Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (24139)

Vierailija
15681/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti saavuin kotiin fribakierroksen ja kauppareissun jälkeen, kun alkoi sataa vettä ja vähän jyrähtelikin just. Ehkä tuo ukkonen tulee lähemmäksikin tänne? +2 oli mun kierrostulos vakkariradallani. Ei ole liian helppo, eikä liian vaikeakaan rata. 

Mä oon saanut nilkkani taas kipeäksi. Olisi kai sopivaa asettua sohvan ääreen katsomaan elokuvaa tai oon katsomatta, kun alkoi kovaa jyrähtelee just 🌩

Toivoin sadetta meillekin. Tuli noin 10 pisaraa, ehkä huomenna lisää. Lämpöä 29 C. En ole seurannut fribakisoja, onko Suomella lajin huippuja?

Katsotko kotimaisia elokuvia? Monta leffaa sulla on?

Vierailija
15682/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopivasti saavuin kotiin fribakierroksen ja kauppareissun jälkeen, kun alkoi sataa vettä ja vähän jyrähtelikin just. Ehkä tuo ukkonen tulee lähemmäksikin tänne? +2 oli mun kierrostulos vakkariradallani. Ei ole liian helppo, eikä liian vaikeakaan rata. 

Mä oon saanut nilkkani taas kipeäksi. Olisi kai sopivaa asettua sohvan ääreen katsomaan elokuvaa tai oon katsomatta, kun alkoi kovaa jyrähtelee just 🌩

Toivoin sadetta meillekin. Tuli noin 10 pisaraa, ehkä huomenna lisää. Lämpöä 29 C. En ole seurannut fribakisoja, onko Suomella lajin huippuja?

Katsotko kotimaisia elokuvia? Monta leffaa sulla on?

Suomi on ainakin yksi suurimmista fribamaista. Ei ole kovin maailmanlaajuisesti levinnyt laji. Tällä hetkellä Suomessa on alan huippuja tai ainakin kovia heittelijöitä.

En ole mikään kova kotimaisten elokuvien katsoja, mutta joistakin oon pitänyt. Kohta varmaan on 5 000 elokuvaa kokoelmissani.

Todella kuuma päivä oli tänään täälläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15683/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun olin kävelyllä tulikin kaatosade ja kastuin. Vähän ikävä juttu, kun en edes eteeni meinannut nähdä. Silmät täynnä vettä ja huono näkö niin ei hyvä yhdistelmä. Ei paljon silmälasit auttaneet. Sen vuoksi en pidä ukkossateesta, kun sataa niin paljon ja kovaa. Vaikeaa ennakoida kuuroja. Nyt yritä välttää kuurot illalla, kun kävelylle lähden. 

Iltaisin olen lukenut hämärässä pihassa kirjoja. Jotkut ihan hyviä olleet ja joissakin ehkä odotukset korkeammalla mitä kirjan taso on ollutkaan. Hyvä, että on tullut edes kirjoja luettua pitkästä aikaa. Ehkä jatkan lukemista näin niin kauan, kun ulkona on vielä miellyttävää istua. Ehkä syyskuun jopa ajan voisi ajatella. 

Näin pihassa myös amiraaliperhosen, minkä tuuli oli ehkä paiskannut maahan. Oli vielä elossa ja penkille laitoin. Ei vaan enää selvinnyt ja kuoli myöhemmin. 

Vierailija
15684/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova rankkasade oli hetki sitten ja ukkonen välkkyi kauempana.

Vierailija
15685/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastin tänään vesiastiasta mehiläisen ja heinäsirkan.

Vierailija
15686/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin kaupunkikotiin hoiteleen asioita ja pesen samalla koneellisen pyykkiä, huomenna takaisin maalle mökille.

Vierailija
15687/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
15688/24139 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sähköt poikki. Sen vuoksi inhoan ukkosia, kun aina kun ukkostaa niin on sama lopputulos. Lenkin ehdin tekemään juuri ja juuri, mutta pimeä kämppä nyt on. Saa nähdä kuinka pitkään. Viimeksi kesti 4 tuntia. 

Vierailija
15689/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa syyskesän päivää. Marjat, omenat ja päärynät kypsyy. Tuuli viriää puiden lehdistössä. Nautitaan yhdessä tästä päivästä.💃

Vierailija
15690/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihanaa herätä raikkaan viileään aamuun! Sadekin on parempi kuin jatkuva helle. Laitoin perheelle aamupalaa ja mies lähti töihin. Itse tulin vielä hetkeksi sänkyyn kännykän kanssa. Pitäisi mennä pesulle ja sen jälkeen alkaa lounaan valmistukseen. Lihapullia ja perunamuusia tänään listalla.

Nyt kun on viileää, voisi viritellä ompelukoneen ja saumurin ja surauttaa muutama uusi paita lapselle.  Omat hiukset pitäisi vaalentaa, kesän jäljiltä on mojova juurikasvu. 

Katsoin eilen Areenasta Ylen uutuussarjan, Naapurin poika. Oli ristiriitaisesta aiheestaan huolimatta monenlaisia ajatuksia herättävä; suosittelen katsomaan.

Vierailija
15691/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa syyskesän päivää. Marjat, omenat ja päärynät kypsyy. Tuuli viriää puiden lehdistössä. Nautitaan yhdessä tästä päivästä.💃

Mukavaa päivää sulle ja kaikille muillekin 🌼

Laitan tähän kuulumaan aamun musiikkia:

Sakari Kuosmanen: Exodus - Sain kauniin maan

Vierailija
15692/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihanaa herätä raikkaan viileään aamuun! Sadekin on parempi kuin jatkuva helle. Laitoin perheelle aamupalaa ja mies lähti töihin. Itse tulin vielä hetkeksi sänkyyn kännykän kanssa. Pitäisi mennä pesulle ja sen jälkeen alkaa lounaan valmistukseen. Lihapullia ja perunamuusia tänään listalla.

Nyt kun on viileää, voisi viritellä ompelukoneen ja saumurin ja surauttaa muutama uusi paita lapselle.  Omat hiukset pitäisi vaalentaa, kesän jäljiltä on mojova juurikasvu. 

Katsoin eilen Areenasta Ylen uutuussarjan, Naapurin poika. Oli ristiriitaisesta aiheestaan huolimatta monenlaisia ajatuksia herättävä; suosittelen katsomaan.

Minäkin katsoin, tosin vasta eka jakson teemalta. Hiukan sekavalta vaikutti alku. 

Vierailija
15693/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastoautolla hlvttiin soi radiossa. Ketunhautaintie. Semmoista kuuluu... kahvi tippumaan ja suihkuun. Tavallista ihanaa arkea. Hiukset on tänä kesänä aina hirmuisessa takussa. Hiostaa ja vaikka letillä/ponnarilla/nutturalla pidän, niin selvitykseen menee aikaa.

Muilla tätä pulmaa?

Vierailija
15694/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastoautolla hlvttiin soi radiossa. Ketunhautaintie. Semmoista kuuluu... kahvi tippumaan ja suihkuun. Tavallista ihanaa arkea. Hiukset on tänä kesänä aina hirmuisessa takussa. Hiostaa ja vaikka letillä/ponnarilla/nutturalla pidän, niin selvitykseen menee aikaa.

Muilla tätä pulma

Mulla on takapuoleen ulottuvat tasapitkät hiukset. Oletin että vanhemmiten hiukset ohenee mutta mulla kävikin paksummaksi ja parempikuntoiseksi. Yöllä letillä, aamulla avaan ja kampaan ja takaisin letille. Ennen nukkumaanmenoa vielä kammattava ja letitettävä. Pesu n.kerran viikossa, kosteutus kerran kahdessa viikossa. Bonacuren latvasuoja käytössä ja toisinaan öljy latvaosaan kosteisiin hiuksiin. Hennaväri n.6 viikon välein, sotkusta puuhaa mutta kupari on itselleni niin sopiva että olen sillä värjännyt jo yli 40 vuotta. Etuhiukset raidoitan itse. Kampaaja ei  suostu leikkaamaan hiuksiani koska mainitsi mun persoonan olevan hiuksissa:D Mut niinkuin sanoit, kuumat ne helteellä on, oli kiinni tai ponnarilla. Parturissa etuhiukset leikataan 4 vkon välein ja pitkä osuus kerran vuodessa. Kun lähden viihde-elämään niin silloin auki (luonnosttan vähän laineilla) tai korkealla nutturalla tai toisella "korvalla" ponnarilla.

Pesun jälkeen kannattaa kammata varovasti, käyttää "selvittävää" suihketta. Kovakouraisesta käsittelystä pesun jälkeen ainakin mun hiuksiin tulee kaksihaaraisia. Ja kesällä suojaan hiukset auringonpaahteelta (tukka lierilakin alle!) koska muuten kuontalo kuivaa ihan silmissä. Kärsivällisyyttä tai saksia sinulle hiusten selvittelyyn :)

Vierailija
15695/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan pitkät hiukseni yöksi ylös ponnarille, koska letti painaa niskaa. Aamulla on tuuheutta ja kuohkeutta ihan vahingossa. Sitten kampaan nutturalle tai ponnarille. Mä pesen tai kastelen joka ilta, niin tulee viileä olo. Ja saan päivän punkit pois. En koskaan kuivaa, vaan annan itsekseen kuivua  monta tuntia. En käytä kuin sampoota ja hoitoainetta. Mulla on ollut pitkät hiukset jo 60 vuotta, ihan lapsena oli lyhyet.

Vierailija
15696/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muilla tätä pulma

Mulla on takapuoleen ulottuvat tasapitkät hiukset. Oletin että vanhemmiten hiukset ohenee mutta mulla kävikin paksummaksi ja parempikuntoiseksi. Yöllä letillä, aamulla avaan ja kampaan ja takaisin letille. Ennen nukkumaanmenoa vielä kammattava ja letitettävä. Pesu n.kerran viikossa, kosteutus kerran kahdessa viikossa. Bonacuren latvasuoja käytössä ja toisinaan öljy latvaosaan kosteisiin hiuksiin. Hennaväri n.6 viikon välein, sotkusta puuhaa mutta kupari on itselleni niin sopiva että olen sillä värjännyt jo yli 40 vuotta. Etuhiukset raidoitan itse. Kampaaja ei  suostu leikkaamaan hiuksiani

Kiitos vinkeistä. Mulla on puoliselkään asti tasapitkät luonnonvaaleat hiukset, ei otsatukkaa. Usein pesun jälkeen laitan puolikuiviin hiuksiin geeliä ja kierrän nutturalle. Kuivuttuaan on kivat kiharat. Nyt loppukesästä tää ongelma alkoi. Aiempina vuosina ei ole ollut.

Mietin taas polkkatukkaa, on monin verroin helpompi. Toisaalta taas nyt on kivat nutturat ja sivuponnarit.

Vierailija
15697/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa. Peräpukamat puhkesi yöllä ja tuli lakanoiden vaihto ja patjan tuuletus. 😡

Vierailija
15698/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille

Ollaan reissussa, pieni miniloma. Helteet helpotti ja täällä jyrisee ukkonen. Ihana liike löydettiin, kivoja sisustustavaroita, pellavavaatteita ja yksittäisiä kotimaisia kolttuja, paitoja ja hameita. Kiva kirpparikin oli, retrovaatteita paljon. Vanhoja puisia astioita ja puinen marjankeräyslaite. Tosi kiva paikka. Pikkuhiljaa suunnitellaan kotimatkaa. Nyt istutaan torikahvilassa. Vilkaisin uutisia ja samalla kirjoittelen tänne. Vilkasta viestittelyä täällä, luen kotona viimeisimmät.

Mukavaa tiistaita

Doris - reissunainen

Vierailija
15699/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heipat kaikille

Ollaan reissussa, pieni miniloma. Helteet helpotti ja täällä jyrisee ukkonen. Ihana liike löydettiin, kivoja sisustustavaroita, pellavavaatteita ja yksittäisiä kotimaisia kolttuja, paitoja ja hameita. Kiva kirpparikin oli, retrovaatteita paljon. Vanhoja puisia astioita ja puinen marjankeräyslaite. Tosi kiva paikka. Pikkuhiljaa suunnitellaan kotimatkaa. Nyt istutaan torikahvilassa. Vilkaisin uutisia ja samalla kirjoittelen tänne. Vilkasta viestittelyä täällä, luen kotona viimeisimmät.

Mukavaa tiistaita

Doris - reissunainen

Ihana mies sinulla, jos viihtyy sisustustavaraliikkeessä ja pellavavaatteita sekaamassa. Lähdetkö sä mukaan Biltemaan ja Motonettiin? 😉

Vierailija
15700/24139 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kaupoissa kiertelystä. Mä olisin halunnut käydä erotiikkaliikkeessä, kun en ole koskaan käynyt, mutta mieheni oli häveliäs, eikä uskaltanut tulla mukaan. En sitten mennyt minäkään. Kiva, kun on vielä jotain kokematta  näin eläkemummunakin. 😏😂

Ketju on lukittu.