Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22598)
Kauppaan oon menossa reilun tunnin kuluttua, tyhjät pullot ja tölkit palauttamaan. Onhan sekin jotakin..
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan oon menossa reilun tunnin kuluttua, tyhjät pullot ja tölkit palauttamaan. Onhan sekin jotakin..
Missä olikaan se kippola minne tyhjäksi jääneet elämät piti palauttaa ;)
Sähköjen kanssa ongelmaa heti aamusta. Tai sulakkeiden... arrrggghhhh. Viimein sain auton piuhaan... reilun tunnin päästä lähtö.
Tälläisiä kuulumisia en päivälleni lisää tahdo, toivotaan mukavampia
Onnistumisia Teidän päiväänne
N64
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olikaan se kippola minne tyhjäksi jääneet elämät piti palauttaa ;)
Tästä en ollut kuullutkaan, joskus tuntuu, että tyhmän, tyhjän päivän vois palauttaa :). Ei vainenkaan, ne kuuluu arkeen myös
Eilen kirjoitin aika surkeissa tunnelmissa. Kyllä olo on silti kovin levoton. Eilen sain silti kuunneltua luentoja ja tehtyä muistiinpanoja erääseen aiheeseen liittyen. En minä yleensä periksi anna ja teen tehtävät silti.
Tänään taas tavallista. Ulkoilua ja kävelyä. Ehkä menen taas hevosia katsomaan. En ole kävellyt sitä kautta nyt melko pitkään aikaan. Muistui mieleen eräs muisto lapsuudesta. Oli kesä 2006 ja olimme äitini kanssa lähdössä ajamaan kotiin entisen kotipaikkakuntani maalaistallilta. Kävimme siellä aina välillä vielä muualla asuessani, kun talli oli vielä toiminnassa. Kuitenkin käännyimme hiekkatiellä isommalla tielle tallin kyltit ohittaen. Autossa radio päällä ja alkoi kuulua tämä biisi ja minä sanoin, että biisin rytmi muistuttaa ravaavaa hevosta. Kirjoitan nyt näitä muistoja vähän haikeissa tunnelmissa.
Lapsuudessani olin melko herkkä välillä. Muistan, kun esim lähdimme tuolta tallilta erään leirin jälkeen ja äitini haki minut. Sitten selostin hänelle kuinka itketti hyvästellä tutut ohjaajat ja ihmiset siellä, kun oli viimeinen leiri tuolla ja tiesin tallin lopettavan. Minulle toivotettiin hyvää kesän jatkoa ja sain jotenkin sanottua samoin, vaikka itketti se hetki. Pahoittelut muisteluista, mutta päätin kirjoittaa, kun mielessä pyörivät.
Ronan Keating - Life Is a Rollercoaster
Reipas kävelylenkki tehty, Selälle tekee varmaan hyvää kun on taas kipuillut.
Eilinen lihapata syötiin pastan kanssa.
Loppupäivä laiskotellen. Viime yön nukuin tosi huonosti pyöriskellen. Huoneen patteri on kylmillään ja pelkkä pussilakana päälläni, peitto vieressä. Välillä tulee kylmä ja vetäisen peiton päälle, sitten hetkessä onkin kuuma. Tämän takia meillä on omat kamarit etten häiritse miehen unta.
Leppoisaa sunnuntain jatkoa kaikille.💐
Hei 8347/klo 12.58: Kyllä muistelotkin ovat kuulumisia.
Eilen hautajaisissa ollut kiittää myötäelämisestä.
Eilen sain sisareltani nipun hänelle kauan sitten lähettämiäni postikortteja. Oli matkatervehdyksiä mm. Kreikasta, Turusta, Kuopiosta, Keuruulta ja muitakin hauskoja korttiviestejä.
Lueskelin näitä kortteja tänään ja ajatukset palasivat noihin aikoihin. Pari asiaa kerron noista korteista.
Olin äitini kanssa noin viikon lomamatkalla Suomessa, mm. Turussa. Sieltä olimme lähettäneet sisarelleni kortin seuraavan tekstin kera:
30.6.1993
Heips! Täällä on niin nastaa, että otetaan jatkoaika!! Saa nähdä palaammeko! Vauhtimimmit olivat liikkeellä klo 10.00-22.00 yhtä jytyä; päivään mahtui kirkkoa, Suomen Joutsenta, linnaa ja kesäteatteria. Kello repii kohta 23, maltamme vielä kirjoittaa korttejakin ennen yöjuoksuja! Kauniita unia teille, me emme malta koisia. T. äiti ja x
Tästä reissusta tein äidilleni muistoksi valokuva/tarinakirjan, mikä on nyt minulla, kun äitiä ei enää ole. Mukavia muistoja, äiti oli hyvää matkaseuraa.
30.08.1983 olin kirjoittanut sisarelleni kortin, missä kerroin olleeni työhaastattelussa. Haastattelussa joku kysyi mikä vetää tälle paikkakunnalle. Yksi haastattelija totesi, että taitaa olla emännän paikka vetämässä. Nauratti. Tämä haastattelija oli vähän ennen haastattelua nähnyt minut silloisen poikaystäväni kanssa. No, sain sen työpaikan ja saman miehen kanssa elelen edelleen.
Toisessa kortissa olin maininnut, että tämä "emännän paikasta" maininnut oli ehtinyt ennen minua kertomaan poikaystävälleni, että minut valittiin siihen työpaikkaan. Hauska juttu sinänsä, pieni paikkakunta!
Tässä tämän päivän muistelokuulumiseni.
Niin se Pelle Miljoonakin täyttää 70 vuotta. Nuorena punkkarina ostin lp-levyn Viimeinen syksy. Oli tärkeä levy mulle, tallessa vielä, tietenkin, niinkuin monet nuoruuden levyt.
Viimeinen syksy, sitten vanhenemme kymmenen vuotta. Pahat muistot vieköön syysmyrskyt, antaa hyvien hedelmää tuottaa. Pesköön haavamme suolaiset tyrskyt, meidän täytyy huomiseen luottaa.
Paljon onnea, Pelle!
Tulin just kotiin synttäreiltä, kyllä oli naurua ja puheensorinaa. Parikymmentä vierasta, muutama lapsikin. Kivaa oli ja herkkuja kahvipöydässä. Liukkaalla tiellä ajelin...
Pelleä olen muistellut minäkin
Hyvää yötä, maailma. Aamulla aurinko nousee taas
N64
Muisteluita:
Sisko näytti mulle lapun, jonka olen kirjoittanut varmaan 50v sitten hänelle. "Miten koe meni? Olen flunssassa ja tosi kipeä. Nukun. Ja kun tulet, tule hiljaa"
Yritettiin muistella, mikä oli tilanne, päivätstä ei lapussa ollut...
Sinä joka epäröit lähdön hetkellä, seisahdat risteyksessä osaamatta päättää suuntaa. Muista nämä viisaat sanat: Laiva on turvassa satamassa, mutta ei sen tähden rakennettu.
Huomasin häirikkönaapurin seuranhakuiomoituksen netissä. En usko että löytää seuraa. On nimittäin ihan tapaus. Kohta lähden pysäkille. Mietin myös ilmoituksen tekemistä isännöitsijälle, ihan tarpeeksi kuunnellut yöllä tuon häiriköintiä.
Eilen kirjoitin että vein vanhalle äidille ostokset, tänään tuli puhelu, on yöllä joutunut sairaalaan, mennyt rappukäytävään, naapuri soittanut ambulanssin, onneksi ei ulos asti ollut päässyt, eikä ollut kaatunut. Dementia etenee.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kirjoitin että vein vanhalle äidille ostokset, tänään tuli puhelu, on yöllä joutunut sairaalaan, mennyt rappukäytävään, naapuri soittanut ambulanssin, onneksi ei ulos asti ollut päässyt, eikä ollut kaatunut. Dementia etenee.
Voi sua. Huoli varmaan on kova. Toivottavasti asiat järjestyy. Voimia.
N64
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun kävit eilen! Olisiko aika alkaa kyselemään hoitopaikkaa? Jonot lie
pitkät niihin. 💐
Biisi päivälle Vesala: Älä tuu droppaa mun tunnelmaa
Vierailija kirjoitti:
Hei 8347/klo 12.58: Kyllä muistelotkin ovat kuulumisia.
Eilen hautajaisissa ollut kiittää myötäelämisestä.
Eilen sain sisareltani nipun hänelle kauan sitten lähettämiäni postikortteja. Oli matkatervehdyksiä mm. Kreikasta, Turusta, Kuopiosta, Keuruulta ja muitakin hauskoja korttiviestejä.
Lueskelin näitä kortteja tänään ja ajatukset palasivat noihin aikoihin. Pari asiaa kerron noista korteista.
Olin äitini kanssa noin viikon lomamatkalla Suomessa, mm. Turussa. Sieltä olimme lähettäneet sisarelleni kortin seuraavan tekstin kera:
30.6.1993
Heips! Täällä on niin nastaa, että otetaan jatkoaika!! Saa nähdä palaammeko! Vauhtimimmit olivat liikkeellä klo 10.00-22.00 yhtä jytyä; päivään mahtui kirkkoa, Suomen Joutsenta, linnaa ja kesäteatteria. Kello repii kohta 23, maltamme vielä kirjoittaa korttejakin ennen yöjuoksuja! Kauniita unia teille, me emme malta koi
Ajatella, kaikki tämä on tallessa vieläkin. Toisin on nykyajan tervehdykset, jotka hukkuu jonnekin avaruuteen, mitään ei jää muistoksi.
Huolet vaivaa nytkin niin paljon etten oikein keskity opiskeluun. Tällä viikolla vain parina päivänä olen edes sinne koulutuksen moodleen itseni saanut. Samalla kai minä ne tehtävät hoidan, kun tavallaan periaatteeni ei anna periksi. Keskittymiseni on vaan täysin nolla nyt. Päivällä kävellessä hieman parempaa hetken, mutta illalla taas päässä pyörii liikaa asioita. Voimat vähissä muutenkin. En tiedä sitten mikä auttaisi. Olen kai huono keskittymään moneen asiaan kerralla ja joku ikävä huoli sitten meinaa viedä mukanaan. Äitini tilanne sitten vaikuttaa myös ja huolestun hänen voinnistaan.
Tunnolliselle lampaalle olisi kysymys eli lempibiisejä/bändejä kysyisin, kun meillä ehkä samanlainen "metallipitoinen" maku musiikissa. Viestisi luin aiheeseen liittyen ja innostuin kyselemään.