Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
16661/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kuin aina, ei mitään hyvää.

Pystyt kuitenkin kirjoittamaan! Eli et ole dementoitunut, halvaantunut, sokea, osaat lukea ja kirjoittaa. Eikö mitään hyvää? Nämä kaikki on jo kiitoksen aiheita.

Sivusta tähän. Ymmärrän teitä molempia. Toinen on varmasti surullinen elämäänsä liittyen ja sellaisena hetkenä moni tavallinen asia ei auta. Itsekin koen joskus sitä, että vaikka tiedän sen kuinka elämäni asiat voisivat olla paljon pahemminkin niin sinä hetkenä ajatus jostain hyvästä ei vaan auta ja elämä näyttää synkältä.

Sinä taas yrität herätellä toista huomaamaan nämä asiat. Sekin on ok, mutta kyllä silti luulen, että viestin kirjoittanut kyllä tietää elämänsä hyvät asiat jo ennestään. Hänellä on jokin asia vaan elämässään sellainen mikä tuottaa paljon surua ja on vaikea ja tämä vaikuttaa. Näin mietin. Pahoittelen, kun tässä itseni puutun toisten viesteihin. 

Vierailija
16662/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sämpyläasiaa...en viitsi enää vaivata kuin pullataikinat, joten sämpylätaikinassa vähän oikaisen.

Sekoitan kaikki aineet lusikalla, peitän kulhon kelmulla ja jääkaappiin 12-16 tunniksi. Seuraavana päivänä nostelen ne lusikalla uunipellille ja uuniin 250 astetta, 10-15 min. Tuoreina/lämpiminä parhaimpia.

Taikina; 5 dl vettä kylmäkin käy, 20 gr tuorehiivaa, 1 tl suolaa, 5 dl sämpyläjauhoja, 5 dl puolikarkeita vehnäjauhoja. Sitten nopea sekoitus ja jääkaappiin puhisemaan. Tuosta satsista tulee yksi pellillinen sämpylöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kuin aina, ei mitään hyvää.

Pystyt kuitenkin kirjoittamaan! Eli et ole dementoitunut, halvaantunut, sokea, osaat lukea ja kirjoittaa. Eikö mitään hyvää? Nämä kaikki on jo kiitoksen aiheita.

Sivusta tähän. Ymmärrän teitä molempia. Toinen on varmasti surullinen elämäänsä liittyen ja sellaisena hetkenä moni tavallinen asia ei auta. Itsekin koen joskus sitä, että vaikka tiedän sen kuinka elämäni asiat voisivat olla paljon pahemminkin niin sinä hetkenä ajatus jostain hyvästä ei vaan auta ja elämä näyttää synkältä.

Sinä taas yrität herätellä toista huomaamaan nämä asiat. Sekin on ok, mutta kyllä silti luulen, että viestin kirjoittanut kyllä tietää elämänsä hyvät asiat jo ennestään. Hänellä on jokin asia vaan elämässään sellainen mikä tuottaa pal

Mulle tuli olo, että - tänääkään ei mitään hyvää - on hänen asenteensa elämään. Jollain se asenne vaan on tuollainen vähän kuin piisamirotta Muumeissa, joka oli suuri filosofi.

Vierailija
16664/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasainen elämä on parasta. Ei hyviä eikä pahoja tapahtumia. Hyvätkin saavat raiteiltaan ja stressaavat.  Eli lause "Tänäänkään ei mitään hyvää" on itseasiassa onni ja tavoiteltava tilanne.  Varsinkin jos elämä on heitellyt soraa kelkkasi alle.

Vierailija
16665/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammassärky vähän helpottanut, lievä nuha ja väsymys jatkuu. Jotakin piristävää yritän miettiä täksi illaksi ja viikonlopuksi. Bongasin herkulliselta vaikuttavan Teresa Välimäen sitruunapastan ohjeen netistä ja ajattelin sitä kokata tänään illalliseksi. Kastikkeeseen tuli valkoviiniä ja loput pullosta sitten ruokajuomaksi minulle ja miehelle viikonlopun kunniaksi. Kesäkurpitsaa olisi myös paljon mökkituliaisina, niistä pitäisi jotakin kehitellä.

Jos nuha hellittää niin huomenna ajateltiin mennä koko perhe elokuviin. Lapselle pitäisi hankkia samalla uusi syystakki ja pyöräilykypärä. Ehkä jopa mäkkärille syömään, ei ollakaan kuukausiin käyty. Itselle voisin käydä ostamassa kirjakaupasta Barbara Kingsolverin uusimman kirjan, kun siihen kun kirjastossa niin pitkät jonot. 

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
16666/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen on mennyt, huomisesta emme tiedä, tänään auttaa Herra.

Tässä on mun huoneentaulu ja tienviitta.

Vierailija
16667/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammassärky vähän helpottanut, lievä nuha ja väsymys jatkuu. Jotakin piristävää yritän miettiä täksi illaksi ja viikonlopuksi. Bongasin herkulliselta vaikuttavan Teresa Välimäen sitruunapastan ohjeen netistä ja ajattelin sitä kokata tänään illalliseksi. Kastikkeeseen tuli valkoviiniä ja loput pullosta sitten ruokajuomaksi minulle ja miehelle viikonlopun kunniaksi. Kesäkurpitsaa olisi myös paljon mökkituliaisina, niistä pitäisi jotakin kehitellä.

Jos nuha hellittää niin huomenna ajateltiin mennä koko perhe elokuviin. Lapselle pitäisi hankkia samalla uusi syystakki ja pyöräilykypärä. Ehkä jopa mäkkärille syömään, ei ollakaan kuukausiin käyty. Itselle voisin käydä ostamassa kirjakaupasta Barbara Kingsolverin uusimman kirjan, kun siihen kun kirjastossa niin pitkät jonot. 

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kiitos kirjavinkistä!  Vain 14 on mua edellä  varausjonossa. Aika vähän verrattuna vaikka Rämön tai Mustosen kirjoihin. Mun ennätys on 102 . sija.

Vierailija
16668/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tänään satanut vaikka vähän lupaili. Mukava ilma tehdä vähän pihahommia.

Autolla käytiin isommassa kaupassa, kompostikuiviketta pari säkkiä ja kuorikatetta säkillinen. Lounaalla käytiin samalla ja olipa hyvää! Nyt ei paljon tarvi iltapalaa ajatella.

Kyllä minusta voimme toistemme kirjoituksia kommentoida kunhan on ystävällisessä hengessä tehty.

Joten- Pitkis hyvä, kannattaako sinun vähiä(?) rahojasi kantaa puutarhamyymälöihin? Ehkä saisit jotenkin muuten hyvää mieltä? Ainakin katsomalla tilin saldoa että säästinpä nekin kympit!

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille💐

Vierailija
16669/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joten- Pitkis hyvä, kannattaako sinun vähiä(?) rahojasi kantaa puutarhamyymälöihin? Ehkä saisit jotenkin muuten hyvää mieltä? Ainakin katsomalla tilin saldoa että säästinpä nekin kympit!" 

Elämäni on oikeastaan muuten yhtä säästämistä joten otin nyt vapauden istuttaa jotakin. Voi olla, etten ikinä tule omistamaan omaa taloa yms niin jos en nyt istuttaisi niin ehkäpä en koskaan voisi istuttaa ja en oikein kestä sitä asiaa nyt. Minä en kyllä kadu yhtäkään puuta ja tänään laskin, että nämä kuitenkin alesta kaikki niin olen jokaisen hinnassa säästänyt niitä kymppejä jo.

Muutenhan elämäni on säästämistä ja en käy oikein missään. Harvoin ostan vaatteita yms. Kirppikseltä parilla eurolla ulkovaatteet ja arkivaatteet muutenkin. Kengät vaan yleensä uusia ja eivät nekään kaikki. Ruoassa säästän niin paljon kuin pystyn ja ei moni eläisi niin, että käy pari kertaa kuussa kaupassa.

Minä kyllä pidän säästämisestä, mutta äitini sanoin elämä ei välttämättä saisi olla yhtä säästämistä. Se vie tietyn huolettomuuden siitä, että voisi joskus tehdä jotain toisenlaista.

En minäkään muuta kaipaa kuin esim, että pääsisi välillä reissuun jonnekin. Toisaalta nämä reissut sitten veisivät esim  kuukauden ruokarahat jo nopeasti. Näin en halua lyhyestäkään reissusta maksaa itselleni liian paljon. Säästäminen on ollut perheelleni tuttu asia ja isovanhemmille. Meillä se on ollut vähän kuin pakko, eikä mikään valinta. 

Samalla kyllä minä säästänki niitä kymppejä, mutta välillä sitten tuhlaankin näköjään. En silti kadu taimien ostoa ja edullisia ovat olleet jos vertaa esim muiden myymälöiden hintoihin.

Samalla tietysti minun pitää nyt nämä talveksi suojata ja tukea paremmin, kun olen kerran niitä ostanut. Sen vuoksi tarvikkeita hainkin. Varmasti kirjoitinkin jo tästä kerran. Jokaisella kai on omat kohteensa mihin haluaa tuhlata  välillä, vaikka se ei olisi järkevää, mutta järkeväkin elämä on joskus tylsää ja joskus, kun kirppikseltä ostan vaatteita mietin, että kyllä minä välillä tahtoisin ostaa uutena vaatteita, jotka täysin sellaisia mistä pidän.

Monesti kirppikseltä, kun ei löydy ihan mieleistä, mutta jos on esim takille tarve niin ostaa sen edullisen sieltä, vaikka väriltään ei olisi kovin mieleinen. Näin joskus kaipaa ehkä jotain sellaista minkä olen itse valinnut, kuten jonkin puun taimen. Jos joku tajuaa mitä tarkoitan.

Hyvää mieltä saan esim ulkoilusta, mutta en oikein voi sitä enää lisätä, eikä olisi enää järkevää. Leipoa ei voi päivittäin, kun mihinkään ei mahdu ne kaikki ja pilaantuu. Musiikkia ei aina jaksa kuunnella yms. Pitkästi, mutta jos joku kysyy jotain niin seurauksena tämä. 

Vierailija
16670/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä kyllä pidän säästämisestä, mutta äitini sanoin elämä ei välttämättä saisi olla yhtä säästämistä. Se vie tietyn huolettomuuden siitä, että voisi joskus tehdä jotain toisenlaista.". 

Edellisestä viestistä vielä tuo kohta. Eli selityksenä siihen vielä se, että sitten kun säästät esim reissua varten niin käy niin ettet kuitenkaan pysty lähtemään, kun sinulla monia muita tärkeimpiä kohteita rahalle. Näin käy usein. 

Vierailija
16671/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä hämmästyttää tuo puiden istuttaminen, kun et omista asuntoasi etkä pihaa ja mietit usein pois muuttoa. Että onko järkevää. Mutta jos saat siitä iloa juuri nyt niin mikäpä siinä. Jotkut käyttävät vähät rahansa päihteisiin tai tupakkiin tai vaikka uhkapeleihin. Parempi kai ostaa ja istuttaa puita.

Vierailija
16672/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä hämmästyttää tuo puiden istuttaminen, kun et omista asuntoasi etkä pihaa ja mietit usein pois muuttoa. Että onko järkevää. Mutta jos saat siitä iloa juuri nyt niin mikäpä siinä. Jotkut käyttävät vähät rahansa päihteisiin tai tupakkiin tai vaikka uhkapeleihin. Parempi kai ostaa ja istuttaa puita.

Niin ja jotkut ostavat leikkokukkia ilokseen. Onhan tämä kannattavampaa ja luontoa suojelevaa. Ja poismuutaessa voi pyytää istutusten hinnan takaisin. 

Vierailija
16673/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse puolustella/perustella omia hankintojasi kenellekään. Kuten ei muitakaan valintoja elämässäsi.

Vierailija
16674/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin keilaamassa monen vuosikymmenen jälkeen, hyvinhän se menikin. Tuli innostus mennä uusiksi.

N.61v

Vierailija
16675/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun tarvitse puolustella/perustella omia hankintojasi kenellekään. Kuten ei muitakaan valintoja elämässäsi.

Ei kai tarvisi, mutta kun joku haluaa kysyä jotain niin minun tulee vastattua siihen. Ehkä minulta niin harvoin joku edes kysyy jotain niin innostun sitten vastaamaan. 

Vierailija
16676/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tarvisi, mutta kun joku haluaa kysyä jotain niin minun tulee vastattua siihen. Ehkä minulta niin harvoin joku edes kysyy jotain niin innostun sitten vastaamaan. 

Tiedätkö, olet ihana! Pysy tuollaisena aitona sydämellistä ihmisenä. Tv mummo

Vierailija
16677/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa rahansa laittaa mihin vaan. Itse olen liiankin pihi enkä raaski ostaa aina edes tarpeellista itselleni.

Rahasta ei ole kiinni. Joskus nauran että olen kuin ryysyläinen vanhoissa vaatteissani. Kauan kuolasin Swarovskin rannekorua mutta kun maksoi n. 60:- niin jäi ostamatta.

Nyt niitä ei ole enää myynnissä.

Vierailija
16678/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä kyllä pidän säästämisestä, mutta äitini sanoin elämä ei välttämättä saisi olla yhtä säästämistä. Se vie tietyn huolettomuuden siitä, että voisi joskus tehdä jotain toisenlaista.". 

Edellisestä viestistä vielä tuo kohta. Eli selityksenä siihen vielä se, että sitten kun säästät esim reissua varten niin käy niin ettet kuitenkaan pysty lähtemään, kun sinulla monia muita tärkeimpiä kohteita rahalle. Näin käy usein. 

Ei ole mitään tärkeämpää kuin reissu jota varten olen säästänyt😄

Vierailija
16679/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietäisin et maailma tuhoutuu huomenna, istuttaisin puuntaimen vielä tänään. T.eri 

Vierailija
16680/24139 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri käytetyn puhelimen alle satasella ja olen siitä tosi tyytyväinen. Huomenna laitan uunifetapastaa ja sitä ennen taatelikakun. Keitin jo taatelit pehmeiksi ja ne saavat jäähtyä huomiseksi. Keväällä hankkimani pelargonin taimi ei ollutkaan vaaleanpunainen, vaan väriltään oranssimpi. Olisin tykännyt enemmän sellaisesta Mårbacka-tyylisestä. No, pitää etsiä jos löytäisin sellaisen. Odotan jo, että saan istuttaa uusia narsissin sipuleita kevääksi. 

Ketju on lukittu.