Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
141/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viileä vesi, mekaaninen hankaus eli hankaa niin paljon että melkein tukka lähtee irti

Vierailija
142/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen koira kantoi aina karvatura koira kantoi sänkyyn kesällä hiekkaa kun makoili ja pyöri tarhassa jotka karisi sitten illalla sisälle kun otettiin koirat sisään.

En ymm,,rrä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni pitkien hiustenhoito ei eroa kovin paljon keskimittaisten tai lyhyiden hiustenhoidosta. Itsellä rasvaisuuteen auttoi tämä boostaava shampoo https://tinyurl.com/3nzytv8f

Tuon vaikutus on hidasta, mutta toimivaa t. samoja tuotteita käyttänyt

Vierailija
144/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhashäiriöt vaikuttaa hiusten kasvuun myös, sekä stressi tottakai.

Ei minun tietääkseni

Vierailija
145/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten täydellisyys tulee perimästä, etkä voi sitä enää tavoitella.

Vierailija
146/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kasvaneet hiukset ovat kauneimmat, alle 20-vuotiaalla voi olla vielä "lapsen hiukset".

Vierailija
147/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko sama kun teininä parran kasvuun? Yöksi aina kananpaska hauteeseen. On tehokas konsti.

Vierailija
148/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkähiuksiselta kundilta omat mietteet. Omaan laineikkaat/kiharat hiukset.

- kuivat latvat pois tietenkin

- shampoo vie hiuksista luonnollisen rasvaisuuden pois joten vältä jatkuvaa shampoon käyttämistä.

Itse sain jatkuvalla shampoolla pesulla vain ärtyneen, kuivan päänahkan ja kuivat hiukset jotka vaativat hoitoainetta. Noidankehä oli valmis.

- hiukset imevät myös itseensä vettä, joillakin enemmän joillakin vähemmän. Kuivan näköiset hiukset voi johtua ihan tästäkin. Tein sitten shampoo tai ihan vesipesun niin annan aina kuivua itsekseen. Toki tuo vaatii vähän ennakointia hiusten pesun suhteen.

- jos olen johonkin menossa ja haluan kiharani olevan selvemmät niin käytän 10:1 seosta vettä ja glyseriiniä. Sitä suihkepullolla hiuksiin ja muutama kevyt veto harvalla kammalla.

- ruokavalio. Se mikä on hyväksi kynsille on hyväksi hiuksille, koska kummatkin koostuu keratiinista joka on proteiini.

D-vitamiini on tärkeä.

Pelkkä omakohtainen huomio, mutta muutamilla tuntemillani vegaaneilla on huonot hiukset, oletan että johtuu huonosti tasapainotetusta ruokavaliosta.

Liekö tuon takia että kys. ihmisistä löytyy omituisia lyhkäsiä hiustyylejä ja rankkaa värjäämistä?

Vierailija
149/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananperse tukka on nyky keski ikäisten akkojen mieleen.

Vierailija
150/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siemennesteen hierominen hiuksiin t. n23

Ja jätetään siihen muutamaksi päiväksi muhimaan. Tälläsesti minäkin römpsäni karvoitusta hoidan.

Vierailija
151/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kampaajalla 2 krt vuodessa, tasoitetaan vaan.

Pesen 2 krt viikossa hiukset. Arkisin pidän hiukset kiinni hain hampailla, työpåin aikana, muuten vapaana.

Kerran viikossa naamio, saunan yhteydessä ja köytän öljyä latvoissa.

Vierailija
152/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kampaanjalla 7 kertaa viikossa tai osta jotain parempaa shampoota, äläkä käytä hattua vaan anna päänahan tuulettua

Vierailija
153/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ravinto eniten vaikuttaa, mitä enemmän painoo sen tuuhemmat hiukset kyl näin on

Vierailija
154/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihota itsesi ylipainoon

Vierailija
155/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla erilaisia shampoita, itellä osa toimii paremmin kuin toiset.

Vierailija
156/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, suvussani ollut lyhyet ja ohuet heikkollatuiset hiukset. Ruokavaliolla on suurin merkitys. Itselläni oli lapsena ja nuorena ohut, huonokuntoinen tukka joka ei kasvanut pituutta. Kun aloin kasvissyöjäksi niin hiukset kasvoivat pitkiksi ja kun aloin vegaaniksi niin hiukset alkoivat kasvaa mieletöntä vauhtia ja paksuuntuivat moninkertaisesti. siitä lähtien ollut hyvät hiukset. On kiiltävät ja vahvat eikä latvat huonone, ei tarvitse "leikata kuivia latvoja".

Vierailija
157/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää sadevettä ja pese sillä. Huuhtele lopuksi siis. Tai hae pohjavettä. Ihanan pehmeä tukka tulee! Ite pesen ekaksi hoitoaineella, jollain halvalla, ja sitten shampoo ja kalliimpi hoitsku. Suomalainen mustikkahoito on tosi hyvä! Myös biotiini käytössä ja moroccan oil latvoihin. Aivan parasta tököttiä

Sade- ja järvivesi hyvä tosiaan. Öljysuihketta mm arganöljy latvoihin.

Vierailija
158/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön biotiinia, seleeniä, sinkkiä ja kromia sekä D-vitamiinia pillereinä purkista. Ruokavalio on aika kasvispainotteinen, syön paljon kasviöljyjä ja pähkinöitä.

Leikkaan säännöllisesti pari senttiä hiusten latvoista pois.

Käytän Priorinin shampoota, joka estää hiustenlähtöä ja lisää hiustenkasvua. Hoitoaine on kampaamotuote, milloin mikäkin merkki, mutta laitan sitä vain latvoihin. Kerran viikossa laitan hiusnaamion, joka on joko ostettu kampaamotuote, tai sitten DIY. 

Teen itse naamion murskaamalla tehoksekoittimessa keskenään avokadon, ruokalusikallisen oliiviöljyä ja teelusikallisen hunajaa, sekä pari pisaraa puristettua sitruunamehua. Annan naamion vaikuttaa puoli tuntia ja sitten pesen hiukset normaalisti. 

Välillä keitän kattilassa pellavansiemenistä geeliä ja laitan geelin sitten suihkun jälkeen märkiin hiuksiin, en huuhtele. Se jättää hiuksista uskomattoman pehmeät, sileät ja kosteutetut. Välillä, ehkä paristi kuussa laitan suihkun jälkeen märkiin hiusten latvoihin myös hiusöljyä, minulla on siinä arganöljy, mutta myös bulgarian ruusuöljyä tai marokkolaista öljyä olen käyttänyt aiemmin. Tuon öljyn laitan siis ihan vettävaluviin hiuksiin ja jätän siihen ja annan ilmakuivua.  Suihkun jälkeen laitan myös päänahkaan luomulaatuista alkoholitonta Aloe vera- geeliä. Se pitää päänahan hyväkuntoisena, ravitsee hiusjuuria ja kohottaa kampausta niin, että hiukset säilyvät pidempään puhtaina. 

Muutenkin käyn suihkussa vain iltaisin, enkä föönaa hiuksiani koskaan. Yöksi laitan ne kiinni löysälle nutturalle. Saattavat olla aamulla vielä kosteat, mutta pidän siitä. Laitan niihin alle hyaluronihappoa kosteuttamaan, ja päälle muotoilugeeliä. Sitten joko vain harjaan hiukset Tangler teezer -harjalla, jolloin niistä tulee suorat ja kuohkeat.  Tai sitten teen isolla laineraudalla laineita tai kihartimella latvoihin vähän taipuisuutta. 

Värjään hiuksia n. kerran puoleen vuoteen, joko itse hennalla, tai sitten kampaamossa. Kampaamossa olen ottanut jonkin K-18 tai Olaplex- korjaushoidon värin yhteydessä, niin hiukset pysyvät paremmassa kunnossa väristä huolimatta. 

Minulla on siis hiukset lanteille saakka. Vielä en ole harmaantunutkaan, vaikka olen 42v. 

Vierailija
159/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin luulin, suvussani ollut lyhyet ja ohuet heikkollatuiset hiukset. Ruokavaliolla on suurin merkitys. Itselläni oli lapsena ja nuorena ohut, huonokuntoinen tukka joka ei kasvanut pituutta. Kun aloin kasvissyöjäksi niin hiukset kasvoivat pitkiksi ja kun aloin vegaaniksi niin hiukset alkoivat kasvaa mieletöntä vauhtia ja paksuuntuivat moninkertaisesti. siitä lähtien ollut hyvät hiukset. On kiiltävät ja vahvat eikä latvat huonone, ei tarvitse "leikata kuivia latvoja".

Taidat vain yrittää saada muut vegaaniksi. En ymmärrä, miten ruokavalion rajoittaminen parantaa hiuksia. 

Vierailija
160/2068 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat vain yrittää saada muut vegaaniksi. En ymmärrä, miten ruokavalion rajoittaminen parantaa hiuksia. 

Tämä vaan on totta, kärsin hiusten huonokuntoisuudesta itkuihin saakka nuorempana. Luulen että vegaaniruoka sisältää monipuolisemmin ravinteita kuin liharuoka. Olen laskenut joskus huvikseni saamani ravinteet niin vitamiineja ja kivennäisiä tulee reilusti. Lihansyöjillä voi olla puutoksia monissa aineissa, esim. folaatti jota itse saan runsaasti.

Kyllä ne hiukset siitä rakentuu mitä syömme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan