Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

N61
09.10.2022 |

Kerrohan

Kommentit (23588)

Vierailija
23541/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kuunnella Tasavallan Presidentin Uuden Vuoden puhetta.

Vierailija
23542/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ainoita, mutta, tykkään kovasta pakkasesta. Minua ei se haittaa kovinkaan. Vaatetta on on tarpeeksi aikoinaan jo kirppiksistä tullut. Dsuelloun vielä, kun täälläkin oli lähellä hyvä kirppis. 

Oikeassa joku täällä myös on sillä ikävästi palstan arvo nousee, kun ei ole muuten paikkaa keskustella ja muidenkaan elämästä lukea. Näin ajaudun aina tänne, vaikka mielessäni mietin kuinka pitäisi vähentää. 

Mietin kesäksi, kun sinne asti selviää niin olisi kiva jokin pieni kukkaniitty istuttaa. Siis ihan luonnonkukkien siemeniä laittaa. Tuossa omenapuiden keskellä olisi tilaa ja pölyttäjät kiittäisivät. Ruusuja säälin hieman, kun osassa suojapeite, mutta voi olla pakkanen liikaa. No, sitten pitää istuttaa muita kestäviä tilalle jos paleltuvat. Löysin myös vanhaa koristemetallilankaa missä muovisia kimaltavia "kristalli" helmiä. Olen joskus kirppikseltä ostanut. Mietin, että olisi kiva varmaan laittaa omenapuihin niitä koristeeksi. Pakkasella aurinkoisena päivänä olisi varmaan kiva näky. 

Omenapuiden leikkaus tulee olemaan myös oma haasteensa. Mietin, että käyn myös hylätyn talon omenapuusta nappaamassa muutaman pikkuoksan ja lähetän yhdelle puutarhalle missä varttavat ne oksat ja näin saan taimet niistä tähän pihaan. Joku vinkkasi tätä ja minä taidan nyt tehdä tuon teon, vaikka joku paheksuisi sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23543/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietitään kiitollisuuden aiheita viime vuodesta ja pohditaan tavoitteita ja unelmia tulevalle vuodelle. Viime vuosi ei ollut helppo, mutta onneksi monet asiat menivät parempaan suuntaan loppuvuodesta. Paljon on syytä kiitollisuuteen kaiken epätäydellisyyden keskellä. Omalla mind setillä on niin iso merkitys siinä, miten mitäkin asiaa tarkastelee ja tulkitsee. Kun kuuntelee muidenkin asioita välillä niin huomaa miten ei kenelläkään ole elämä ongelmatonta. 

Eilen vielä syötiin höttöisesti hodareita ja perunasalaattia,sipsejä ja poppareita, mutta tänään paluu arkeen uunilohen ja juuresten sekä salaatin muodossa. Eiliseltä jäänyttä viiniä meni kyllä vielä ruuan kanssa. Lenkille lähdetään kohta koko porukka.

Haluaisin viikonlopun aikana käydä kampaajalla ja laittamassa geelikynnet. En ole vuoteen käynyt kummassakaan palvelussa. Uudet silmälasitkin pitäisi hankkia ja käydä hammaslääkärissä alkuvuodesta. Jonkinlaista vuosihuoltoa ja uudistumista. Uudet alut ovat mukavia. Harmi kun itselläni tahtoo jäädäkin moni asia sitten, kun alkuinnostus on ohi.

Kiitollisin ja odottavaisin mielin uuteen vuoteen!

Näytä aiemmat lainaukset

P: Mun edellinen koirani oli alaskanmalamuutti ja mitä kovempi pakkanen tai rajumpi lumimyrsky, sitä onnellisempi se oli ulkona. Muistan yhden Tapaninpäivän, kun pakkasta oli 28 astetta. Olin koirani kanssa 3 tuntia koirapuistossa. Jostain syystä oltiin siellä ainoat :D Mutta joo, oleellista on sään mukainen pukeutuminen. Kovakaan pakkanen ei haittaa mun ulkoilua, mutta jos pitää olla välillä ulkona ja välillä sisällä (esim lähden kauppakeskuksessa käymään), niin joko palelen bussipysäkillä tai läkähdyn kauppakeskuksessa. Eilen koitin pukeutumisessani tehdä jonkinlaisen välimuodon, mutta käytännössä menikin niin, että mä sekä palelin bussipysäkillä että läkähdyin kauppakeskuksessa. Hyvä puoli tuossa nyt kuitenkin oli, että sieltä kauppakeskuksesta ostin vain sen, mitä olin mennyt hakemaankin, enkä edes katsellut ympärilleni, mitä muuta ostettavaa siellä olisi. Äkkiä sisälle ja äkkiä ulos. 

Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin minäkin presidentin puheen. Kauniita sanoja. Rauhaa, kasvua ja välittämistä. Olen samaa mieltä siitä, että Suomen pitää varautua siten, että ei nyt olla ainakaan ensimmäinen maa, jonne itänaapuri seuraavaksi kokeilee onneaan. Kasvu.....niin no sitähän tässä ollaan jo yli 2 vuotta odoteltu. Mutta jos Orpoa on uskominen, niin sekin on ihan nurkan takana. Nyt vaan pitäisi Orpon löytää se oikea nurkka eikä se ole siellä, missä Hurstin ruokajako on. Välittäminen. Presidentti korosti yhteisöllisyyttä. Yhteisöllisyyttä ei kuitenkaan synny silloin, jos lähes mistä tahansa asiasta syntyy vastakkainasettelua. Nykyinen ajatusmalli, jossa olet joko minun puolellani tai minua vastaan, tekee aika mahdottomaksi löytää - omaa lähipiiriään lukuunottamatta - sellaisia ihmisiä, joiden kanssa mitään yhteisöllisyyttä syntyisi. Yhteisöllisyys on ajatuksena hieno, mutta vastakkainasettelun maassa aika mahdoton toteuttaa. Ja tätä vastakkainasettelua lietsoo niin poliitikot, tavalliset kansalaiset kuin itänaapurin trollitehdaskin. 

Jaksoin kuin jaksoinkin viime yönä valvoa vuoden vaihtumiseen asti. Yllättävän paljon alueella ammuttiin raketteja. Yksittäisiä paukahduksia kuului jo ennen klo 18, mutta sen jälkeen aika tasaista pauketta. Kävin viemässä roskia joskus klo 19 maissa  ja paljon tuli vastaan vanhempia lapsineen ja ilotulitusraketit mukana. Vuosi sitten tähän aikaan ajattelin, että ensi vuonna pääsen vihdoin eläkkeelle ja työelämä on ohi. Enpä osannut silloin vielä aavistaa, että saankin jättää työelämän taakseni jo aikaisemmin. Tämä alkanut vuosi on mulle nyt vähän tabula rasa eli tyhjä taulu. Jos mitään yllättävää ei tapahdu, saan itse päättää, millaiseksi tämän tauluni maalaan. 

Vierailija
23546/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään 9 aikoihin aamulla.

En päässyt normaaliin aikaa nukkumaan 21-22välillä koska rakettien pauke oli niin kova ja kuului sisälle asti.

Lähdin heti  herättyäni aamuiselle kävelylle raikkaaseen pakkas säähän.

Oli yllättävän vähän roskia ja ihmisiä vähän liikkeelle tuohon aikaan.

lounaaksi tein lohta ja salaattia.

Heti kun vuosi vaihtui huomaan kaipaavani kevyempää ja terveellistä ruokaa.

Vierailija
23547/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koirani paleli ulkona pakkasella. Ei mitään pohjavillaa ja se sentin paksuinen ohut tikkusuora turkki ei paljon lämmitä. Näin meillä oli mantteli käytössä. Jopa kaksi niitä päällekin ja ohuempi alla. Joskus torin kautta yms sivuilta hommasin niitä, kun hintavia ovat. Pahimmilla keleillä oli sellainen fleecehaalari, jossa toppaus. Tämä käytössä jos yli se yli 15 astetta pakkasta. 

Ymmärrän sen, että moni arvostelee koirien pukemista, mutta omani vinkui kylmissään ja tärisi, vaikka iso koira olikin. Näin julmaa olisi sitäkin ollut katsella. Näin ei tuokaan ole kai ok jos voitiin ulkoilla ilman sitä isompaa tärinää sitten pukeutumisen kautta monia tunteja. Pihassa toki oli välillä ilmankin lyhyempiä aikoja. Ajettelen tässäkin myös hevosia ja joillekin roduille on ok laittaa loimi. 

Muuten olen aina tyypillisesti vuoden alussa ensin toivoton ja surkea ja sitten yritän piristyä. Jotenkin tämäkin vuosi on ollut raskas, vaikka minäkin tiedän monien elämän olevan raskaampaa. Varmaan menee lähellä top kolmosta tämäkin vuosi sinne huonompaan suuntaan mietittynä. Jos kuvausta miettisin niin tasaisen raskas vuosi oli. Kuitenkin hyvääkin oli, kun tässä mietin. En sitä kiistä. Ehkä olen vuoden alussa aina vähän niissä ajatuksissa etten ole saanut aikaan tarpeeksi. 

Ruokailuista joku myös kirjoitti ja itse olen syönyt joululaatikoita nyt sen 10 päivää putkeen. Päiväystä olisi vielä parissa ja kahdessa taas ei, mutta kokeillaan jos maha kestää vielä. En helpolla heitä pois ja taas kerran jos miettii kahden ihmisen syömisiä niin olisi riittänyt se 2 laatikkoa per sortti meille sen kolmen sijaan etenkin, kun vain minä syön lanttulaatikkoa. No ostettiin siis liikaa ja nyt syön rippeitä pois, koska inhoan ruoan heittämistä pois ja se ei ole ok lainkaan. Näin onneksi rakastan laatikoita ja näin tämä syöminen ei ole tuskaa edelleenkään. En suosittele silti samaa. 

Näytä aiemmat lainaukset

P: Koirat on tosiaan erilaisia. Jos on yli 10 astetta pakkasta, niin tälle mun nykyiselle koiralleni laitan takin päälle. Alaskanmalamuutti taas on arktinen kuormanvetokoira eli rotu, jota inuiititkin Grönlannissa ja muualla hyvin pohjoisessa ovat käyttäneet niin tavaroiden kuin ihmistenkin kuljettamiseen. Kevään tullen siitä malamuutista lähti paksu pohjavilla isoina lauttoina ja yhdessä päivässä saattoi tulla iso muovikassillinen karvaa. Pakko oli karvanlähdön aikaan harjata se joka päivä, muuten tässä huushollissa ei olisi voinut laittaa edes ruokaa. Oli ihan tavallista, että harjasin koiran tuossa omalla takapihallani ja jätin ne karvat pihalle. Ikkunasta katselin, miten linnut ja oravat kävivät hakemassa koirankarvat pois. Käyttivät vissiin pehmusteena pesissään. 

Vierailija
23549/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vein muoviroskat pois kauppaan mennessä ja palautin tyhjät tölkit. Ostin vain tarvittavat tuotteet. Oli kiva  sää, lunta sopivasti ja - 13 pakkasta. 

Vierailija
23550/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kun ulkona on kalso, aamulla oli -15 ja kohta sama lukema. En ole halunnut ulkoilla noin kylmässä, kurkistin vaan ovelta ja ihoa alkoi nipistellä. Hyi ei ole mun sää pakkanen.

Vierailija
23551/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pidä tästä paukkupakkasesta, ei ole ihmisen ilma. Jouluna oli parempi lämmin sää, vihreää ja aurinkoista.

Vierailija
23552/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Presidentin puhe oli hyvä, inhimillinen ja niin lämmin ja Alexin näköinen. Meillä on hyvä presidentti vihdoinkin.

Vierailija
23553/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijaa.

Kävin laittamassa ulkotulia, näpit jäässä kun sytkän kanssa temppuilin.

Voi vitsit, miten nättiä: ulkoroihu vitivalkealla hangella, miltei täysi kuu.

-17 C

Vierailija
23554/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuijaa.

Kävin laittamassa ulkotulia, näpit jäässä kun sytkän kanssa temppuilin.

Voi vitsit, miten nättiä: ulkoroihu vitivalkealla hangella, miltei täysi kuu.

-17 C

Ei saa valittaa kun on pakkasfanien kelit. Nyt kiltisti ulos hankeen heitteleen voltteja, hiihtämään ja lakettelemaan eikä valiteta. Mitä hyötyä näistä pakkasista on jos ei kukaan mene ulos.

Vierailija
23555/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mennään valoa, kevättä ja lämpöä kohti. 

Vierailija
23556/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ainoita, mutta, tykkään kovasta pakkasesta. Minua ei se haittaa kovinkaan. Vaatetta on on tarpeeksi aikoinaan jo kirppiksistä tullut. Dsuelloun vielä, kun täälläkin oli lähellä hyvä kirppis. 

Oikeassa joku täällä myös on sillä ikävästi palstan arvo nousee, kun ei ole muuten paikkaa keskustella ja muidenkaan elämästä lukea. Näin ajaudun aina tänne, vaikka mielessäni mietin kuinka pitäisi vähentää. 

Mietin kesäksi, kun sinne asti selviää niin olisi kiva jokin pieni kukkaniitty istuttaa. Siis ihan luonnonkukkien siemeniä laittaa. Tuossa omenapuiden keskellä olisi tilaa ja pölyttäjät kiittäisivät. Ruusuja säälin hieman, kun osassa suojapeite, mutta voi olla pakkanen liikaa. No, sitten pitää istuttaa muita kestäviä tilalle jos paleltuvat. Löysin myös vanhaa koristemetallilankaa missä muovisia kimaltavia "kristalli" helmiä. Olen joskus kirppikseltä ostanut. Mietin, että olisi kiva

Tuohan on toisen omaisuuden varastamista.

Vierailija
23557/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myöskään pidä tästä paukkupakkasesta, ei ole ihmisen ilma. Jouluna oli parempi lämmin sää, vihreää ja aurinkoista.

Ihmiset ovat erilaisia ja minä taas rakastan lumisia talvia ja pakkasta. Eihän minulla järkeä päässä kai ole,  mutta kävelin jopa 30 asteen pakkasessa eräs talvi päivittäin tunteja. Näin kai pitäisi muuttaa sinne Lappiin viimein. 

Vierailija
23558/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja minä taas rakastan lumisia talvia ja pakkasta. Eihän minulla järkeä päässä kai ole,  mutta kävelin jopa 30 asteen pakkasessa eräs talvi päivittäin tunteja. Näin kai pitäisi muuttaa sinne Lappiin viimein. 

Minä kans tykkään, kun on selkeät vuodenajat. Vaihtelua.

Vierailija
23559/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuohan on toisen omaisuuden varastamista." 

No jos muutaman oksan otan niin ehkä se sallitaan.  Omenapuita leikataan muutenkin ja kyseessä olisi parin noin 20 cm pitkän oksan otto.  Joku täällä toisessa ketjussa ehdotti tätä ja idean meinaan nyt hyödyntää. Muuten en ole ikinä tehnyt mitään rikollista. 

Vierailija
23560/23588 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan kuunnella Tasavallan Presidentin Uuden Vuoden puhetta.

Ympäripyöreää askaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan