Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada ihmiset paremmalle mielelle? Liika kiire ainakin huonontaa mieltä aina. Hidastaminen?

Vierailija
23.08.2026 |

Miten hidastaa elämää?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitään.

Vierailija
2/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mieli tulee pajauttamalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin metsään. 

Vierailija
4/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita siitä, että laitat itse somen kiinni. Kummasti sitä aikaa on ihan eri tavalla kun ei istu aamusta iltaa huutamassa, että kaikki on ihan paskaa. 

Vierailija
5/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän itseäsi tyhmennät sitä paremmin voit. 

Vierailija
6/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun havaintojeni mukaan henkisesti kaikissa huonoimmassa kunnossa ovat elämänsä hidanstaneet ihmiset. Yksi tuttukin oli lopulta hidastanut elämäänsä niin, ettei enää juuri poistunut kotoaan, eikä käynyt suihkussa. Joutui sitten psykiatriseen sairaanhoitoon osastolle. Sen sijaan kiireistä arkea elävät ihmiset ympärilläni pärjäävät aivan kohtuullisesti.

Vierailija
7/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemin pieni kiire koko ajan kuin tylsä ja junnaava pakkotahti. 

Vierailija
8/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee oletuksia muiden puolesta. Jos itse haluat elää hitaampaa elämää, niin tee se. Muilta et voi vaatia samaa. 

Vierailija
10/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ja väsynyt, valmis eläkkeelle. Mun mieliala paranisi jos voisin siirtyä eläkkeelle jo nyt. Viisi vuotta alimpaan eläkeikään jäljellä. Työ on fyysisesti  raskasta ja huonosti palkattua. Mielelläni annan paikkani nuorelle . Vuorotyö ja määräaikainen työsuhde. Onko ottajia? 

Puuhaa riittää vapaa-ajalle isompia ja pienempiä projekteja. Lisäksi olisi erinäisiä muita projekteja joista saisi lisätuloja eläkkeen päälle. Nyt ei ehdi eikä oikein jaksa niihin paneutua. Toki sekin vähän jarruttaa että työkkäri katsoo yrittäjäksi todennäköisen työttömyyden kohdatessa. 

Vierailija
11/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauksista parantuminen tekisi minut paremmalle mielelle. Olkaa iloisia terveydestänne.

Vierailija
12/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeet on varma tapa.

13/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mikä huonon mielen aiheuttaa. Jollekin sen aiheuttaa liika kiire ja toiselle taas, ettei ole mitään mielekästä tekemistä. Jollekin sairaus, jollekin huoli läheisistä tai vaikka huonosta rahatilanteesta. 

Vierailija
14/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennemin pieni kiire koko ajan kuin tylsä ja junnaava pakkotahti. 

Hyvä kommentti. Olin aikoinaan pt:lla lähiötuvassa töissä (4 tuntia/pv). Joskus (harvoin) oli sellasia päiviä, et aamulla kun tuli töihin, niin kiire, ettei joutanut paljon kelloa seuraamaan. Sitten tunnit täynnä ja kotiinlähdön aika - mietin, et häh, nytkö jo? :) ... Sitten helteet alkoivat, asiakkaita käynyt juuri yhtään; voi että kävi aika pitkäksi. Ihmiset eivät vaan jaksaneet liikkua ulkona; oleilivat kotonaan, pääteltiin.

Sitten ne helteet loppuivat (niinkuin aina). "Asiakkaita" alkoi taas käymään. .... Mulla tuli se 6kk täyteen ja homma loppui. Oisin halunnut kyllä jatkaa, muttei se ollut mahdollista.

Vierailija
15/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire ja stressi syntyy jokaisella tuolla korvien välissä. Vanha sanonta että jokainen taaplaa tyylillään. Jos tykkää kiireestä ja ressistä niin antaa mennä sit vaan. Jos haluaa hidastaa niin ei ole pakko lopettaa kaikkea niin että tylsistyy täydellisesti, ei hidastaminen ole sama kuin kaiken lopettaminen muuttamalla metsään/korpeen. 

Vierailija
16/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän itseäsi tyhmennät sitä paremmin voit. 

Lobotomialla onnelliseksi.

Vierailija
17/18 |
24.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelemalla Tollea:

Vierailija
18/18 |
27.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan