Tavoitteena täydelliset hiukset - anna paras vinkkisi
Miten saatte pitkät hiukset pysymään hyvännäköisiä? Kun pidän niitä auki ne rasvoittuu nopeasti ja takana oleva pyörre tulee esiin. Hiukset ovat ns. raskaat. Hiuksia en juurikaan muuten föönää tai erityisemmin laita 😊
Kommentit (2068)
Eilen hiukseni näyttivät hyviltä, kun olin toissa kerralla pestessä käyttänyt arganöljyä sisältävää hoitoainetta ja edellisellä kerralla proteiinihoitoainetta. Sitten tuuli tuiversi.
Periaatteessa hiukseni voivat hyvin. Syksyllä otin hiuksiini raitoja ja hiukset tuntuivat sen jälkeen kuivemmilta. Olen nyt käyttänyt muutaman kerran Olaplex5 hoitoainetta ja hiukset ovat tuntuneet huomattavasti parempikuntoisilta ja vähemmän sähköisiltä. Onnistuu varmasti muullakin hoitoaineella tai hiusnaamiolla.
Vierailija kirjoitti:
Laita testiin kosteuttava shampoo
Mitä siitä hyötyy
Vierailija kirjoitti:
HIuksiinkin vaikuttaa omat elintavat. Huonoilla tavoilla voit sotkea hormonituotannot yms.
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
En tiedä toimiiko kaikille hiustyypeille, mutta minä olen saanut rasvoittumista vähentymään käänteisellä hiustenpesulla. Eli likaisiin hiuksiin, märkiin toki, ensin hoitoaine (antaa vaikuttaa sen muutaman minuutin, eli tuolla välin kaikki muut pesut ja sheivaukset jne), huuhdellaan pois ja lopuksi pestään shampoolla. Tuskin toimii kaikkien takkuuntuvimmalle hiustyypille, mutta ainakin mun liukkaaseen suoraan tukkaan on ollut toimiva.
Kiitos postauksestasi, meinasin itse kirjoittaa saman. Toimii minullakin. Luulin keksineeni sen aikoinaan itse, mutta nyt olen huomannut kirjoitettavan käänteisestä pesusta muuallakin. Kannattaa todella kokeilla. On sen jälkeen ihan kuin eri ihmisen hiukset päässä. Minulla on myös armottoman rasvoittuvan päänahka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on maantienvärinen, suomalainen tukka, jossa on paljon hiuksia, mutta yksittäinen hius on ohut. Haluaisin tietää, onko millään hoitoaineella oikeasti vaikutusta tähän hiukseen.
Siis puolipitkän hiuksen latvat menevät aina nuudelimaisesti nippuun ja muutenkin tuntuu, että kaikki muotoiluaineet tekevät hiuksista vain rasvaisemmat. Alan jo epäillä, etteivät mitkään aineet vaikuta tähän hiuslaatuun "oikein". Siis jäävät jotenkin hiuksen pinnalle killumaan ja tekemään vaan likaista vaikutelmaa. Suolasuihke oli pahin hullutus, jonka oon ostanut, en ymmärrä mitä sen olisi pitänyt tehdä, mulla vaan teki pesemättömän näköiseksi.
En ihmettele yhtään suomalaisten naisten pilkattuja kouvola-kananperse-lähiö tms.-tukkia. Mun hiuksista ei tunnu saavan klassisen kauniita mitenkään, ne on aina ku pikkutytöllä tuossa olkapäillä, joten taidan mennä ottamaan kunnon punkkarikampauksen parilla pinkillä osiolla. Ainakin näkyy että hiuksille on tehty jotain :D Eli mun mielestä se hiusvärien ja -leikkausten rajuus johtuu siitä, että ei noilla föönauksilla oikein mitään näkyvää vaikutusta tähän littanaan ole, ihan turhaa työtä kun vielä pyöräilykypärän laittaa päähän. Eikä pysy kiharat, hyvä kun ponnarikaan.
Mun teoria muuten siitä Monacon ruhtinatar Charlenen sivusiilistä on hermostuminen liru-luru -hiuslaatuun ja siksi otti sen sivusiilin. Mitään aviokriisiä tarvi olla, tämä tukkalaatu tekee hulluksi:D
Mulla on TÄSMÄLLEEN sama tukka. Olen lähtenyt linjalle että läträän sen superkiiltäväksi, suoraksi ja sileäksi enkä tee sille *yhtään mitään* muuta. Eli kun se kerran luonnostaan on suora ja sileä niin iloitaan sitten siitä. Hyväkuntoiset pitkät hiukset kyllä keräävät katseita vähän ohuempinakin :)
Ja kuivuupahan nopeammin kuin paksumpi...Mutta siis turha haaveilla kohotuksista, kiharoista, laineista. Ne eivät pysy. Korosta siis omien hiuksiesi parhaita puolia! Kivan värin voit vielä laittaa, esim.kiiltokäsittelyllä saa kevyttä sävyä joka ei ole suomalaisten väritykseen liian raju
Täällä vielä yksi nuudelitukka linjoilla. Yritän kasvattaa hiuksia mutta hidasta on. Vinkkejä kasvatukseen ja tukan hoitoon otetaan vastaan :)
Hiusnaamio kerran viikossa (esim. omalle tukalle xz kauraöljy on hyvä mutta joku muu voi kaivata tymäkämpää), hoitoaine pyyhekuiviin hiuksiin (ohuelle kuivalle tukalle xz:n hyaluroni). Pesun jälkeen etikkahuuhde ja hiuksiin jätettävä hoitoaine. Etikka tekee tosi sileäksi!
Olaplex on tosi hyvä myös ja niiden kotihoitsikat.
Kerran kuussa voi tehdä öljyhoidon.
Kampaajalle pari kertaa vuodessa ja pitää löytyää semmoinen joka ymmärtää että haluat pitkät hiukset - yleensä kampaajat haluavat leikata liikaa.
Hifistelyä varten silkkinen tyynyliina tai pipo/myssy yöksi ja silkkidonitsi ponnariksi. Letit parempia hiuksille ja ponnarin paikkaa hyvä vaihdella. Ei lämpökäsittelyjä kuin pari kertaa vuodessa eli fööni ja käherrysraudat kierrätykseen.Onnea matkaan!
Mutta geeneistä se silti on kiinni kuinka pitkäksi tukka voi kasvaa eli sitä ei kannata surra jos ei kasva kuin lapoihn tms, kaunis sekin on kun pitää huolen.
Kuinka hiton kuumaa ilmaa föönistä oikein puhallat, jos se on mielestäsi lämpökäsittelyä? Föönaaminen viileällä ilmalla rasittaa hiusta VÄHEMMÄN kuin se, että niiden antaa kuivua itsekseen.
Kuullostaa siltä, että käytät vääränlaista shampoota.
Hiuksiinkin vaikuttaa omat elintavat
Vältä hiusten ylikäsittelyä, etenkin jatkuvaa vaalentamista (tulee sellaiset kuluneet hamppuhiukset). Kasvata oma hiusväri takaisin ja pese hiukset syväpuhdistavalla shampoolla säännöllisesti varsinkin kun föönaat ja käytät hiuksiin laitettavia aineita. Itse en käytä vaan vältän sitä. Pesen aina vain öljypohjaisella shampoolla ja hoitoaineella.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sellaisia tuotteita, jotka eivät sisällä parabeeneja, väriaineita, hajusteita, silikoonia yms. Itse suosin öliiviöljyshampoota.
Älä föönaa
Älä värjää hiuksia
Älä käytä muotoilutuotteita
Älä mene nukkumaan märillä hiuksilla
Pistä hiukset kiinni löysälle nutturalle pään päälle yöksi
Miksei saa föönätä ja mistä hiukset tietää milloin nukut?
Itselläni paksut, pitkät hiukset laadultaan karheahkot ja taipuisat, eli jos en hiusten pesun jälkeen föönaa niin hiukset menevät kiharalle eivätkä tunnu sileiltä.
Itse jokaisen hiuspesun jälkeen levitän pyyhekuiviin hiuksiin hiusöljyä latvoihin ja harjaan hellästi. Annan hetken vaikuttaa ja föönaan. Silloin tällöin saatan suihkuttaa myös hoitoainetta jos paljon meinaa olla takkuja. Föönauksen jälkeen hiukset näyttää terveille ja sileille sekä näin saan niistä myös suorat (jos en föönaisi ja hiukset kuivuisi niin suoristaminen mahdotonta). Eli mun vinkki on käyttää latvoihin hiusöljyä (GARNIER RESPONS Marvellous Nectar oil) ja sen lisäksi suihkutettavaa hoitoainetta (SCHWARZKOPF
Gliss Total Repair Conditioner Spray).
Vierailija kirjoitti:
Itselläni paksut, pitkät hiukset laadultaan karheahkot ja taipuisat, eli jos en hiusten pesun jälkeen föönaa niin hiukset menevät kiharalle eivätkä tunnu sileiltä.
Itse jokaisen hiuspesun jälkeen levitän pyyhekuiviin hiuksiin hiusöljyä latvoihin ja harjaan hellästi. Annan hetken vaikuttaa ja föönaan. Silloin tällöin saatan suihkuttaa myös hoitoainetta jos paljon meinaa olla takkuja. Föönauksen jälkeen hiukset näyttää terveille ja sileille sekä näin saan niistä myös suorat (jos en föönaisi ja hiukset kuivuisi niin suoristaminen mahdotonta). Eli mun vinkki on käyttää latvoihin hiusöljyä (GARNIER RESPONS Marvellous Nectar oil) ja sen lisäksi suihkutettavaa hoitoainetta (SCHWARZKOPF
Gliss Total Repair Conditioner Spray).
Niin ja vinkki tuohon hiusten rasvoittumiseen, että käyt kampaajalla, kerrot ongelman ja ostat sieltä heidän suosittelemat tuotteet.
Sheivaa 5 millin siili