Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (24139)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokapahinen voi lukea, miten tahtoo. Kirjoitella, mistä tahtoo. Ystävällisesti, jookos
Voit ohittaa, jossei päivän ruoat tai musiikit nappaa. Kerro omia juttujasi.
Jos mitään mieluisaa löydy, voit pysyä pois.
Mutta ethän moiti toisten kirjoituksia, se on epäkohteliasta...
Älähä nyt hikeenny. Ei tää niin vakavaa oo.
En hikeenny. Olen aivan rauhallinen, joskin pettynyt...
Sekin menee ohi
Rauhallisuus vai pettymys? Mistä tiedät/luulet tietäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Tänään on ollut hiljainen päivä. Aamulla heräsin armottomaan migreeniin, joten jäin kotiin töistä. Päivä on kulunut pimeässä huoneessa meditoiden, nukkuen ja äänikirjaa kuunnellen. Siinäpä se. Rauhan päivä.
Migreeni, voi ei !
Mulla oli välillä vuosia pois. Alkanu uudestaan. Näköhäiriöt, sahalaidat... tosi ilkeää
Seuraatteko muita ketjuja vauvalla? Käytkö täällä säännöllisesti?
Räntäsadetta! Mikä ihana tekosyy välttää ulkoilu
Sataa ihanan isoja räntäleippoja. Siispä ulos ja kieli ulos suusta kuten lapsena!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kesken Antti Tuurin Levoton mieli -kirjan lukeminen. Kirja kertoo taidemaalari Arvid Bromsin elämästä. Hyvä kirja. Nyt ollut keskittyminen lukemiseen huonompaa, mutta aion kyllä lukea.
Joululahjaksi ostin itselleni Matthew Perryn omaelämäkerran. Tykkään Frendeistä ja Chandlerin roolihahmosta.
Sama täällä, lukeminen on viime aikoina takkuillut. Tosin Timo Miettisen loistava Demokratian Aika-kirja näytti palauttavan lukemisinnon itselleni. Enää muutama sivu jäljellä ja pitääkin heti ottaa uutta kirjaa luettavaksi ettei taas taannu keskittymiskyvyttömäksi.
Minä sain migreenin avun akupunktiosta. Vaikka ei ole ihan halpaa, kannatti silti ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Sataa ihanan isoja räntäleippoja. Siispä ulos ja kieli ulos suusta kuten lapsena!
Ihana mielikuva. Ja mukava nähdä joskus nykylapsienkin tekevän tätä
Lumitöitä, rappujen harjaus. Pottua ja soossia. Päiväkahville omenahillomunkit.
Viikonloppu alkakoon
Puhlareita varttuissa
Puhlari
Varttua
Käännös suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu alkakoon
Puhlareita varttuissa
Odotellessa Puhelinlangat laulaa-lähetystä
Varrota, varttua onko aivan outoja sanoja?
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan Mikä kirja sinulla on kesken ja Vaikea päästää irti- ketjuja säännöllisesti. Joihinkin muihin kommentoin myös.
Aamupäivällä tuli sakeasti räntää. Kun se loppui niin käveltiin taas keskustaan . Nyt olikin mukava kävellä kun ei ollut liukasta mutta tulipa kuuma!
Kirjakaupasta ostin Kate Atkinssonin uusimman kirjan, edelliset minulla on kotona. Sain myös valita ilmaisen pokkarin.
Mukava loppupäivä tiedossa kirjan parissa.
Vielä jatkan- edellisen muuton jälkeen päätettiin että vähennetään kirjojen ostoa kun niitä oli laatikkotolkulla. Paljon vietiin kierrätykseenkin.
Mutta niinpä vaan tulee ostettua vaikka paljon hyödynnetään kirjastoakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä seuraan Mikä kirja sinulla on kesken ja Vaikea päästää irti- ketjuja säännöllisesti. Joihinkin muihin kommentoin myös.
Aamupäivällä tuli sakeasti räntää. Kun se loppui niin käveltiin taas keskustaan . Nyt olikin mukava kävellä kun ei ollut liukasta mutta tulipa kuuma!
Kirjakaupasta ostin Kate Atkinssonin uusimman kirjan, edelliset minulla on kotona. Sain myös valita ilmaisen pokkarin.
Mukava loppupäivä tiedossa kirjan parissa.
Meil on täällä maalla kivoja 'kirjastoja' tien laidassa. Ota tästä tai jätä tänne. Yks on maitolava, yks on hyllyt vajan seinässä ts kaappi ympärillä, yks on ihan iso huone, lätkän entinen pukukoppi.
Kesällä vaihtuu kirjat paljonkin, kun mökkiläiset käy. Uusia naistenlehtiäkin on, ristikoita. En oo vuosiin käyny kirjastossa, kun noissa piisaa luettavaa
Hiihdossa ollut viikko taukoa, onneksi eilen ja tänään pääsin taas ladulle. Vapaalla tyylillä, niin ei tartte voidella kuin kerran vuodessa luistoa. Olen hiihtänyt jo 240 km tänä kautena. Kunpa nyt pysyisi lumet ja talvi-ilmat!
Vapaapäivä on mennyt ulkoillessa ja ostoksilla. Oon ihan poikki, sillä tunti ulkoilua sinne ja tunti ulkoilua tänne. Työpäivä jos olisi ollut niin kahvit olisi tullut juotua aamusella ja tsiigatkaapas tämä:
https://youtube.com/shorts/ImZ0oVnGUvc?si=Sd0gnEoKUdi4eLG2
Täällä päin ei ole tullut mitään taivaalta ja ei ollut liukastakaan enää tänään. Aamulla oli aavistuksen pakkasta, kun oli lumista tietä ja puolen päivän jälkeen kotiin tullessani tiet oli hyvin märkiä. Aika rapaseksi tulin kotimatkalla.
Kuulumiset laidasta laitaan antaa mielestäni enemmän sävyä ketjuun. Antaa tunteiden vuoristoradan tuntua, kun lukee surullisia ja iloisia viestejä.
Voimakkaat tuntemukset tuli taas pintaan kun laitoin musiikkia soimaan ja tällä kertaa se oli Laura Palmer's theme.
https://youtu.be/woUt7wPe8Ow?si=HLcvBaar5uR9iZk-
Yksi täällä sanoi jollakin tavalla, että musiikki avaa patoutumia. Näin sen itsekin koen. En tiedä missä jamassa olisin ilman musiikkia.
Ystävä tulossa käymään. Huomenna vieraillaan ehkä lapsuuskodissani.
Mukavaa viikonloppua kaikille
Hyvää yötä
Räntäsateessa, yöpakkanen liukastaa tiet
Tänään on ollut sellainen elpymispäivä. Eilinen migreeni vielä kurmuuttelee taustalla, mutta on jo pois menossa. Aamulla taapersin bussipysäkille vesisateen pirskotellessa kasvoihin. Eipähän pakkanen kiristele ihoa, kun on lauhaa ja kosteaa. Töissä olikin kaikenlaista sälää ja sähköposteja sekä ensiviikon järjestelyä. Kaksi tapaamista päivän kohokohtana, joista jäi ihan levollinen mieli viikonloppua vasten. Kotona opettelin uutta laulua, josko siitä saisi hyvän kappaleen kevään leuleloihin ja puolison kanssa myös vähän musisoitiin.
On ihan hyvä olla näin, vähän repaleisena ja pää pehmeänä. Tällaisina päivinä huojentaa tajuta, että tarvii jaksaa vain tämän hetken ja siinäkin voi levätä.
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppu alkakoon
Puhlareita varttuissa
😂😂😂😂
Musiikilla on kyllä mahtava voima. Surun aikaan joskus on niin pakahduttavaa, ettei itku tule. Silloin muutama biisi saa taatusti parantavat, puhdistavat kyyneleet esiin. Yksi näistä on Järnefeldtin Kehtolaulu. Aulikki Oksanen teki sanat matkustaessaan junalla läpi suruliputetun Jokelan kouluampumisen jälkeen. Olin töissä siellä.
Rakkaan tätini hautajaisiin toivoin tämän.
Tämän päivän biisi Hector: Tavallinen mies
N64
Ps ne jotka ihmettelevät ohi aiheen kirjoittelua, kannattas vilkaista vaikka Ukko Nooan saunareissuketjua, on yks parhaista ja aiheet seilaa laidasta laitaan, eikä haittaa ketään :)