Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (18951)
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle.
Voihan ne olla lapualaasiaki Noon kovin uskonnollisia eiväkkä tykkää vilppipelistä. Tai Mietaan krannista Kurikasta? Mieti ny vielä.
No mun isä on just sellainen "pakko saada sanoa viimeinen sana" -ihminen, joten en haluaisi asua paikassa, jossa sellaisia olisi suurin osa populaatiosta :D Jo kohta 64 vuotta olen sellaisen ihmisen kanssa ollut tekemisissä ja yksi sellainen riittää ihan hyvin. Tosin kun muutama viikko sitten isä sai taas kerran sanottua mulle viimeisen sanan, mä en ole ottanut isään mitään yhteyttä eikä hänkään - tietenkään - muhun. Sehän oli se "viimeinen sana". Siskoni palasi silloin sopivasti mökiltä ja isä sitten hyppyytti siskoani. Saas nähdä, miten käy nyt, kun siskoni lähtee taas pidemmäksi aikaa mökille. Käykö isä itse hakemassa postinsa vai nöyrtyykö ja soittaa mulle. Veikkaan, että käy itse hakemassa postinsa, vaikka huonosti liikkuukin. Ihan hyvää se sille vaan tekee, että kolmen vuoden tauon jälkeen raahustaa huonoin kintuin rollaattorinsa kanssa postilaatikolle.
Sisareni kysyi alkuviikolla olenko tehnyt tänä syksynä lanttulohtua. En ollut, mutta juuri laitoin leivinuuniin paistumaan. Lanttu-punajuurilaatikko, lapsuudesta tuttu ruoka. Helppo tehdä ja edullinen kasvisruoka.
Mitä kuuluu Marja-Leena minä mmmmm ratkenneena olen yksinäinen ja onneton jne. No aurinko paistaa jua illalla on eurojackpot joten mikä ettei voisi niinkin vielä tässä nyt ajatella ja sua myöhemmin silitellä jos voitto käy?
Vierailija kirjoitti:
Nro 18880: "Eli häirikkö voi jatkaa vaikka kuinka kauan? Bannit kestää vain päivän. Sekään ei ole lopullinen ratkaisu."
No juuri näin. Jos mennään sitten sellaiseen, että pitää esim verkkopankkitunnuksilla kirjautua, niin tämä palsta kuolee lopullisesti.
Mä olin aikoinaan jonkin aikaa Kaksplussalla yhtenä moderaattoreista ja silloin Otavamedia ilmoitti, että mitä tahansa saa kirjoittaa, kunhan se on sellaista, mistä Otavamedia ei joudu vastuuseen. Eli ilkeilyjä yms ei modet saaneet poistaa. Muistan yhden tapauksen, kun Suomessa oli tapahtunut nuorta tyttöä kohdannut onnettomuus ja jengi alkoi rääpiä sitä tapausta oikein urakalla. Mutta kun ei se rääpiminen sitten kuitenkaan ollut sellaista, mistä asianomaiset olisivat voineet tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen, Otavamedian kanta oli, että rääpiminen saa jatkua. Tuon casen jälkeen ilmoitin, e
Tämän mediatalon vastuuseen joutumisen vuoksi he tarttuivat heti rasismisyytöksiin ja vihapuhesyytöksiin ja lukitsivat sivut. Sananvapauden rajoittaminenkin oli tukittavana. Samoin nyt toisella kertaa piti selvittää, joutuuko Sanoma oikeuteen salliessaan jotakin lainvastaista. Sakot ja mainehaitta on suuri, varsinkin nyt kun on taloudellisesti tiukkaa ja kilpailu kovaa.
Kun raha puhuu, ei yksi ketju sinne tai tänne merkitse mitään. Sanomakin on tiukilla.
Nro 18945: "Tämän mediatalon vastuuseen joutumisen vuoksi he tarttuivat heti rasismisyytöksiin ja vihapuhesyytöksiin ja lukitsivat sivut. Sananvapauden rajoittaminenkin oli tukittavana. Samoin nyt toisella kertaa piti selvittää, joutuuko Sanoma oikeuteen salliessaan jotakin lainvastaista. Sakot ja mainehaitta on suuri, varsinkin nyt kun on taloudellisesti tiukkaa ja kilpailu kovaa."
Nimenomaan tästä on kyse. Mediatalot haluavat, että niille tulee mainostajilta rahaa. Mitä enemmän tällaisilla keskustelupalstoilla on kävijöitä, sitä enemmän rahaa mainostajilta saavat. Ihan sama, millaista shittiä palstoilla on, kunhan mediatalo ei siitä shitistä joudu vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle.
Voihan ne olla lapualaasiaki Noon kovin uskonnollisia eiväkkä tykkää vilppipelistä. Tai Mietaan krannista Kurikasta? Mieti ny vielä.
No mun isä on just sellainen "pakko saada sanoa viimeinen sana" -ihminen, joten en haluaisi asua paikassa, jossa sellaisia olisi suurin osa populaat
Pohjalaisen miehen viimeinen sana on " Kyllä kulta".😂
Nro 18948:"Pohjalaisen miehen viimeinen sana on " Kyllä kulta".😂"
No mun isä onkin Hämeestä :D. Ja ilmeisesti pohjalaisissa naiset onkin sitten ne, jotka sanovat viimeisen sanan. Mulle ihan se ja sama, koska oikeasti koen pelkästään rasittavana ihmiset, joiden on pakko saada sanoa se viimeinen sana. Sukupuolesta riippumatta. Ja sitten vänkätään ja vänkätään ihan kuten mun lapset ysärin lopulla. Ikääntymisen yksi hyvä puoli on se, että aina voi vetäistä sen nk tonnin seteli -ilmeen naamalleen ja mennä ohi :D Niin fyysisesti kuin virtuaalisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapasin ihanan koiran. Niin utelias ja touhukas. En tiedä rotua. Tuttavaparin vanha koira jouduttiin hiljattain lopettamaan. Nyt oli toisten koira heillä hoidossa.
Onkos palstalaisten koirilla hauskoja tapoja? Yksi koira osasi kantaa puita suussaan. Toinen pudotteli keppejä itse järveen ja kävi hakemassa.
Koiralllani oli sellainen pallo missä kolo ja siinä naru ympärillä. Näin se pyöritti palloa paikallaan pyörien kuin jotain moukaria ja välillä heitti palloon kauemmas ja juoksi sen perään.
Sitten se ui tassupohjaa takajaloillaan hyppien ja jahtasi samalla haukkuen vettä. Ei koskaan osannut uida kunnolla, mutta rakasti vettä. Nuorempana oli liian innokas uimaan. Haukkui monesti koko automatkan uimapaikkaan ja rynni veteen päin. En voinut sitä päästää vapaana uimaan, koska en olisi saanut sitä vedestä pois helpolla. Näin ui pannan ja pitkän hihnan/flexin kanssa ja minä pidin kiinni toisesta päästä.
Kerran veti pantansa pois ja säntäsi veteen. Oli veneiden laskupaikka tuo ja eräs koiransa kanssa jo siellä ja omani ryntäsi sinne haukkuen. Minä juosten perässä selittäen, että koirallani vaan kiire veteen ja se ei ole kiukkuinen. Koirani ei edes katsonut toista koiraa vaan veteen vaan polskimaan.
Tuo ihminen rannalla koirineen otti tilanteen huvittuneena. Sanoi vaan, että onpa innokas ja mietti miten se saadaan pois vedestä. Ainoa keino ilman omaa veteen menoani oli se, että huijasin koiraani mukamas, että heitän kepin ja heilutin sitä ja koirani tuli lähelle katsomaan ja nappasin sen kiinni. Pitkästi tästä, mutta riittäisi paljon asiaa tähän liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Sisareni kysyi alkuviikolla olenko tehnyt tänä syksynä lanttulohtua. En ollut, mutta juuri laitoin leivinuuniin paistumaan. Lanttu-punajuurilaatikko, lapsuudesta tuttu ruoka. Helppo tehdä ja edullinen kasvisruoka.
Pitää ehkä joskus kokeilla. Tykkään punajuuresta ja lantusta. En vaan ole kokeillut niitä yhdessä ikinä. Kiitos tästä.
Kiitos hyvää! Miksi autoilijat vaihtavat kaistaa ku tie on vapaa edesdä? Toinen ärsyrys, varoitus vilkut ku pysäköit, tosi tyhmää, takaa tuleva näkee vasemmanpuolen vilkun. ja luulee että auto on lähdössä!
Tervetuloa keskustelemaan
Näin ohjeistetaan vauvapalstan etusivulla.
Siis keskustellaan.