Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22529)
Oiettäs muistan, kun penskana saatiin joululahjaksi palapeli vuosittain, yhdessä koottiin perheen kanssa, voi sitä onnetonta, jolle tuli 'taivasosuus', liki puolet kuvasta saattoi olla tasaisen sinistä...
Inhoan tälläistä säätä. Harmaata ja sateista. Tiet kohta liukkaat. Helmikuussa ja maaliskuussakin pitäisi vielä olla pakkasta ja kunnon kevät talvi aurinkoineen. Pahimmassa tapauksessa sen on sitten tämä harmautta ja sateisuutta sitten koko maaliskuukin.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla liian pitkä lainausketju, siispä vastaan näin. Liimaan kootut palapelit ja säilytän karttalipastossa. Joskus ajettelin liimata/teipata ne sopivalle seinälle, siis makkariin sopivat aiheet, olohuoneeseen sopivat jne. Toistaiseksi jäänyt ajatuksen asteelle.
Pidän vanhoista kartoista ja Carl Larssonin kuvista. En hirveän värikkäistä aiheista, vaikka niitäkin olen tehnyt, riippuu kuva-aiheesta.
Montakos valmista sulla jo on? Noi vanhat kartat kuulostaa mielenkiintosilta. Mun kauneimmat on mustavalkosia taidekuvia. Ei oo mitään koossa, vaan purettu laatikkoon
Vierailija kirjoitti:
Inhoan tälläistä säätä. Harmaata ja sateista. Tiet kohta liukkaat. Helmikuussa ja maaliskuussakin pitäisi vielä olla pakkasta ja kunnon kevät talvi aurinkoineen. Pahimmassa tapauksessa sen on sitten tämä harmautta ja sateisuutta sitten koko maaliskuukin.
Vaarallisiakin on nää kelit, päivällä sadetta ja plussaa, yöllä pakkanen ja tiet jäätyy. Mustaa jäätä. On tänäänkin lähellä kolareita.
Ja järven jäät ei kanna, ei pilkkikelejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poppari-pimatsu, sullapas oli kivoja kuulumisia J E E
Katsos peiliin :)
Hassu harrastus, poppari, etkö parempaa lauantaillesi keksi??? :) :) :)
Multitalentti oon; katselen pumpumhiihtoa, lakkaan kynsiäni, kokoan palapeliä ja tarkkailen neljännellä silmällä ketjua pysyykö chättiemäntä poissa. Ne popparit tein jo.
Selkeä tippaleipä, et putkiaivo :)
Heeeiii. Tässähän kerrot selkeitä kuulumisia, hyvä sinä... selkeää edistystä.
Monenko palan peli? Onko alussa vai lopussa? Miten sulla riittää tilaa palapelille? Mä tarttisin oman naistenluolan
Tuhannet kiitokset ;( alapeukuista, vaihdan siis moodia. Seuraava kusipää saa ansaitsemansa vastauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa olla liian pitkä lainausketju, siispä vastaan näin. Liimaan kootut palapelit ja säilytän karttalipastossa. Joskus ajettelin liimata/teipata ne sopivalle seinälle, siis makkariin sopivat aiheet, olohuoneeseen sopivat jne. Toistaiseksi jäänyt ajatuksen asteelle.
Pidän vanhoista kartoista ja Carl Larssonin kuvista. En hirveän värikkäistä aiheista, vaikka niitäkin olen tehnyt, riippuu kuva-aiheesta.
Montakos valmista sulla jo on? Noi vanhat kartat kuulostaa mielenkiintosilta. Mun kauneimmat on mustavalkosia taidekuvia. Ei oo mitään koossa, vaan purettu laatikkoon
On noita kertynyt vuosien varrella. Mustavalkoiset kuulostavat vaikeilta, kartat helppoja, kun tekstit auttavat ;) Kanssasi olisin voinut pidempäänkin kirjoitella, mutta...
kuten aiemmin kirjoitin, kiitos alapeukuista, pilasitte mahdollisuutenne rauhalliseen iltaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!
Vierailija kirjoitti:
Yrittäisköhän kattoa Levyraatia? Ludwigillekin olen antanut mahdollisuuden, jotain koukuttavaa, jotain ärsyttävää...
Levyraati on harvoja mitä katselen tv:stä. Kiva on kuulla analysoitavaa musiikkia ja itsekin pystyy osallistua ohjelmaan kotiraadin voimin. Saan siitä uutta musiikkia listoille, kun käytän googlen hae kappaletta -painiketta.
Tähän asti soittolistoilleni tuli kappaleet:
-Tuomo ja Markus, Verneri Pohjola - Vega
- Lambrini Girls - Cuntology 101
- Korpiklaani - Kalmisto
- Mouhous - Huppu pääs
Eka jakso jäi multa näkemättä :(
Olen ollut masentuneen henkilön kuuntelijana, vuorostaan.
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensselikin. Nyt on laudanpätkä toiselta puolelta maalattu mustaksi ja odottelee olohuoneen pöydällä kuivumistaan. Huomenna varmaan saan ruuvattua sen sänkyni päätyyn.
Luonnollisestikaan en palannut jatkamaan viikkosiivousta vaan kun olohuoneen pöydällä on kaksi kylvölaatikkoa odottamassa kylvämistä, niin aloin miettiä, että hmmmmmm. En ole moneen vuoteen kylvänyt mitään, koska kissanketale osaa nostaa sellaisten kylvälaatikoiden kannetkin ja käy nakertamassa kaikki kasvit heti, kun ekat sirkkalehdet edes tulee esille. Mihin ne kylvöt voi sitten oikein laittaa, kun tuo kissa osaa avata myös kaikki ovet? Joten kävin hakemassa varastosta lisää lautoja, sahasin sopivan pituisiksi ja rakensin niistä sellaisen hyllyn, jonka voin ripustaa ikkunaan. Maalaan senkin mustaksi, koska laitan sen makkariin. Vähän kökkö paikka, mutta makkarin ikkunaan paistaa kaikista parhaiten aurinko keväällä. Ja lisäksi täällä yläkerrassa on aina lämpimämpää kuin alakerrassa.
Sahaaminen kävi aika pahasti sormien ja ranteiden niveliin, mutta onneksi mulla on akkukäyttöinen porakone, joka toimii myös ruuvimeisselinä. Nyt pieni huilaustauko - ja lasillinen valkoviiniä - ja sitten jatkamaan nikkarointihommia. Viikkosiivous...ai niin joo...onks pakko, jos ei haluu?
Mun tän päivän musiikkia mm tämä (kuvaa kyllä muakin, varsinkin tällaisina päivinä):
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensselikin. Nyt on laudanpätkä toiselta puolelta maalattu mustaksi ja odottelee olohuoneen pöydällä kuivumistaan. Huomenna
Sehän on selevä, että korvien välissä sulla on massiivinen vika, ei yllätä ketään!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensselikin. Nyt on laudanpätkä toiselta puolelta maalat
Kiitos, kiitos, lisää alapeukkuja niin saatte lisää paskaa niskaanne.
Nro 8911: "Kiitos, kiitos, lisää alapeukkuja niin saatte lisää paskaa niskaanne."
Anna tulla vaan :D . Mua ei tuntemattomien ihmisten paskannakkeluyritykset hetkauta mihinkään suuntaan. Eri juttu, jos kyseessä olisi joku mulle merkityksellinen ihminen.
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensselikin. Nyt on laudanpätkä toiselta puolelta maalattu mustaksi ja odottelee olohuoneen pöydällä kuivumistaan. Huomenna
Ootpas ollu ahkera, arvaas miten mun kävi tänäisen siivoamisen kanssa? Olin ostanu suositeltua urearasvaa karheisiin kantapäihin, viipyilevän aamukaffen jälkeen kävinkin suihkussa, liotin merisuolavedessä jalkoja, siemailin apinaviiniä ja rentouduin jalkaspaassani tunnin verran. Raspasin ja rasvasin jalat, sukat jalkaan. Sit olikin jo ruoan laitto. Ja hups, päivä meni. Siivous ei... no sit joku päivä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensse
Ethän kiroile, haistattele, niin et saa alapeukkuja. Sull oli niin mielenkiintoset palapelijutut. Varmaan muutakin kivaa kerrottavaa. ÄLÄ VÄLITÄ alapeukuista, ei muutkaan välitä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa samean harmaa ikävä sää. Tule jo pian kevät, aurinko ja lämpö.
Niin on. Onneksi pian kevättää siirrytään kesäaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisiakin on nää kelit, päivällä sadetta ja plussaa, yöllä pakkanen ja tiet jäätyy. Mustaa jäätä. On tänäänkin lähellä kolareita.
Kevät alkamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät alkamassa.
Parit pilkkikisat olis vielä !?
Tänä talvena ei tarvinnut tehdä lumitöitä traktorilla kun kaksi kertaa. Hyvä talvi ollut, toivon lämmintä ja aurinkoista kunnon kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti miettinyt, oisko mulla ADHD. Nimittäin mulle on hyvin tavallista, että kun alan tekemään jotain ihan tavallista hommaa (kuten viikkosiivous), hetken päästä huomaan tekeväni jotain ihan muuta (kuten nikkaroimaan sänkyyn päätyä). Ja tänäänkin tosiaan tarkoitus oli tehdä vaan viikkosiivous ja kun olin vaihtamassa lakanoita, alkoi ihan sikana ärsyttää mun laverisänky, jossa tyynyt aina menee patjan ja seinän väliin ja siten patja liukuu jalkopäässä sängyn ulkopuolelle. Muistin, että mullahan on toisessa ulkovarastossa vaikka kuinka paljon puhtaita lautoja. Sieltä sitten kaivamaan yks lauta, sängyn päädystä mitat ja sahasin laudan oikean pituiseksi. Aloin miettiä, onkohan mulla missään mustaa maalia (mun sänky on musta) ja jos on, niin missä. Ja jeps, löytyi avaamaton purkki mustaa huonekaluamaalia ja vielä pensse
Hei nyt, eihän täällä kukaan sua ole haukkunut, alapeukut kannattaa jättää huomiotta, tääll on niin monenlaisia kirjottajia. Osotit osaavasi olla tosi kiva, tahtosin sitä puolta esiin
Palapeli-intoilija