Voiko tunteet kehittyä jos ei koe fyysistä kiinnostusta toista kohtaan?
Kommentit (32)
Minusta ne ovat kyllä kaksi ihan erillistä tunnetta. Mikä ei tarkoita, ettei molempia voisi tuntea samaa ihmistä kohtaan.
No toivottavasti ap ei sinullekaan kaikki rakkaus ole fyysistä kiinnostusta tai jos on, niin toivottavasti et ainakaan rakasta ketään lapsuuden perheesi jäsentä tai muuta lähisukulaistasi.
Kyllä. Naisella voi useinkin olla noin ja palvoo miestä. Mutta voiko petiin meno ahdistaa, sitten jos mies haluaisi siirtyä sinne, mitä jos se muuttuu yhtäkkiä inhorealistiseksi kamppailunäytelmäksi vai meneekö kaikki ihan hyvin. Nainen makaa paikoillaan raatona, alkaa väsyttää jo, kiusallista. Tai sitten on juuri riittävästi fyysistä vetovoimaa. Naisilla on omat kroppaongelmat tai häpeät.
No minulle ei miehenä synny ainakaan minkäänlaisia romanttisia tunteita naista kohtaan, jos en koe naista mielestäni kauniiksi. Aivan se ja sama, miten kauan aikaa kuluu.
Vierailija kirjoitti:
No minulle ei miehenä synny ainakaan minkäänlaisia romanttisia tunteita naista kohtaan, jos en koe naista mielestäni kauniiksi. Aivan se ja sama, miten kauan aikaa kuluu.
Eivät ne silloin ole oikeita romanttisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä kauneuden ihailua tarkoitettu, vaan seksuaalisia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
No toivottavasti ap ei sinullekaan kaikki rakkaus ole fyysistä kiinnostusta tai jos on, niin toivottavasti et ainakaan rakasta ketään lapsuuden perheesi jäsentä tai muuta lähisukulaistasi.
Ymmärrän nyt että olisi pitänyt selventää, tarkoitan rakkautta missä halutaan olla elämänkumppaneita.
Minä pystyn tähän, mutta tuntuu että muut tarvii sen fyysisen puolen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos ulkonäkö menee, meneekö rakkaus myös?
Onko se edes rakkautta jos se on kiinni ulkonäöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Ihan rakkautta on.
Rakkaus on eri asia kuin himo. Romanttisessa suhteessa ne tosin yleensä ovat molemmat läsnä. Ei toki kaikilla. On sitä onnellisia seksittömiäkin liittoja.
Aseksuaalinen romanttinen rakkaus on harvinaista, mutta mahdollista.
Arvostus ja kiintymys voivat kehittyä. Jos fyysistä vetoa ei ole jo alussa, niin ei sitä myöhemminkään mistään ilmesty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä kauneuden ihailua tarkoitettu, vaan seksuaalisia tunteita.
Seksuaalisuudessa suurimmalle osalle ihmisiä nimenomaan se ulkoinen olemus on ratkaiseva. Vaikka miten olisi ihana ja mukava ja hauska ja muuta ei himo syty, jos jokin ulkoisessa olemuksessa on vastenmielistä.
Paljon riippuu siitä, mitä toisen pään sisällä oikein on. Tällöin ulkoinen olemus ei ole ollenkaan niin keskeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhe oli tunteen SYNTYMISESTÄ. Se on eri asia kuin tunteen jatkuminen. Kyllä rakkauden syntymiseen ihan kaikilla pitää olla viehätys myös ulkoiseen puoleen. Muuten ei edes kiinnostu toisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se edes rakkautta jos se on kiinni ulkonäöstä?Puhe oli tunteen SYNTYMISESTÄ. Se on eri asia kuin tunteen jatkuminen. Kyllä rakkauden syntymiseen ihan kaikilla pitää olla viehätys myös ulkoiseen puoleen. Muuten ei edes kiinnostu toisesta.
Juuri näin. Esimerkiksi naiset hyvin usein tuovat esille, että miehellä on syytä olla virheetön hiusraja tummilla hiuksilla, pituutta yli 183 cm, selkeästi piirtyvät lihakset, rasvaprosentti 8-12 välillä, yksinkertaiset ja tyylikkäät vaatteet sekä etnisyys kaukasialainen. Näistä voi ja yleensä rakentuu myöhemmin myös rakkaus.
Voi, kuin näkymätön siima, voi ihan tuntematon raparipakin vetää puoleensa jos tapahtuu *klik*