Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi

Vierailija
09.10.2022 |

Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊

Kommentit (2068)

Vierailija
1501/2068 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pörröinen, laineikas tukka. Paljon ohuita hiuksia. Ensimmäinen sarja, joka on tehnyt hiuksista näkyvän muutoksen, on Olaplex. Pörröisyys on vähentynyt, hiukset asettuvat kauniille laineille eivätkä takkuunnu helposti. Eivät toki ole mitään ihmeaineita mutta toistaiseksi parhaat mitä olen kokeillut. Käytössäni on shampoo ja hoitoaine. Ovat kalliita mutta helpottavat aamujani kun ei enää tarvitse väkertää tukkaa siedettävän näköiseksi tuntikaupalla vaan pelkkä muotoiluvoide ja öljy riittävät.

Vierailija
1502/2068 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouvolatukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/2068 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

John Masters Originals on hyvä merkki myrkyttömistä shampoista. Itselläni on värjäämättömät hiukset ja se tuo esille hiusten oman kauniin värin ja kiillon niihin. Tosin ei anna tukea samalla tavalla kuin silikonishampoot, joten hiukset ovat ohuemmat ja pehmeämmät, mutta todella hyväkuntoiset.

Vierailija
1504/2068 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvedet, kuten järvivesi, silloin kun sitä on saatavilla, ja muuten oman kaivon vesi ym. ovat parhaita hiuksille.

Kannattaa myös totuttaa päänahka vähempään shampooseen. Hieroskele vähällä ainemäärällä päänahkaa kauemman aikaa, että lika irtoaa vähemmälläkin aineella, koska myös vesi on liuotin, ja huuhtele todella hyvin, ettei jää mitään hiuksiin ja päänahkaan. Koska aine aina kuluttaa hiusta, oli se kuinka laadukas tahansa. Nuo 2 kertaa shampoottamiset, huh huh. Itsellä ei olisi karvaakaan päässä kyllä sillä menolla.

- päänahka ei "totu" mihinkään

Mihin perustat väitteen, että päänahka ei totu mihinkään? Itse olen vähentänyt shampoopesuja totuttamalla hiukset pidempään pesuväliin ja todellakin päänahka on tottunut siihen, ettei suojaavia öljyjä tarvitse puskea jatkuvasti lisää, kun niitä ei pestä kokoajan pois.

Nyt voin olla hyvinkin viikon pesemättä hiuksia, ilman että ne näyttävät rasvaisilta. Ennen jouduin pesemään joka toinen päivä ja toisena päivänä juuri oli jo rasvoittuneen näköinen.

Vierailija
1505/2068 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoaineen huuhtelu jääkylmällä vedellä on parasta mitä olen koskaan kuullut. Eikä maksa mitään. Hiuksista tulee ihanan sileät ja kiiltävät.

Vierailija
1506/2068 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustyyppi suorat pitkät paksut hiukset, jos sillä ny on merkitystä

- pyrin syömään terveellisesti

- pesen hiukset noin 1-3 krt vko

- hiusnaamiona neitsytkookosöljyä

- vältän hiusten kuivaajaa, suoristimia yms lämpökäsittelyä

- kesäisin hattu/lippis blokkaaman aurinko

- biotiini ravintolisää kuuriluonteisesti 

- toisinaan käytän näyttelykoirille suunniteltua shampoota. Koirashampoossa on vähemmän kaikkea turhaa höttöä, kuin ihmisten shampoissa. 

Vierailija
1507/2068 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vannon palashampoon nimeen. Ennen hiukseni rasvoittuivat jo seuraavana päivänä pesun jälkeen mutta kun vaihdoin palashampoooseen niin nyt pesen hiukseni enää vain kahdesti viikossa eikä mitään ongelmaa rasvaisuuden kanssa ole. Suosittelen kokeilemaan, menee pari viikkoa että hiukset tottuvat sitten mutta sen jälkeen on elämä helppoa.

Vierailija
1508/2068 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörteelle et mitään mahda. Sen kanssa pitää vain oppia elämään.

Sanon tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Nimittäin minulla on otsahiuksissa voimakas pyörre, jonka vuoksi minulla ei ole koskaan ollut kauniisti laskeutuvia otsahiuksia, eikä tule olemaankaan.

Hiusten kuntoon sensijaan voi vaikuttaa mm. ruokavaliolla, pesu- ja hoitoaineilla ja välttämällä muotoilutuotteita. Myös ravintolisiä voi kokeilla, jos hiukset menevät nopeasti leikkuun jälkeen takkuuntuviksi. Itselläni taika-aine on piimaa. Olen nyt 3 kk ajan sitä käyttänyt, ja viimeiset 2 kk olen ihmetellyt, kun hiukset eivät ala takkuuntumaan, vaikka ovat pidemmät kuin koskaan ennen.

N53

Vierailija
1509/2068 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vannon palashampoon nimeen. Ennen hiukseni rasvoittuivat jo seuraavana päivänä pesun jälkeen mutta kun vaihdoin palashampoooseen niin nyt pesen hiukseni enää vain kahdesti viikossa eikä mitään ongelmaa rasvaisuuden kanssa ole. Suosittelen kokeilemaan, menee pari viikkoa että hiukset tottuvat sitten mutta sen jälkeen on elämä helppoa.

Minä ostin jokin aika sitten palashampoon. Se haisee niin pahalle, etten pysty sitä käyttämään. Mutta teinit tykkäävät käyttää sitä, joten kohta pitää ostaa uusi.

Vierailija
1510/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa varmasti toimiva vinkki, miten saan hiuksiini kiiltoa? Muutoin hiukset ovat hyväkuntoiset ja tuuheat, mutta kiiltoa ei ole enkä ole sitä saanut hoitoaineilla.

Kiitos vinkeistä!

Vierailija
1511/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on selvät vastaukset. 

1. Kokeile vaihtaa shampoota. Esim teatreeshampoo on hyvä ja tekee tuuheuttavaa jälkeä, ei raskauta hiuksia. Hoitoaineissa ei kannata käyttää öljypohjaisia tai ainakaan raskaasti öljyisiä hoitiksia. 

2. Vaalenna hiukset. Vetyperoksidikäsittely saa hiuksen vähemmän raskaaksi, miiinuksena se, että tukan kunto ei yhtä upeaa, mutta toisaalta saat tukkaan kuohkeutta.

3. Permanenttikäsittely. Sama homma kuin yllä. 

Tai sitten vaan hyväksyt, että sulla on laattatyyppinen tukka, vähän kuin kiinalaisilla/aasialaisilla. Näyttää sekin upealta tavallaan. 

Jos haluat erilaista, niin ylläolevat keinot jelppiin.

Tää oli paskin neuvo ikinä. Vaalentaminen ja permanentti on kaikista kovimmat käsittelyt hiuksille. Nimenomaan sellainen kiiltävä, silkkimäinen hius on terve. 

Vierailija
1512/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silikoniton, sulfaatiton ja parabeeniton shampoo ja hoitoaine olisi tarkoitus ottaa käyttöön.

Olen kyllästynyt kuivaan ja elottoman hauraisiin hiuksiin. Päänahan ongelmista lähtien.

Vielä en ole löytänyt merkkiä mikä rajaisi nuo "myrkyt" pois.

Mä huomasin ainakin omissa hiuksissani, jotka ovat rasvoittuvat, että mulla pitää olla sulfaattia shampoossa. Oikeasti rasvaista ja talia erittävää päänahkaa en saanut puhtaaksi millään sulfaatittomalla aineella. Shampoota meni kourallinen ja hiukset menivät kauheaan takkuun. Eikä tuntunut puhtaalta.

Kiitos tästä kommentista. Ohi aiheen, mutta sain tuttavalta muutaman pullon noita sulfaattomia shampoota. Olen nyt pessyt niillä muutaman kerran ja totta tosiaan, hiuksiini tuli järkyttäviä takkuja. En meinannut saada millään avattua, laitoin runsaasti pesun jälkeen nyt hoitoainetta ja varmaan hiuksia irtosi kun joudun takkuja selvittämää. Harmitti todella. Myös shampoota meni paljon ja ei puhdistanut niinkuin muut. Ilmeisesti pitemmille ja vahvoille hiuksille eoi sulfaatittomat käy.

Olin aivan ihmeissäni mistä takut alkoivat ilmestyä. Tiedoksi muillekin jos on sama ongelma tullut.

Tavallisilla shampoolla ei takkuja ole tullut. Jos on ollut niin pieniä, että saan selvitettyä ne helposti.

Minulla on vahvat, suorat, tummanruskeat hiukset, reilusti yli lapaluiden. En käsittele kuumalla kuin pakosta, eli jos on joku meno. Pesen vasta kun tuntuvat likaisilta. En pese varmuuden vuoksi tai kun kuuluu pestä silloin ja silloin.

Nykyään en värjää kun kummallista kyllä, vanhemmiten väri on tummunut siihen kun oli nuorenakin. Myös, takkuepisodia lukuun-ottamatta, ei hiukset paljonkaan irtoile.

Minulla toimii se se, että en liikaa tai paljonkaan tumpuloi hiusteni kanssa.

Vierailija
1513/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa varmasti toimiva vinkki, miten saan hiuksiini kiiltoa? Muutoin hiukset ovat hyväkuntoiset ja tuuheat, mutta kiiltoa ei ole enkä ole sitä saanut hoitoaineilla.

Kiitos vinkeistä!

Kylmällä vedellä huuhtelu viimeisenä sulkee hiussuomut. Etikkahuuhde auttaa myös.

Vierailija
1514/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas pitkä tukka on kamala. Kannattaa leikkauttaa hyvällä kampaajalla jokin hyvä malli, ettei tukka roiku vapaana ja ylipitkänä.

Vierailija
1515/2068 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kaljuunnu. Lopeta se heti

Vierailija
1516/2068 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jengi kohisi???

Vierailija