Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (22490)

Vierailija
9141/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omenapiirakasta tuli hyvää. Minä sentään toimerruin silittämään eiliset

lakanat ja tiskasin käsitiskit leipomisen jäljiltä. Siinäpä taitaa tämän päivän ahkeroinnit olla.

Märkää lunta näkyy satelevan edelleen, välillä suuria hiutaleita.

Iso tilhiparvi pyrähtelee pihan yli, kaksi kaurista kävi naapurin pihalla.

Sulta jäi kukka pois:)

Mäkin just maistelen lihapullia, maku oiva, mutta muodoltaan ei ihan kaikki onnistunu...

Oiva vimpstaaki, ei tarvinu käsiä sotkea taikinaan

N64

Vierailija
9142/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla satoi vettä ja iltapäivällä märkää lunta suurilla hiutaleilla. Lenkillä en käynyt, mutta aamulla jumppasin Sofian kanssa ja äsken poljin vähän kuntopyörällä.

Muuten ollut aika laiska päivä surffaillen ja pasianssia pelaten.

Sain kirjeen kummitytöltäni ja lupauksen, että kesällä tavataan, meillä.  Hän asuu toisella puolella Suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9143/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tänään ja muinakin päivinä.muistaa, miksi erosin alkoholistista, kun ikävä iskee.

Vierailija
9144/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän tänään ja muinakin päivinä.muistaa, miksi erosin alkoholistista, kun ikävä iskee.

Niinpä. Tunnen monta alkoholistia, jotka ovat ihania ihmisiä. Alkoholismi on sairaus. Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka onnistuu joskus olemaan kuivilla pitkäänkin. Yksi tuttu pari erosi, muutti siis erilleen, mutta seurustelivat. Nainen sai oman rauhan, tapasivat, kun mies oli selvin päin.

Vierailija
9145/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omenapiirakasta tuli hyvää. Minä sentään toimerruin silittämään eiliset

lakanat ja tiskasin käsitiskit leipomisen jäljiltä. Siinäpä taitaa tämän päivän ahkeroinnit olla.

Märkää lunta näkyy satelevan edelleen, välillä suuria hiutaleita.

Iso tilhiparvi pyrähtelee pihan yli, kaksi kaurista kävi naapurin pihalla.

Sulta jäi kukka pois:)

Mäkin just maistelen lihapullia, maku oiva, mutta muodoltaan ei ihan kaikki onnistunu...

Oiva vimpstaaki, ei tarvinu käsiä sotkea taikinaan

N64

No niinpä jäikin kukka pois, tuo omenapiirakka paljasti minut minuksi.

Älä Pitkis suotta pahoittele tekstejäsi, kaikilla on oikeus tänne kirjoitella ja kuulumisiasi on ihan kiintoisaa lukea.

💐💐

Vierailija
9146/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄLKÄ ! Tänääkin... Roskiksille jonot :(  Suomea noustetaan vain porvareille.

Vierailija
9147/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittänyt koko aamupäivän. Nyt viimein tuli viesti lapseltani, lentokone on laskeutunut turvallisesti. Viikon loma Englannissa heillä alkamassa. Iloitsen heidän puolestaan. Ja olen kiitollinen, ettei minun tarvitse matkustaa, inhoan sitä.

Vierailija
9148/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyllä olin ja täällä tiet osittain sulaneet. Eräskin aukea missä riittää käveltävää. Ollaan hieman jo äitinikin kanssa yhdessä kävelty tuolla missä sulat tiet. Välillä liukkaita kohtia ja liukuesteet sen vuoksi äidille tilasin. Tänään muutenkin kivempi sää ja ei tuullut. Kaipaan silti kovasti aurinkoa ja kirkkaita päiviä. Tältäkin vuodelta jäi näköjään nyt ne kirkkaat pakkaspäivät lumihankineen melko vähiin. Sama viime keväänä, vaikka pakkasta olikin. Tämä kaikki harmittaa, kun suosikkipäiviäni tuollaiset. Olisi edes nyt joku päivä paistetta. Kostea ilma jotenkin ärsyttää nenää ja aivastelen jatkuvasti. 

Muuten itsellä jotenkin kalenteri edistää, kun ilma kuin maaliskuun lopussa ja lumet kohta sulaneet. Pääsiäinen on tänä vuonna niin myöhään. Miettii vaan kuinka keväistä jo silloin on. Ei taida edes pajunkissoja enää saada, kun pajut jo kukkivat varmaan. Pääsiäinen ehkä mämmiin liittyen mielessä, kun ostin jo toisen rasian ja meinaan koko kevään aina yhden rasian viikossa syödä.

Tänään ollut ihan hyvä päivä taas. Huomenna äitini lääkäri ja toivon, että arvot paremmat ja diagnoosi ei enää muuttuisi. Työjuttujen kanssa hänellä näyttää lopulta myös parempaa ja näin toivottavasti terveysasiat myös parempaan päin tätäkin ajatellen. On ainakin pirteämpi ja kävellyt nyt kiitettävästi hänkin kuntoaan parantaakseen. Kiva asia tämäkin. Täytyy nyt yrittää ottaa kevät vastaan, kun se on tulossa, vaikka olisin maaliskuun vielä talvisessa pakkasessa ja lumen kera viettänyt ja ehkä kirkkaita päiviä toivonut.

Kiva myös, että jotkut jaksavat lukea pitkiä viestejä. En minäkään nyt mitään ihmeellistä kirjoita ja senkin vuoksi hyvin tavallisia juttuja. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pitkänomainen kukkupöytä ikkunan edessä, kaksi tasoa. Alahyllyssä kauniita vanhoja emaliastioita, eipä valokaan sinne ulotu. Ylätasolla on pöytälamppu, kaksi - kolme kukkaa..

Minun kukkupöytäni on eteisen penkki, alhaalla kolme koria ja päältä otettu istuinpehmuste pois. Koreissa säilytän kynttilöitä ja koriste-esineitä, jotka eivät juuri nyt ole päässeet esille. Pienihän se on, ei mahdu kuin kaksi isoa kasvia ja koristeita. Ehkä ajastetun kukkuvalon vois jo sammuttaa, päivönvaloa on jo riittävästi?

Mulla on olohuoneessa ikkunan edessä kolmitasoinen kukkupöytä, jossa kaktuksia (kissa ei ole kiinnostunut niistä) sekä sohvan sivupöydällä peikonlehti (kissa on kiinnostunut siitä) ja lisäksi telkkarin yl

Perseileekö se? :D

Hetken aikaa mietin, että mitä ihmettä :D Mutta googletin ja selvisi. Ja kyllä, perseilee se :D

https://www.vauva.fi/keskustelu/3694703/perseileva-peikonlehti-neuvoja-…

Vierailija
9150/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkis, toivotaan äitille hyviä uutisia huomiselta lääkäriltä ja myös sujumista työkuvioon. Kirjottele vaan, hyvä ihminen. Kyllä tänne tekstiä sopii. Juttujasi on kiva lukea.

Minua jänskättää miten pienoinen valkea syreeni on talvehtinut ja joko kolmantena kesänä tulis kukkia, edes yksi. Täytyy varmaan vanhaa siperianhernepensasta raivata ettei varjosta liikaa. Sullakin on odottamista, miten omat istutuksesi talvehtivat.

Keväisin terveisin

N64

Vierailija
9151/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua jänskättää miten pienoinen valkea syreeni on talvehtinut ja joko kolmantena kesänä tulis kukkia, edes yksi. Täytyy varmaan vanhaa siperianhernepensasta raivata ettei varjosta liikaa. Sullakin on odottamista, miten omat istutuksesi talvehtivat."

Kiitos viestistäsi. Toivon itsekin, että huominen olisi kaikintavoin hyvä päivä. Unohtui ehkä mainita, että itsekin istutin syksyllä kaksi syreeniä myös. Sellaiset vaaleanpunaisen ja vaaleanlilan väriset. Saa sitten nähdä miten niiden on käynyt ja lähtevätkö kasvuun. Vaikeaa oli valita niillekin sopivia istutuspaikkoja. Kivistä on maaperä tässä kohtaa. 

Vierailija
9152/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä maailman tilanne huolestuttaa. Joka päivä jotain outoa ja pelottavaa uutta. Enää ei ole sitä tuttua turvallista elämää kun vielä muutama vuosi sitten.

Vierailija
9153/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän perjantaina selviää sopimuksesta, Trump & Zelensky ?

Vierailija
9154/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin huolestuttaa maailman tilanne. Usaan liittyen ikävää (toki moni muukin asia on) on se, että siellä esim naisten oikeudet huonot jos tarvisi keskeytystä raskauteen yms. Tämä varmasti aiheuttaa vaarallisia tilanteita. Samoin itseä surettaa vähemmistöjen huono asema. Sukupuolivähemnistöt sekä siirtolaiset yms. Jotenkin ikävää jos kuulut esim sukupuolivöhemmistöön siellä niin saat tavallaan taistella siitä saatko olla oma itsesi. Tämä uskonnollisilla alueilla erityisesti. Näin toivoisin, ettei mentäisi taaksepäin, kun ei tavallaan olisi varaa siihen jos katsoo ihmisten kokemuksia siellä. Toisaalta tietenkin seuraan myös Usan ja Ukrainan asioita ja ikävää juttua on. Jotenkin mietin miten joku voi olla niin röyhkeä. 

Vierailija
9155/22490 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa suomalaisten puolesta kun Suomi ei peri samoin kun USA Ukrainalle annettua sota-apua. On todella tyhmää että menetetyt rahat kiskotaan kansan selkänahasta.

Vierailija
9156/22490 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli pitkä matka kohti aamua. Tuo lause on jäänyt jostakin kirjasta mieleeni ja kuvaa hyvin sitä tunnetta kun uni ei tule- viisarit käy vitkaan.

Harmaa aamu taas. Ei ole vielä keksitty päivän ohjelmaa.

Muistelin elettyä elämääni yöllä. En ole ikinä kokenut suurta rakkautta eikä minuun ikinä kukaan ihastunut. Naimisiin mentiin kolmissakymmenissä kun molemmista tuntui että olisi sen aika. Tutustuimme kun laitoin paikallislehteen ilmoituksen- silloin ei ollut tinderiä tms

No rauhallista ja vakaata on ollut elämä ja näillä mennään loppuun asti.

Toiveikasta torstaita kaikille! 💐

Vierailija
9157/22490 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän biisi: Häitä pidelly, tuli just radiosta (f Antti Järvinen)

Näyttää poudalta sää, joskin harmaan pilviseltä. Käyn lenkin, pakastekala sulaa sopivasti sillä aikaa. 

Unettomuus on karsea kohtalo, kokemusta on. Kaikki murheetkin näyttää mustemmalta silloin ja jäävät helposti pyörimään mieleen. Yleensä olen hyvä nukkuja ja nyt 'vapaaherrattarena' entistä parempi. Työelämässä aamut oli toivottomia lähteä töihin unettoman yön jälkeen. Nykytyöt, satunnaiset alkaa vasta iltapäivällä.

Näin muuten kylässä upeita paavalinkukkia, vaaleanpunaiset nuput, isot tummanvihreät lehdet. Tää on kasvi, mikä ei myöskään tällä puutarhurilla ole menestynyt. Toiset hoitaa varmaan sopivasti, itse helposti unohdan kastella ja jotkut hoitaa liikaa, liikakastelu on varmaan kovin yleistä. Vaikka mullan pinta on kuiva, juurilla saattaa silti olla kylliksi vettä.

No, tulipas pitkästi tarinaa, onkohan Pitkikseltä tarttunut? Vitsivitsi

Toiveikasta torstaita toivottaa

Puutarhuri

Vierailija
9158/22490 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yö oli pitkä matka kohti aamua. Tuo lause on jäänyt jostakin kirjasta mieleeni ja kuvaa hyvin sitä tunnetta kun uni ei tule- viisarit käy vitkaan.

Harmaa aamu taas. Ei ole vielä keksitty päivän ohjelmaa.

Muistelin elettyä elämääni yöllä. En ole ikinä kokenut suurta rakkautta eikä minuun ikinä kukaan ihastunut. Naimisiin mentiin kolmissakymmenissä kun molemmista tuntui että olisi sen aika. Tutustuimme kun laitoin paikallislehteen ilmoituksen- silloin ei ollut tinderiä tms

No rauhallista ja vakaata on ollut elämä ja näillä mennään loppuun asti.

Toiveikasta torstaita kaikille! 💐

Tuo rakkausasia on niin monesta kiinni. Jos on hulvaton peloton heittäytyjä, uskalta rakastuakin päättömästi. Se on vaarallistakin, mutta voi olla suurin onni.  Minulle kävi onni, rakastuin silmäräpäyksessä, samoin puolisoni ja siitä päätä pahkaa naimisiin alle 20-vuotiaina.  Ja se on kestänyt. 48 vuotta. Mutta olisi voinut käydä todella huonostikin. Muutenkin olen nopea heittäytyjä ja tunteet ovat suuria kumpaankin suuntaan. Rauhallinen ja vakaa elämä pitkästyttäisi. Onneksi me ihmiset olemme erilaisia.  Minä en nukkunut yhtään viime yönä, luin Punatukkaista tyttöä koko yön.

Vierailija
9159/22490 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muisteluja:

Eletään -80 luvun loppua, olen hakemassa ensimmäistä vakituista työpaikkaani. Lehdessä oli ilmoitus avoimesta paikasta. Ruutupaperille kirjoitin hakemuksen, käsin tietenkin. Paljoa en sisällöstä muista, mutta joku tälläinen lause oli: Opiskelussa sain perusvalmiudet, olen valmis oppimaan paljon lisää. Minut kutsuttiin haastatteluun, sihteeri kysyi tahdonko kahvia. En tohtinut. Kolme pomoa istui minua vastapäätä. En muista yhtään kysymystä tai vastausta, ihan ystävällinen tunnelma kuitenkin.

Sain paikan, iso pomo auttoi asunnon hankinnassa. Olin töissä reilut kymmenen vuotta, firma vaihtoi paikkakuntaa. Muuton yhteydessä yksi pomoista palautti minulle hakemukseni, josko haluaisin säilyttää. Meitä hymyilytti. Koskaan en tullut kysyneeksi, oliko muita hakijoita. Siis, se hakemus on minulla jossain, olisipa kiva nähdä silloisen minän kirjoitus, jos se jostain löytyy. Toivon niin.

Vierailija
9160/22490 |
27.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamulla satoi vettä ja iltapäivällä märkää lunta suurilla hiutaleilla. Lenkillä en käynyt, mutta aamulla jumppasin Sofian kanssa ja äsken poljin vähän kuntopyörällä.

Muuten ollut aika laiska päivä surffaillen ja pasianssia pelaten.

Sain kirjeen kummitytöltäni ja lupauksen, että kesällä tavataan, meillä.  Hän asuu toisella puolella Suomea.

Kirje :) ihana

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän