Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22257)

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mennyt muutaman kerran paketin tuloilmoitus roskapostiin. 

Kiitos vinkistä! Pitääpä seuraavalla kerralla tarkistaa tuokin. Näistä kahdesta paketista ei ollut mennyt ja kaikki tiedot (soite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero oli tilausvahvistuksessa ihan oikein). 

Vierailija
10462/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomapäivä aloitettu heräämällä kuudelta.Vähän töitä tehty tänään ja RTV:ssä tuli käytyä, kun 85 prosentin alennukset tuotteissa. Tulipahan siinä samalla käytyä kirputoreilla ja munkkikahvilla. 

Kävin mä tänään äänestämässäkin, niin sain sen pois jaloista pyörimästä. Samassa yhteydessä kävin Puffet Rax:ssa ja eihän siellä kevyesti tullut syötyä. Otanpa tässä sohvalla nyt rennosti.

Mä oon koukuttunut kappaleeseen nimeltä Ihan vaan ihminen. Se on uutta musiikkia Mira Luodilta.

Muuten hyvä sää tänään, mutta vähän vilakka kova tuuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10463/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä äänestänyt. Tuntuu jotenkin turhalta. Tämä siitäkin huolimatta, että pitäisi yrittää muutosta. Jos mietin tätä Suomen tilaa nykyisin niin varmasti pahinta nyt. Tuntuu toivottomalta monin tavoin. Jos katson omaakin elämääni niin väsynyt olen.

Äitini kanssa vaikeampaa. Hänellä taas jalka kipeä ja itseäni huolestuttaa se tilanne. Jos jää saikulle niin sitten se on varmaan työssä olon loppu sitten. Raskastahan tuo on. Isäni ei tiedä mistään mitään ja tulee nyt huomenna tänne käymään eräiden asioiden vuoksi. Mietinkin, että pitää taas jotain "teatteria" esittää kuin kaikki täälläkin olisi ok ja jopa hyvin. Todellisuus on jotain muuta.

Äitini sinnittelee  töissä ja palkatkin tulee taas myöhässä. Itse taas olen täysin kyllästynyt lähes kaikkeen. Eihän tässä useinkaan mitään järkeä ole. Pitää eräät tehtävät vielä saada huomenna valmiiksi. Suutuin äidilleni siitä, että minä en jaksa enää huolehtia hänen asioistaan ja miettiä miten hän pärjää. Nytkin jatkuvasti puitu hänen asioitaan. Tätä koko viime viikkokin. Hetkeksi oli parempaa.

Isäni on taas varsinkin nykyisin niin onneton uusissa asioissa. Jos pitää jotain hakemuksia yms paperitöitä tehdä niin ei osaa mitään. Minä sitten autan niin kuin olisin joku asiantuntija itsekin. Se on vaan mennyt siihen. Välillä tuntuu, että olen lopussa jo itsekin. Tämä on suorastaan naurettavaa elämää jos sitä miettii. Sitten valitan taas tänne, kun ensin lupaan itselleni etten kirjoita mitään jos ei yhtään hyvää asiaa kirjoitettavana.

Vierailija
10464/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ostamassa muutaman puseron ja yhden mekon, kun eilen vein ison kassillisen isoksi jääneitä (olen laihduttanut parikymmentä kiloa) hyväntekeväisyyteen ja kaapissa oli nyt tyhjää. 

Hyvä sinä, olet onnistunut painonpudotuksessa!

Vierailija
10465/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme tänään äänestämässä.  

Sopivasti eräs liike tarjosi tänään kakkukahvit, ne oli meidän vaalikahvit. 

Kauppa-asiat hoidettiin samalla reissulla.

Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis: valita vaan tänne <3 Mä uskon tietäväni aika hyvin, millaisia tuntemuksia sulla tällä hetkellä on. Koin ihan samoja silloin, kun mun äidin muistisairaus paheni. Joskus mietin, että kumpa en aamulla enää heräisi. Olin niin väsynyt, kyllästynyt ja turhautunut. Mutta ajan myötä sitten tilanne helpotti, vaikka joskus tuntui tosi vahvasti, ettei koko hommassa eikä mun elämässänikään ole enää yhtään mitään järkeä. Voimia ja jaksamista sulle!

Vierailija
10467/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain äidin telkkarin lopultakin näyttämään yle- kanavat. Kiitos tämän keskustelun, joku mainitsi sitkeästi selanneensa kanavia. Luulin, että pitää hankkia joku pirun boksi telkkariin.

Olin joskus hyvä tällaisissa asioissa, mutta enää ei mielenkiinto riitä tappelemaan vehkeiden kanssa. Omassa telkkarissani olivat valmiina, koska uudempi.

Joskus opiskelin 3D mallinnusta ja kaikki tekniset vempaimet kiinnosti. Nyt harmittaa, etten opiskellut rakennusalaa ennemmin. Enää en varmaan pysty keskittymään mihinkään opintoihin.

3 hylättyä nyt tullut kaikkiaan ammatillisesta kuntoutuksesta. En ole tarpeeksi sairas. Diagnoosi on ja lääkkeet, mutta ei riitä. Mitä hyötyä minusta on, kun en välillä pääse edes säälliseen aikaan sängystä ylös.

