Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä helkkaria? Meidän vauvalla on siniset silmät vaikka minä ja vaimo ollaan molemmat ruskeasilmäisiä

Vierailija
09.10.2022 |

Kiinnostaa tietää mistä nuo siniset silmät on tullut. Ei näytä meikältä.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi provo. Kaikilla vauvoilla on siniset silmät aluksi.

Suomessa vastasyntyneiden yleisin silmien väri on harmaa, ei siis sininen, joka on myös toinen vaihtoehto.

Vierailija
42/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, saitte kauniin vauvan.

Ruskeasilmäiset pärjäävät kaikessa hieman vaaleampia huonommin, vaimosi synnytti voittajan.

Katso vaikka googlesta jos et usko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän on tiedossa että naisen esiaviollinen parittelu vaikuttaa naisen munasolujen geeniperimään vaikka käyttää ehkäisyä. Siittiöt läpisee munasolun sitä raskauttamatta mutta jättää munasoluihin geeniperimänsä. Välillä on uutisissa kun valkoihoinen pariskunta saa mustaihoisen lapsen. Tässä on kyse siitä.

No onpas näppärä selitys matkamuistolle.

Vierailija
44/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kelta-vihreät silmät ja exällä oikein syvän tumman ruskeat. Lapset on  2 sinisilmäistä ja 1 ruskeasilmäinen. Ei se periytyminen sitten niin yksinkertaista olekaan

Vihreä silmien väri vaihtuu usein vasta ala-asteella, joten 12 vuotta joutuu odottamaan, että voi olla varma muuttuuko sininen vihreäksi.

Vierailija
45/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea vauvasta! Nyt rauhoitut. Ei vauvat heti näytä vanhemmiltaan. Sun piirteet alkaa näkymään kun se kasvaa. Ja isyystesti on aina mahdollinen jos on syytä epäillä että se ei ole sun.

Ehdotappa isyystestä nykyisille bossladyille haha.

Vierailija
46/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös ulkomaalaisilla?

Vierailija
47/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy lukemassa perityvyydestä ja dominoivista ja resessiivistä geeneistä. Kaksi ruskeasilmäistä voi hyvin saada sinisilmäisen lapsen. Taidetaan opettaa jo yläkoulussa.

Lisäksi vauvalla,josta tulee ruskeasilmäinen , voi olla syntyessään siniset,vaikka muuttuvat myöhemmin ruskeiksi.

Silmien väri ei määräydy tuolla yksinkertaisella tavalla, joka peruskoulussa opetetaan. Se on monimutkaisempi oikeasti, se on vain otettu esimerkiksi oppikirjoihin. Varmaan siksi, että jää helposti ihmisillä mieleen,helpommin kuin vaikka herneet.

Varmaan senkin takia, että kautta maailman sivu on noita epäilyksi isyydestä viljelty myös silmien värin perusteella.

Sen vuoksihan naisia yhä rajoitetaan monissa maissa, koska jos ei vahdita ja mieluummin pidetä lukkojen takana niin heti ovat mukamas vieraiden miesten kanssa rakastelemassa.

Vierailija
48/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on normaalia. Harvinaisempaa, että sinisilmäiset saisivat ruskeasilmäisen lapsen

Vierailija
49/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa vastasyntyneiden yleisin silmien väri on harmaa, ei siis sininen, joka on myös toinen vaihtoehto.

Ei todellakaan ole vaan ruskea ja yleisin vastasyntyneiden nimi on ahmed. Ota selvää.

Vierailija
50/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruskeasilmäiset pärjäävät kaikessa hieman vaaleampia huonommin, vaimosi synnytti voittajan.

Joo huomaa kyllä nykykouluissa.

Vierailija
51/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lapsen isältä se silmien väri on peritty.

Vierailija
52/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, muinainen jumalten DNA on periytynyt lapseenne. Tässä tietoa sinisilmäisten alkuperästä.

https://www.bibliotecapleyades.net/ciencia2/historia_humanidad103.htm

Vierailija
53/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen miten pojastani tuli niin älykäs mitä me kumpikaan vanhempi e i olla. 

Kuulemma älykkyys periytyy äidin puolelta. Mitä mahtaa kertoa se, että mun äitini kumosi tuon sanomalla, etten minä ainakaan ole häneltä perinyt mitään. Hämmentävä kommentti.

Vierailija
54/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootsä tullut ala-asteikäisenä isäksi vai? Yläasteella opetetaan noita periytymisasioita ja mm se, ettei vauvan silmissä ole vielä paljoa pigmenttiä.

Ilmeisesti kävit koulua jossain ghetossa jossa jo yläastelaisille piti opettaa se mitä muut oppii vasta äidiksi tultuaan?

Vierailija
55/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanpennullakin näkyy olevan pienenä siniset silmät, vaikka vanhempana meripihkaa. Miksei myös ihmisellä?

Vierailija
56/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kelta-vihreät silmät ja exällä oikein syvän tumman ruskeat. Lapset on  2 sinisilmäistä ja 1 ruskeasilmäinen. Ei se periytyminen sitten niin yksinkertaista olekaan

Vihreä silmien väri vaihtuu usein vasta ala-asteella, joten 12 vuotta joutuu odottamaan, että voi olla varma muuttuuko sininen vihreäksi.

Silmien väri (yksinkertaistettuna) eli molemmilta vanhemmilta 1 geeni joka voi olla sini/vihreä/ruskea. 

Jos molemmat geenit siniset -> sininen

jos vähintään toinen vihreä ja toinen sininen tai vihreä -> vihreä

jos vähintään toinen ruskea ja toisella ei väliä -> ruskea

Tää ei pidä paikkaansa 100% tapauksista koska se systeemi ei ole ihan noin yksinkertainen mutta hyvä nyrkkisääntö kuitenkin. 

Vierailija
57/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset ovat ruskeasilmäisiä ja pärjäävät nykyisin suomalaisia paremmin Pisa- testeissä.

Ruskeasilmäisyys on maailman yleisin väri, Pohjois- Euroopassa toki harvinaisempi.

Vierailija
58/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät silmät nyt periytyykin peittyvästi eli hyppää aina yhden sukupolven yli, sun vihreät silmät ei edes olisi voinut periytyä sun lapselle. Toki olisitte voineet saada vihreäsilmäisen lapsen, mutta se olisi silloin tullut sun puolison geeneistä, hänen vanhemmillaan olisi olleet vihreät tai vihreäsilmäisyysgeeni.

Vierailija
59/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin lapset ovat vanhempiensa näköisiä, samoin silmät, sillä geenit tulevat monen sukupolven ajalta ja menevät ristiin.

Minulla molemmat vanhemmat vaalea hiuksisia, mutta olen tumma ja ilmetty isäni täti, vaikka ikäeroa 70v. Jopa kuulema ääni.

Vierailija
60/61 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät silmät nyt periytyykin peittyvästi eli hyppää aina yhden sukupolven yli, sun vihreät silmät ei edes olisi voinut periytyä sun lapselle. Toki olisitte voineet saada vihreäsilmäisen lapsen, mutta se olisi silloin tullut sun puolison geeneistä, hänen vanhemmillaan olisi olleet vihreät tai vihreäsilmäisyysgeeni.

Okei, jännää, siis ihan sattumalta mun äidillä, mulla ja mun lapsella on ihan samanväriset vihreät silmät.