Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi
Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊
Kommentit (2068)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä auta juuri ap:ta. Mutta aina se mahdollisimman pitkä tukka ei ole paras. Jos se on ohut liuru, tai rasvoittuu helposti tms. On ihan ok miettiä lyhyempää mallia.
Lyhyet tukat on liian maskuliinisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Radico- kasviväri kerran kuussa tai kahdessa. Mikään muu ei hoida hiuksiani yhtä hyvin. Peittää alkavat harmaat, vie pois säkkärän, tuo rakennetta ja hius laskeutuu kauniimmin. Tekee kai saman kuin proteiinihoito.
Pesurutiini: pesen hiukset ja levitän niihin System 4-hoitoaineen, joka päässä istun mieluiten saunassa hiukset hupulla ja pyyhkeellä suojattuna, jos aikaa on. Sen jälkeen pesen hiukset vielä kerran ja huuhtelen omenaviinietikalla, jossa on rosmariinin ja katajan eteerisiä öljyjä. Annan kuivua luonnollisesti ja laitan hiuspuuteria juuriin. Tuloksena on upean tuuheat, pehmeät ja kiiltävät hiukset, vaikka lähtötilanne on rasvoittuva ja lasimainen. Pesuväli 2-3 päivää.
Ennen pesin, hoidin ja föönasin. Hiukset olivat litteä ja narumainen pettymys, ihan sama mitkä kampaajan suosittelemat aineet oli käytössä. Kaikki muuttui, kun kuulin tästä hoitoaineen ja shampoon väärinpäin käytöstä. Vuosi sitten löysin Flow-merkkisen hiusetikan, joka oli se viimeinen silaus rutiiniini. Nykyään sekoitan etikan ja öljyt itse.
Blondasin hiukseni kerran tuolla Radico- kasvivärillä ja hiuksista tuli takkuiset
Kyseessä on varmaankin aivan erilainen tuote. En ole käyttänyt Radicon tai muidenkaan luonnonhiusvärimerkkien vaalennusaineita mutta käsittääkseni ne ovat savea, kun taas tämä värijauhe on yrttejä. Tietenkin savi kuivattaa. Sinulta taisi jäädä hoito puolitiehen.
Jos tavoitteesi on saada hiukset PYSYMÄÄN hyvännäköisinä, miten voit TAVOITELLA niiden täydellisyyttä? Sinähän VÄLTÄT hyvännäköisyyden pilaamista.
Mulla kauhea pyörreongelma. Se oikeasti puskee ylätakaraivolla väkisin esiin vaikka tälläisin ponnarin siihen päälle! Mitä tämmöiselle olisi tehtävissä? Olen tehnyt siihen kohtaan myös kireää lehtiä, mutta se kiristää päätä. Ja muutaman tunnin päästä pyörre näkyy taas.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kauhea pyörreongelma. Se oikeasti puskee ylätakaraivolla väkisin esiin vaikka tälläisin ponnarin siihen päälle! Mitä tämmöiselle olisi tehtävissä? Olen tehnyt siihen kohtaan myös kireää lehtiä, mutta se kiristää päätä. Ja muutaman tunnin päästä pyörre näkyy taas.
Pesu ja föönaus muotoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos tavoitteesi on saada hiukset PYSYMÄÄN hyvännäköisinä, miten voit TAVOITELLA niiden täydellisyyttä? Sinähän VÄLTÄT hyvännäköisyyden pilaamista.
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on suora, liukas ja jäykkä hiuslaatu, jota ei saa kovin helposti huonoon kuntoon. En siis osaa neuvoa, jos hiukset ovat huonossa kunnossa. Mutta päänahkani on helposti rasvoittuvaa sorttia, eikä liene vaikeaa kuvitella, että suora, päätä myöten makaava hius on sitten myös nopeasti rasvainen. Rasvoittumiseen olen vuosien varrella kokeillut monenlaisia shampoita ja pesuvälin pidentämistä, täysin tuloksetta. Olen aina käyttänyt hoitoainetta vain latvoihin ja yrittänyt föönata hiukset ilmaviksi, mutta ilmavuus on pelkkä haave minun hiuslaadullani. Muutama vuosi sitten löysin tyvikohotusraudan. Käsittelen sillä tyven pään yläosasta, käytännössä korvien tasolta ja niiden yläpuolelta siten, että jätän jakauksen kohdan ja näkyviin jäävät tyvet käsittelemättä. Siihen menee muutama minuutti. Jokainen osio kannattaa tupeerata ensin kevyesti. Tämän ansiosta olen saanut pidennettyä pesuvälin kahteen päivään, toisena päivänä joudun pesemään vain etuhiukset. Kolmaskin päivä saattaa joskus mennä etuhiusten pesulla, ainakin jos ei ole pakko lähteä ihmisten ilmoille.
Ennen jouduin pesemään hiukset aina aamuisin, koska illalla pestyt hiukset eivät enää aamulla olleet puhtaat, vaikka yritin väkertää niitä illalla ties mille nutturoille. Eihän ne näin liukkaissa hiuksissa kauaa pysyneet. Nyt voin pestä hiukset illalla, ja ne ovat aamulla vielä kuin pesun jäljiltä. Eikä tarvitse käyttää mitään tuuheuttavia muotoilutuotteita.
Enää pitää vaan tietää miksi sitä pesuväliä pitäisi pidentää..
Vastaan tähän kommenttiin, koska kirjoitin tuon alkuperäisen viestin. Oma elämäni on ollut välillä niin käsittämättömän kiireistä, että oli erittäin toivottavaa säästää aikaa edes jostain. Kun täyden työpäivän jälkeen oli ilta koulua ja siihen päälle kaikki arjen pakolliset kuviot, aikaa oli pakko säästää sieltä, mistä voi. Aloitin päivän menemällä kuudelta talliin, jotta ehdin kaheksaksi töihin ja suoraan töistä kouluun. Tällä hetkellä elämä ei ole noin kiireistä, mutta nyt pitää säästää energiaa, joten kahden päivän pesuväli on edelleen hyvä. Se pätee varmaan monen muunkin kohdalla.
Mikset käytä kuivashampoota?
Suosittelen muuten syväpuhdistavaa shampoota säännöllisin väliajoin, kerran kuussa käytän itse. Tekee upean kuohkeat hiukset!
Siksi, että siitä ei ole ollut mitään hyötyä sen enempää kuin syväpuhdistavista shampoistakaan. Kuten sanoin, tyvikohotusrauta on ollut ainoa, josta oikeasti on apua.
Hyvännäköiset hiukset harvemmin syntyvät ilman laittoa. Itselläni liukkaat ja raskaat hiukset. Jos en tee aamulla mitään, niin ovathan ne aivan kauhean lättänät. Yleensä föönään ilmakihartimella aamuisin. Pesen jollain volume shampoolla ja käytän hoitoainetta vain harvoin latvoihin. Liian hoitvat tuoteet vaan latistavat entisestään. Muotoiluun jotain volumising tuotetta hiusten juureen. Kuivaan hiukset pää alaspäin. Tyvikohotusrauta myös välillä käytössä.
Ei toi teidän joidenkin ehdottama pesuvälien pidentäminen auta yhtää rasvoittuvuuteen, menee vaan se rasvoittuva päänahka huonoon kutisevaan kuntoon
Vierailija kirjoitti:
"hoitostop":
Älä tee mitään kuukauteen.
Olet luomu.
Olet ihqu.
Hiukset kasvaa ja tuoksut hyvälle..
Tuon jälkeen haiset niin pahalle että ei haittaa vaikka olisi kilometrin pituinen tukka
Vierailija kirjoitti:
päänahkasi ei hengitä
Kiva olla palstalla Sherlock Holmesin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö se pyörre vastapestyissäkin vai vasta seuraavana päivänä? Oman pyörteeni saan näkymättömiin vain niin että pesen hiukset samana päivänä, jolloin haluan pitää ne auki, ja laitan seuraavina kahtena päivänä kiinni. Kampaus valmiiksi ja lakkaa päälle niin pyörre ei pääse puskemaan esiin.
Aloittajalle olisi markettishampoovinkki, nimittäin Elvitalin punainen värjätyille hiuksille sopiva pullo. Satunnaisesti kokeilen muitakin mutta nämä ovat viime vuosina olleet ehdottomasti hinta-laatusuhteeltaan parhaat sekä shampooksi että hoitoaineeksi. Minulla on pitkät ja aika raskaat hiukset joiden pesuvälinä pyrin pitämään joka kolmatta päivää. Raaskii sitten käyttää riittävästi shampoota kun ei ostele turhan kalliita.
Mene kunnon osaavalle kampaajalle, joka osaa oikeasti leikata hiuksesi ja vielä niin että ne sopii sinulle. Jos rasvottuu, niin vaihda shampoo ja hoitoaine. Älä käytä muotovaahtoja, geelejä ym, hyvin leikatut hiukset ei tarvi sellaista. PIeni suhahdus lakkaa vaan jos pakko, huom vähän!
Ruokavalio myös vaikutaa hiuksiin, jos syöt epäterveellisesti niin näkyy myös hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän on selvät vastaukset.
1. Kokeile vaihtaa shampoota. Esim teatreeshampoo on hyvä ja tekee tuuheuttavaa jälkeä, ei raskauta hiuksia. Hoitoaineissa ei kannata käyttää öljypohjaisia tai ainakaan raskaasti öljyisiä hoitiksia.
2. Vaalenna hiukset. Vetyperoksidikäsittely saa hiuksen vähemmän raskaaksi, miiinuksena se, että tukan kunto ei yhtä upeaa, mutta toisaalta saat tukkaan kuohkeutta.
3. Permanenttikäsittely. Sama homma kuin yllä.
Tai sitten vaan hyväksyt, että sulla on laattatyyppinen tukka, vähän kuin kiinalaisilla/aasialaisilla. Näyttää sekin upealta tavallaan.
Jos haluat erilaista, niin ylläolevat keinot jelppiin.
Aika rajuja neuvoja. Permanentti ja vaalennus on aika hirveää rääkkäystä hiukselle. Öljypohjaisia kannattaa nimenomaan käyttää, eikä karhentaa tukkaa kuivaksi korpuksi jollain permiksellä.
Tämä kaulaan niin kukaan ei huomaa mitä hiuksissa tapahtuu.
https://gemtrade.fi/product/upea-kaulaketju-18k-kultaa-45-cm/
Huuhtele hiukset ja päänahka jääkylmällä vedellä pesun jälkeen, pää alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on selvät vastaukset.
1. Kokeile vaihtaa shampoota. Esim teatreeshampoo on hyvä ja tekee tuuheuttavaa jälkeä, ei raskauta hiuksia. Hoitoaineissa ei kannata käyttää öljypohjaisia tai ainakaan raskaasti öljyisiä hoitiksia.
2. Vaalenna hiukset. Vetyperoksidikäsittely saa hiuksen vähemmän raskaaksi, miiinuksena se, että tukan kunto ei yhtä upeaa, mutta toisaalta saat tukkaan kuohkeutta.
3. Permanenttikäsittely. Sama homma kuin yllä.
Tai sitten vaan hyväksyt, että sulla on laattatyyppinen tukka, vähän kuin kiinalaisilla/aasialaisilla. Näyttää sekin upealta tavallaan.
Jos haluat erilaista, niin ylläolevat keinot jelppiin.
Aika rajuja neuvoja. Permanentti ja vaalennus on aika hirveää rääkkäystä hiukselle. Öljypohjaisia kannattaa nimenomaan käyttää, eikä karhentaa tukkaa kuivaksi korpuksi jollain permiksellä.
olipa taas hyvät perustelut :D
blue therapy muutan euvoa ei tule
Donitsit ovat rasvaisia joten niitä ei kannata käyttää