Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21952)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 48 vuotta Etelä-Pohjanmaalla, silti vieläkin olen "verenkuljettama" eli en alkuperäinen pohjalainen anoppini mukaan. Eli minua ei tarvitse tervehtiä. Tämä lohdutukseksi Pitkikselle!
Mutta minäpä iloisena savolaisena vilkutan kaikille ja jopa hymyilen. Olen minä outo! 😂
Niin olet 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille, tämän päivän Iltasanomissa on taas www.vauva.fi mainos, Se puhutuin keskustelupaikka. Ja mainittu mm Mitä sinulle tänään kuuluu? Ja Pitääkö jauhenliha pestä ennen valmistamista? Yms
Hyvä me kaikki
Ap/N64/Doris :)
Vauva.fi on joka päivä Iltasanomissa, koska kuuluu samaan konserniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut 48 vuotta Etelä-Pohjanmaalla, silti vieläkin olen "verenkuljettama" eli en alkuperäinen pohjalainen anoppini mukaan. Eli minua ei tarvitse tervehtiä. Tämä lohdutukseksi Pitkikselle!
Mutta minäpä iloisena savolaisena vilkutan kaikille ja jopa hymyilen. Olen minä outo! 😂
Niin olet 😂😂😂
Jep. Ilo pintaan vaikk sydän märkänis! 💃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olet 😂😂😂
https://www.vauva.fi/keskustelu/5894282/ravakat-kuulumiset?page=2
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin, että minulla ei ole toisaalta varaa arvostella. Jos entinen asuinpaikkani on vielä pahempi kuin tämä niin en ehkä saisi valittaa. Kaikkea ei siunata tällä kaikella ja en usko itseni olevan niin kauhea ihminen kuitenkaan. Ikävät pahanpuhumiset yms ovat sitten vieneet lopunkin. Se paljolti syynä. Kiitos viestistäsi ja itse en tavallaan ikävästi odota mitään muutosta asiaan. Näin mieluummin unohdan sen kaiken.
Kävelyllä olin tänään ja lämmintä oli. Ikävästi näin jäniksen palasina olevan raadon pellolla. Oli jäänyt niittotöissä varmaan siihen alle, kun juuri niitetty oli. Sellaiselta näytti.
Muuten kävelin koko lenkin loppumatkan nokkosperhonen kädessäni. Se ei päässyt lentämään niin maasta sen poimin. Näytti ihan ehjältä siivet. Toin sen pihaan ja tuolla se on vieläkin erään penkin päällä. Laitoin kukkia sen viereen, mutta ei kiinnostanut. En pysty sitä tappamaan, vaikka ehkä pitäisi.
Viime kesänä amiraali lämmitteli kädessäni vähän aikaa ja lensi sitten pellolle. Ei päässyt ennen sitä hetkeen lentämään ja pelkäsin pahinta, mutta toipui. Nyt ei käynyt samoin.
Muuten istutin omenapuun. Kaivaminen otti hieman voimille, mutta onneksi isoja kiviä ei paljon ollut. Taas tarjouksesta ostettu ja ehkä typerää, mutta olen kovin innoissani tästä. Toivon vaan, että osaisin hoitaa puita. Ovat kakkoslaatuisia muutenkin, kun halvempia ovat. Kaksoislatvaa ja muita puutteita joten pitäisi osata leikata oksia ja auttaa niitä muuten kasvamaan. Tai käy huonosti niille.
Lajikkeen yritän valita sen mukaan mistä ajattelen maun puolesta pitäväni sekä talvenkestävyys vaikuttaa ja vähän sekin mikä pölyttää parhaiten mitäkin lajiketta.
Muuten tavallinen päivä taas. Olen muistellut paljon menneitä juttuja. Välillä surrut jotain asioita. Ehkä sitä kuinka olin nuorena niin surullinen monesti. Ei ollut helppoja vuosia ja se näkyi minussa silloin. Ehkä vieläkin välillä.
Äitini loma alkaa kohta ja ehkä jotain retkeilyä yms yritämme. Emme tee mitään pitkää reissua tai ehkä olla edes yötä missään säästösyistä. Ei ole hyvä hetki maksaa majoituksesta. Mietitään sitten syksyllä jos vielä olisi parempi hetki pienelle reissulle.
En ole kovin surullinen, että tämä meni nyt näin. Ehkä hieman harmittaa, mutta parempi näin. En minä koiranikaan kanssa paljon missään ollut. Kotona olimme paljon ja siiten tottui. Lähinnä joskus kaipaisi eri maisemia. Se korostuu eniten.
Joskus äitini kertoo työkaverinsa perheestä. Ovat asuneet täällä saman ajan kuin minä ja perhe ei oikeastaan tunne paikkoja tai mitään pienempiä teitä tai sivukyliä. Selityksenä se, etteivät retkeile tai tykkää kävellä tai muutenkaan liikkua missään.
En arvostele heitä ja jokaiken elää omalla tavallaan, mutta minä taas tiedän melkein kaikki tiet ja kylät ja maisemat täällä, kun olen niitä kiertänyt jo niin paljon.
Pahoittelen kirjoitusvirheitä viesteihini. Puhelimennäyttö edelleen rikkinäinen ja en oikein näe mitä kirjoitan monestikaan.
Mansikat syöty, käyty uimassa, aurinkoa otettu, Elossa elokuva katsottu ja saunottu tänään aikaisemman viestini lisäksi. Todella mukavasti mennyt tänään, paitsi se aamupäivällä tapahtunut onnettomuus on vaivannut mieltäni. Kauhuelokuvia ei näihin hetkiin huvita yhtään katsoa. Löhöilyä suurimmaksi osaksi ollut tämä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille, tämän päivän Iltasanomissa on taas www.vauva.fi mainos, Se puhutuin keskustelupaikka. Ja mainittu mm Mitä sinulle tänään kuuluu? Ja Pitääkö jauhenliha pestä ennen valmistamista? Yms
Hyvä me kaikki
Totta. Mutta eipä kaikkia ketjuja ole mainittu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä me kaikki
Totta. Mutta eipä kaikkia ketjuja ole mainittu...
Näyttää ne ketjut mitkä ollaan upattu siihen hetkeen. Näyttää poiminnat osion mainoksessa.
Päiväni alkoi taas pyörälenkillä. Menomatkalla sarvipäinen hirvi jolkotteli pitkän matkaa edelläni tien vierusta pitkin ennenkuin meni metsään.
Poistulomatkalla melkein samassa kohdassa metsästä tupsahti pieni söpöläinen tielle eteeni, jäniksen poikanen. Antoi tulla aika lähelle, mutta sitten meni takaisin metsään ja jäi paikoilleen.
Kohtaamisia luonnon eläinten kanssa heti aamusta.
Mitähän sitä loppupäivän tekisi, vai tekisikö mitään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liki 14 000 viestiä, muutamassa vuodessa. Aikamoinen ennätys, hyvä me. Suurin osa mielenkiintoisia kuulumisia, joukossa joku törppö. Jotain tein kuitenkin oikein aloittaessani keskustelun aikoinaan. Kiitos kaikille!
Doris, reissunpäältä...
Pata kattilaa soimaa, sanotaan karjalassa.
Törppö on se ken troollaa, jankkaa samaa riviä, kirjottaa roisia tai ilkeilee toisten viesteihin
Tuohon viestiin edellisellä sivulla, jossa muistelin erästä leirillä ollutta poikaa. Tuli ajatus, että pitää selvittää mitä hänelle kuuluu. En muistanut edes, sukunimeä, mutta sitten asiaa yritin selvittää ja hakea tietoa hänestä. Sitten viimein löysin hänet ja paljon on muuttunut. Oikeastaan en mitenkään tunnistaisi muuten kuin silmistä kunnolla. On jatkanut harrastustaan ja saanut siitä ehkä ammatinkin. Hyvä niin.
Mä viheltelin aamulla tikkaa heitellessäni ja jokin pikulintu tuli siihen metrin päähän laulelemaan. En ole ikinä nähnyt niin lähellä linnun laulelevan. Pari kertaa olen uiskennellut tänään ja nyt värjöttelen peiton alla.
Täällä mökillä on hyistä, eikä vesikään mitenkään lämmintä ollut. Ei silleen kurjaakaan ole, mutta voisi olla mukavampaa. Aurinko ihan tiessään. Ruoan jälkeen voisi lähteä kävelylle, jos ei vain sada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta jätetäänhän törpöttelyt sikseen. Ei kuulosta mukavalta.
Doris muistaa aina vähän mollata muita.
Ja kehua itseään.
No. Mielestäni en kehu itseäni, yhdessähän tätä ketjua tehdään :) siitä olen aiheestakin mielissäni, että ketjun aloitin.
Mollaan niitä, jotka kirjoittelevat ilkeitä toisille, jankuttavat samaa lausetta sivukaupalla, trollaavat ...
D.
Hyvää päivänjatkoa
Hyvää päivänjatkoa
Hyvää päivänjatkoa
Jne
Olen huomannut, että elämässä raha ratkaisee paljon, se vaikuttaa jopa naapurisuhteisiin.
Pitäisi taas alkaa ruuanlaittopuuhiin. Tätä hommaa sitä riittää aina kun ollaan koko perhe lomilla. Arkena pääsee sen suhteen huomattavasti helpommalla, kun kaikki syövät yhden aterian päivässä kodin ulkopuolella.
Eilen tein iltapalaksi ihanaa kylmää kinkkupastasalaattia, johon laitoin tuoreita herneitä, jotka toivat mukavaa rouskuvaa suutuntumaa ja raikkaan ruohomaista makua salaattiin. Viiniäkin juotiin ja katsottiin elokuvia.
Kohta laitan smetanalohen ja kasvikset uuniin ja teen mansikkasalaattia. Eiliseltä jäi vähän vielä valkkaria aikuisille ruokajuomaksi.
Ehkä epävakainen sää jotenkin stressaa minua. Jos suunnitellaan esim kävelyä äitini kanssa niin saa miettiä koska lähdetään ja mietitään pitääkö hosua sateen takia yms. Sen vuoksi se välillä ärsyttää. Kun äitini kunto on parempi niin sitten pitäisi päästä kävelemään kunnolla. Kuumuutta kestämme melko hyvin ja se ei paljon rajoita.
Oikeastaan äitinikin tulee lämpimällä säällä oltua paljon enemmän ulkona ja lomakin nyt alkaa niin toivon, ettei sataisi päivittäin. Onhan meilläkin kuorivaatteet, mutta käytettynä ostetut takit eivät enää paljon vettä pidä. Olen monesti kastunut kuitenkin. Pitäisi kirppikseltä katsella jos löytäisi paremman takin.
Rauhallinen kotipäivä, poika on vkl kylässä mutta on kaveriensa kanssa kaupungilla, katon selviytyjät.