Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22361)
Tänään mielestäni yksi parhaita kotimaisia elokuvia: Pieni pyhiinvaellus. Loistava, upea, unohtumaton Esko Nikkari.
Oon nähny varmaan viidesti, aion katsoa taas
Vierailija kirjoitti:
Vatsassa kiertää
Koronaa, vatsatautia, influensaa pyörii täällä... käyn pikaiseen kaupassa, käsidesi. Muuten välttelen ihmisiä
Toivottavasti et saa tautia :)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 9646: Kirjoituksessasi pisti silmääni kaksi asiaa. Ensinnäkin se, että et halua muuttua muiden toiveiden mukaiseksi. Ei sinun pidäkään muuttua. Toinen sitten tämä: "...elämäni menee sitten hieman vikaan jos en saa itseäni jollakin tavalla enää sellaiseksi joka pärjää monissa jutuissa ja kestää hyvin kaikkea. "Miksi sinun pitäisi kestää hyvin kaikkea? Ei ole helppoa katkoa ihmissuhteita, mutta jos se on oman hyvinvoinnin vuoksi tarpeellista, niin antaa mennä poikki vaan. Kaikkea ei kenenkään tarvitse kestää. Voit asettaa itse omat rajasi, mitä kestät ja mitä et. Jos joku ei rajoistasi tykkää, juoskoon jorpakkoon.
Mä tunnen myötätuntoa sua kohtaan, mutta en sääli sua. Olet elänyt elämän, jossa asiat ja olosuhteet ovat olleet mitä on ja olet pyrkinyt selviytymään parhaimmalla mahdollisella tavalla, mihin resurssisi kullakin hetkellä ovat riittäneet. Mun mielestä se on ihan tarpeeksi. Et
Lampaalle tähän viestiin. Tässä on nyt kirjoittanut kaksi ihmistä ja sekoitat minun "pitkiksen" viestin nyt tuohon ihmisiin joka kirjoitti myös elämästään ja lapsistaan. Minulla ei lapsia ole.
Kirjoitin viestin tuohon lukioon yms liittyen ja eräs siihen sitten kirjoitti kuinka olen hienosti selvinnyt ja minä sitten vastasin tuolla viestillä mitä omassa viestissäsi lainasit. Ymmärrän sekaannukset, mutta minulla ei siis ole lapsia ja tuo toinen ihminen kertoi heistä omassa viestissään. Tuo lainaamasi ei siis ole hänen vientinsä vaan minun opiskeluista, lukiosta yms kirjoittaneen. Lainaukset eivät täällä toimi joten sekin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tänään mielestäni yksi parhaita kotimaisia elokuvia: Pieni pyhiinvaellus. Loistava, upea, unohtumaton Esko Nikkari.
Oon nähny varmaan viidesti, aion katsoa taas
On kyllä hyvä! Ja takuuvarma itkettäjä.
Täällä on nyt upea auringonpaiste, aamulla oli viitisen astetta pakkasta. Huomiseksi luvattu lumisadetta, saas nähdä tuleeko.
Pieni kävelylenkki tehtiin, palautin kirjoja ja oli tullut kaksi varausjonossa ollutta kirjaa. Mies teloi nilkkansa pihassa liukastuttuaan joten kävely oli lähinnä köpöttelyä.
Jaksamista kaikille sairauksia poteville!💐
Eilen illalla huomasin että tiskiallas ihan tukossa, soitin huoltoon , nyt vetää taas. Ollut alunperin ongelmainen kun muutin tähän 23v sitten. Ei avaudu kotikonstein.
Hatciko elokuva.Joka kerta itkettää.olen katsonut sen 3 kertaa.Miksi katson.Kun se on vaan paras elokuva.
Ihmeen positiivinen mieliala ollut pari päivää, vaikka mitään merkittävää ei ole elämässäni tapahtunut.
Saa nähdä montako päivää tätä vielä jatkuu- N61v
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen positiivinen mieliala ollut pari päivää, vaikka mitään merkittävää ei ole elämässäni tapahtunut.
Saa nähdä montako päivää tätä vielä jatkuu- N61v
Hienoja kuulumisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssaa pukkaa. 4. päivä menossa onko tähän joku antibiootti/lääke, pitäiskö käydä lääkärissä?
Luulen ettei lääkäri auta, pitää vaan potea. Täällä on sairastettu reilu viikko, moni sanoo, että on pahempi tauti kuin mikään aiempi. Lihassärky, pääkipu, korkea kuume, tukkoisuus. Särkylääke, runsas neste, lepo.
Toipumista :)
Nielurisoissa on myös valkoiset täplät ja nielu aristaa, lääkäriinkö?
Angiina. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influenssaa pukkaa. 4. päivä menossa onko tähän joku antibiootti/lääke, pitäiskö käydä lääkärissä?
Luulen ettei lääkäri auta, pitää vaan potea. Täällä on sairastettu reilu viikko, moni sanoo, että on pahempi tauti kuin mikään aiempi. Lihassärky, pääkipu, korkea kuume, tukkoisuus. Särkylääke, runsas neste, lepo.
Angiina. Kokemusta on.
Jossei paljon täpliä, ei välttis oo... Kokemusta on.
H y v ä ä y ö t ä
Sweet dreams :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko tyhymä?
Ite olet.
Hei 'alakoululaiset', on tyhmää haukkua toisia, meitä opetettiin: 'mikskä toista sanoo, ite on' ja sitten piti pyytää anteeksi :)
Toinen aloitti, puolustan itseäni.
Kävelyä tänäänkin ja kaunis päivä. Täällä on nyt vielä todellinen talvi. Opiskeluissa yritän kirjoittaa tänään vielä mahdollisimman paljon. Minua kiinnostaa kaikki tuo luontoon yms liittyvä paljon. Mielelläni pohdin niitä juttuja. Maantiede lukiossa jo suosikkini. Historian kanssa oikeastaan ainoita kouluaineita mitkä ovat ikinä kiinnostaneet paljon. En tykkää lukea mistään ihmisiin liittyvästä. Poikkeuksena kulttuuriin ja tapoihin sekä perinteiseen liittyvät jutut. Joskus luin kuinka eräs opiskelija oli asunut erään ns intiaaniheimon yhteisön parissa ja tehnyt heidän tavoistaan ja kulttuuristaan opinnäytetyön. Minusta oli mielenkiintoista lukea sitä.
Minulla on tietysti matka vasta alussa tässä kaikessa. Toivon, että olen nyt kirjoittanut oikein ja hyvin. Menisi edes läpi tuo kaikki. Muuten fiilikset vaihtelee. Aamut monesti vaikeita. Sitten, kun ulos pääsee niin olo monesti paranee. Menneisyyden jutut tavallaan kulkevat mukanani.
Pitää nyt miettiä tuota kirjeenvaihtoa toisaalta senkin mukaan, että miten kokisin sen. Kun toisaalta joku "ulkopuolinen" oli hyvin kirjoittanut, että vangit tarvitsevat vahvoja ihmisiä kirjekavereiksi. Ja jos lähetät sen yhden kortin tms ja sitten sinusta ei kuulukaan mitään niin se aiheuttaa monesti vaan surua sinnepäin. Joku vankilaan kirjoittanut kertoikin, että hänellä oli ollut pitkän aikaa kirjekaveri ja tällä 11 kirjevaihtokaveria ollut joista vaan pari oli reilusti ilmoittanut ettei esim enää ehdi kirjoittamaan. Muut olivat vaan "kadonneet". Eihän tuokaan reilua ole ja en voisi itse toimia niin.
Tänään oli taas monenlaista, piti tehdä tehtäviä eräälle kurssille ja nukuin pitkät päikkärit. Se oli hyvä idea, pari päivää vaivannut päänsärky loppui lopulta.
Nyt illasta kävin hakemassa torista löytyneen ruokapöydän ja tuolit. Siitä jäi lopulta vähän ikävä maku. Setti oli minun arvion mukaan melko kallis, ja ilmoituksessa ei oltu sanottu kaikkia minun mielestä oleellisia asioita. Tuolien istuinosat olivat irti (pitää kiinnittää ite, onneksi ruuvit tallessa) ja ne oli verhoiltu uudelleen itse. Todettiin ääneen siinä isännän kanssa myyjille, että tämä tuli yllätyksenä, mutta että kun on kivan näköinen setti, niin otetaan kuitenkin. Nyt kotona kuormaa purkaessa huomasin, että se diy-verhoilu oli tehty aika sinnepäin-tyylillä: saumoja ei oltu huoliteltu mitenkään ja yhdessäkin tuolissa oli kolme erillistä kangaspalaa vanhoine päärmeineen. Toisessa tuolissa selkäosan verhoilu oli kiinnitetty nuppineuloilla.
Mietin, että tosiaan jäi ikävä fiilis tuosta, lähinnä siksi, että en itse osannut tutkia kaikkea tarkoin siellä paikan päällä. Pitäisi olla niin paljon reippaampi. Kehtaako tällaisista, tai pikemminkin omasta osaamattomuudesta, alkaa valittaa myyjälle jälkikäteen? Mietin, että jonkinlaisen palautteen antaminen helpottaisi varmaan omaa oloa, ja jos myyjän ei ollut tarkoitus myydä "sikaa säkissä", niin ehkä hänkin ymmärtäisi, että miksi minua alkoi harmittaa.
Nyt illasta sauna ja iltapalapitsa onneksi helpotti myös oloa. Toivon hyvää yötä kaikille ketjun lukijoille!
Kyllä on tylsiä tv iltoja esim tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Angiina. Kokemusta on.
Eikös angiina pidä aina hoitaa lääkekuurilla, oli itselläni joskus nuorempana.
Sitkeässä istuu tauti. Mutta ihana aurinko kruunasi toipilaan päivän. Jaksoin istua ulkona terassilla ja aurinkolasien läpi silmät kiinni kohottaa katseen kohti aurinkoa, tankaten kevään valoa! Niin hoitavaa ja voimallista. Tervetuloa kevät!
50+ Mummeli
Rakastan aviomiestäni ja se tekee minut onnelliseksi <3
Siinäpä illan tärkeimmät.
Hei 'alakoululaiset', on tyhmää haukkua toisia, meitä opetettiin: 'mikskä toista sanoo, ite on' ja sitten piti pyytää anteeksi :)