Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22679)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri ajoi pihaan, ei tullut meille vaan pyykille viereisestä ovesta. Rohkeasti liikkuu näillä keleillä, liukasta on, vieläkin. Eilen liukastelin postilaatikolle, turhaan. Lumen alla petollinen jää. Aamukahvilla tässä ollaan. Sanna puhuu radiossa...
Jokos elokuva Ei koskaan yksin on nähty?
Musiikkia tälle päivälle Jenni Vartiainen: Missä muruseni on?
Hei, etkö tiedä että postia jaetaan vain kahdesti viikossa, perjantai ei kuulu niihin päiviin. Todellakin turhaan liukastelit :D
Riippuu varmaan paikkakunnasta, meilläpäin postia jaetaan kolmesti viikossa ja yksi jakelupäivistä on perjantai. Ja itse en aina edes muista hakea postia jakelupäivinä postilaatikosta mutta mitä väliä, kun aina on olemassa se seuraava päivä.
Meillä kans lehti tulee yleensä perjantaina
Kahvin kanssa nougat-jäätelöä. Puoliso osti, mun lempparia :)
Tytön perhe oli yökylässä.Piristi.Nyt ootan että pääsisi nukkumaan.
Täydessä vesisateessa hiihdin kymmenen kilometriä. Luisti kyllä hyvin, mutta olin märkä kuin suihkutettu. Käyn huomennakin, kyllä tää kesäkelit voittaa.
Toivottavasti saadaan vielä pakkasia!
Onhan tämä outo tammikuu.
Kävimme kuitenkin kävelyllä, palatessa satoi vettä.
Piti se kaalikeitto tehdä tänään mutta S- marketissa oli Saarioisten ruukut tarjouksessa, ostettiin nopeaksi lounaaksi. Halloumiruukku oli aika hyvää.
Huomenna pakko kokata.
Surullinen olo kyllä on. En tiedä miten se kaikki nyt iskikin juuri nyt. Tavallaan suren koko elämääni ja sen eri hetkiä. Ei ole monestikaan kaikki mennyt ns oikein ja inhimillisesti. Paljon on ollut vääryyttä ja ikäviä hetkiä. Joku kirjoitti nuoruudesta ja mietin mitä se kohdalleni oli. Kävinkö oikeastaan missään tai koinko mitään erityistä. En oikeastaan. Yksinäinen olin ja täysin ns ulkona kaikesta muiden tekemisistä. Kiusattiin ja puhuttiin pahaa. Ei ollut mitään muuta kuin hoitokoirani ja myöhemmin oma koira. Siihen voi tiivistää melkein kaiken ja tärkeä koirani minulle tietysti oli. Muuten vuosia voi pyyhkiä elämästäni pois ilman, että paljon menettäisi. Ihminen voi olla elossa elämättä sen enempää.
Mitäpä muuta tänään. Olen yrittänyt kävellä ja hevosia kävin katsomassa. Osa tuli katsomaan, mutta kova tuuli vähän häiritsi joitakin. Eräskin pelästyi tuulenpuuskaa. Ärsyttää nämä kelien vaihtelut. Saisi olla sitten jatkuvaa pikku pakkasta mieluummin kuin märkää ja loskaa. Nyt on kuitenkin vielä talvea jäljellä. Eri asia olisi jos nyt jo maaliskuu. Liukastakin tulee ja äitini kävelyinnokkuus laskee entisestään. Saisi hänkin nyt ottaa vastuuta kunnostaan ja asioistaan. Nojaa liikaa tietyssä mielessä minuun.
Hän myös sanoi eräs päivä, että minulla on väärä asenne tähän kaikkeen. Tarkoitti koko tilannetta (esim hänen kuntonsa, minun nykyinen tilanteeni, elämme yleensäkin). Minä vastasin siihen, ettei minulle kannata puhua asenteesta. Jos olisin luovuttaja niin en olisi näinkään hyvin pärjännyt ja aina jaksanut eteenpäin. Äitini ei tavallaan osaa ajatella millaista elämäni on ollut nuoresta lähtien. Kyllähän minä kerroin, että millaista kohtelua sain tai hän tiesi yksinäisyyteni. Silti sen kaiken voi sivuuttaa niin helposti. Näin asia ns katoaa ja sitä ei tarvitse pohtia sen enempää. Tämä ehkä tyyli ollut meillä. Samalla tämäkin ajatusten purkua.
Tv:n säätiedotteessa mainittiin Hyvinkää ja Sodankylä jonkin aikaa sitten. Tuli mieleen siinä hetkessä tämä ketju.
Mukavasti ja levollisesti tämä päivä mennyt. Herkutteluksi mennyt ja oleskeluksi. Elänyt hetkessä tämän päivän.
Luonto-ohjelmaa katselen. Surullista. Haahkat laihtuu ja kuutit ei saa tarpeeksi maitoa.
Mielenkiintoista silti katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Tismalleen!
Päivän paras asia oli, kun sain valokuvan kummipoikani eilen syntyneestä poikavauvasta. Söpöliini on hän.
Eipä tällä kertaa muuta kuin hyvää viikonloppua!
Tänään on ollut sellainen hidas vapaapäivä. Aamulla loikoilin pitkään sängyssä lueskellen. Ehdin juuri vaihtaa yöppärin kotivaatteisiin, kun viikon ruokaostokset tulivat. Niitä sitten setvin kaappeihin ja hörppäsin aamukahvit. Veriappelsiinit on nyt parhaimmillaan. Rakastan sen pirtsakkaa, mutta makeaa makua! Tilaamani viikkokimppu osoittautui liikuttavan suloiseksi kukkakimpuksi, jolle löytyi sopiva maljakkokin kaapista. Astianpesuaineen unohdin tilata, mutta puoliso vei pullot kauppaan ja oli ostanut sitä palautusrahoilla.
Leivoin rahkapiirakkaa ja juustosämpylöitä pakasteeseen. Tuli hyvät, vaikka tällä kertaa kokeilin tehdä sämpylöitä vähän eritavalla kuin ennen, koska juustoa oli vain yksi raastepussi.
Katsottiin elokuva nimeltä The sand castle. Olipa outo ja jäimme pohtimaan mitä siinä oikeasti tapahtui vai oliko kaikki vain traumaattisen mielen kuvitelmaa?!
Pyykkiä pesin pari koneellista. Olisivat valmiina kaappiin vietäväksi. Wa:ssa on ryllännyt muutamat keskustelut, mutta en ole niitä juuri lukenut saati reagoinut. Ihan hyvä olla välillä näin, ikään kuin maailman reunalla, omissa oloissaan.
Ehkä jotain iltapalaa vielä ja unille. Levollista yötä kaikille!
minä lapsena vanhaksi vanhenin, en nuor ole koskaan ollut. Toki keväästä kerran haaveilin, mutt haaveet nuo oli hullut
Joskus nuo Eino Leinon säkeet tuntuvat omakohtaisilta, oma nuoruutenikin jäi vähän elämättä.
No nyt olen jo 68, siinäpä elämä on mennyt tasaista tahtia.
Levollista yötä kaikille💐
Nukuin tänään pitkään ja sain sellaisen kaipaamani levollisen lähdön tähän päivään. Puoliso oli jo aamulla lähtenyt asioilleen, joten päätin jatkaa yhtä tietokoneprojektiani.
Valmiiksi viikon töistä väsyneet aivothan olivat parin tunnin päästä jo täysin kypsyneet, mutta onneksi yksi lapsenlapsista tuli vanhempineen hetkeksi keskeyttämään. Siinäpä se mieli mukavasti virkistyikin, kun sai puhumaan opettelevan söpöliinin kanssa touhuta autoleikkejä ja musisointia.
Ja sitten ei muuta kuin jatkamaan! No, valmista ei tullut vieläkään, mutta edistystä toki.
Tein kanttarellipastaa, mutta joku vegaaninen kerman korvike, mikä oli eksynyt jääkaappiin, teki mausta ihan oudon. Eipä tarvitse kokeilla sitä laatua enää toiste.
Huomenna pistäydytään varmaankin mökillä. Saas nähdä kuinka liukasta siellä on, kun pakkaset ja leuto sää ovat vuorotelleet. Toivottavasti ei ainakaan ihan pääkallokeli.
Nyt väsyneenä ja tyytyväisenä nukkumaan. Hyvää yötä kaikille!
50+ Mummeli
Harmittaa että ystävyyssuhde katkesi, mutta harmittaa myös etten tehnyt sitä aikaisemmin, kun ei se enää ystävyyttä ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa että ystävyyssuhde katkesi, mutta harmittaa myös etten tehnyt sitä aikaisemmin, kun ei se enää ystävyyttä ole ollut.
Keskustelitteko hyvässä hengessä asiasta ja se on molemmille ok, vai teit itse päätöksen ja toivotit hyvää loppuelämää tai katosit kokonaan? Joka tapauksessa Voimia teille molemmille osapuolille. Ei ole helppoa luopua ystävästä, eikä se ole varmasti sille toisellekaan helppoa, jos on pitkä ystävyys takana.
Vierailija kirjoitti:
Pitäis jaksaa tyhjätä vanhaa kaappia joka ollut paikallaan 35 v. yhtä kauan asuttu samassa talossa. Puoliso parantumattomasti sairas ja elämässä tulossa suuri muutos. Lasten tavaroita kaappi täynnä jotka jo pois muuttaneet. Muistoja, muistoja...
Jaksamista, muistot on koskettavia.
Harmaaseen päivään olemme saaneet herätä. Myrskytuulen rippeet hiipuneet.
Siunattua sunnuntaita.
N64
Ilo kuulla aamulla säätiedotusta, sää jatkuu keväisenä. Toivottavasti maaliskuu ei nyt sitten maksa tammi- helmikuun helppoja säitä.
Muistot, nuo rakkaat. Haikeat, vaikeat, iloiset ja muut... osoittaa eletystä elämästä.
Onnea jatkossa, voimia muutokseen