Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22676)
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiriin on syntynyt kaksi poikaa ja tyttö. Ihmettelin vähän, kun toisen pojan isomummolle oli annettu tarkat värit, mitä toivotaan lapselle kudottavan. Mummopa teki oman maun mukaiset sukat! Kaikissa kuvissa vauva on sävysävyyn puettuna...
Siis ihastuin mummon päätöksestä, ihmettelin toivetta...
Vierailija kirjoitti:
Heräsin valkoiseen aamuun. Usva on niin paksua, ettei ikkunasta näe just mitään. Leutoa.
Leipäkauppaan lähden ja jotain muuta myös. Olen löytänyt aivan upeita kotimaisia omenoita, Rubinola on lajike. Yhden auton katsastus. Käsitöitä. Uusi malli menossa lapasiin, tulee palkinnoksi pilkkikisaan.
Mitä Sinun maanantaihisi kuuluu? Kerrohan
N64ap
Abba: Winner takes it all
Agnetha laulaa tuon kyseisen laulun todella hyvin, tunteella ja vahvasti. Itselläni tulee ahdistavia asioita tuosta mieleen, vaikka ei liity millään omaan elämääni. Tunnemuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähipiiriin on syntynyt kaksi poikaa ja tyttö. Ihmettelin vähän, kun toisen pojan isomummolle oli annettu tarkat värit, mitä toivotaan lapselle kudottavan. Mummopa teki oman maun mukaiset sukat! Kaikissa kuvissa vauva on sävysävyyn puettuna...
Voipi käydä, ettei sukkia pidetä tuon vuoksi! Minun ompelemaani nalle heitettiin roskiin, koska oli vääränvärinen. Mummo olen tuolle lapsenlapselle.
Minä näen unia (painajaisia) entisestä työnantajasta kahdenkymmenen vuoden takaa! Kaksin työskentely ei niin empaattisen ihmisen kanssa joka vielä kaatoi kaikkia yksityiselämänsä vaikeuksia minun niskaani, huh huh.
Kerran hänen (vielä kotona asuvat) veljensä olivat järjestäneet kotibileet vanhempien poissaollessa ja hänen sunnuntaipäivänsä oli kulunut lapsuudenkotia siivotessa. Miksi? Siksi etteivät vanhemmat olisi suuttuneet pojille... No minä olisin jättänyt siivoamatta! Tuosta hän "kiukutteli" 3 päivää ennenkuin torstaina kertoi syyn.
Hän ei siis kiukutellut verbaalisesti, hänen mielialansa vaan näkyi hänen olemuksestaan ja ilmeistään myrkyttäen työpaikan ilmapiirin tai sitten olin vaan liian herkkävaistoinen ja -nahkainen. Joku toinen olisi ehkä antanut "veden valua hanhen selästä", minulle hänen käytöksensä oli traumaattista.
Työsuhteen kahden viimeisen vuoden ajalta muistan vain YHDEN kokonaisen viikon, kun en saanut ns. paskaa niskaan, ilmeisesti hänellä oli silloin takana niin hyvä viikonloppu ettei tarvinnut minulle kiukutella.
Tuo työ aiheutti minulle mt-ongelmia ja ajoi käyttämään liikaa alkoholia. Onneksi tuo kaikki on takanapäin, mutta alitajunta nostaa vieläkin (terapiasta huolimatta) vanhoja huonoja fiboja esille painajaisten muodossa.
Tänään väsyttää. Töissä istun. Ulkona sumua ja tihkusadetta. Alkaa jo masentaa tämä harmaus. Kaipaan kunnon talvea, lunta ja sopivasti pakkasta ( alle -10).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voipi käydä, ettei sukkia pidetä tuon vuoksi! Minun ompelemaani nalle heitettiin roskiin, koska oli vääränvärinen. Mummo olen tuolle lapsenlapselle.
Äiti pukee lapsensa omien mieltymystensä mukaan. Kannattaa KYSELLÄ ja KUUNNELLA toiveet eikä tehdä oman päänsä mukaan.
Opitpahan, kantapään kautta! Vai opitko?
Näihin hommiin ei synnytä, vaan näihin kuollaan soi just radiossa... taitaa olla Komiat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti pukee lapsensa omien mieltymystensä mukaan. Kannattaa KYSELLÄ ja KUUNNELLA toiveet eikä tehdä oman päänsä mukaan.
Tuo kirjoittamani isomummo on yli 90v. Luulisin, että rakkaat sukat on, väristä viis. Luulen siis...
Korona jyllää keuhkoissa ja muutenkin elimistössä. Päätä särkee. Kurja olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahja on lahja. Osaisiko siitä olla kiitollinen? O tempora, o mores! - eri
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulla asuminen ärsyttää joskus. Tämä nousee esiin hetkinä, kun joku selvästi kyttää mitä teen ja kommentoi tai kyselee asioista. Jos kävelen jossain paikassa niin en edelleenkään ole mikään varas (tätäkin epäilty, kun kuulemma jokaisessa autiotalon röhjässäkin voi olla arvotavaraa) tai epäilyttävä uhka. En, vaikka olisinkin ns vieras kasvo tai kukaan muu koko kylältä ei sattuisi kävelemään juuri sitä tietä.
Samoin jos sen erään kerran en jaksakaan kävellä lujaa ja pysähtelen tai vältän liukkaita kohtia tiellä mutkitellen. Tai jopa pysähdyn aurinkoiselle aukealla aurinkoa katsomaan ja päätän kävellä vielä saman aukion uudestaan läpi niin edelleenkään ei tarvisi kysellä mitään. En minä ala selittää, että tie on liukas ja jalat tänään hieman kipeät niin menen hiljaa. Tai, että minun oli tarkoitus kävellä enemmän ja nyt kuluttelen tässä aikaa ja nautin auringosta, että tulee oltua ulkona. Ehkä toivoisin
Älä välitä puheista. Pienellä paikkakunnalla puheenaiheet ovat vähissä eivätkä he sinusta pahaa puhu. Ehkä ovat jopa jollain tapaa kateellisia kun jaksat ja he itse istuvat vaan keinustuoleissaan.
Minä olen nähnyt erään paljon kävelevän miehen vähän siellä sun täällä, hän kävelee siis todella pitkiä matkoja ja näen häntä usein ihan kaupungin (Suomen 3. suurimman joukossa) laidalla ja monesti myös yli 10 km päässä keskellä kaupunkia. Hän alkaa olemaan jo niin tuttu näky että melkein jo moikkaan ;)
Ja minä olen hänelle kateellinen kun hän jaksaa liikkua niin paljon, paljon enemmän kuin minä vaikken minäkään ole vielä kiikkustuolini vanki. Haluaisin olla yhtä aktiivinen liikkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epämieluisat eivät voi olla rakkaita, tekijän iästä viis.
Milloin te iso- ja isoisovanhemmat opitte ymmärtämään ettei lapsiperheeseen viedä mitään mikä ei ole vanhemmille mieleen? Tai nuorelle omaan kotiinsa muuttaneelle nuorelle aikuiselle? Nuoremmalla sukupolvella on omat mieltymyksensä pukeutumisessa ja sisustamisessa. Teille on ilmeisesti appi- ja omat vanhemmat saaneet tuoda kaiken mikä ei ole edes kesämökille kelvannut? Epäilenpä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lahja, mihin esitetään väritoive on epämieluisa lahja jos väri ei ole toiveen mukainen. Miksi edes vaivautua tekemään ja antamaan epämieluisaa lahjaa? Voihan sen toki ottaa vastaan ja haudata kaapin perukoille mutta se ei kai ole antajan tarkoitus, kun on käyttöön tarkoitettu, vai mitä?
Kumpihan tässä tapauksessa oli itsekäs, äiti vai isomummo? Se, joka teki oman päänsä mukaan kuuntelematta toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huuta.
Käytiin pilkillä.Tuli yksi ahven.Aamulla uudestaan kokeilemaan.Asutaan rannalla.
Asun myös maalla ja voin hyvin samaistua siihen, että uteliaisuus huipussaan. Minulta usein kysellään muiden naapureiden asioista, vaikka tiedän niistä tasan yhtä vähän, kuin muutkin. Kerran olin kolaamassa erään naapurin pihaa ja sitäkin piti tulla ääneen ihmettelemään. Tuli jotenkin syyllinen olo kun siinä kolailin. Ja sitten, auta armias jos itse kysyn jotain, niin ollaan heti naama norsunvitulla.
"Älä välitä puheista. Pienellä paikkakunnalla puheenaiheet ovat vähissä eivätkä he sinusta pahaa puhu. Ehkä ovat jopa jollain tapaa kateellisia kun jaksat ja he itse istuvat vaan keinustuoleissaan."
Se, kun sitten se toinen asia, että kun minusta vielä puhutaan pahaakin. Joskus toivon, että viestisi olisikin totta, mutta kun ilkeitä puheitakin kulkee. Olen joskus tännekin kirjoittanut siitä ja en ala sitä asiaa sen enempää nyt tänään selittää, kun vetää mielen alaspäin. Samoin tietysti jokaisesta voidaan puhua ikäviä, mutta itsellä tämä kaikki on välillä eri luokkaa. En voi täsfä kovin tarkasti kirjoittaa. Kuitenkin tämä pahan puhuminen yhdistettynä tähän "tavanomaiseen" kävelyn yms kyttäykseen on joskus liikaa. Terveisin viestin kirjoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Asun myös maalla ja voin hyvin samaistua siihen, että uteliaisuus huipussaan. Minulta usein kysellään muiden naapureiden asioista, vaikka tiedän niistä tasan yhtä vähän, kuin muutkin. Kerran olin kolaamassa erään naapurin pihaa ja sitäkin piti tulla ääneen ihmettelemään. Tuli jotenkin syyllinen olo kun siinä kolailin. Ja sitten, auta armias jos itse kysyn jotain, niin ollaan heti naama norsunvitulla.
Puhut rumasti eläimestä. Animals are innocent.
Mummo saa ostaa justiin sen väristä lankaa kuin tykkää, niin ei kannata lahjan saajan yhtään urputtaa.