Noin pari viikkoa sitten tulin hyvälle tuulelle, kun henkilö jonka elämä ei ole ollut ruusuista, oli jo jonkin aikaa ollut töissä ja työt jatkuvat edelleen. Näin ei ole aina ollut. En vaan voi enempää avata, miten elämä on koetellut tätä ihmistä. Nyt hänellä näyttäisi puhaltavan uudet tuulet. Aina kuitenkin jaksanut olla reipas.

Vierailija
10468/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä

Vierailija
10469/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä. Varmaan huomennakin kun koipi kipsissä enkä kykene roskiksille.

Vierailija
10470/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun ukko on mökillä ja mie kotona. Yksinäinen olo eikä saa unta. 

Vierailija
10471/22257 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miun ukko on mökillä ja mie kotona. Yksinäinen olo eikä saa unta. 

Miekin oon yksin, mies tullee huomenna. Tykkään yksinolosta välillä...

Vierailija
10472/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Heräsin liian aikaisi, 7 maissa, olisin tahtonut nukkua 10, olikin satanut lunta yöllä. Katon emmerdalen uusintoja ajan kuluksi.

Vierailija
10473/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2, ei lunta - vielä. Tummat pilvet.

Onnensäveltä kuunnellen kaurapuuron keitin maitoon, ripaus suolaa ja sokeria, makumuisto lapsuudesta.

Onko 'naikkonen' yleissana vai haukkumanimi nykyään? Tätä pohtivat radiossa.

Lupsakkata lauantaita

N64

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta ketjuun :) Kirpeän kylmä, mutta aurinkoinen aamu. "Matkalaiset" istunevat tällä hetkellä lentokoneessa odottamassa lähtölupaa ja iltapäivällä hoitokoira tapaa kahden viikon tauon jälkeen jälleen omistajansa. Voin jo kuvitella, miten sekaisin onnesta se menee :D Ja mä pääsen ensi yöksi omaan sänkyyn nukkumaan.

Vähän jo mietin, jos kävisi huomenna hakemassa tuulikaapin seinämaalit. En vaan ole edelleenkään päättänyt värisävyä. Noh, siskoni tulee varmaan illalla käymään, joten kysyn hänenkin mielipidettään. Maanantai ja tiistai taas vapaata, tosin tiistaina menen isälle kahville, mutta nyt olisi aikaa maalata noi seinät. Eikä ole ylimääräisiä "apulaisia". Mun oma koira on jo niin vanha, ettei sitä kiinnosta koko ajan touhuta mun mukana vaan se katselee maailmanmenoa omalta koiranpediltään. 

Vierailija
10475/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamies poikani soitti eilen pitkästä aikaa, olen surullinen että hänen elämänsä on mitä on.

Tosin huonomminkin voisi olla.

Vierailija
10476/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä tuuli, lunta satelee kuuroittain.

Pihalla hyppelee valtava parvi peipposia, reppanat kylmissään. Lintujen juoma-astia jäässä, siinä moni kävi ihmettelemässä ennen kuin mies juoksutti siihen lämmintä vettä.

Täytynee kiltisti kaivaa pitkät kalsarit esiin kun lähtee kävelylle.

Vierailija
10477/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, 💐unohtui tuosta peippojutusta.

Vierailija
10478/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi mukava olla joskus vaikka viikkokin yksin kotona. Ennen mies kävi tuttavan mökillä muutamia päiviä mutta se on jäänyt.

Jospa tulevana kesänä tulisi hänelle kutsu sinne.💐

Vierailija
10479/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi mukava olla joskus vaikka viikkokin yksin kotona. Ennen mies kävi tuttavan mökillä muutamia päiviä mutta se on jäänyt.

Jospa tulevana kesänä tulisi hänelle kutsu sinne.💐

Niinhän sitä sanotaan: Kun pärjää itsensä kanssa, pärjää muidenkin kanssa. Tykkään kans olla välillä yksin, vaikka mukava puoliso onkin :)

Vierailija
10480/22257 |
05.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen tätä valitusta taas. Äitini kertoi nyt sitten isälle terveysjutuistaan. Olimme siis yhdessä tuona hetkenä ja se kaikki meni niin kuin pelkäsin, että tilannetta vähätellään ja kun esim itse sanoin, että olen väsynyt tähän kaikkeen niin minä valitan turhasta yms. Ei isäni ole ollut täällä, kun äitini  huonosti ja ollut kuuntelemassa sitä hänen valitustaan ja pelkäämässä mitä seuraavaksi tulee eteen. Näin on helppoa kuitata koko tämän neljän kuukauden jakso jonakin pikku juttuna.

Ja kun minä olen nuori ihminen niin minun pitäisi kuulemma jaksaa kaikki jutut tuosta vaan. Jos katson monien sukulaisten yms elämää niin heillä on kuitenkin paljon helpompaa kuin minulla. Olen yksinäinen ja omaan omat taakat jo nuoruudestani ihmisiin liittyen. Samalla olen itsekin työtön ja huono taloudellinen tilanne. Lisänä vielä opiskeluihin liittyvät ongelmat. Näin en minä tavallaan omaa itsekään hyviä voimia vaan olen itsekin väsynyt jo omaan elämääni. Ollut jo vuosia. Näin minusta on väärin vähätellä sitä kaikkea. Isäni on helppo lähteä kotiinsa ja jatkaa suhteellisen rentoa ja hyvää elämäänsä minun jäädessä tänne. Pahoittelen tätäkin viestiä, mutta surullinen ja paha olo on. En kaipaa sääliä, mutta jotain ymmärrystä siihen, ettei ihminen ole mikään kone joka kestää vaan kaiken. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän