuivausta eikä kummempaa muotoilua.
Täydelliset hiukset =/= pitkät hiukset.
Mä en harjaa pitkiä hiuksiani kuivina ikinä. Enkä käytä sulfaattishampoota eikä silikoonituotteita. Ennen pesua laitan olaplex3 pituuksiin, sitten pesen ja laitan hiusmaskin ja menen sen kanssa saunaan. Välillä laitan märkään tukkaan proteiinivoiteen (Curlsmith) muutoin ohut geeli märkään tukkaan. Sitten mikrokuituturbaani päähän, että pahimmat kuivaa. Lopuksi föönään varovaisesti aloittaen päänahasta. Kun on kuiva laitan öljyn pituuksiin. Kerran tai kaksi pesua viikossa. Nukun silkkityynyliinalla niin ei pörröönny. Kerran kahdessa kuussa syväpuhdistuspesu ja silver-hoitoaine, ettei kellastu pituudet.
Tämä on sovellettu cutly girl - rutiini laineikkaaseen tukkaani. Kampaan/ harjaan vain märkää tukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sellaisia tuotteita, jotka eivät sisällä parabeeneja, väriaineita, hajusteita, silikoonia yms. Itse suosin öliiviöljyshampoota.
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia
Älä käytä muotoilutuotteita
Älä mene nukkumaan märillä hiuksilla
Pistä hiukset kiinni löysälle nutturalle pään päälle yöksi
Miten hajusteiden ja väriaineiden välttely auttaa johonkin pyörteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Käytä sellaisia tuotteita, jotka eivät sisällä parabeeneja, väriaineita, hajusteita, silikoonia yms. Itse suosin öliiviöljyshampoota.
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia
Föönaus on todellisuudessa hellävaraisin tapa kuivata hiukset, ja myöskin paras tapa saada hiukset oikeaan asentoon pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia
Föönaus on todellisuudessa hellävaraisin tapa kuivata hiukset, ja myöskin paras tapa saada hiukset oikeaan asentoon pesun jälkeen.
Kyllä mä väittäisin, että hellävaraisin tapa on antaa hiusten kuivua ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia
Kyllä mä väittäisin, että hellävaraisin tapa on antaa hiusten kuivua ihan itsestään.
Luotan enemmän tutkimuksiin kuin väitteisiin.
"Tutkimuksen lopputuloksena todettiin, että vaikka föönaus voikin aiheuttaa luonnollista hiustenkuivumista enemmän vaurioita hiusten pinnalla (korkean lämpötilan käytön lisätessä vaurioita matalampaan föönauslämpötilaan verrattuna), on hiusten föönaaminen kuiviksi (vähintään) 15 cm etäisyydeltä hiustenkuivaajaa jatkuvasti liikuttaen hiuksille vähemmän vaurioita aikaansaavaa kuin antaa hiusten kuivua luonnollisesti."
https://www.virvefredman.com/ostolakossa/foonaus-on-hellavaraisin-tapa-…
Jos pelkkää hiusten kuntoa haluaa parantaa, niin säännöllinen päänahan ja hiusten öljyäminen laadukkaalla öljyllä (ei mitään vesi-silikoni-sotkuja) ja päänahan hieronta on tärkeintä, Khadilla hyviä hiusöljyjä. Lisäksi pitää välttää liiallista hiusten harjaamista, kireitä ponnareita ja nutturoita, hiukset yöksi löysälle letille. Shampoon pitää olla sulfaatiton ja hiuspyyhkeen hellävarainen, föönikuivaus viileällä ilmalla, ei muotoilurautoja. Synteettiset hiusvärit kannattaa myös unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika radikaali konsti, jota kannattaa kokeilla ehkä vain lomalla:
Monet ovat nähneet kuvia Victorian ajan kaunottarista pitkine, jopa varpaisiin asti ulottuvine, silein, kiiltävin kiharoineen.
Viktoriaanisen ajan kaunottaret pesivät hiuksensa korkeintaan kerran kk. ja silloinkin vain kylmällä vedellä.
Tältä ajalta on sääntö: 100 harjanvetoa joka ilta.
He harjasivat pehmeällä, luonnonharjalla joka ilta päänahan erittämän talin hiusten latvoihin asti. Päänahan tali on ylivoimainen hiusten hoitoaine.
Tätä menetelmää käyttävät edelleen jotkut kaukoidän kaunottaret.
Myös jotkut länsimaalaiset harrastavat tätä ja väittävät että hiusten rasvaisuus ja monet hiuspohjan ongelmat korjaantuvat tällä menetelmällä alle puolessa vuodessa.Menetelmä ei ole miellyttävä meille, jotka ovat tottuneet, että hiukset pestään useampana päivänä viikossa.
Itse kokeilin tätä menetelmää olosuhteiden pakosta kun mökkeillin pari vuotta sitten keväällä alkeellisella mökillä jossa ainoa pesumahdollisuus oli jääkylmä vesi, joka jähmetti pesuaineet iholle ja hiuksiin.
Aluksi hiukset tuntuu ällöttäviltä ja tahmeilta mutta reilu parin viikon päästä talineritys tasaantui vaikka harjasin ja hieroin päänahkaa levittäessäni talia hiuksien latvoihin.
pian hiuksiin tuli puhtaan hiuksen tuntu. hiukset tuli kiiltäviksi ja pehmeiksi ja hajukin oli raikas, kuin puhtaan hiuksen.
Mietin oikeasti, että kuinka hyvää päänahalle ja hiuksille oikeasti tekee se kemikaalikuorma mitä me ajetaan hiuksiin nykyaikana.
Sitten kun palasin mökkeilemästä, kun etätyöt loppui, aloin taas sen "modernin rumban" hoitsikoiden ja muotoilutuotteiden kanssa.Muotoilutuotteista olen oppinut sen, että kannattaa oikeasti käyttää silloin tällöin laadukasta syväpuhdistavaa shampoota, koska muotoilutuotteista jää jäämiä, jotka ei lähde tavis-shampoolla, ja vielä pahempaa, jos käytät erityishellää, kiharien- tai värjättyjen hiusten shampoota.
Muotoilutuotteiden jäämät tukkivat päänahan hiusjuuret ja ärsyttävät päänahan talirauhasia ja kerrostuvat hiuksien pinnalle niin että hiukset on samea, tahmea hamppu.
hyvä syväpuhdistava shampoo silloin tällöin kirkastaa hiukset.
Huh huh olipa pitkä teksti
Aussi tuotteet Rustasta tai Normal kaupasta. Ei sisällä lanoliinia.
Vierailija kirjoitti:
Osta peruukki.
Ei peruukilla tee mitään vaan kaikki näkee että se on feikki
Vierailija kirjoitti:
Aussi tuotteet Rustasta tai Normal kaupasta. Ei sisällä lanoliinia.
Onko olemassa montakin hiustuotetta jotka sisältää lanoliinia?
Käytä hennoille hiuksille tarkoitettua shampoota, joka ei latista hiuksia ja saa aikaan rasvoittuneen näköistä efektiä (itselle käy vain yhden merkin kampaamoshampoo, muut shampoot saavat hiukseni menemään päätä myöten).
Anna hiusten kuivata itsekseen pesun jälkeen, jotta ne eivät mene piloille latvoista. Pujota sormet hiuspohjaan ja nostele hiuksia kuivaamisen aikana ylös (tämä tuuheuttaa). Kiinnitä hiukset eri kohdista, jotta ne kuluisivat ja katkeilisivat mahd. vähän.
Entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään.
stressi vaikuttaa ja noi aineet kyllä toimii, vaikka niin ei usein haluta myöntää palstalla
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia