Kohta jään eläkkeelle ja on aika suunnata: Olen saanut elämältä kaiken, hyvän työn, oman ison omakotitalon, upean ja komean miehen ja maailman ihanimman perheen. Kaiken tuon olen saanut samaan aikaan, kun monelle luokkatoverille jäi vain luu käteen.
Kaikessa, mihin olen ryhtynyt, olen onnistunut. Yliopistoaikana hakeuduin heti lääkäri- ja ekonomimiesten seuraan, koska ymmärsin, että kaltaiseni humanisti tarvitsee vastapainoa. Ja niinhän sieltä löytyi mies hienosta suvusta, jolla on paljon varallisuutta. Työ järjestyi tämän sivun suhteilla. Rahaa tuli molemmille hyväpalkkaisista töistä ja pian ostettiin iso omakotitalo. Perustettiin perhe ja oltiin koko ajan onnellisia. Tiedettiin, että pystyttäisiin tarjoamaan lapsille hyvä elämä. Niin paljon olen saanut elämältä. Niin paljon, kun olen ollut sosiaalisesti fiksu.
Moni koulussa ja jopa yliopistossa samaan aikaan opiskellut on jäänyt vailla mitään saavutuksia elämässä. Osa asuu jopa eläkeiän kynnyksellä vielä vuokralla! Osa on katkera, jokunen jopa minulle. Eivät voi samaistua onneeni vaan sanovat saaneeni asioita mieheni kautta. Entä sitten, miksen en saisi varmistaa hyvää elämää itselleni? Sosiaalinen kyvykkyyteni on pitänyt perheeni koossa ja onnellisena. Niin monelle muulle luokkatoverille on jäänyt kuitenkin vain luu käteen. Ei osattu elää siten, että oltaisiin osattu tehdä joku muu tai edes itsensä onnelliseksi.
Hyvä eläke, parempi kuin monen palkka, odottaa minua kuukauden päästä. Aiomme matkustella ja nauttia elämästä. Olen saanut elämältä kaiken, mitä olen halunnut. Kaiken.
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Ristiriitainen aloitus.
Kyllä, ap kehuu sosiaalisilla taidoillaan ja viestissä välittyy lähinnä niiden puute. Manipulointi ja suorittaminen on vahvasti läsnä..
Miltä tuntuu kun tuo kaikki on kohta ohi?
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu kun tuo kaikki on kohta ohi?
Mikä kaikki? Vielä 30v tätä ihanuutta.
Ja sitten odottaa ikuisuus pilvenhattaroilla leijuillen ja mäkeä laskien ;)
Aika aikaa sitäkin, ja ehkäpä uusi kierros entistä ehompana. Karman laki.
Ap ei kertonut yhdestäkään saavutuksesta aloituksessaan.
Muutenhan tuossa ei ole mitään vikaa, hyvä sinulle, mutta pidät kaikkea tuota omana ansionasi? Ja "sosiaalisen kyvykkyyden" syynä?
Taidat olla provo. Kaikki ei valitse miestä rikkauden perusteella. Ja silkalla onnella on paljon tekemistä menestyksen kanssa.
Ei kannata täällä kertoa olevansa onnellinen ja saaneensa kaiken täällä on katkeria vanhoja lihavia wt yh-akkoja.
Minua jäi otsikossa vaivaamaan vain se, että MIHIN sinun ap on aika suunnata?
Että tämä aloitus on komediaa. Ei tosin mitään kovin laadukasta. Kirjoitusvirheitä täynnä ja millainen helvetin luuseri miettii jotain koulukavereitaan eläköityessään? Eipä taida olla hirveästi saanut elämässään, mutta pitäähän tuota ressukkaa myötäillä. Kiintoisaa olisi nyös kuulla, missä piireissä ekonomit ja lääkärit hengaavat yhdessä. Hupaisa tapaus olet. Menepä pätemään lisää kaupan kassalle. Tirsk.
Vierailija kirjoitti:
Että tämä aloitus on komediaa. Ei tosin mitään kovin laadukasta. Kirjoitusvirheitä täynnä ja millainen helvetin luuseri miettii jotain koulukavereitaan eläköityessään? Eipä taida olla hirveästi saanut elämässään, mutta pitäähän tuota ressukkaa myötäillä. Kiintoisaa olisi nyös kuulla, missä piireissä ekonomit ja lääkärit hengaavat yhdessä. Hupaisa tapaus olet. Menepä pätemään lisää kaupan kassalle. Tirsk.
No, menikös se luu nyt kurkkuun? Aggressiivisuudella saa elämäänsä vain negatiivisia asioita, positiivinen ja negatiivinen hylkivät toisiaan.
Hauska uni aloittajalla.
Oikeassa elämässä ei kukaan sosiaalisesti taitava kehuskele sillä, ainakaan ei yksikään tuntemani ja heitä on useita.
Ihan eri jutut kaikilla heillä, vaikka kehumisen aiheita voisi ollakin.
Ap, ehkä sait hyvän mielen tänne höpöjä kirjoittaessasi, luultavasti oli sinulle päivän kohokohta.
Jaksamisia "oikeassa" elämässäsi!
itse olen myös noussut työllä ja vaurastuttanut itseäni, tosin erossa tuli pieni notkahdus mutta siitäkin noustiin on pari ok taloa mökki ja muutamat autot, pitäisi alkaa vähentämään omaisuutta,
Elämän suunta voi äkkiä muuttua, kun sairastuu tai joutuu onnettomuuteen. Kannattaa muistaa, että jokainen hyvä hetki voi olla myös viimeinen. Hyvä eläkepäivät jää monelta toteutumatta. Tietynlainen nöyryys kannattaa säilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, menikös se luu nyt kurkkuun? Aggressiivisuudella saa elämäänsä vain negatiivisia asioita, positiivinen ja negatiivinen hylkivät toisiaan.
Ja positiivisella saa ensi talvena isot sähkölaskut. Eläkeläiselle ei tule ketään ilmaiseksi siivoamaan, mutta sitä voi olla posiitivinen, kun soittaa siivousyritykselle ja maksaa myös isoja sähkölaskuja. Kai ne rahat positiivisuudella riittää.
Hyvin onnistui Otsikkospämmääjä taas provosoimaan porukkaa vastaamaan.
Uskomatonta, ettei tuota otsikkokentän merkkimäärää saada pienemmäksi. Mutta toisaalta, siitä tämän kirjoittajan aina tunnistaa, ettei hän ymmärrä otsikon ja kommenttikentän eroa. Melkoinen reppana hänkin, vaikkei palstatrolleista kaikkein sairain olekaan.
Tämän on varmaan kirjoittanut joku, jota ärsyttää kuvailtu ihmistyyppi. Ehkä joku niistä opiskelukavereita, joille on jäänyt 'luu käteen'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja positiivisella saa ensi talvena isot sähkölaskut. Eläkeläiselle ei tule ketään ilmaiseksi siivoamaan, mutta sitä voi olla posiitivinen, kun soittaa siivousyritykselle ja maksaa myös isoja sähkölaskuja. Kai ne rahat positiivisuudella riittää.
Heh
Trade Hönö Tiainen niiiiiiiiiiiiiin harmissaan
Hönö on menettänyt eläketurvansa eli leskeneläkkeen ;p
Eläkeläiset ovat myös Hönön hampaissa. Miten nuo vanhat käävät ovatkin onnistuneet elämässään paremmin kuin Tradenomi Hönö Tiainen. Etenkin anoppi ottaa
Hönön kaaliin, kun ei ymmärrä 84v jo kuolla pois, että Hönökin pääsisi omistusasujien aateliin ;(
Mut luu jäi Hönölle ;DDDDDDDDDD
Niin olen minäkin saanut enkä edes tarvinnut ekonomimiestä (hrrrr) siihen. Tai sosiaalista kyvykkyyttä, voihan vattu😂 Ihan normi iloinen ja positiivinen luonne on riittänyt
Stadista duunariperheestä lähtöisin, oma perhe alussa hyvin köyhä mutta olimme sitkeitä. Vähitellen keskituloiseksi ja mieheni jopa hyvätuloiseksi. Olen saanut tehdä työtä mitä rakastan ja nähnyt maailmaa. Muutenkin päätimme jo kauan sitten että töitä tehdään vain n 8h mistä saa maksunkin, loppu on perheelle ja itselle. Koko ajan olemme matkustelleet ja nauttineet elämästä, hölmöä odottaa eläkepäiviä ja elää "sitkun" elämää
Terveet ja onnelliset lapset ja lastenlapset, kouluttautuneita ja hyväpalkkaiset urat. Meillä on kauniit talot. Terveys mennyt mutta tk eläke toi vapauden.
Tiedostan hyvin että olemme onnekkaita oman aktiivisuutemme ansiosta. Kaikilla ei ole yhtä hyvin mutta ei mun tarvitse tuntea sen takia ylemmyyttä. Monet ystävisräni eivät edes tiedä todrllisuutta, elämme aika matalalla profiililla
Onnellisen elämän muistot vie mukanaan. Eikä kuole katkerana, vaan saavutuksiinsa tyytyväisenä :)