Mitä helkkaria? Meidän vauvalla on siniset silmät vaikka minä ja vaimo ollaan molemmat ruskeasilmäisiä
Kiinnostaa tietää mistä nuo siniset silmät on tullut. Ei näytä meikältä.
Kommentit (61)
Mulla on kelta-vihreät silmät ja exällä oikein syvän tumman ruskeat. Lapset on 2 sinisilmäistä ja 1 ruskeasilmäinen. Ei se periytyminen sitten niin yksinkertaista olekaan
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tollaset ajatukset sulla on vaan univelan aiheuttamaa sekoilua, eikä oikeasti teidän suhde oo niin huono, että epäilet kumppaniasi pettämisestä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/minka-variset-silmat-lapsesi-voi-sa…
Tämä. Vai onko syytä epäillä?
Itse ihmettelen miten pojastani tuli niin älykäs mitä me kumpikaan vanhempi e i olla.
Vierailija kirjoitti:
No en tiennyt että voi tulla sinisetkin. Hyvä tietää. Sori oikeesti. Ap
Älä meiltä pyydä vaan siltä sun vaimolta jos sitä jo epäilit
Vierailija kirjoitti:
Käy lukemassa perityvyydestä ja dominoivista ja resessiivistä geeneistä. Kaksi ruskeasilmäistä voi hyvin saada sinisilmäisen lapsen. Taidetaan opettaa jo yläkoulussa.
Lisäksi vauvalla,josta tulee ruskeasilmäinen , voi olla syntyessään siniset,vaikka muuttuvat myöhemmin ruskeiksi.
Silmien väri ei määräydy tuolla yksinkertaisella tavalla, joka peruskoulussa opetetaan. Se on monimutkaisempi oikeasti, se on vain otettu esimerkiksi oppikirjoihin. Varmaan siksi, että jää helposti ihmisillä mieleen,helpommin kuin vaikka herneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiennyt että voi tulla sinisetkin. Hyvä tietää. Sori oikeesti. Ap
Surulliset geenit vauvalla.
Toivottavasti hänen äitinsä on fiksu.
No nyt on kyllä sellainen vauva.fi:n vastaus, että ei paremmasta väliä. Millä tavalla geenit vaikuttavat siihen, mitä muistaa yläasteen tai lukion biologian tunnilta?
Veikkaan, että mahdolliset lapsesi ovat saaneet todella onnettomat geenit. Luulen, että et osaa suoriltaan laskea Brytonin kiertoprosessin hyötysuhdetta tai Porterin viiden voiman vaikutusta yritykseen. Mua ei ainakaan kiinnosta tuon taivaallista lapsen kehitys, vaikka yksi on tullut pullautettua maailmaan. Luotan meidän yhteiskuntaan sen verran paljon, että he kertovat jos jotain on vialla. Itse kyllä lapsen kasvatan ja pidän huolta, mutta ihan täysin maalaisjärjellä.
Tässä ketjussa yksi osasi selittää, miten asia on. Teillä molemmilla on se sinisilmäisyyden geeni eli lapsi sai nyt siniset silmät. Toiselle voi tulla ruskeat.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ok. Hyvin yleistä, todennäköisesti tummuu ajan kanssa.
Kuin vaimon miesmakukin
Vähän on tiedossa että naisen esiaviollinen parittelu vaikuttaa naisen munasolujen geeniperimään vaikka käyttää ehkäisyä. Siittiöt läpisee munasolun sitä raskauttamatta mutta jättää munasoluihin geeniperimänsä. Välillä on uutisissa kun valkoihoinen pariskunta saa mustaihoisen lapsen. Tässä on kyse siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kelta-vihreät silmät ja exällä oikein syvän tumman ruskeat. Lapset on 2 sinisilmäistä ja 1 ruskeasilmäinen. Ei se periytyminen sitten niin yksinkertaista olekaan
Ex-miehet on useimmiten ruskeasilmäisiä.
Äitini perheessä oli 3 sinisilmäistä ja 3 ruskeasilmäistä lasta. Äitini on sinilmäinen, isäni harmaasilmäinen. Minä sain harmaat silmät, siskollani on yli puolet toisesta silmästä ruskeaa ja loput harmaata.
Näinkin paskaan provoon lähdette mukaan. Ootte te typerää sakkia.
T. Ap
Älä hätäile, ÄÖ on varmasti korkeampi kuin sinulla.
Minkä ikäinen vauva? Kaikilla on ensin siniset silmät, sitten ne muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Älä hätäile, ÄÖ on varmasti korkeampi kuin sinulla.
ÄlykkyysÖsamäärä? Et liene mensan jäsen?
Se lapsi ei välttämättä ole vaimosi synnyttämä. 10% lapsista on tälläisiä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vauvasta! Nyt rauhoitut. Ei vauvat heti näytä vanhemmiltaan. Sun piirteet alkaa näkymään kun se kasvaa. Ja isyystesti on aina mahdollinen jos on syytä epäillä että se ei ole sun.
Jossain oli että jopa kolmasosa perheiden lapsista on eri isästä. En kyllä epäile kun katsoo mitä ovimattoja nykymiehet on.
Mä teidän kaksikin perhettä jossa vanhemmilla on molemmilla ruskeat silmät ja lapsilla on silti vihreitä ja sinisiä silmiä. (Ja takuulla on isänsä lapsia. Tästä on turha edes keskustella.)
Onnea vauvasta! Nyt rauhoitut. Ei vauvat heti näytä vanhemmiltaan. Sun piirteet alkaa näkymään kun se kasvaa. Ja isyystesti on aina mahdollinen jos on syytä epäillä että se ei ole sun.