Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22012)

Vierailija
14041/22012 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä on yhtä suorittamista. Keväällä istutetaan kukat, taimet ym. koko kesä kastellaan ja huolletaan, siivoukset mökillä ja kotona, ikkunoiden pesut, verhojen vaihdot, mattojen pesut, nurmikon leikkaus, ulkomaalaustyöt ja remontit, lomamatkustelu, marjojen ja sienien keruut, syyssadon korjaustyö puutarhassa, puutarhan miljoonat syystyöt ym. ym. Aivan loputon lista.

En minäkään ymmärrä suorittajia. Luulevatko olevansa parempi kun toiset.

Minä taas ymmärrän suorittajia. Itsekin olen nykyisin suorittaja, koska puran ahdistusta tai levotonta oloa tekemiseen. Näin monistakin on tullut suorittaja. Saan samalla muuta ajateltavaa ja saan ajan kulumaan paremmin. Enkä kuvittele olevani parempi kuin muut. Suorittamisen jälkeen tulee parempi olo ja silloin olen tyytyväinen päivän tekemisiin olivat ne sitten mitä vaan. 

Vierailija
14042/22012 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi teitä suorittajia. Ei saa sitten valittaa jos on liikaa töitä, väsynyt ja kolottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14043/22012 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku nat o sov kot.

Vierailija
14044/22012 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kävelyllä paikassa, jossa kävimme koirani kanssa usein. Kauniit maisemat siellä. Kävin pienen pyörälenkin myös. Lähes koko päivä ulkona taas. Ihan mukava päivä, vaikka jotain reissua ehkä kaipaisin. Yritän silti nauttia kauniista säästä ja ulkoilla paljon.

Vierailija
14045/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra. Psalmista 36. Sain tänään todistaa, kuinka loukkaantunut luonnonvarainen eläin sai ihmeellisellä tavalla hädässä avun. Edelleen tästä ihmeestä nöyränä ja kiitosmielellä.

Missä tää Herra oli silloin kun tyttöjä hukkui kristillisellä leirillä satamäärin? Kun  lapset kuolee pommituksiin? Kovin valikoivaa on apu. 

Vierailija
14046/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta lähden kampaajalle, mitä muuta päivä tuo tullessaan, se jää nähtäväksi.

Perjantaihan se taas on ja viikonloppu edessä. 

Vierailija
14047/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ku nat o sov kot.

Tänk juu sou mats.

Vierailija
14048/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yö takana, mieli maassa.

Vierailija
14049/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaa...

Ehkä en käyttäisi tavallisista kotitöistä tätä sanaa, on mielestäni jotenkin kielteinen...

Itse touhuan, puuhastelen, askartelen tms puutarhassa, kuulostaa enempi vapaaehtoiselta. Mutta kukin taaplaa tyylillään. Tänään ohjelmaan kuuluu työvuoro, sitä ennen tiski ja paikkojen 'oikominen'...

Eilen näin suvun nuorimmaista, vuoden ikäinen vekkuli. Hymyilyttää vieläkin.

Doris

Vierailija
14050/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoritie on kuuma

soi radiossa, oi kultainen nuoruus 1980

Vierailija
14051/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesä on yhtä suorittamista. Keväällä istutetaan kukat, taimet ym. koko kesä kastellaan ja huolletaan, siivoukset mökillä ja kotona, ikkunoiden pesut, verhojen vaihdot, mattojen pesut, nurmikon leikkaus, ulkomaalaustyöt ja remontit, lomamatkustelu, marjojen ja sienien keruut, syyssadon korjaustyö puutarhassa, puutarhan miljoonat syystyöt ym. ym. Aivan loputon lista.

En minäkään ymmärrä suorittajia. Luulevatko olevansa parempi kun toiset.

Voit rauhassa olla ymmärtämättä. Mikä alemmuuskompleksi sinulla sitten on? Jos tavallinen arki on suorittamista? Makaat varmaan laiskana sitten ja kadehdit muita joilla on mitä ' suorittaa'. Ihme märisijä.

Vierailija
14052/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

D, ei pahalla. Olen tämän ketjun kautta tehnyt havaintoja sinusta, itsestänikin. Olet myönteinen. Olet myös itsekeskeinen. Empatiakyky ei kuulu vahvuuksiisi. Se ei ole syytäsi. Sitä voi harjoitella. Joissain tilanteissa olisi hyvä yrittää ymmärtää toisten ihmisten elämäntilanteita vähän paremmin ja sen sijaan että hehkutat onneasi, ilmaise myötätuntoa. Anteeksi jos tämä loukkasi.

Vierailija
14053/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

D, ei pahalla. Olen tämän ketjun kautta tehnyt havaintoja sinusta, itsestänikin. Olet myönteinen. Olet myös itsekeskeinen. Empatiakyky ei kuulu vahvuuksiisi. Se ei ole syytäsi. Sitä voi harjoitella. Joissain tilanteissa olisi hyvä yrittää ymmärtää toisten ihmisten elämäntilanteita vähän paremmin ja sen sijaan että hehkutat onneasi, ilmaise myötätuntoa. Anteeksi jos tämä loukkasi.

Outo viesti, olen täysin eri mieltä. Myötätuntoa löytyy toisten murheisiin kyllä. Luepa tarkemmin. Sairauksiin, läheisten kuolemiin, yksinäisyyteen ym ap on osallistunut lämmöllä. Joka viestiin ei tietenkään kommentoi.

Olen saanut hänestä tosi lämpimän, positiivisen kuvan... pitkiksen kirjoituksiinkin on osallistunut kannustaen. Lampaan murheisiin.

Mistähän olet saanut itsekeskeisen kuvan?

Ketjua alusta asti seurannut, joskus kommentoinutkin

Vierailija
14054/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa metsässä käveltyä koiran kaa. Alkoi silmissä sumenee siellä. Näkö alkoi paremmin pelaa, kun tultiin mäkeä alas. En tiedä yhtään mistä kiikasti.

Tuli sitä pulahdettuakin tänään. Vesi oli paljon kylmempää eiliseen verrattuna. Vähän viileää on tänään ja tuulee myös.

Vierailija
14055/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkonen jyrisee, äsken kaatosade. Nyt näyttää poutaa. Huomiselle ennustettu +27C ja salamaa...

Vierailija
14056/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataa ja ukkostaa.Näin täällä Pohjois-Savossa.

Vierailija
14057/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa metsässä käveltyä koiran kaa. Alkoi silmissä sumenee siellä. Näkö alkoi paremmin pelaa, kun tultiin mäkeä alas. En tiedä yhtään mistä kiikasti.

Tuli sitä pulahdettuakin tänään. Vesi oli paljon kylmempää eiliseen verrattuna. Vähän viileää on tänään ja tuulee myös.

Ehkäpä verenpaineeseen liittyvää vaihtelua tuo kaikki. Minulla samaa, kun esim nousen nopeasti ylös tai vaikka istutan jotain taimea ja sitten olen pitkään alhaalla ja ylös noustessa silmissä sumenee joskus. Tämä näin omalla tulkinnalla arviotuna. 

Vierailija
14058/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistuu heti viestit, jotka on miesten kirjoittamia tai joissa on normaalia seksiasiaa. Esim vaimon kanssa ollut seksiä tai mies katselee vähäpukeisia naisia. Dooris pelkää seksuaalisuuteen liittyviä kirjoituksia ja poistaa ne. Tai joku muu. Mutta ihmeellistä. Minäkin olen vanha nainen, mutta en noin puritaaninen. Tämä on pistänyt silmään.

Vierailija
14059/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, erotiikkaa ei saa olla täällä. Vaikka se kuuluu elämään. Tai sen vähyys on suruna elämässä.

Vierailija
14060/22012 |
11.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kuuluu, oon illalla menossa Käärijän keikalle. Innolla odotan taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi