Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22012)
Voi voi teitä suorittajia. Ei saa sitten valittaa jos on liikaa töitä, väsynyt ja kolottaa.
Olin tänään kävelyllä paikassa, jossa kävimme koirani kanssa usein. Kauniit maisemat siellä. Kävin pienen pyörälenkin myös. Lähes koko päivä ulkona taas. Ihan mukava päivä, vaikka jotain reissua ehkä kaipaisin. Yritän silti nauttia kauniista säästä ja ulkoilla paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra. Psalmista 36. Sain tänään todistaa, kuinka loukkaantunut luonnonvarainen eläin sai ihmeellisellä tavalla hädässä avun. Edelleen tästä ihmeestä nöyränä ja kiitosmielellä.
Missä tää Herra oli silloin kun tyttöjä hukkui kristillisellä leirillä satamäärin? Kun lapset kuolee pommituksiin? Kovin valikoivaa on apu.
Kohta lähden kampaajalle, mitä muuta päivä tuo tullessaan, se jää nähtäväksi.
Perjantaihan se taas on ja viikonloppu edessä.
Vierailija kirjoitti:
Ku nat o sov kot.
Tänk juu sou mats.
Huono yö takana, mieli maassa.
Suorittaa...
Ehkä en käyttäisi tavallisista kotitöistä tätä sanaa, on mielestäni jotenkin kielteinen...
Itse touhuan, puuhastelen, askartelen tms puutarhassa, kuulostaa enempi vapaaehtoiselta. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Tänään ohjelmaan kuuluu työvuoro, sitä ennen tiski ja paikkojen 'oikominen'...
Eilen näin suvun nuorimmaista, vuoden ikäinen vekkuli. Hymyilyttää vieläkin.
Doris
Moottoritie on kuuma
soi radiossa, oi kultainen nuoruus 1980
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesä on yhtä suorittamista. Keväällä istutetaan kukat, taimet ym. koko kesä kastellaan ja huolletaan, siivoukset mökillä ja kotona, ikkunoiden pesut, verhojen vaihdot, mattojen pesut, nurmikon leikkaus, ulkomaalaustyöt ja remontit, lomamatkustelu, marjojen ja sienien keruut, syyssadon korjaustyö puutarhassa, puutarhan miljoonat syystyöt ym. ym. Aivan loputon lista.
En minäkään ymmärrä suorittajia. Luulevatko olevansa parempi kun toiset.
Voit rauhassa olla ymmärtämättä. Mikä alemmuuskompleksi sinulla sitten on? Jos tavallinen arki on suorittamista? Makaat varmaan laiskana sitten ja kadehdit muita joilla on mitä ' suorittaa'. Ihme märisijä.
D, ei pahalla. Olen tämän ketjun kautta tehnyt havaintoja sinusta, itsestänikin. Olet myönteinen. Olet myös itsekeskeinen. Empatiakyky ei kuulu vahvuuksiisi. Se ei ole syytäsi. Sitä voi harjoitella. Joissain tilanteissa olisi hyvä yrittää ymmärtää toisten ihmisten elämäntilanteita vähän paremmin ja sen sijaan että hehkutat onneasi, ilmaise myötätuntoa. Anteeksi jos tämä loukkasi.
Vierailija kirjoitti:
D, ei pahalla. Olen tämän ketjun kautta tehnyt havaintoja sinusta, itsestänikin. Olet myönteinen. Olet myös itsekeskeinen. Empatiakyky ei kuulu vahvuuksiisi. Se ei ole syytäsi. Sitä voi harjoitella. Joissain tilanteissa olisi hyvä yrittää ymmärtää toisten ihmisten elämäntilanteita vähän paremmin ja sen sijaan että hehkutat onneasi, ilmaise myötätuntoa. Anteeksi jos tämä loukkasi.
Outo viesti, olen täysin eri mieltä. Myötätuntoa löytyy toisten murheisiin kyllä. Luepa tarkemmin. Sairauksiin, läheisten kuolemiin, yksinäisyyteen ym ap on osallistunut lämmöllä. Joka viestiin ei tietenkään kommentoi.
Olen saanut hänestä tosi lämpimän, positiivisen kuvan... pitkiksen kirjoituksiinkin on osallistunut kannustaen. Lampaan murheisiin.
Mistähän olet saanut itsekeskeisen kuvan?
Ketjua alusta asti seurannut, joskus kommentoinutkin
Tulipa metsässä käveltyä koiran kaa. Alkoi silmissä sumenee siellä. Näkö alkoi paremmin pelaa, kun tultiin mäkeä alas. En tiedä yhtään mistä kiikasti.
Tuli sitä pulahdettuakin tänään. Vesi oli paljon kylmempää eiliseen verrattuna. Vähän viileää on tänään ja tuulee myös.
Ukkonen jyrisee, äsken kaatosade. Nyt näyttää poutaa. Huomiselle ennustettu +27C ja salamaa...
Sataa ja ukkostaa.Näin täällä Pohjois-Savossa.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa metsässä käveltyä koiran kaa. Alkoi silmissä sumenee siellä. Näkö alkoi paremmin pelaa, kun tultiin mäkeä alas. En tiedä yhtään mistä kiikasti.
Tuli sitä pulahdettuakin tänään. Vesi oli paljon kylmempää eiliseen verrattuna. Vähän viileää on tänään ja tuulee myös.
Ehkäpä verenpaineeseen liittyvää vaihtelua tuo kaikki. Minulla samaa, kun esim nousen nopeasti ylös tai vaikka istutan jotain taimea ja sitten olen pitkään alhaalla ja ylös noustessa silmissä sumenee joskus. Tämä näin omalla tulkinnalla arviotuna.
Täältä poistuu heti viestit, jotka on miesten kirjoittamia tai joissa on normaalia seksiasiaa. Esim vaimon kanssa ollut seksiä tai mies katselee vähäpukeisia naisia. Dooris pelkää seksuaalisuuteen liittyviä kirjoituksia ja poistaa ne. Tai joku muu. Mutta ihmeellistä. Minäkin olen vanha nainen, mutta en noin puritaaninen. Tämä on pistänyt silmään.
Joo, erotiikkaa ei saa olla täällä. Vaikka se kuuluu elämään. Tai sen vähyys on suruna elämässä.
Hyvää kuuluu, oon illalla menossa Käärijän keikalle. Innolla odotan taas.
Minä taas ymmärrän suorittajia. Itsekin olen nykyisin suorittaja, koska puran ahdistusta tai levotonta oloa tekemiseen. Näin monistakin on tullut suorittaja. Saan samalla muuta ajateltavaa ja saan ajan kulumaan paremmin. Enkä kuvittele olevani parempi kuin muut. Suorittamisen jälkeen tulee parempi olo ja silloin olen tyytyväinen päivän tekemisiin olivat ne sitten mitä vaan.