Aivan normaalilta vaikuttavalla kaverilla oli tarot-kortit ja muuta vastaavaa tavaraa
Mitä tästä pitäisi ajatella? Että hän luulee olevansa noita tai jotakin?
Tavattiin lasten kautta, ja eilen olimme kylässä ensimmäistä kertaa. Kieltämättä naurattaa vähän, että miten vähän ihmiset kertoo itsestään.
Kommentit (35)
Ihmisiä nyt on erilaisia, etkös tätä tiennyt.
Itse kyllä olen noita ja pakana. En siitä kellekään huutele sen suuremmin, mutta odotan vastavuoroisesti myös sitä, ettei uskoni paljastuminen saa muita kohtelemaan minua eri tavoin, kuin aiemminkaan.
Ja kyllä, minultakin löytyvät tarokkikortit. 🙂
Vierailija kirjoitti:
Joillain on tarot kortit, toisilla raamattu, toisilla horoskooppi kirja. Jos jollakin on joku noista esineistä, niin ihan ok, mutta jos joku ottaa niitä vakavasti, niin silloin pysyn kaukana.
Entä jos on aapinen ja ottaa yhdyssanat vakavasti?
Yleissivistykseen kuuluu tietää, mitä horoskoopit ja tarotit on ja mistä se ajattelu tulee. Ihan kuin yleissivistykseen kuuluu tietää edes jotain kreikan ja Rooman jumaltarustosta. Kalevalasta. ym. Nykyään monet ihmiset käyttää itsetutkiskelun välineenä sellaisia kortteja joissa on joku mietelause, näitä myydään ihan Prismassa ja Cittarissa. Siis voimalauseita. Näitähän on seinätauluinakin, sisustusteksteinä. Vain joku hullu voi luulla, että kodissa jossa on tällaista on pimeyden voimat jylläämässä. Ap rauhoitu.
Minulla on tarotkortit, enkelikortit, ennustuskortit, riimut, Raamattu, Pistis Sophia, Tiibetiläinen Kuolleiden kirja, Kalevala, Kannteletar, Kultakukan salaisuus jne.
Mitä minä olen? Tavallinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Ootellaanpa ap:n vastausta tähän. Pelottaako viedä lapsi kaverikylään, jos siellä on kielehuoltoa näkyvästi esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on tarot kortit, toisilla raamattu, toisilla horoskooppi kirja. Jos jollakin on joku noista esineistä, niin ihan ok, mutta jos joku ottaa niitä vakavasti, niin silloin pysyn kaukana.
Repesin! :D -Lainauksesi kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tutkija (tekniikan tohtori) ja voisin hyvinkin ostaa tarotkortit
harmaan viihdyttävää
mikä ongelma?
Ongelma taitaa olla tuo tohtorin oikeinkirjoitus.
Mikä siinä on ongelma?
Tekniikan tohtori olen
En äidinkielen opettaja
Julkaisut on ryhmätöitä joiden oikeinkirjoitus tarkistetaan englanninkielen laitoksella, aina
Kommentoivissa henkilöissä on aina heitä, jotka takertuvat oikeinkirjoitukseen, kun ei ole muuta miepidettä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä Tarot-kortteja. Kahvitunnilla leikitään niillä. Kukaan ei tietääkseni usko niihin oikeasti, mutta on hauska miettiä yhdessä että mitähän se "ennustus" voisi tarkoittaa. Yleensä siinä jutellessa selviääkin pulma jos toinenkin, kun kortteja "tulkitessa" tulee mietittyä ongelmia ja asioita ihan erilaisesta kulmasta. Minä pidän kaikkea rituaalimagiaa ajatusten järjestelynä, esim. se että varaa esille tietyt yrtit ja tietyn väriset kynttilät, järjestää ne ja sytyttää kynttilän ja katsoo sen palamista antaa tilaa ajatuksille ja ongelmanratkaisulle. Toiset ehkä neuloo tai urheilee tai tekee pihatöitä ja pääsevät samaan tilaan.
Et varmaan ole missään korkeasti koulutettujen ihmisten työpaikassa.
Mullapa on kristallipallo jota katselen silloin tällöin.
Et uskoisi ikinä jos tuntisit minut etäisesti esim. töiden kautta.
Mielestäni tuollainen kaikki hörhöily kertoo, että kaikki ei ole ihan kunnossa sillä ihmisellä. On joku heikko kohta tai tarve ja puute, johon haetaan ratkaisua hieman vääristyneillä tavoilla. Jostain pahoinvoinnista se kertoo, jos ei ihan mielenterveysongelmasta. Niitäkin siellä taustalla varmasti usein on näiden kohdalla, jotka hakevat lohtua tai rakentavat identiteettiään joidenkin korttien avustuksella. Se korttihan kertoo, millainen olet ja millaista elämäsi on. Tämä on siis ihan sattumaa, eli mikä kortti pakasta sattuu tulemaan. Ihminen rakentaa käsitystään itsestään ja elämästään sitten näitä kortteja katsoen. Aika hulluahan se on. Kertoo todella heikosta itsetunnosta ja identiteetistä ainakin. Ihminen ei ihan normaalilla ajattelulla ilmeisesti kykene ymmärtämään itseään ja elämäänsä, vaan hakee selitystä jostakin ulkopuolelta ja tässä tapauksessa ihan sattumasta. Tulee ihan mieleen, että on jokin vajavaisuus psyykessä ja ajattelussa, joku kyvyttömyys reflektoida itseään ja elämäänsä näillä ihmisillä. Joku kohta jäänyt heikoksi tai kehittymättä. En tiedä, mutta joku puute tai vika siellä on ja näin ajattelevat lähes kaikki. Nämä hörhöt eivät itse edes tajua, miten huonolta se muista tervejärkisistä näyttää uskoa tuolloiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuollainen kaikki hörhöily kertoo, että kaikki ei ole ihan kunnossa sillä ihmisellä. On joku heikko kohta tai tarve ja puute, johon haetaan ratkaisua hieman vääristyneillä tavoilla. Jostain pahoinvoinnista se kertoo, jos ei ihan mielenterveysongelmasta. Niitäkin siellä taustalla varmasti usein on näiden kohdalla, jotka hakevat lohtua tai rakentavat identiteettiään joidenkin korttien avustuksella. Se korttihan kertoo, millainen olet ja millaista elämäsi on. Tämä on siis ihan sattumaa, eli mikä kortti pakasta sattuu tulemaan. Ihminen rakentaa käsitystään itsestään ja elämästään sitten näitä kortteja katsoen. Aika hulluahan se on. Kertoo todella heikosta itsetunnosta ja identiteetistä ainakin. Ihminen ei ihan normaalilla ajattelulla ilmeisesti kykene ymmärtämään itseään ja elämäänsä, vaan hakee selitystä jostakin ulkopuolelta ja tässä tapauksessa ihan sattumasta. Tulee ihan mieleen, että on jokin vajavaisuus psyykessä ja ajattelussa, joku kyvyttömyys reflektoida itseään ja elämäänsä näillä ihmisillä. Joku kohta jäänyt heikoksi tai kehittymättä. En tiedä, mutta joku puute tai vika siellä on ja näin ajattelevat lähes kaikki. Nämä hörhöt eivät itse edes tajua, miten huonolta se muista tervejärkisistä näyttää uskoa tuolloiseen.
Toivottavasti olet sitten itse ateisti. "Noituus "on paljon vanhempi uskontapa, kuin yleiset valtauskot nykyään. (Miinus Hindulaisuus).
Rukous ei ole pyyntö jumalalle/jumalille, vaan pyyntö alitajunnalle ottaa tämä asia hoitoon ja korjattavaksi. Kun tarpeeksi keskittyy, antaa ajuksille tilaa ja itselleen luvan toimia rukouksen mukaisesta. Ja tadaa, "taianomaisesti" tilanteet ratkeaa tavalla tai toisella. Se ei ole jumalallinen väliintulo, vaan ihminen itse alkoi käyttäytyä tilannetta korjaavalla tavalla. Tai sitten kyseessä oli vain puhdas sattuma.
Samaa tekee loitsu, joka eroaa rukouksesta sillä että loitsu on käsky. Rukous on pyyntö. Samaa tekee meditaatio, gospel-laulaminen muiden kanssa, keskittyminen musiikkiin/puutarhanhoitoon/mihin vain itseä rauhoittavaan. Saman tekee lepääminen kiireen keskellä.
Se, että ihminen ei ole uskovainen ja ongelmat ei siksi ratkea, ei ole kyse siitä että ei uskoisi jeesuksiin, vaan siitä että ei usko itseensä.
Jumaluskoilla on ollut paha tapa lytätä kaikki muut totuudet ja pitää niitä pahana. Kuka tahansa noita tai hindu tai buddha ottaa toisen ihmisen vastaan sellaisena kuin tämä on. Vain jumaluskoissa toisen erilaisuus on paha, paha uhka.
Normaalit ihmiset tekevät normaaleja asioita. 🙄
Vierailija wrote:
Mielestäni tuollainen kaikki hörhöily kertoo, että kaikki ei ole ihan kunnossa sillä ihmisellä. On joku heikko kohta tai tarve ja puute, johon haetaan ratkaisua hieman vääristyneillä tavoilla. Jostain pahoinvoinnista se kertoo, jos ei ihan mielenterveysongelmasta. Niitäkin siellä taustalla varmasti usein on näiden kohdalla, jotka hakevat lohtua tai rakentavat identiteettiään joidenkin korttien avustuksella. Se korttihan kertoo, millainen olet ja millaista elämäsi on. Tämä on siis ihan sattumaa, eli mikä kortti pakasta sattuu tulemaan. Ihminen rakentaa käsitystään itsestään ja elämästään sitten näitä kortteja katsoen. Aika hulluahan se on. Kertoo todella heikosta itsetunnosta ja identiteetistä ainakin. Ihminen ei ihan normaalilla ajattelulla ilmeisesti kykene ymmärtämään itseään ja elämäänsä, vaan hakee selitystä jostakin ulkopuolelta ja tässä tapauksessa ihan sattumasta. Tulee ihan mieleen, että on jokin vajavaisuus psyykessä ja ajattelu
Leffojen katselukin on tuolla perusteella mielikuvituksettomien hörhöilyä, joilla on ties mitä ongelmia. Relaa vähän. Anna muiden tehdä mitä lystää ja tee sinä mitä itse haluat. Älä ole tyhmän tuomitseva.
Aamen!
Mies vähän kavahti mun koriste-esineitä ja kirjoja.. Paljon kirjallisuutta okkultismista, demoneista, noituudesta jne.. Lisänä vielä kaikki Harry Potter -jutut :D vaikutan varmaan ihan kahjolta, mutta minkäs teet kun Harry Potter on vaikuttanut minuun niin vahvasti vuodesta 2002 lähtien.
Ilman fantasiaa olisi elämä tosi tylsää.
N28