Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se sitten siitä yhteishuoltajuudesta

Vierailija
09.10.2022 |

Meillä sovittu viikko-viikkohuoltajuus ja nyt lasten isä ilmoittaa muuttavansa toisen kaupunkiin. Jatkossa onnistuu näkemiset ainoastaan viikonloppuisin. Vaatimalla vaati yhteishuoltajuuden ja nyt näin. Kaikki menee taas niin älyttömän vaikeaksi. Lupasi kuskata lapsia harrastuksiin ja ottaa ylimääräistä kun teen vuorotyötä mutta ilmeisesti nämä ei enää paikkaansa pidä! Turhauttaa niin paljon!

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä niinkään voi olla, että eron jälkeen ei saisi mennä elämässään eteenpäin vaan olisi pakko jumittaa samassa paikassa. Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Mietitään vaikka tilannetta että on muutettu lähelle toisen sukua jossa toisella ei ole juurikaan tuttuja. Pitäisikö jäädä sinne sitten eron jälkeenkin asumaan, yksinään? Ei pidä, kyllä saa muuttaa. Lasten tapaaminen pitää toki miettiä jotenkin fiksusti.

Muu suku tärkeämpi kuin lapset?

Mikä muu suku? Yhdessähän sinne toisen suvun luokse on muutettu, mutta sitten jos ero tulee niin voi olla aika tukalaakin asua lähellä exän sukulaisia. Varsinkin jos ei itsellä ole ketään muita tuttuja siellä, vain niitä exän kautta tuttuja.

Saa elämässä mennä eteenpäin, mutta kyllä omien lasten etua kannattaa miettiä. Minä olen just tuossa tilanteessa, että olen etelästä kotoisin ja asun pohjoisessa puolison kotiseudulla ja nyt ero tulossa. Vaikka vihaan täällä asumista, niin en haluaisi laittaa lapsia siihen tilanteeseen, että toinen vanhempi muuttaa satojen kilometrien päähän. Tai että heillä menisi koko pakka uusiksi ja joutuisivat muuttamaan kauas.

Mulla on omat lapset täällä, heidän koulut, kaverit ja harrastukset on täällä. Tulen viettämään joka toisen viikon tiiviisti heidän kanssaan ja elän arkea. Joka toinen viikko voin sitten vaikka lähteä sinne omalle kotiseudulle, jos siltä tuntuu. Tai jos löytyy uusi kumppani, niin viettää hänen kanssan joka toisen viikon. Kauemmas voin muuttaa sitten kun lapset on täysikäisiä. Siihen asti pysyn täällä, ainakin sen joka toisen viikon.

Vierailija
42/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuushan voi olla vain viikonloppuisälläkin. Yhteishuoltajuus on termi: sinä ja miehesi molemmat vastaatte lastenne hoidosta. Yksinhuoltajuus on termi: sinä YKSIN vastaat lasten hoidosta, isällä ei ole sananvaltaa.

Olenko pilkunnussija vai miksi tämän asian sekottaminen häiritsee minua? Tindermies kerran esitti yksinhuoltajaa, vaikka hänellä oli viikko-viikko huoltajuus. Hän tulitsi sanan "yksin" siten, että kun asuu yksin...  Moisesta tyhmyydestä jäin niin hämilleni, että tulin sitten ghostanneeni hänet.

Koko huoltajuus asia on ihan naurettava. Käytäntö on ihan eri mitä tuo tarkoittaa. Itse olen käytännössä täysin yksinhuoltaja. Paperilla lukee yhteishuoltajuus, mutta se ei tarkoita mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erolapsena en välillä ymmärrä aikuisten ongelmia. Isäni asui Helsingissä, minä Lappeenrannassa. Kuljimme joka toinen viikonloppu junalla Helsinkiin. Minulle jäi noista reissuista ihan mukavat muistot, en koe jääneeni paitsi mistään.

Mutta tietenkin saa tehdä kuten parhaaksi kokee.

Vierailija
44/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteishuoltajuushan voi olla vain viikonloppuisälläkin. Yhteishuoltajuus on termi: sinä ja miehesi molemmat vastaatte lastenne hoidosta. Yksinhuoltajuus on termi: sinä YKSIN vastaat lasten hoidosta, isällä ei ole sananvaltaa.

Olenko pilkunnussija vai miksi tämän asian sekottaminen häiritsee minua? Tindermies kerran esitti yksinhuoltajaa, vaikka hänellä oli viikko-viikko huoltajuus. Hän tulitsi sanan "yksin" siten, että kun asuu yksin...  Moisesta tyhmyydestä jäin niin hämilleni, että tulin sitten ghostanneeni hänet.

Koko huoltajuus asia on ihan naurettava. Käytäntö on ihan eri mitä tuo tarkoittaa. Itse olen käytännössä täysin yksinhuoltaja. Paperilla lukee yhteishuoltajuus, mutta se ei tarkoita mitään.

No tarkoittaa se hankalampaa asioiden hoitamista. Yhteishuoltajuudessa pitää aina hakea ne allekirjoitukset siltä toiseltakin. Jos yhteishuoltajuudesta ei ole sinulle mitään iloa niin hae sen muuttamista yksinhuoltajuudeksi, eikö siinä ole paremmat tuetkin?

Vierailija
45/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tarkoittaa se hankalampaa asioiden hoitamista. Yhteishuoltajuudessa pitää aina hakea ne allekirjoitukset siltä toiseltakin. Jos yhteishuoltajuudesta ei ole sinulle mitään iloa niin hae sen muuttamista yksinhuoltajuudeksi, eikö siinä ole paremmat tuetkin?

Tukiin ei vaikuta mitenkään eikä yksinhuoltajuutta saa niin vain hakemalla. Lasten henkilökorttien haussa piti etän nimi olla. Muuten on selvitty ilman. Ei ole tarvinnut rippikouluun tai yhteishakuun tai viimeiseen muuttoon etän lupaa.

Vierailija
46/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Isät ne osaa. Onko edes oikea syy muuttaa? Lasteni isä häipyi naisen perään 400 km päähän. Jäi lapset, vakityö, suku, vuosien harrastusporukat ym.

Mun äiti muutti Belgiaan miehen perässä, kun olin kolmen ja isäni jaksoin vuoden ja minä jäin isän exälle. Oksettaa tämä ällö äitimyytti.

No kyllä tuossa on isäkin ollut yhtä ällö.

Vierailija
47/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MHE kirjoitti:

Vaadi yksinhuoltajuutta.

Noilla perustein ei yksinhuoltajuutta saa.

Kyllä saa kun kertyy näyttöä. Lastenvalvojaan yhteys ja yksinhuoltovaatimus pöytään. Tiliotteista näkyy, ettei ole sopimuksia pidetty.

Vierailija
48/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisia ne jatkossa "vieraannuttamisesta" marisevat isät. Ne tekevät sen ihan itse.

Hei, muuttaa saa, mutta jos laiminlyö lapsensa, se on oma, huono valinta.

Vierailija
49/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Isät ne osaa. Onko edes oikea syy muuttaa? Lasteni isä häipyi naisen perään 400 km päähän. Jäi lapset, vakityö, suku, vuosien harrastusporukat ym.

Miksi yleistät tuon "isiin" ? Vihaatko miehiä?

Vierailija
50/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas mamma ilmoitti yksipuolisesti muuttavansa viereiseen kuntaan, ei ollut edes työn perässä vaan muuten vaan. Onneksi ei sentään sen kauemmas, mutta 50/50 ei onnistu enää koska koulu on nyt siellä.

Vierailija
51/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti muutti Belgiaan miehen perässä, kun olin kolmen ja isäni jaksoin vuoden ja minä jäin isän exälle. Oksettaa tämä ällö äitimyytti.

Isäsihän on myös kelvoton, lopulta kuitenkin nainen päätyi sinusta huolehtimaan, yllätysyllätys.

Vierailija
52/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan hoitoon ja luonapitoon huoltomuoto ei liity. Yhteishuoltajuus liittyy siihen, että saa esim. koulusta tietoa, passin hankkimiseen tarvitaan molempien lupa yms.

Vierailija
53/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoisia ne jatkossa "vieraannuttamisesta" marisevat isät. Ne tekevät sen ihan itse.

Hei, muuttaa saa, mutta jos laiminlyö lapsensa, se on oma, huono valinta.

Väität siis ettei kukaan missään ikinä harrasta vieraannuttamista?

Tuo on miesvihaa...

Vierailija
54/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi yleistät tuon "isiin" ? Vihaatko miehiä?

Nainen tappaa lapsensa. Äidit ne osaa.

Vierailija
55/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin aloituksen, ja totean vain, että jokainen nainen, joka eron haluaa, tulee varautua tähän skenaarioon.

Ihmettelen aina niitä, jotka haluavat erota, kun mies ei ulkoile riittävästi perheen kanssa tai ei hoita lapsia - ja sitten tullaan tänne vinkumaan, kun mies ulkoilee lasten kanssa aivan yhtä vähän eron jälkeen, tai vaikka ottaa lapset luokseen, niin antaa näiden olla koko viikonlopun omissa huoneissaan.

Ja seuraavan kerran vingutaan isän luona olevaa uusperhe-elämää, uutta puolisoa ja tämän lasten parempaa asemaa.

Ja juurisyy oli mikä? Se, ettei nainen tykännyt, kun mies ei ulkoile perheen kanssa.

N54

Vierailija
56/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö rakkaus muka ole oikea syy muuttaa? Miksi olette noin kyynisiä

Rakkaus omia lapsia kohtaan olisi pätevä syy olla muuttamatta!!! Ap

Lapset ei merkkaa mitään kun mies lähtee p...n perään.

Vierailija
57/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois rakkauden perään lähteminen?

Vierailija
58/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kokevat ettei heillä ole muuta kuin pllua tarjottavana

Vierailija
59/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitisi jätti sinut sentään isäsi kanssa, eli toisen vanhemman. Isäsi sen sijaan jätti sinut ventovieraan kanssa. Mutta joo, äitihän se roisto tässä on.

Vierailija
60/134 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kokevat ettei heillä ole muuta kuin pllua tarjottavana

Keitä nämä naiset ovat? Itse olen nainen, enkä tunne ketään muutakaan naista, joka näin kokisi.