Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22052)

Vierailija
12401/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs Lammas ja Doris, tai varmaan nimimerkit heivattu pois? Kirjoittavat anonyymisti nytten.

Ja sulla pakkomielle heistä!

Vierailija
12402/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa helpottaa luojan kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12403/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs Lammas ja Doris, tai varmaan nimimerkit heivattu pois? Kirjoittavat anonyymisti nytten.

Ehkä ne otti sen huoneen 😂

Vierailija
12404/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Doris on jo tänään kirjoittanut,💐

Vierailija
12405/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea päivä tänään vähän ollut. Riitelyksi meni äitini kanssa. Itselle, kun tulee välillä tarve puhua elämästäni. Minua aina huolettaa tulevaisuuteni ja toisaalta suren niin paljon menneitä vuosia. On ollut pakko tehdä  ns vääriä valintoja kuten esim muuttaa tänne missä asun nyt, koska koirani muutti aikoinaan kanssani. Tiedän, että olisi pitänyt päästä kaupunkiin. Jäin tänne tyhjän päälle. Jotain yritin tilanteen eteen tehdä, mutta paljon en voinut asioita parantaa. Jotenkin se on vaikeaa, kun järki sanoi, että pitäisi tehdä näin ja silti ei voinut niitä asioita toteuttaa.

Näin joskus on vaan pakko puhua tästä. Äitini mielestä turhaa ja rasitan häntä. Kaipaan vaan kuuntelijaa ja ihmistä joka sanoisi, että pääsen vielä eteenpäin tms. Kun tulee olo, että kaikki on mennyt niin väärin ja olen sotkenut elämääni. Sellainen toivottomuus välillä iskee.

Asiaa pahentaa kaikki yhteiskunnalliset jutut, kuten työttömien suuri määrä yms jotka saavat miettimään, että mitä toivoa minulla on, vaikka opiskelisin jotain. Eihän se toki turhaa ole, mutta samalla pitäisi olla työkokemusta yms. Suhteitakaan minulla ei ole minnekään.

Näin meillä yleensä vaikeat asiat jätetään puhumatta. Äitini suuttuu jos puhun näistä asiosta, vaikka en minä häntä halua rasittaa. Tuntuu välillä vaan niin turhalta kaikki. Kyllä minä tietysti voin elää näinkin, mutta jotain taloudellista turvaa tai päämäärää elämässä kaipaan. Jotain toivoa siitä, että joskus voisin esim taloudellisesti elää paremmin ja päästä töihin. Ehkä olla osa jotain.

Yksinäisyys on sitten taustalla. Yritän äidilleni sanoa, että  välillä kaipaan ihmisiä ja ettei moni nuorempi ihminen kuitenkaan elä näin yksin. Meillä ei vaan ymmärretä näitä asioita. Jäin jo nuorena yksin kiusaamisen ja yksinäisyyden kanssa. Näin näistä asiosta on turha puhua, kun eivät vanhemmat ymmärrä sitä kaikkea tai halua ymmärtää.

Näin ehkä haen jotain vastaan tulemista ja ymmärrystä näissä jutuissa, että toinen puhuisi asiosta la miettisi ratkaisuja tai tukisi tai edes voisin normaalisti puhua näistä jutuista. Mietin, että jos tuen esim äitiäni hänen sairautensa aikana ja olen ssiraalakäynneillä mukana yms ja kuuntelen hänen kivuistaan päivittäin niin kai hänkin voisi kuunnella minua.

Muuten en yleensä edes puhu näistä asiosta, mutta tänäänkin iski niin kurja olo, kun mietin miten kaikki menikin näin ja ajattelin miten olen joutunut tekemään vaikeita päätöksiä elämäni suhteen. Sen tiedän, ettei elämäni olisi ollut muutenkaan helppoa, mutta harvoin olen voinut keskittyä itseeni ja tehdä päätöksiä niin, että ne ovat itselle parhaita. ja sitten, kun tietää, että olisi pitänyt pystyä tekemään toisin.

Samalla huijaan itseäni ja yritän pitää ikävät ajatukset poissa. Sitten kuitenkin ne ovat siellä taustalla ja välillä väsyn elämääni. Olen siinä mielessä ikävästi ajatteleva, että olen hyvin realistinen ihminen. En kuvittele liikoja elämäni suhteen ja nyt lähinnä häpeän esim työkokemukseni puutetta niin ymmärrän sen, että vaikka kuinka opiskelisin niin miten ikinä selitän tämänkin asian. Kyllä se seuraa minua jatkossakin. Pahoittelut tästäkin viestistä. 

Vierailija
12406/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei oo heitä kyllä ikävä

Vierailija
12407/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko minua Dorikseksi? Siis 💐:a?

Olen kyllä ihan toinen henkilö. Mielellään kyllä seuraan Dorista ja Lammasta!

Pitkis, kunpa pääsisit jotenkin itsenäistymään äidistäsi. Tunnut olevan jotenkin itse äiti ja huolehtija hänelle. Toivon tosiaan että elämääsi tulisi uusia tuulia.

💐

Vierailija
12408/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

💐ei ole Doris. Olen ihan eri kirjoittelija. Mielelläni kyllä luen Doriksen ja Lampaan juttuja!

Pitkis, kunpa pääsisit itsenäistymään äidistäsi. Jotenkin tuntuu että olet hänelle äiti ja huolehtija. En yhtään ihmettele että turhaudut ja hermostut.

Toivon uusia raikkaita tuulia elämääsi!

💐

Vierailija
12409/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, tuli kaksi kertaa tuo viesti! Sori siitä💐

Vierailija
12410/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin joskus on vaan pakko puhua tästä. Äitini mielestä turhaa ja rasitan häntä. Kaipaan vaan kuuntelijaa ja ihmistä joka sanoisi, että pääsen vielä eteenpäin tms. Kun tulee olo, että kaikki on mennyt niin väärin ja olen sotkenut elämääni. Sellainen toivottomuus välillä iskee."

Väistämättä tekee mieli sanoa, että äitisi toimii itsekkäästi, varmaan kyllä tiedostamatta sitä itse. Jokin tunnelukko hänellä on taustalla, enkä tässä nyt syytä tai moiti ketään. On surullista, ettet saa tukea ja kannustusta suunnitella omaa elämääsi. Jokin pelko äidilläsi ehkä kyllä tuntuu olevan taustalla. En kyllä usko, etteikö hän haluaisi sinun elävän omaakin elämääsi. Harmillista jos ei edes pysty keskustelemaan. Ymmärrän tuskasi.

Vierailija
12411/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen ja tuulinen päivä tänään, jäi pyörälenkki tekemättä.

Neulominen sitä vastoin onnistui. Sain valmiiksi uuden neuletyöni tänään, siihen liittyi vähän ompeluhommiakin.  Lopputulokseen olen tyytyväinen.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! 

Vierailija
12412/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkiksen ja äidin suhteen dynamiikka ei vaikuta olevan ihan kunnossa. Jos puhuminen on teillä vaikeaa, voisitko kirjoittaa äidillesi kirjeen? Toisit kirjeessä esiin kaiken tuon, mitä tännekin kirjoitat.

Ylipäätään harmillisen voimakkaasti tuntuu äitisi vointi, sairaudet, mielipiteet ja mielialat vaikuttavan elämääsi. Murehdit äitisi murheita, mitä laittaa äidille ruuaksi ym ym. Kyllä roolien pitäisi olla teillä toisinpäin. Oletko koskaan uskaltanut suutahtaa tai sisuuntua äidillesi? Sanoa juuri tuon, että sinä jatkuvasti kuuntelet ja huolehdit äidistä ja toivoisit todella, että myös sinua vastavuoroisesti kuunneltaisiin!

Olet nuori ihminen ja olen ihan varma, että elämällä on sinulle vielä paljon tarjottavaa! Vaikutat kirjoitustesi perusteella todella empaattiselta ja asioita monipuolisesti pohdiskelevalta. Voi kun saisit itseluottamusta ja uskoa itseesi ja unelmiisi!

Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan :) Vapaapäivä, niin ei viiitsi koko päivää tietokoneellakaan istua. Systerin kanssa käytiin aamupäivällä puutarhaliikkeissä ja paluumatkalla ravintolassa lounaalla. Loppupäivä onkin sitten mennyt pihahommissa. Koiran ulkoilutuksia lukuunottamatta. Koska puolen päivän maissa alkoi sataa, piti levittää jätesäkkejä olohuoneen lattialle ja istuttaa siinä istuen kesäkukkia ruukkuihin. Kun sade muutama tunti sitten loppui, siirryin pihalle jatkamaan hommia.  Äsken tein Cittarin tilauksen huomiseksi ja siihen samaan myös vähän pihajuttuja. Vielä pitäisi mennä istuttamaan yksi runkoverenpisara isompaan ruukkuun. 

Vierailija
12414/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Lammas ilmmottautui, illan jatkoja sinulle.

Vierailija
12415/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks limainen vanha ukko yritti flirttailla mulle tänään, tavoite kävi selväksi... Tulipas ällö ja oksettava olo! On se jännä, että kun joutuu tuollaiseen tilanteeseen, niin sellainen likainen häpeä jäi kannettavaksi. Vaikka ainoa, jolla olisi syytä hävetä, on tekijä. Tämä likaisuuden ja häpeän kantaminen on kuulemma tavallista seksuaalisen ahdistelun uhreille. Hyi helkkari! 

Vierailija
12416/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks limainen vanha ukko yritti flirttailla mulle tänään, tavoite kävi selväksi... Tulipas ällö ja oksettava olo! On se jännä, että kun joutuu tuollaiseen tilanteeseen, niin sellainen likainen häpeä jäi kannettavaksi. Vaikka ainoa, jolla olisi syytä hävetä, on tekijä. Tämä likaisuuden ja häpeän kantaminen on kuulemma tavallista seksuaalisen ahdistelun uhreille. Hyi helkkari! 

Me too. Tsemppiä! 

Vierailija
12417/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikea olo. Ja vähän itkettääkin. Eräs läheinen ymmärsi sanomani aivan väärin ja ei suostu edes puhumaan asiasta. Eipä mennyt niinkuin Strömsössä tälläkään kertaa. Huokaus. 

Vierailija
12418/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova päänsärky ja oksennustauti koko päivän, en tiedä mikä tauti tämä on.

Vierailija
12419/22052 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että pari vuotta sitten sanoin erään harmittavan asian pitkään tuntemalleni ihmiselle. No, tämän ihmisen mielestä ei ollut uskottava juttu tuo mitä kerroin. Asia liittyi ahdistavaan käytökseen erään ihmisen suunnalta, suorastaan vainoavaa.

Tämän jälkeen on ollut paskamaista nähdä tuota ihmistä. En juttele enää hänelle asioitani, en edes sitä, että olen ostanut asunnon, koska en halua, että tuo ahdistava ihminen saa tietää missä asun. Nyt ns ystävällä alkaa kesäloma ja aika usein nähdään linja-autossa. En tiedä miten välttelisi sitäkin. Vai sanonko suoraan mikä minua hänessä vituttaa.

Vierailija
12420/22052 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtynyt olo heti aamusta, kahvikeitin lakkasi toimimasta, no se on pieni ongelma muihin asioihin verrattuna.

Keitin kattilassa vettä ja kaadoin sitten veden kahvijauhojen päälle, nou hätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi