Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (21895)

Vierailija
12681/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää omaa pientä poikasta, joka lähti tänään aamuyöstä Roomaan isovanhempien kanssa. En ole ollut koskaan montaa yötä hänestä erossa niin on totuttelemista. Onneksi nykyään voi soittaa vaikka videopuheluita milloin vain. Juuri viestiteltiin ja onhan siellä lämmintä, 33 astetta nyt ja loppuviikoksi lupaillut lähes 40 astetta. Ihan älyttömän paljon liikaa mun makuun. Kun nyt muistaisi suojautua auringolta ja juoda tarpeeksi nesteitä. Pitää yrittää olla liikoja huolehtimatta, mukavaa siellä varmasti on. Minusta ainakin upea, mielenkiintoinen kaupunki.

Vierailija
12682/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulista on taas. Rauhallinen päivä, pientä puuhastelua pihalla.

Nuohooja kävi. Eipä meidän puunpoltolla paljon nokea ollut piipussa. Ihmetellään usein mustaa sakeaa savua naapureitten piipuista, märkää puuta ja roskaa varmaan polttavat.

Multaa pitää vielä ostaa muutama säkki. Edelliset asukkaat talossamme eivät olleet mitään pihan laittajia, me nyt vähitellen istutetaan jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista pientä puuhastelua täälläkin. Just alkoi sade. Tietenkin, koska olen kohta lähdössä katsomaan ystävääni sairaalaan. 

Vierailija
12684/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta katson Talot huokuvat historiaa. Leivoin sitruunakakun äsken ja keitän kahvit sen kanssa. Ihanaa! 🤗

Vierailija
12685/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkipäivä

Vierailija
12686/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta katson Talot huokuvat historiaa. Leivoin sitruunakakun äsken ja keitän kahvit sen kanssa. Ihanaa! 🤗

Mikä sua vaivaa? Normipäivä.

Vierailija
12687/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua vaivaa? Normipäivä.

Mikä itseäsi vaivaa?

Vierailija
12688/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni 3-vuotias tyttären tyttö oli yötä mummon luona.tuli sunnuntaina ja äsken lähti.Touhuttiin kaikenlaista.Käytiin hampparilla ym.Ikävä jäi kun lähti.

12689/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko päivä ulkona, just tulin sisään. Puoliso kotiutuu kohta reissultaan Puolukkapiirakkaa kahvin kanssa, ehkä nougat jäätelöäkin... ihanaa täälläkin :)

Vierailija
12690/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni 3-vuotias tyttären tyttö oli yötä mummon luona.tuli sunnuntaina ja äsken lähti.Touhuttiin kaikenlaista.Käytiin hampparilla ym.Ikävä jäi kun lähti.

Oi että! Varmasti mukavat touhut ja jutut teillä!

Vierailija
12691/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa pudota isoista saappaista yyteiden myötä tuntemattomaan ja arkipäivien tyhjyyteen. Haluaisin töihin. Ahdistavaa, että työttömiä syyllistetään, vaikka vain pieni osa työttömistä vieroksuu työtä. Sen pienen porukan työvastaisuus leimaa meitä ns.normaaleja työhön takaisin haluavia työttömiä. Olen ollut kuusi kuukautta työtön ja alkaa jo surettaa aika lailla. 

Vierailija
12692/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doris - reissunainen kirjoitti:

Hyvää huomenta

Kahvia juon, katson kohta perjantain Emmerdalen. Ikkuna oli yön auki, kuului lintujen tsirkutus ja käen kukunta, mukavat äänet.

Päivään kuuluu käyskentelyä ulkona, kukkapenkin kitkemistä, kastelua, lannoitusta. Jos poutaa, grillataan. 

Mukavaa maanantaita

Hyvää päivänjatkoa

Vierailija
12693/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin aamulla hammastarkastuksessa, vähän on ikenet arat siitä kaivelusta. Paikattavaa ei löytynyt, antoi positiivista palautetta hampaiden hoidostani.

Lääkäri sanoi lähtiessäni, että tavataan kahden vuoden päästä, ellei ennen sitä ilmene aihetta.

Toivotti hyvää juhannusta ja hyvää joulua.

En nyt vielä samaa teille toivottele, mutta mukavaa uutta viikkoa kuitenkin.

Hyvää päivänjatkoa

12694/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Kaikenlaista pientä puuhastelua täälläkin. Just alkoi sade. Tietenkin, koska olen kohta lähdössä katsomaan ystävääni sairaalaan. 

Toivottavasti ystäväsi toipuu suunnitellusti :)

Vierailija
12695/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi että! Varmasti mukavat touhut ja jutut teillä!

Täällä Varkaudessa on Vekara viikko.Paljon oli nähtävää ja touhua.

Vierailija
12696/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin jotenkin niin väsynyt aamulla. Viimein ylös pääsin ja hyvä niin. Ulkona olen ollut nyt paljon. Pyöräillyt ja kävellyt. Pyörän kanssa saa olla varovainen, kun on niin kömpelö kääntymään. Vaatii paljon tilaa ja olen muutamia kertoja meinannut kaatua, kun ei ole pienen  tien leveys riittänyt kääntymiseen.  

Muuten äitini kanssa olemme yrittäneet puhua. Kai hän itsekin jotenkin huomaa sen kuinka paljon puhuu töistään ja jalastaan. Sitten hetkeksi ehkä vähentää ja jatkaa sittem taas. Muistelin eräs päivä vuosien taakse johonkin vuoteen 2019 jolloin koirani vielä eli, että silloinkin äitini puhui jo töistään eniten. Eri työpaikka ja eri ihmiset, mutta sama teema. Olin jo silloin kyllästynyt. Nyt sitten voi päätellä miten tilanne on nyt vuosien jälkeen. En minä pahalla tätä kirjoita, mutta väsähdän nykyisin tähän entistä useammin. 

Ensi viikolla on äidilläni magneettitutkimus ja toivottavasti saadaan selvyys kivun aiheuttajaan. Samalla toivon, että äitini tulisi kuntoon, koska hän ei jotenkim osaa oikein enää  elää näiden sairauksien ja kipujen kanssa. Se vaikuttaa niin paljon hänen elämäänsä, että jos ei tule koskaan ns ennalleen niin jotenkin pelottaa miten hän sitten suhtautuu asiaan. 

Kesän alku on ollut vaikea jotenkin. Yritän tehdä kokeita ja tehtäviä. Toisaalta kaipaan ehkä sellaista kesää mitä minulla ei ole koskaan ollut. Tapahtumia, matkoja, ihmisten tapaamista, erilaisia juttuja. Nyt nämä päivät toistavat toisiaan. Joku hyvin joskus ketjussa minulta kysyi ettenkö pelkää elämäni menevän ohi. Kyllähän se ajatus on nykyisin usein mielessä. Toisaalta arvostan kokemusteni perusteella rauhallista elämääni, mutta se kääntyy itseään vastaan jo monesti. Ja enhän minä täällä missä asun viihdy enää. Ei minulla ole täällä oikein mitään ja ihmiset ovat mitä ovat. Ikäviä juttuja, joista en ala nyt enää kirjoittaa. Näin en minä täällä mihinkään vähäisiin tapahtumiin, harrastuksiin yms tahdo osallistua. Niin ikävää, kun se on kirjoittaa. Kauemmas jos lähtisi niin usein on matka esteenä. Jotain olen joskus harkinnut.

Näin pitäisi sitten oikeasti muuttaa pois jos haluaisin oikeasti elämääni muuttaa. Sillä tavalla ratkaisevasti ja taas kerran sitten poylosi oikeasti muuttaa elämääni ja uskaltaa tehdä asioita. Muuten muuttokaan ei auttaisi. Ja sitten minne muuttaisin. Juuria ei minulla toisaalta virallisesti ole minnekään. Sukulaisia on parilla paikkunnalla, mutta välit hiipuneet ja ei tästä nyt enempää. 

Ja mitä mitä sitten pelkään. Ehkä en vaan oikein luota ihmisiin ja viihdy enää heidän kanssaan. Ei, vaikka yksinäinen olenkin. Vältän joutumista ikäviin tilanteisiin, vaikka se samalla vie mahdollisuuksia tutustua muihin.

Ja en minä itsestäni mitään hyvää monestikaan ajattele. Äitini harvoin myöntää virheensä. Minä taas myönnän ne aina. Kun ikää tulee lisää niin ehkä se ajatus nousee itselläkin vähitellen esiin, että ymmärrän vanhenevani ja ajattelen elettyä elämää, enkä tahtoisi viettää tulevaa vuosikymmentä niin kuin tätä edellistä. Kun olen elossa, mutten kuitenkaan elä niin kuin toivoisin monestikaan. Näihin ajatuksiin ja kirjoitan toki liikaakin. 

Vierailija
12697/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan kukon emäntä lukenut täältä, kun tänään kukko kiekui vasta aamuviideltä ja nyt päivällä vain pari kertaa. Ihanaa, jos edes tunnilla siirtyy aamuherätys ja päivällä sais olla hiljaisuudessa. 

Vierailija
12698/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan kukon emäntä lukenut täältä, kun tänään kukko kiekui vasta aamuviideltä ja nyt päivällä vain pari kertaa. Ihanaa, jos edes tunnilla siirtyy aamuherätys ja päivällä sais olla hiljaisuudessa. 

Ehdota sille, että kokkaa "kukkoa viinissä" ja kutsuu sinut illalliselle hyvittääkseen "herätyskellon" kie'unnan.

Voisit myös laulaa puutarhatöitä tehdessäsi niin että kukon emäntäkin kuulee, siis jos kukko on naapurissa aidan takana, vanhaa laulua mukaillen: "jos sinä kukko vielä laulat, jos sinä kukko vielä laulat, katkaisen minä sulta kaulan...." Alkuperäiset sanat Peltolan kukko, saa guuglettaa...

Vierailija
12699/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurjaa pudota isoista saappaista yyteiden myötä tuntemattomaan ja arkipäivien tyhjyyteen. Haluaisin töihin. Ahdistavaa, että työttömiä syyllistetään, vaikka vain pieni osa työttömistä vieroksuu työtä. Sen pienen porukan työvastaisuus leimaa meitä ns.normaaleja työhön takaisin haluavia työttömiä. Olen ollut kuusi kuukautta työtön ja alkaa jo surettaa aika lailla. 

Ymmärrän, monelle yksinäiselle työyhteisö voi olla ainut henkireikä elämässä, minua ainakin pitää yhden kerran viikossa oleva kurssi hengissä enää kun muuta minun elämässä ei olekkaan.

Vierailija
12700/21895 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin pitkään aamulla, iltapäivällä kaveri tuli kylään, värjäsin ja leikkasin hiuksensa sitten nautimme, hän valkkaria ja minä sangriaa. Kohta katson uuden Reykjavik 112 sarjan. Sadesää.