Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22298)

Vierailija
9781/22298 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjeiden kirjoittamisesta... ihan tavallisista asioista kirjoittelemme, mitä tehty, missä käyty, ketä tavattu, millaisia kirjoja luettu jne.  

Ei kukaan ole minulle valittanut, että onpa yksitoikkoisia kirjeitä. Joskus tapahtuu elämässä enemmän, joskus vähemmän.

Aiheet on samoja mitä nyt ystäville muutenkin kertoisi, puhelimessa tai kasvotusten.

Minun filippiiniläinen kirjeystäväni aikaisemmin kertoi aikeistaan tulla ensi kesänä käymään mm. Suomessa, halusi kokea yöttömän yön Lapissa ja olisi halunnut tavata minutkin esim. Helsingissä.  Hänen amerikkalainen miehensä ei sitten kuitenkaan oikein innostunut ajatuksesta eivätkä ensi kesänä ainakaan ole tänne tulossa. Minä jo jännitin etukäteen miten pärjään  "loistavalla" englannintaidollani heidän vierailustaan.  Tavallaan helpotti, vaikka olisi ollut tosi mukava tavata, kun ollaan noin 45 vuotta kirjoiteltu toisillemme.

Vierailija
9782/22298 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia tälle illalle:

Onnellinen vaeltaja (Wayfaring stranger), pidän kovasti laulusta Veikko Flinkin esittämänä.

Hyvää yötä kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9783/22298 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Life on Mars? Kävin katsomassa iltataivasta. Mars, punainen planeetta näkyi taivaan laella. Luin, kuinka USA on jo lähivuosina lähettämässä robotteja Marsiin aloittamaan rakennustöitä, niin, ihmisiä on tulossa sitten myöhemmin. On niin hurjaa, ettei meinaa pystyä käsittämään.

Vierailija
9784/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuuiiiiimaaaavan aurinkoista maanantaita Kaikille, kirpakka pakkanen, 10C. Eilinen tuuli on laantunut, puut seisoo paikoillaan. Isolla kirkolla katupöly teki ilmasta harmaan, kiva oli päästä raikkaaseen maaseudun säähän. Liukasta on, vaihteeksi. Lunta tullut monena päivänä, se on tamppautunut tiiviiksi. Aurinko sulattaa ja yöpakkanen jäädyttää... lähden silti ulkoilemaan, varovasti kävelen tienlaitaa.

Musiikkia päivälle: Mirellan laituribiisi, en muista nimeä. On kyll loistava ääni nuorella neidolla

N64

Vierailija
9785/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuuuuiiiiimaaaavan aurinkoista maanantaita Kaikille, kirpakka pakkanen, 10C. Eilinen tuuli on laantunut, puut seisoo paikoillaan. Isolla kirkolla katupöly teki ilmasta harmaan, kiva oli päästä raikkaaseen maaseudun säähän. Liukasta on, vaihteeksi. Lunta tullut monena päivänä, se on tamppautunut tiiviiksi. Aurinko sulattaa ja yöpakkanen jäädyttää... lähden silti ulkoilemaan, varovasti kävelen tienlaitaa.

Musiikkia päivälle: Mirellan laituribiisi, en muista nimeä. On kyll loistava ääni nuorella neidolla

N64

Hyvää huomenta sinnekin. Kahvitauolla olen

Pakkasta on, että tuntuu, mutta näyttää keväiseltä. Tuon Mirellan tulen näkemään tänä vuonna livenä.

Vierailija
9786/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N64

Sinulla on positiivisia  asioita joista kirjoitat, varmaan elämä on kohdellut sinua hyvin? Et valita koskaan, ihailtava asenne.

Vierailija
9787/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta etelä-karjalasta. Aamutv kattelen , Kahdet kahvit juonut. Iltapäivällä tulee kaveri kylään, värjään hänen hiukset ja nautimme valkoviiniä.

Vierailija
9788/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

Sinulla on positiivisia  asioita joista kirjoitat, varmaan elämä on kohdellut sinua hyvin? Et valita koskaan, ihailtava asenne.

Hauska kommentti sulta, jäin oikein miettimään... on tietystikkii elämässä ollut kaikenlaista, murhetta, vakavaa sairautta, kuolemaa, vastoinkäymisiä... ne kouluttaa kyllä. Yritän löytää silti myönteisen asenteen. Kaikki selviää ajastaan, tavalla tai toisella. Harvemmin tosiaan täällä kirjottelen murheistani. Mutta en toki väheksy toisten pahaa oloa, sairautta, yksinäisyyttä, vaan yritän tsempata ja kannustaa

Jospa tästä tulisi valoisa päivä kaikille meille

N64

Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia pääkaupunkiseudultakin :) Jonkin verran pakkasta täälläkin, mutta aurinko paistaa ihanasti. Eilen kävin uudessa K-Raudassa ja kylläpä oli näppärää, kun pääsi yhdellä bussilla ja matkaan meni noin 10 minuuttia aikaa. Hyvin pääsi samalla lipulla vielä takaisinkin. Noh, eilen oli sunnuntai ja arkisin saattaa kestää vähän pidempään, kun bussissa on enemmän matkustajia, mutta varttissa varmaan pääsee. Meinasin mennä siellä kaupassa ihan sekaisin, mutta päätin ostaa vain sen, mitä olin ostoslistaani kirjoittanut. Olen nyt viikonloppuna tehnyt kukka-amppeleita, jotta saan loputkin kultaköynnökset ikkunoihin  roikkumaan, ja samalla katsellut Remppa vai muutto -sarjaa. Ko sarja, uusi iso K-Rauta ja Lammas...ei hyvä yhtälö, koska ideoitahan surisee päässä kuin tehosekoittimessa :D :D 

Viimeinen osa mun sängynpäätyyn näyttää seisovan jossain päin Puolaa. Ei ole ton seurantasivun mukaan liikahtanut minnekään kolmeen vuorokauteen. Jos sivu pitää paikkansa, turha toivoa, että tulisi tänään tai edes huomenna. Viikon päästä mulle tulee se hoitokoira ja olisin niin halunnut saada olohuoneesta viimeisetkin nikkarointihommat valmiiksi ennen sitä. Tai no onhan vielä ensi viikonloppu, mutta vähän turhauttavaa, kun hommat seisoo. 

Ylihuomenna olis firman strategiapäivä ja mulla ei ole ainuttakaan ajatusta, mitä siellä esittää. Suurin ongelma asiassa on, että mä en ole lainkaan myynti- ja markkinointihenkinen. Toiseksi suurin ongelma on, että rehellisesti sanottuna mua ei kiinnosta. Tai siis toki toivon, että firma kasvaa ja menestyy, mutta kun mä en aio olla enää kovin kauaa työelämässä, niin se olisi vähän enemmän kollegoiden intresseissä, mihin suuntaan haluavat firmaa kehittää. Mulle sopii ihan mikä suunta tahansa, koska hetken päästä kuitenkin sanon hasta la vista. 

Vierailija
9790/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lammas:

Nyt ei päästäni häivy kuva: lammas ja tehosekoitin hyörii ja pyörii isossa rautakaupassa :)

Mutta: eiks oo ihana, että ideat pyörii päässä? Selkeästi kohdistat ne vapaa-aikaan työjuttujen sijaan

Tsemppiä silti työpalaveriin :)

N64

Vierailija
9791/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea pakkasaamu täälläkin.

Tämä päivä saa kyllä olla kotona oleilua että miehen nilkka saa levätä.

Huomenna lähdettävä siivoojia karkuun kuitenkin että saavat rauhassa tehdä työnsä.

Autoa käytämme mahdollisimman vähän kun palvelut kävelymatkan päässä. 

Minulla pitkästä aikaa afta suussa, nuorena niitä oli useinkin. Tuskallinen vaiva!

Hyvää viikon alkua kaikille! Hyvä kun jotkut ovat ahkeria ja aikaansaavia.💐

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lammas:

Nyt ei päästäni häivy kuva: lammas ja tehosekoitin hyörii ja pyörii isossa rautakaupassa :)

Mutta: eiks oo ihana, että ideat pyörii päässä? Selkeästi kohdistat ne vapaa-aikaan työjuttujen sijaan

Tsemppiä silti työpalaveriin :)

N64

Ja nyt mulla alkoi pyöriä päässä Portion Boysin Poco Loco :D Mutta on kyllä ihan sellanen huugi buugi hei -fiilis :D On niin valtavan paljon kaikkea, mitä voisi tehdä. Kunhan saa tuon työelämän pois häiritsemästä. Mun tekisi hirveesti mieli ostaa kunnolliset öljyvärit ja maalausteline (tosin telineen voisin nikkaroida itsekin) ja alkaa piiitkästä aikaa maalaamaan tauluja. Nuorena piirsin ja maalasin paljonkin, mutta se jäi sitten, kun tuli lapsia. Mutta öljyvärejä en anna itselleni lupaa ostaa ennenkuin sekä tämä koti sisältä että myös pihat on kunnossa. K-Raudassa myyjä kertoi, että jonkin ajan päästä sinne on tulossa kokonaan erillinen osa pihakalusteita ja muuta puutarhajuttua. Napaurin kanssa eilen pihassa vähän juteltiinkin pihojen laittamisesta. Mulla kasvaa valtava rhodopensas etupihalla ja siten, että se puskee paksuja juuria naapurinkin pihalle. Naapurilla on siinä aidan takana kukkapenkki, mutta ei se saa siinä kasvamaan mitään mun rhodon juurien takia. Sanoinkin, että kun se pensas on nyt keväällä kukkinut, haluan eroon koko pensaasta. Pitää vaan vähän vertailla hintoja firmoista, jotka sen viheliäisyyden tulisi kaivamaan ylös. Olen aikoinaan siskoni ja hänen miehensä kanssa kaivanut yhden rhodon ja oli kyllä melkoinen homma. Ja silloin oltiin sentään kolmekymppisiä. Nyt en edes yritä saada tota pensasta omin voimin ylös. 

Kiitoksia tsempeistä. Onneksi se on etäpalaveri. Yritän keksiä jotain uusia ideoita, mutta kun meidän asiakkaillakin tietysti on kyse rahasta. Eli tilaavat jotain uutta vain, jos se pidemmällä aikavälillä säästää rahaa. Toistaiseksi en keksi muuta kuin tekoälyn aktiivisempi hyödyntäminen. Ehkä vain myötäilen kollegoiden idoeita :D 

Vierailija
9793/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks haave tuli mieleeni: olen nähnyt niiiiin upeita palapelejä ihmisten omista kuvista... jospa jonain päivänä saisin teetettyä jostain omasta kuvastani palapelin, vaikkapa hääkuvasta :)

N64

Vierailija
9794/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi kovin tarkasti kirjoittaa opiskelustani, kun voisi joku tunnistaa. Silti nyt viimeisiä hetkiä palauttaa tehtäviä sekä  essee ja mieluummin olisin jo eilisen puolella sen tehnyt. Sitten illalla tapani mukaisesti piti vielä kävelylle lähteä ja näin palautus meni sitten tämän vuorokauden puolelle. Piti vielä muokata palautuksesta kirjoitusvirheitä.

Sitten musiikin kuuntelua ja mukamas nukkumaan kunnes tajusin aamuyöllä, ettei yhden tehtävän lähdeluettelo ollutkaan aakkosjärjestyksessä. Alkoi tuo vaivata ja nousin sitten vielä muokkaamaan tuon ja viimein sain lopullisen palautuksen tehtyä. Taisi olla hieman myöhässä jo jotkut tehtävistä, kun tiettyjä eri juttuja oli niihin liittyen, mutta kaipa tuo nyt kelpaa. Saa sitten nähdä mitä tuolta niihin tuumataan. En olisi voinut oikeastaan tehdä enempää niiden eteen.

Samalla taidan olla myöhässä jo hieman uuteen kurssiin liittyvän kirjan kanssa, kun kaipa se pitäisi nyt hommata. Välttämättä ei kirjastosta löydy ja sitten tilataan kauempaa ja siinä kestää. Näin kai pitäisi jo aiemmin kirjat huolehtia. Muuten ihan ok olo ollut ja tavallaan hyvä mieli siitä, että selvisin näistä tehtävistä nyt.

Eilen tuli hieman kylmä ja aivastelin koko illan. Tänään ehkä hieman lämpimämpi sää täällä. Eilen toisaalta paistoi ja tänään pilvistä. Valitan minäkin välillä melko paljonkin, kun joku siitä kirjoitti. Pitää se myöntää. Välillä vaan väsyn esim äitiini liittyen. Tänäänkin aamulla hänellä auton kanssa vaikeuksia ja siihen ehkä vikaa tulossa sekä sitten hän valitti taas töihinsä liittyen.

Ymmärrän hänenkin harminsa, mutta sanoin etten jaksa nyt kuunnella enempää ja tavallaan toivoin hänen ymmärtävän, että olen yöllä tehtäviä kirjoittanut yms joten en jaksa nyt heti aamusta mitään ikävää juttua. Tavallaan olen aina todennut sen, etten vaadi paljon, mutta joskus se rima sitten alittuu ja väsyn itsekin. Itsellä alkaa sitten huolet pyöriä mielessä ja minulla sitten ikävästi niitä riittää jos oikeasti mieleen kaikki vyöryvät. Muuten silti ihan hyvä fiilis ja olin kävelyllä aamulla jo. 

Alesti - Paralyzed (feat. James Deberg) 

Alesti - Voices (Full EP)   koko levy 

Olen näitä nyt paljon kuunnellut ja harvoin löydän uutta kuunneltavaa mistä pidän heti paljon ja itseä ei surulliset biisit masenna vaan toisin päin. 

Vierailija
9795/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoista huomenta etelä-karjalasta. Aamutv kattelen , Kahdet kahvit juonut. Iltapäivällä tulee kaveri kylään, värjään hänen hiukset ja nautimme valkoviiniä.

Toivottavasti hän tulee kävellen, jos viiniäkin juotte. Tekis kyllä mieli värjätä hiukset kevätsävyin. Pientä piristystä.

Vierailija
9796/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin harmaantua nelikymppisenä. Alkuun värjäytin ja otin raitoja mutta kerran kotona värjätessä päänahka kirveli siihen malliin että lopetin sen touhun. Annan luontoäidin värjätä, nyt onkin ihan nätin harmaa kuontalo.

Minun vanavedessäni siskonikin lopettivat värjäyksen. Turhaa kemikaalirasitetta.

Käytiin kuitenkin autolla Tokmannilla. Ostin keittiön ikkunalaudalle santun ja tulilatvan, kuistille pari narsissia.

Vähän silmäniloa💐

Vierailija
9797/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks haave tuli mieleeni: olen nähnyt niiiiin upeita palapelejä ihmisten omista kuvista... jospa jonain päivänä saisin teetettyä jostain omasta kuvastani palapelin, vaikkapa hääkuvasta :)

N64

Entä jos miehes reagois "repeän nauruun" ?

Herää.

Vierailija
9798/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörii päässä vain se Janne Puhakan mu4ha. 

Vierailija
9799/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N64

Entä jos miehes reagois "repeän nauruun" ?

Herää.

Ai reagois meidän hääkuvasta? Nyt en oikein ymmärrä kommenttiasi...

N64

Vierailija
9800/22298 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen kaksi ihanaa pikkukukkaista narsissia, vielä en rohjennut ulos jättää, vaikka kestääkin muutamia pakkasasteita

Muisteluja: lapsena kukkapenkissä oli tuoksuvaa Actaea-narsissia, vaalea kermanvärinen, oranssi keskus ilman torvea. Ne oli ihania, kauniita. Lajike taantui ja oli kauan pois myynnistä, kunnes palasi valikoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi