Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (21895)
Reissunainen bussissa kohti kotia - väsynyt, mutta onnellinen : )
Vierailija kirjoitti:
Heräsimme tänä aamuna jo kello 3 ja olo on sen mukainen; vähän ärtynyt.
Tänään oli siivousvuorossa eteiset, lattiasta kattoon. Samalla tein inventaarion mieheni lippiksistä, niitä nimittäin on kertynyt! Ostolippiksiä ei ole yhtään. Suurin osa niistä liittyy hänen harrastukseensa.
Koneellisen pyykkiäkin pesin ja muutama lippis odottaa vadissa pesemistä.
Grillattiin äsken makkaraa, iltaruoaksi teen härkis-kesäkurpitsapaistosta, ensimmäinen kokeilu sitä lajia ja keitän karpalokiisseliä.
Tämän suurempia juttuja en ole tälle päivälle suunnitellut.
Illalla tietenkin saunan löylyihin kera koivuvastojen.
Mukavaa kesäistä lauantaita!
Hyvää päivänjatkoa
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä elämän tarkoitusta. Sitä oletusta, että kaikilla pitäisi olla samat haaveet ja että elämä menee tietyllä tavalla kaikilla. Että ensin synnytään, sitten kidutaan ja lopuksi kuollaan. Ei pienintäkään järkeä tässä.
Ei ole järkeä ei. Ja silti täällä vaan elellään.
Niin kuumaa, 26 astetta, ettei puhettakaan ulos menemisestä. Verhot kiinni ja sisällä kaffetta juoden kuluu aika hyvän dekkarin kanssa. Kunpa pian tulisi syksy.
Meillä on 28 astetta. Sisällä olen minäkin. Sydämestä ottaa jo ulos katsominenkin.
Oulu
+19 C, bussissa hiukan lämpimämpää...
Kauniit maisemat :) & mukavaa matkaseuraa
Lämmintä on. Mulla ei ole ulkolämpömittaria, koska vanha lähtikin ikkunaremontin yhteydessä ties minne kaatopaikalle, mutta veikkaan jotain noin +25. Tuulee kyllä aika mukavasti, joten ulkona on ihan kiva olla. Sisälle kun tulee, niin huoneilma tuntuu kuitenkin jo kylmältä.
Tänään nukuin poikkeuksellisen pitkään, koska intouduttiin esikoisen kanssa viime yönä viestittelemään. 4 tuntia meni viestien vaihdossa :D Käytin äsken koiran päivälenkillä ja nyt pitäisi vielä kerätä nuo eilen haravoidut lehdet yms roskapusseihin ja viedä roskikseen. Jättäisin huomiseen, mutta huomiseksi on luvattu sadetta ja mieluummin nuo roskat kerää kuivina kuin märkinä.
Katselin just työkalenteria ja enää yksi päivystysviikko. Vaikuttaa siltä, että kenenkään loma ei osu samaan ajankohtaan kuin saman henkilön päivystysviikkokin, joten kukaan ei varmaan kaipaa päivystyksen tuuraajaa. Keskiviikkona pitää kirjoittaa joku todo-lista kaikista niistä hommista, jotka mun pitää vielä tän kesän aikana töissä tehdä. Muutaman ohjeen ainakin joudun väsäämään. Jos lista on lyhyt ja työmäärä vähäinen, niin ehdin tehdä ne heinäkuun lopun päivystysviikollakin. Tämä on eräänlainen "muuttosiivous".
Eilen ostin kalenterin. Tai se on sellainen kalenterin ja päiväkirjan sekoitus. Se alkaa kesäkuun ensimmäisestä ja päättyy vuoden päästä. Siihen voin alkaa pikkuhiljaa suunnittelemaan elämääni.
Mukavaa sunnuntaita!
Mä ompelen. Tosi kivaa. Puran vanhoja mekkojani ja teen uudistuksia. Kaunis kukkamekko juhannukseksi tulossa. Sisällä mulla 23, ulkona näköjään 28,5. Hyi.
Lämmin päivä! Pyöräillen lähituottajien kauppaan. Ostettiin monta pussillista eilisiä pullia, leipää ja kaalipiirakoita.
Pakastetaan tietysti suurin osa. On sitten mistä ottaa aamkahvipullat. Ei kannata itse alkaa leipomaan kahdelle ihmiselle.
Juhannuksen ohjelma vielä auki. Riippuu minkälaista ilmaa luvataan kakkoskodin maisemiin, jos sateista niin pysytään kotona. Lähellä on uimaranta mutta minä olen niin arka kylmälle vedelle että harvoin Suomessa on mulle tarpeeksi lämmin uimavesi.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille💐
Aamulla aikaisin pyöräilemässä, näin pupujussin tiellä samassa kohtaa, missä kerran aikaisemmin.
Tein kuvakirjan valmiiksi ja tilasinkin "tarjoushinnalla", vaikka kyllähän sille silti tuli hintaa ihan tarpeeksi.
Päiväkahvin jälkeen kävimme "kotiseutuajelulla" ja veimme samalla roskapussit jätteenkeräyspisteelle.
Lämmintä on varjossa 29 astetta; aivan liikaa minulle! He nauttikoot lämpimästä, ketkä siitä tykkäävät.
Kuuma ilma, onneksi asuntoni varjon puolella niin lämpiää hitaasti, kotipäivää vietän, söin kanakiusausta ja kohta keitän toiset iltapäiväkahvit.
Syöty ja uitu, sekä auringonpistoksen sain. Ihan tyhjän mukavasti mennyt päivä.
Nro 12913: "Hyvää päivänjatkoa"
Kiitos samoin <3
6.30 herännyt klo 10 pintaan. Antoisat kaksi festaripäivää takana. Hyvää meininkiä ja syvällisiä keskusteluja samanhenkisten kanssa. Näillä elää taas monta viikkoa eteenpäin. Ilmatkin suosi
Ulkona aivan liian kuuma tänään, siivosin vähän aikaa etupihaa, mutta oli paikko paeta sisälle. Onneksi nyt vetää taivas varjoon, pitääpi mennä jatkamaan hommia.
Suomen kesä on lyhyt. En yhtään moiti lämpimiä päiviä. Sais olla toukokuusta elokuun loppuun lämmintä. Ja välillä sadetta eläimille ja kasveille. Kerran muistan olleen tällaisen kesän, oli hieno kesä. Lämmintä ja valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä elämän tarkoitusta. Sitä oletusta, että kaikilla pitäisi olla samat haaveet ja että elämä menee tietyllä tavalla kaikilla. Että ensin synnytään, sitten kidutaan ja lopuksi kuollaan. Ei pienintäkään järkeä tässä.
Ei ole järkeä ei. Ja silti täällä vaan elellään.
Jep. Vaikea päivä ollut tänään, ehkä iltaa kohti mieliala paranisi.
Oli kuuma automatka mökiltä kotiin, kun auton ilmastointilaite lakkasi toimimasta. Kun päästiin kotiin ja käytiin vähän myöhemmin kaupassa niin toimi taas. On ilmeisesti joku bugi ohjelmistossa kun muutkin tämän auton omistajat ovat asiasta kirjoitelleet.
Juhannukselta sitten "muutto" mökille ja miehelläkin alkaa pitkä loma. Tullaan sitten vähän ennen koulujen alkamista takaisin kaupunkiin. Mukava kun mökillä ilmalämpöpumppu jäähdyttää sisätilat juuri siihen lämpötilaan kun halutaan. Kaupunkikodissa ei ole tällaista ylellisyyttä.
Juhannus vietetään oman perheen kesken, kutsutaan appivanhemmat myös syömään. Lapsi aikoo pitää meille mökkiolympialaiset ja ehkä sitä uskaltautuu jo kastautumaan mereen, riippuu vähän säästä. Soutelua ainskin.
Ostetaan sellainen Muurikan tulisija jossa voidaan paistaa ulkona lättyjä ja perinteisesti ollaan tehty savustuspöntössä lohta. Leivon myös raparperi-mansikka -täytekakun.
kamala krapula, heräsin tänään lattialta, sydän hakkaa ha käet tärrää
Vierailija kirjoitti:
Lämmin päivä! Pyöräillen lähituottajien kauppaan. Ostettiin monta pussillista eilisiä pullia, leipää ja kaalipiirakoita.
Pakastetaan tietysti suurin osa. On sitten mistä ottaa aamkahvipullat. Ei kannata itse alkaa leipomaan kahdelle ihmiselle.
Juhannuksen ohjelma vielä auki. Riippuu minkälaista ilmaa luvataan kakkoskodin maisemiin, jos sateista niin pysytään kotona. Lähellä on uimaranta mutta minä olen niin arka kylmälle vedelle että harvoin Suomessa on mulle tarpeeksi lämmin uimavesi.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille💐
Hyvää päivänjatkoa
Kiitos vinkistä! Nyt on oikeasti harvinaisen paljon sääskiä täällä. Ilmeisesti pitkään jatkunut sade ja sitä seuranneet lämpimät päivät ovat olleet hyttysille hyväksi. Ollaan ihan paukamilla kaikki. Kai näihin taas tottuu.
Löytyi kaupasta sopivasti luomuyrttiruukkuja tarjoushinnalla niin ostettiin niitä ja tehtiin niistä pieni yrttimaa kallion kylkeen. Kaivelin siemenpussilaatikkoani ja sieltä löytyi kaikenlaista mitä olen joskus ties mistä syystä tilannut. Vihannesportulakkaa, isovesikrassia, vuonankaalia ja tarhamaltsaa. Heitellään nekin siemenet tuohon plänttiin ja katsotaan mitä tapahtuu. En ole noiden suhteen turhan toiveikas 🤭