Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Kommentit (22745)
Vierailija kirjoitti:
Noh. Emmä nyt tiedä... Olen tässä kotona makoilemassa koska olen kipeä.
Paranemisia sinulle.
Pari Karjala-olutta evakoiden kunniaksi :)
Oletteko katsoneet, millaisia muita aloituksia ja ketjuja täällä on? Voiko keskustelun taso tosiaan 107 vuotiaassa Suomessa olla tuo? Mitä oikein on tapahtunut?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko katsoneet, millaisia muita aloituksia ja ketjuja täällä on? Voiko keskustelun taso tosiaan 107 vuotiaassa Suomessa olla tuo? Mitä oikein on tapahtunut?
Stubbi. Siinä syy???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh. Kuinka sattuikaan. Mä olin eilen leikkauksessa, jossa pohjustetaan tuota hammasimplanttia. Naama on turvoksissa ja vähän tuntoherkkä. Tikkejä ympäri suuta. Joskus pitkälle ensi vuotta saan uuden hampaan. Huonosti pystyn syömään, mutta jotain sentään. Tänään vielä migreenikin yritti, mutta meni sumatriptaanilla ohi. Nyt viikko lepoa ja antibiootit.
Tällaista kuuluu siis tänään 🥴
Hei, samoja latuja varmasti hiihtelen hammasoperaation suhteen...perässä tullaan. Tsemppiä Sinulle!
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!
P.s. Jäälyhtyjen tekijältä kysyn, että onnistuiko lyhdyt?
Siis umpijäässä... ei oikein sulatuspaikkaa... kumosin pihaan ämpärit, ei heti aina
Nostat vaan vähäksi aikaa sisälle. Pyyhettä tai sanomalehteä alle lattian suojaksi, jos ei ole kylppäriä sisällä, missä kosteus ei haittaa. Eipä niistä paljon sitä vettä muutenkaan tule. Ei tarvitse olla kauan kun jo irtoavat.
Oi Suomi katso, sinun päiväs koittaa...
Arvostetaan maatamme, itsenäisyyttämme. Juhlitaan, mutta muistetaan, että osa isänmaastamme jäi rajan taa... siellä on evakkojen lapsuus, muistot... ja evakkojen jälkeläisten kipu, kaipaus
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävin aamulla kaupassa. Oli huono päivä aletuotteiden kannalta. Ei oikeastaan juuri mitään. Sitten ostin pari punalappuista valmisruokaa. Piti olla fetakiusausta molempien, mutta olinkin ottanut samassa kasassa olleen kinkkukiusauksen. Se jää syömättä jos ei isäni sitten sitä syö. Niin isäni tuli tänne aamulla ja vaihteeksi kaikki mennyt melko hyvinkin. Ollaan hoidettu muutamia töitä mitä en itse saa tehtyä. Huomenna varmaan korjataan yhtä ovea.
Kävin aamulla myös kirppiksellä. Siellä myynti taas hidastunut. Taidetarvikkeet kuten maalit yms menisivät kaupaksi, mutta ei taida enää löytyä mitään. Nyt alkaa muutenkin myyntipäivät ollakin vähissä. En taida enää jatkaa. Yllättävän hyvä tuotto silti. Kävelyllä kävin myös ja täällä ihan kiva sää.
Väsynyt olo on, kun tein eilen yhden pahan virheen. Siivosin nimittäin myöhään yöhön saakka. Innostuin viemään tavaraa varastoon ja kuljin ulkona pakkasessa.
Hyvä kirjoitus ja pisti miettimään. Miksi ihmiset ovat pahoja toisilleen? Miksi muita pitää vähätellä tai hyljeksiä? Miksi ei osata elää erilaisuutta kunnioittaen? Paljon kysymyksiä ilman vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Aina yksin...
Tässä ketjussa olet kuitenkin muiden joukossa, yksi meistä. Hyvää itsenäisyyspäivää sinulle missä sitä vietätkin.
Tänne sopii kaikki. Yksinäiset, ystävykset, pariskunnat, ketkä vaan.
Kysyn Kaikilta, tasapuolisesti: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Kaikki on kutsuttu keskusteluun
N63
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä... 😔
Itsekseen olen ollut, katsoin tuntematon sotilas elokuvan ja välissä itsenäisyys paraatin. nyt syön paistamani pakastepitsaa ja katson Linnan juhlia.
Tein kävelylenkin äsken hautausmaalle. Kävin matkalla ostamassa kynttilät pappojen haudalle. Kynttilät pimeässä muistuttaa ettei unohtua saa. Niin paljosta kiitollinen. Ja jumalalle kiitos, että tulitte sieltä, ettekä jääneet. Ilman teitä ei olisi meitäkään.
Päivän kohokohta oli ruokailu. Olutta, metsästäjän possupata riisillä ja salaattia oli ruokana.
Kakkuakin tuli syötyä, kun pidettiin kahvihetki.
Muuten oon vain makoillut sohvalla telkkua ja kännykkää katsoen. Itsenäisyyspäivä on näin tylsä päivä kohdallani.
Isäni lähti juuri ajamaan takaisin päin. Oli ihan hyvä käynti ja saatiin aamulla viimein hankala oven saranakin paikoilleen. Täällä tuppaa jokainen ovi olemaan jotenkin viallinen. Näin yritetään välttää uusien ostoa. Isäni elää toisaalta hieman omassa kuplassaan. Kyselee onko minulla jäänyt rahaa säästöön yms. Eipä paljon kyllä jää ja jos miettisi enemmän niin ymmärtäisi sen. Samoin hänen on helppo sanoa, että joku auton korjaus pitää tehdä heti, vaikka todellisuudessa on vielä vanhatkin viat korjaamatta ja mietin mistä rahaa niihin. Onneksi korjaamolta saa varmaan laskun.
Eilinen meni ulkoillessa ja tein aamulla ruokaa taas pitkäksi aikaa. En ole vuosiin katsonut Linnan juhlia. Ehkä nuorempana joskus ollessa yläkoulussa mietin kuinka hienoa olisi päästä mukaan tuonne. Nyt se haave on kyllä karissut ja olisi kamalaa joutua menemään. Tämä ihmispaljouden sekä kaiken kuvaamisenkin takia. Hyvin tavallinen päivä siis eilinenkin.
Nukkunut olen melko hyvin. Toisaalta taas viime yö pätkissä. Vasta aamuyöllä enemmän unta. Isäni on todellinen aamuvirkku niin hän sitten laittoi kahvia itselleen jo varmaan viiden aikaan.
Muuten minulle on tullut nyt tärkeiksi yrittää myydä kaiken mahdollisen rahanarvoisen pois. Kerään käteiskassaa ja nytkin tulevat kirppisrahat laitan sinne. Yritän aina miettiä lisää myytävää ja pitäisi joku kevät päivä lähteä mummulan vinttiä käymään läpi. Sinne vietiin tavaraa aikoinaan, kun isovanhempia ei enää ollut. Tavarat meidän entisen ison okt:n tavaroita. Ei ei ehditty kaikkea lajitella, kun piti myynnin jälkeen nopeasti saada tyhjäksi. Selvittiin jotenkin siitä kaikesta kolmestaan (minä ja vanhemmat), mutta tavarat jäivät kyllä selvittämättä. Nyt olisi kiva katsoa myytävää sieltä. Sekin pitäisi vaan saada tehdä omalla tavallani. Isäni, kun tulee usein näissä jutuissa ns määräilemään miten se vintin tyhjennys yms pitäisi hoitaa.
Tänään taas hyvin tavallinen päivä. Keitin marjapuuron ja kohta lähden ulos. Pitkästi taas tulee kirjoitettua (joku varmaan miettii miten tästäkin elämästä saa niin paljon jaaritusta) ja niinkuin joku viesteistä huomaa välillä mieliala surullinen. Alan miettiä elämääni ja monia ikäviä juttuja. Tänään olo ihan ok, mutta vähän väsynyt ja ehkä kyllästynyt. Niin samanlaisia päiviä. Toisaalta monesti mieliala paranee päivän mittaan. Jotain reissua kaipaisin, mutta ei nyt ole mahdollisuutta, eikä säästöjä viitsi kuluttaa. Niitä kuitenkin melko vähän.
Olen ollut laiskana kotona viikon, nyt sitten oli jääkaappi tyhjä joten kävin kaupassa. Ostin isot ostokset, tarjous suklaat ja ruokia viikoksi. Nyt katson 90 pv morsiamena.
Kipeänä. Korona. Ei jaksa mitään.
Väsynyt olo on ja yksinäisyys tuo taas surullista oloa. Luen vaan kaikkia ketjua täällä, että voisin edes jotain keskustella muiden kanssa.
Aloin lukemaan Katri Helenasta tehtyä kirjaa. En olekaan tänä vuonna paljoa ehtinyt lukemaan, niin tuntui mukavalta aloitella kirjaa.
Lapsenlapset ovat tämän viikonlopun luonani. Aikuinen lapseni odottaa yhä hoitotoimenpiteitä, huonossa kunnossa. Joskus tekisi mieli itse soittaa hoitavalle lääkärille ja äristä kunnolla, että voisiko jo vihdoin tapahtua jotakin! Mutta tuskinpa se mitään auttaisi. Julkinen terveydenhuolto on kyllä niin heikoissa kantimissa, että hirvittää.
Eilen juhlimme itsenäisyyspäivää kuohuvalla ja astetta paremmalla ruualla. Kaksi kynttilää. Puolisokin herkistyi veteraanien jutustelua tv:sta seuratessa. Olemme kyllä kiitollisia heille vapaudestamme! Tuli puhuttua lastenlastenkin kanssa itsenäisyyden merkityksestä ja paljon kysymyksiä heillä riittikin. Sydämestäni toivon, että Suomessa säilyy rauha vielä pitkään, vaikka naapurin toiminta luokin epävarmuutta. Onneksi ruokaa jäi tälle päivällekin, niin ei tarvinnut koko ajan olla hellan ääressä.
Sain nuorimman lapsenlapseni nukutettua, nyt voi itsekin laittaa silmät kiinni. Toivottavasti näen unta, jossa olen rakkaitteni kanssa tekemässä jotain tosi mukavaa!
Kaikille mukavaa viikonloppua ja leppoisan kiireetöntä joulun odotusta!
50+ Mummeli
Noh. Emmä nyt tiedä... Olen tässä kotona makoilemassa koska olen kipeä.