Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22354)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin laiskana kuluneen tylsän päivän jälkeen, vein roskat, kävin kaupassa. Nyt katon Emmerdalea.
Emmessä onkin taas tapahtumia yllin kyllin :)
Kyllä, melkoista vääntöä nyt kuka oli kuski kolarissa, kuitenkin Cathy idean kekkasi ja auton varasti, oli kuski kumpi vain. Charity taitaa selvitä ilman tuomiota .
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen laskettu aika häämöttää 12 päivän päässä. Pientä jännitystä ilmassa.
N29
Onpa jännittävät ajat, mahtaa olla iso massu jo. Toivottavasti raskaus on sujunut hyvin. Kevätvauva :)
Valoisaa jatkoa Teille
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taakka tipahti harteiltani. Lopetin opiskelun ja palasin työttömäksi. Enää ei tarvitse stressata opinnäytetyöstä, harjoittelupaikan löytämisestä eikä rahojen riittämisestä. Voin vain olla.
Tuttu ajatus itselleni myös. Lukion jälkeen en voinut monesta syystä edes harkita opiskelua. Voin huonosti ja jännitin kaikkea. Kiusaaminen kesti myös aivan liian pitkään. Toisaalta olin muutenkin uupunut ja kaipasin vaan jotain rauhaa elämääni ja selvisin jotenkin muutoista yms.
Se sitten määritti elämääni eteenpäin. Ja kun muut opiskelivat eteenpäin niin minä keräsin voimia tavalliseen arkeen jääden jälkeen yhä enemmän. Jotain välissä yritin, mutta en itsekään saanut harkkapaikkoja tai oli vaan liian pitkä matka kulkea kouluun. Eräs koulutus olisi ollut jo sen ihanan porukan takia (muistan heidät lämmöllä)
Kiitos kun kerroit tarinasi. Mietin sitä lukiessani, miten hankalassa tilanteessa nykyteinit on opinteitä valitessaan. Tilanteet vaihtuu niin äkkiä, että mistä sitä tietää töitä löytävänsä. Hetki sitten touhotettiin, että kaikille lähihoitajille töitä piisaa, sinne vaan kaikki opiskelemaan. No, raha on tiukassa hyvinvointialueilla ja niin vaan saa lähihoitajatkin kenkää... Nuorten pitää vaan valmistaa itsensä jatkuvaan muutokseen, useampaan ammattiin, pätkätöihin... on paljon ammatteja poistunut minunkin elinaikanani. Esim rahastaja, kauppa-auton myyjä, televisiolupatarkastaja...
Näillä miettein kipakan pakkasen terveisin
N64
Vierailija kirjoitti:
Elänkö todellisuudessa vai olenko jonkun itseäni suuremman uni?
Virpi Hämeen-Anttilan kirjassa Myöhäinen kevät on hieno ajatus:
Jospa olemme ennen syntymää ja kuoleman jälkeen ajassa, jossa tämä meidän maallinen elämä onkin unta, jota siellä näemme.
Eilen meni niin myöhäiseksi käväisy Vauvalla, etten ehtinyt kiitellä Lammasta vastauksestaan ja vielä kuvien kera, Kiitos! Minulla on itänyt ajatus vähän isommasta systeemistä, koko 170 cm levyisen ikkunan kokoisesta avohyllyköstä. Saisin siihen Toikan lintuja ja muuta sälää mitkä näyttäisivät hyvältä valoa vasten....Ajan kanssa keksin siirrettävyyteen ikkunanpesun ajaksi ratkaisun, mikä jo vähän orastaakin päänupissa.
Pitkikselle vielä ajatukseni loppu, mitä en eilen hoksannut kirjoittaa: suomalaisen kanssa, en vangin enkä muidenkaan kanssa miespuolisten kanssa ryhtyisi kirjeenvaihtoon. Tiedä minkä psykopaatin saisi vaivoikseen. Ulkolainen kaveri huomattavasti turvallisempi.
Influenssaa pukkaa. 4. päivä menossa onko tähän joku antibiootti/lääke, pitäiskö käydä lääkärissä?
Vierailija kirjoitti:
Influenssaa pukkaa. 4. päivä menossa onko tähän joku antibiootti/lääke, pitäiskö käydä lääkärissä?
Luulen ettei lääkäri auta, pitää vaan potea. Täällä on sairastettu reilu viikko, moni sanoo, että on pahempi tauti kuin mikään aiempi. Lihassärky, pääkipu, korkea kuume, tukkoisuus. Särkylääke, runsas neste, lepo.
Toipumista :)
Mikäs tässä, auringonpaistetta ootellessa
"Mutta sinä selvisit hienosti, voit olla ylpeä itsestäsi ja sinnikkyydestäsi! Respect!"
Kiitos kivoista sanoistasi ja ehkä joskus voin todeta samoin. Silti, kun eilen aloin pohtia tätä kaikkea niin eihän totuus ole tuo. Elossa oleminen ja eläminen, kun ovat hieman eri asiota. Minultakin voisi poistaa yli 10 vuotta elämästäni ilman, että jäisin kaipaamaan moniakaan asioita. Vain koiraani liittyvät jutut säästäisin. Samoin minä en ole selvinnyt "hienosti" jos koko elämäni on ollut kuin tauolla pitkään. Moni varmaan ajattelee minun olevan tosi nuori, mutta en kuitenkaan sitä enää ole. Monella ikäiselläni on jo elämä kunnossa ihan eri tavalla.
Kyllähän minä jotenkin selvisin, mutta en ole ehjä ihminen enää. Samalla puhutaan edelleen pahaa ja en varmaan koskaan pääse ajatuksesta eroon, että kuka on kuullut minusta jotain ikävää. Eihän siitäkään saisi välittää, mutta olen totuuden ihminen. Ihmisiin tutustuminen on hyvin vaikeaa ja en tavallaan uskalla päästää heitä lähelleni tai luottaa. Tänne voin kirjoittaa, että muuten tavatessa on eri juttu.
Jokainen päivä tunnen epävarmuutta ja häpeääkin itseeni liittyen. En vaan useinkaan tahdo kirjoittaa siitä tai keskittyä siihen kaikkeen. Ehkä yritän huijata itseäni ja päästä näin taas jossakin jutussa eteenpäin. Yksinäni yleensä pärjään, mutta muiden joukossa taas nuo ajatukset korostuvat. Itsetuntoni on hyvin huono. Samalla tietysti olen yksinäinen, mutta kaikki tuo edellä mainittu vaikuttaa. Monesti ajattelen, että kaipaisin hyviä kokemuksia ja jotain arvoa muiden silmissä. Silti en ole valmis muuttamaan itseäni muiden toiveiden vuoksi ja en kaipaa sääliä, mutta tahtoisin pystyä sellaiseen elämään mitä toivoisin.
En ole tyhmä ihminen niin ymmärrän sen, että elämäni menee sitten hieman vikaan jos en saa itseäni jollakin tavalla enää sellaiseksi joka pärjää monissa jutuissa ja kestää hyvin kaikkea. Tavallaan minun minun olisi pakko itseni vuoksi pystyä siihen, koska jos en ikinä voi olla elämällä näin kovinkaan onnellinen niin tämä ei ole sitä elämää mitä tahtoisin elää. Ei, vaikka vastuu on minulla itselleni. Silti en minä ole valinnut moniakaan juttuja, ehkä vain yritttänyt selviytyä eteenpäin. Samalla tuntuu typerältä, että tämä kaikki vaikuttaa minuun, mutta ihmiset ovat yksilöitä. Moni sanoo, että jokaisen pitää valita "tapansa" elää ja jos tavallaan valitsen luovuttamisen niin se on oma päätös. Harmillisesti ihminen ei silti ole mikään kone ja eletty elämä vaikuttaa moneen asiaan. Pahoittelut viestistäni ja en tarkoita tuottaa pahaa mieltä muille ja taas kerran kirjoittaa itsestäni. Alkoi vaan eilen tämä kaikki pyöriä mielessäni. Jätän aiheen nyt tähän.
Bad Omens - Careful what you wish
Pitkis
Monia asioita olet miettinyt, mitä tahtoisit toteuttaa: matkustaminen, kirjeenvaihtokaveri, opiskelujen loppuun saattaminen...
On aika toteuttaa: opiskelu eteneekin, saat valmista aikaan. Päätä ensi kesänä matkustaa johonkin. Josset ulkomaille, niin kotimaassa. Tee se. Haaveilla aina voi, mutta joskus pitää toteuttaa unelmat. Että ehtii...
Oma haaveeni oli pitkään jäädä mahdollisimman aikaisin työelämästä pois ja muuttaa maalle. No 58v jätin vakityön, tein mukavia töitä, teen edelleenkin. Maalaisasunto hommattiin 8v sitten, toki on vielä kaupunkikotikin. 61v jäin osaeläkkeelle. Syksyllä jään kokonaan. Vapaa-aikaa on paljon, nautin.
Haaveilkaa ja toteuttakaa unelmat, nauttikaa elämästä, kohtuudella
Eipä sitten joskus tarvi jossitella ja katua :)
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen ettei lääkäri auta, pitää vaan potea. Täällä on sairastettu reilu viikko, moni sanoo, että on pahempi tauti kuin mikään aiempi. Lihassärky, pääkipu, korkea kuume, tukkoisuus. Särkylääke, runsas neste, lepo.
Nielurisoissa on myös valkoiset täplät ja nielu aristaa, lääkäriinkö?
Vierailija kirjoitti:
Meillä paistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti angiina. Lääkäriin. Tarvitset antibiootit.
Ookko tyhymä?
Nro 9645: Ollos hyvä vaan :) Yleensä kannattaakin omia "viritelmiään" miettiä ja suunnitella aika pitkäänkin. Ja googlettaa, mitä kaikkea on ylipäätään olemassa. Saako jotain valmiina, puolivalmiina tai millaisia osia on sataavissa, jos väkertää koko häksättimen itse. Mä olen käyttänyt muutaman viime viikon ajan ainakin 30 tuntia Googlessa ihan vain etsiessäni asioita, jotka sopivat mun suunnitelmiin. Ärsyttävää kyllä, monia joutuu odottamaan ihan jäätävän kauan, kun - vaikka tilaisitkin vain Hobby Hallista - ne tulee jostain Kiinasta. Sama juttu Netraudan kanssa. Olisi varmaan helpompaa tilata ne suoraan Kiinasta.
Toikan linnut valoa vasten kuulostaa aivan ihanalta <3 Ja sulla on ihan mahtavan isot ikkunat!! Mä asuin nuorena kerrostaloaksiossa ja sielläkin oli valtaisat ikkunat kaikissa huoneissa. Rakennus vielä siten, että paistoi oikeastaan aina aurinko jommalta kummalta puolelta asuntoa. Viherkasvit rakastivat. Mulla oli keittiön ikkunassa amppelissa koristenokkonen, jonka halkaisija oli lähes metrin. Jonain päivänä tulen perimään sen asunnon ja välillä miettinyt, että kun ikää tulee koko ajan vaan lisää eikä nivelreuma sen enempää kuin nivelrikkokaan parane koskaan, niin muuttaiskohan joskus sinne takaisin. En tiedä. Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä paistaa.
Täälläki paistaa ihan kirkkaasti. Laiskottaa... :) pitäis posti hakea. Mut tulee niin kivaa musiikkia radiosta, täällä pohjan tähden alla, tunti kotimaista
Väsyttää, mutta pitäisi jaksaa opiskella ja siivota ja vaikka mitä muutakin varmaan rästissä. Pari viikkoa aamusta iltaan lukenut tämän aamun anatomian tenttiin, joten nyt kun se on ohi, tuntuu että voisi vain mennä nukkumaan. Ei kyllä millän voi, sillä fysiologian, histologian ja biokemian tehtävät pitäisi saada asap alta pois... Mistä saisi vuorokauteen lisää tunteja tai energiaa?
Nro 9646: Kirjoituksessasi pisti silmääni kaksi asiaa. Ensinnäkin se, että et halua muuttua muiden toiveiden mukaiseksi. Ei sinun pidäkään muuttua. Toinen sitten tämä: "...elämäni menee sitten hieman vikaan jos en saa itseäni jollakin tavalla enää sellaiseksi joka pärjää monissa jutuissa ja kestää hyvin kaikkea. "Miksi sinun pitäisi kestää hyvin kaikkea? Ei ole helppoa katkoa ihmissuhteita, mutta jos se on oman hyvinvoinnin vuoksi tarpeellista, niin antaa mennä poikki vaan. Kaikkea ei kenenkään tarvitse kestää. Voit asettaa itse omat rajasi, mitä kestät ja mitä et. Jos joku ei rajoistasi tykkää, juoskoon jorpakkoon.
Mä tunnen myötätuntoa sua kohtaan, mutta en sääli sua. Olet elänyt elämän, jossa asiat ja olosuhteet ovat olleet mitä on ja olet pyrkinyt selviytymään parhaimmalla mahdollisella tavalla, mihin resurssisi kullakin hetkellä ovat riittäneet. Mun mielestä se on ihan tarpeeksi. Et todellakaan ole huono ihminen etkä mitenkään vähäarvoisempi kuin joku muu. Mun mielestä ihan päinvastoin. Sulla on ollut sisua selvitä ja kasvattaa lapsesikin aikuisiksi. Siitäkin huolimatta, että lähtökohdat eivät olleet kovin hyvät. Arvosta itseäsi. Mä ainakin arvostan sua.
Vierailija kirjoitti:
Ookko tyhymä?
Ite olet.
9634 viestiin
Ei sinullakaan ole helppoa ollut, mutta lapsesi varmaan kiittävät tuestasi. Tämä näin tiivistettynä.
Minäkin yritän ajatella, että elämäni on ollut mitä se on ollut ja "pelastaa" nyt sen mitä voin. Ehkä jonakin päivänä olen vielä onnellinen ja katson ylpeänä peiliin luottaen itseeni.