Aivan normaalilta vaikuttavalla kaverilla oli tarot-kortit ja muuta vastaavaa tavaraa
Mitä tästä pitäisi ajatella? Että hän luulee olevansa noita tai jotakin?
Tavattiin lasten kautta, ja eilen olimme kylässä ensimmäistä kertaa. Kieltämättä naurattaa vähän, että miten vähän ihmiset kertoo itsestään.
Kommentit (35)
Just, älä nyt viitsi. Ei tuollainen merkitse mitään. Mullakin on tarot-kortit ja esim. piirrustuskansioni perusteella vaikuta suurinpiirtein joltain satanistilta, mutta ihan normaali töissäkäyvä perheenäiti olen. Ei kannata ylitulkita kaikkea.
Minulla on pöydällä koristeena ouijalauta. Se nyt vain sattuu olemaan mielestäni hienompi koriste kuin joku säälittävä iittalan maljakko.
Mulla on taikasauva ja ajankääntäjä! Ja Luihuisen kaulahuivi 😎
Kaverille annettiin vitsillä synttärilahjana kerran pumpattava seksilehmä
Eikä oo muistanut heittää pois...
Joskus näinkin
Jos teidän lapset on ystäviä, niin silloin ei varmaan kannata ajatella, mitä pitäisi ajatella, sillä tärkeintä on lapsesi kaveritaidot eikä sun ennakkoluulot. Mun lapsella on mm. koulukaveri, jonka vanhemmat ovat jehovia, läheinen ystävä, jonka äiti on vanhoillislestadiolaisen perheen about 20. lapsi (eli synttäreillä on aina 150 serkkua, kun mun lapsella serkkuja on 4 kpl), sitten löytyy joogaavia perheitä, meditoivia vanhempia, näillä voi olla talossa kokonainen yksi huone varattu hiljentymistä varten, jne. jne. jne. jne. jne. jne. Ateistina meinasin ensin vähän nikotella, mutta sitten tajusin, että me ollaan kaikki ihmisiä ja mulle on tärkeintä lapsen ja sen toisen lapsen leikit ja lapseni hyvä fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on pöydällä koristeena ouijalauta. Se nyt vain sattuu olemaan mielestäni hienompi koriste kuin joku säälittävä iittalan maljakko.
Arvostan kaikkea tällaista kulttuurihistoria tuntemusta! Ouijat ja muuthan on nykyään sitä paitsi yleistä kamaa lastenohjelmissa, -leffoissa ja -kirjoissa. Eli sen lisäksi että ne on (Suomessakin spiritistihistoriamme takia) osa eurooppalaista kulttuuriperintöä ja sellaisenaan hienoja ja hauskoja, ne on myös nykylasten populaarikulttuuria.
Olen tutkija (tekniikan tohtori) ja voisin hyvinkin ostaa tarotkortit
harmaan viihdyttävää
mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
harmaan viihdyttävää
mikä ongelma?
Ongelma taitaa olla tuo tohtorin oikeinkirjoitus.
tarot kortit on tänä päivänä muodissa ja monilla on sellaiset ihan mielenkiinnon/huvin vuoksi. Voi olla myös ihan mahdollista että on saanut nuo kortit joltain vaikka lahjaksi. Itsekkin haluaisin sellaiset vaikka en usko ennustamiseen tai mihinkään sen tapaiseen. Ihan mielenkiinnosta vaan halusin:)
Saatko samanlaisen hepulin jos jollakin on krusifiksi tai joku muu taikausko esine?
Minä törmäsin samaan yhden kaverini kohdalla. Ihminen on tosiaan hyvin jalat maassa oleva tyyppi, korkeasti koulutettu, hyvin toimeentuleva. Ihan tavallinen. Pukeutuu ihan tavallisesti ja asuu suht hinnaakkassa asunnossa perheensä kanssa. Hän kertoi yksi kerta hankkineensa Tarot-kortit ja puhui jostakin astrologiasta sun muusta. Ei ole mitenkään reppana tai hörhö muuten. Ettei olisi sama ihminen.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mulla on taikasauva ja ajankääntäjä! Ja Luihuisen kaulahuivi 😎
Meillä on tunturipöllö. :) Muutettiin satavuotiaaseen taloon, joka oli entisöity kauniisti. Pöllö sopi tänne kuin nenä päähän.
Itse asiassa Rohkelikon kaulahuivikin roikkuu naulakossa muulloinkin kuin halloweenina. Kirjallisesti suuntautunut perhe ollaan.
(Pliis peukuta mun kommenttia vaikka ollaankin vastakkaisista tuvista. :D)
Jaa, meidän perheen paras hupi on nykyään kerääntyä viettämään iltaa tarot korttien ääreen pari kertaa vuodessa.
Ihan parasta :D
Mulla oli työkaveri, joka piti meidän yhteisessä työhuoneessa ikkunalaudalla pientä matkaraamattua. Tai yritti. Tuossa meni mun raja.
Meillä on töissä Tarot-kortteja. Kahvitunnilla leikitään niillä. Kukaan ei tietääkseni usko niihin oikeasti, mutta on hauska miettiä yhdessä että mitähän se "ennustus" voisi tarkoittaa. Yleensä siinä jutellessa selviääkin pulma jos toinenkin, kun kortteja "tulkitessa" tulee mietittyä ongelmia ja asioita ihan erilaisesta kulmasta. Minä pidän kaikkea rituaalimagiaa ajatusten järjestelynä, esim. se että varaa esille tietyt yrtit ja tietyn väriset kynttilät, järjestää ne ja sytyttää kynttilän ja katsoo sen palamista antaa tilaa ajatuksille ja ongelmanratkaisulle. Toiset ehkä neuloo tai urheilee tai tekee pihatöitä ja pääsevät samaan tilaan.
Niin pitkään kun eivät pysäytä minua kadulla ja ala kertomaan "ilosanomaa pelastajastamme, herrasta Tarotista" kaikki saa tehdä mitä haluaa.
Oletpas suvaitsematon. Meidän teinilläkin on tarotkortit, tuommoiset jutut kiinnostaa nuoria. Teini on ollut aina monipuolisesti kiinnostunut monista asioista, tuo vaan yksi monien juttujen joukossa. Ei polta eikä juo, niin saa vapaasti tehdä mitä haluaa.
Minusta ne on verrattavissa tavallisiin pelikortteihin ja pasianssiin, ei niissä ole mitään ihmeellistä.
Toki meitä on monen junaan, lestadiolaiset ei kai saa pelikortteja omistaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
harmaan viihdyttävää
mikä ongelma?
Ongelma taitaa olla tuo tohtorin oikeinkirjoitus.
Mikä siinä on ongelma?
Tekniikan tohtori olen
En äidinkielen opettaja
Julkaisut on ryhmätöitä joiden oikeinkirjoitus tarkistetaan englanninkielen laitoksella, aina
Joillain on tarot kortit, toisilla raamattu, toisilla horoskooppi kirja. Jos jollakin on joku noista esineistä, niin ihan ok, mutta jos joku ottaa niitä vakavasti, niin silloin pysyn kaukana.