Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (18944)
Vierailija kirjoitti:
Voitko jankkaaja lopettaa? Pliis. Kaikki jo tiedämme viha/rakkaussuhteesi Ap-hahmoon. Älä toista itseäsi, kukaan ei jaksa lukea, olet yksitotinen.
Lenkille kohta, sadetakki & saappaat. Sade ei haittaa, on happirikas ilma.
'Mä tykkään susta niin, että halkeen' laulaa Juha Tapio. Ai musta, eiku.
Juha Tapion biisit on ihania. On mun lemppari, yksi niistä.
Vierailija kirjoitti:
Muisteluja: Olin oppikoulussa. Kouluruoka ei ollut kummoista, mutta maksullista silti. Joskus toivoin, että äiti unohtaisi antaa ruokarahan. Laput ostettiin viikottain, en muista mistä. Ellei joku päivä käynyt syömässä, sairaus, hammaslääkäri ym, siitä oli silti maksettu myös. Matkatkin maksoivat, linja-autossa oli rahastaja, sievä vaalea neito.
Laput ostettiin koulun kansliasta. Ainakin Vantaalla Myyrmäen yhteiskoulussa, joka oli siihen aikaan 1200 oppilaan kouluna Suomen suurin koulu. Mä kävin vain 2 kuukautta Helsingin Munkkivuuoresta Myyrmäessä koulussa, sitten muutettiinkin Myyrmäkeen ja pääsi sen jälkeen kävellen kouluun. Mutta ne pari kuukautta kuljin bussilla ja muistan kans, että oli vielä rahastaja bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että t*rpa kiinni nyt jokainen joka valittaa ohi aiheen tässä ketjussa. Hävetkää vai oletteko vajaita päästänne? Vammaisia vai mikä riivaa. Ei ole järkeä enää päässänne.
Tämä oli kyllä rumasti sanottu, oli se kohdistettu kehen tahansa. Ikävää että joku näppiksen takana päästelee käsittämätöntä tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että t*rpa kiinni nyt jokainen joka valittaa ohi aiheen tässä ketjussa. Hävetkää vai oletteko vajaita päästänne? Vammaisia vai mikä riivaa. Ei ole järkeä enää päässänne.
Tämä oli kyllä rumasti sanottu, oli se kohdistettu kehen tahansa. Ikävää että joku näppiksen takana päästelee käsittämätöntä tekstiä.
Sama toisin päin, kun en taas voi käsittää jankkausta täällä ja se on minusta käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle.
😂
Mikä itkettää?
Voi rakas, tämä nauruhymiö, naurattaa aivan vedet silmissä. Meikit valuu ja pissa housuissa herkimmillä. 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama toisin päin, kun en taas voi käsittää jankkausta täällä ja se on minusta käsittämätöntä.
Hän ( he ) ei käytä näin rumaa kieltä. Älä anna mennä tunteisiin.
Nro 18873: "Omiko lemmikit innoissaan, kun palasit? Eläinlääkärille ei varmaan ollut tarvetta."
Koira oli innoissaan ja kissa tuijotti mua yläkerran rappusilta murhaava katse silmissään :D Ei varmaan passaa vähään aikaan lähteä lähikauppaa kauemmas :D
No, kissa oli tietysti huolissaan, tuletko sunnuntaiksi kotiin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
"Ihanasti kirjoitit. Mutta jos tällaista ihmistä loukkaa, hän ei unohda sitä ikinä. Siitä hänen jankkauksensa kumpuaa. Hänellä on vielä voimia nousta vastustamaan, toisin kuin monella koulukiusatulla tai narsistin uhrilla. Siinä mielessä ymmärrän häntä.
Sinä olet viisas."
En minäkään unohda ikinä sitä, että minua on loukattu. En koskaan niitä sanoja ja tilanteita mitä koulussa tms olen kokenut. Ne sanat välillä pyörivät mielessäni, kun katson itseäni peilistä. Silti en minä tälläistä ketjua pilaisi ja täällä ja jankkaisi sentään. En minä niitä asioita kenenkään niskaan heittäisi.
Vastustamisesta. Itse en yleensä vastustanut, kun kiusattiin ja pilkattiin. Mietin, että säästyn vähemmällä. Ei ollut ketään ainakaan näkyvästi puolellani ja yksin olisin ollut. Yksin isoa porukkaa vastaan muutamia kertoja vastustin ja saivat vaan isoveljensä yms minua uhkailemaan jopa vapaa-ajalla. Näin alistuin
Jos tätä jankkaaja on loukattu täällä, niin hän puolustautua täällä. Hän haluaa oikeutta viimeiseen asti. Sellainen on ihmisluonne. Kostetaan kiusaajalle tai ainakin pannaan vastaan. Näin eläinkin tekee. Haavoitettu eläin on vaarallisin. Näin näen tämän jankkauksen taakse. Ja tämä selittää sitkeyden.
Käytiin miehen kanssa asioilla ja sen jälkeen menimme lempipaikkaamme lounaalle ja hoidimme viikonlopun ruokaostokset. Nyt olen vähän pakkaillut, mies tekee vielä hetken töitä ja sitten lähdemme viikonlopun viettoon mökille.
Siellä pitäisi ainakin kesäkukat heittää pois, tosin muratit ajattelin ottaa talteen tänne kaupunkiin, istuttaa amppeleihin ja niiden kaveriksi jotakin kivaa syyskukkaa, ehkä valkoista marjakanervaa. Otan myös lukemiseksi kirjastosta hakemani Roy Jacobsenin Näkymättömät. Luvassa ilmeisesti norjalaista saaristoelämää 1900-luvun alusta.
Rentouttavaa viikonloppua!
Tulipa muuten tuosta viimeisen sanan sanomisesta mieleen....voi itku, miten meinasi mennä hermot isän kanssa äidin muistisairauden aikana. Isä soitti klo 3 yöllä, että tule äkkiä tänne. Noh, menin ja siellä oli taas nahistelu päällä. Muistisairas äiti oli lähdössä lapsuudenkotiinsa vanhempiaan tapaamaan ja isä tietenkin totuuden torvena toitotti, että äidin vanhemmat ovat kuolleet. Mistä äiti sitten suuttui, että isä valehtelee. Istuin siellä aina pari tuntia rauhoittelemassa äitiä ja ohjaamassa äidin ajatuksia johonkin ihan muuhun suuntaan. Kun äiti oli rauhoittunut ja ajattelin, että jep, nyt voin lähteä kotiin, niin viimeisen sanan sanoja isäni aloitti "niin niin mutta kun sinun vanhempasi ovat kuolleet!" Ja taas sama souvi alkoi uudestaan. Nyt jo naurattaa, mutta silloin ei naurattanut, kun piti sitten heti aamusta olla taas töissä ja palaverissa.
Vierailija kirjoitti:
Nro 18873: "Omiko lemmikit innoissaan, kun palasit? Eläinlääkärille ei varmaan ollut tarvetta."
Koira oli innoissaan ja kissa tuijotti mua yläkerran rappusilta murhaava katse silmissään :D Ei varmaan passaa vähään aikaan lähteä lähikauppaa kauemmas :DNo, kissa oli tietysti huolissaan, tuletko sunnuntaiksi kotiin.
Eri
Totta. Sille pitää tarjota sunnuntaina hyvittelyaamiainen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(v-sana ja p:t housuissa. Nättiähän tämä kieli on)
Oliko bordercollieita myös?
Nro 18880: "Eli häirikkö voi jatkaa vaikka kuinka kauan? Bannit kestää vain päivän. Sekään ei ole lopullinen ratkaisu."
No juuri näin. Jos mennään sitten sellaiseen, että pitää esim verkkopankkitunnuksilla kirjautua, niin tämä palsta kuolee lopullisesti.
Mä olin aikoinaan jonkin aikaa Kaksplussalla yhtenä moderaattoreista ja silloin Otavamedia ilmoitti, että mitä tahansa saa kirjoittaa, kunhan se on sellaista, mistä Otavamedia ei joudu vastuuseen. Eli ilkeilyjä yms ei modet saaneet poistaa. Muistan yhden tapauksen, kun Suomessa oli tapahtunut nuorta tyttöä kohdannut onnettomuus ja jengi alkoi rääpiä sitä tapausta oikein urakalla. Mutta kun ei se rääpiminen sitten kuitenkaan ollut sellaista, mistä asianomaiset olisivat voineet tehdä kunnianloukkauksesta rikosilmoituksen, Otavamedian kanta oli, että rääpiminen saa jatkua. Tuon casen jälkeen ilmoitin, että en halua enää olla sen palstan mode.
Sä olet kyllä tehnyt monenlaista elämässäsi. Näin mäkin tuon modehomman olen kuullut, mediatalo suojaa vain oman selustansa, muu sallitaan. Olenkin ihmetellyt vauvapalstan modea, kun on hyvin erilainen linja eri päivinä. Varmaan ei edes viitsi kaikkia viestejä.
Pankkitunnuksilla kirjautuminen kyllä karsisi rajusti, kaikilla ei edes ole niitä. Tai eivät osaa käyttää enää.
Vierailija kirjoitti:
Oliko bordercollieita myös?
Oliko tämä kysymys mulle? Siis oliko noita Irlannissa? Kyllä oli. Niitä näkyi siellä lampaiden laidunmailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas nyt jankkaa?
Monesta kommentista voi päätellä jo ihan ekasta lauseesta tai jopa parista ekasta sanasta, kannattaako lukea kommenttia yhtään pidemmälle. Skrollasin muutaman sivun taaksepäin ja suurta osaa kommenteista ei kannattanut lukea. Joo, joitain ketjun aloittaja ärsyttää, joitain ärsyttää joku muu. Ohi vaan ne kommentit, joita ei halua lukea. Sen verran kuitenkin tulin todenneeksi, että en ehkä sittenkään muuta Seinäjoelle. Tuskin menen edes käymään siellä. Siitä kiitos tälle ketjulle.
Voihan ne olla lapualaasiaki Noon kovin uskonnollisia eiväkkä tykkää vilppipelistä. Tai Mietaan krannista Kurikasta? Mieti ny vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IIk. Onko tarttuva tauti???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei saa keskustella tai haukutaan alatyylisesti. Ohi aiheen saa ja pitääkin keskustella, mielipiteiden vaihtoa varten vauvasivustot on luotu. Menikö jollain nyt kuppi nurin? Aikuisia ei tarvitse määräillä kenenkään.
Mikä itkettää?