Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan vaipanvaihto kahvilan pöydän päällä

Vierailija
08.10.2022 |

Olin puolenpäivän aikaan kahvilassa, joka oli täynnä asiakkaita. Söin salaattiani, ja se meinasi mennä väärään kurkkuun, kun huomasin viereisessä pöydässä vanhemman vaihtavan vauvansa vaippaa pöydän päällä kaikkien nähden. Vaipan sisällön haju levisi kahvilassa. Viereisten pöytien asiakkaat yökkivät ja laittoivat kätensä neniensä eteen. Kahvilan työntekijä kävi sanomassa sopimattomasta käytöksestä vanhemmalle. Onko muut törmänneet vastaavaan käytökseen?

Kommentit (184)

Vierailija
21/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vaihtanut vaippaa missään sopimattomassa paikassa. Kerran kahvilassa kysyin missä voin tehdä ja ohjasivat tyhjään sivuhuoneeseen jossa pöydällä vaihdoin. Muttaettä kaikkien keskellä ruokapöydällä 🤮 en kyllä ole onneksi nähnytkään sellaista.

Vierailija
22/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöks. Ei minkään ruokapöydän päällä vaihdeta vaippoja, ennemmin sitten vähän sivummassa jossain, vaikka lattialla jos ei ole lastenhoitohuonetta lähellä.

Mutta imetyksestä en pahastu, kunhan nyt sen verran säädyllisyyttä ettei toimituksen lopuksi aleta hillumaan rinnat paljaana ympäriinsä. Olen itsekin imettänyt ravintoloissa, mutten usko naapuripöytien ruokailijoiden huomanneen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, alkaa siinä ruokapöydällä vaihtamaan kun muut yrittää nauttia herkuistaan. Jollekin saattaa olla jopa harvinaista päästä kahvilaan ja sitten sonnankäryssä syödä ja juoda kun mamma päättää oikeudekseen sen sinappitykin putsata. Saati sitten kun siihen samaan pöytään tulee joku pahaa aavistamatta seuraavaksi istumaan. Kaikkialla ei tosiaan joka asiakkaan jälkeen pyyhitä pöytää. Yök!

Vierailija
24/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On normaalia.

Sun mielikuvitukses

Vierailija
25/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt samanlaisen tilanteen Vallisaaren retkipöydän päällä, erään ravintolan edessä. Ei oikein kalakeitot sen jälkeen maistunut. Olisi vienyt sen muksunsa mieluummin wc tai ruohikolle edes. Mutta siinä paljas takamus sitten kaikkien edessä esille ja vaipan vaihdot pöydällä. Eikä käsihygieniaa tai pöydän pyyhintää tapahtunut. 

Vierailija
26/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt tuon tyyppistä toimintaa koskaan. Itse valittiin vauva-aikaan kahvipaikat sen mukaan, että tiedettiin siellä olevan vessassa hyvä vaipanvaihtopiste.

Enkä myöskään kotona tai kavereilla vaihtanut vaippa ruokapöydässä.

Vierailija
27/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava level on varmaa, että imetetään täysin rintaset paljaana kahvilassa kaikkien nähden tai miehet pizzii kahvilan edustalla kaikkien nähden.

Vierailija
28/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin heti mennyt sanomaan kahvilan henkilökunnalle, vedoten elintarvike lakiin. Johan vipinää olisi henkilökunnalle tullut jalkoihin ja kyseinen vaipan vaihto loppunut siihen kun henkilö lapsinen olisi joutunut poistumaan heti paikalta.

Vierailija
29/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäk!!

Vierailija
30/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kerran lentokoneessa alle kolmen tunnin lennolla, muistaakseni sillä kertaa Saksasta Suomeen, niin suomalainen hipsteriperhe alkoi vaihtaa vauvan haisevaa vaippaa siinä penkin tarjottimen päällä kun kone oli nousemassa nokka ylöspäin, eli juuri silloin kun kaikilla piti olla turvavyöt päällä!!! Eihän lentoemot tuota huomanneet kun olivat itsekin istumassa vöissään nousun aikana!

Vierailija
31/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lynkkaajat taitavat olla itse lapsettomia.

Vierailija
32/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se vanhempi halusi huomiota?? Jos oli kerta yksin liikeenteessä.. Eihän sitä tiedä, jos oli antanut vaipan muhia pitkään ja ajoitti vaipanvaihdon kahvilaan tarkoituksella?

Vierailija
33/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lynkkaajat taitavat olla itse lapsettomia.

Ai jalan lynkkaajatko? Häh?

Vierailija
34/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset luulevat aina olevansa maailman napa.

Vierailija
35/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan tyttö. Ei ole kauhean helppoa tämä pikkulapsiarki muutenkaan. Että aina ei jaksa sinne vessaan mennä hänen korkeutensa nirppanokan katseilta piiloon.

Ehkä sinun ei kannata poistua kotoasi ollenkaan jos normaalin elämän asiat häiritsevät noin paljon.

Kuva tietää seuraavan kerran kun vien dementoituneen mummon kahvilakäynnille, että voidaan vaihtaa mummon vaippa kätevästi siinä pöydän ääressä eikä tarvitse vessaan asti vaivautua. Ihan normaalin elämän asia.

Vierailija
36/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettäminen on minusta julkisella paikalla ihan ok, mutta vaipat voisi kyllä vaihtaa vessassa, mikäli suinkin mahdollista.

Imettäminen haisee oikeasti voimakkaalle hapanmaidon sekaiselle hielle  joten en yhtään ihmettele että monet alkaa kakoamaan ja yskimään, mutta ei ne mammat sitä itse haista, kun eihän mekään haisteta omaa eritettämme kuten kakkaamme tai pieruamme omiin neniimme.

Vierailija
37/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä perheellinen, mutta eipä ole tullut mieleenkään moinen käytös. Julkisella paikalla imettäessä olen pitänyt harsoa päällä niin ettei ulkopuolisia häiritse.

38/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulehan tyttö. Ei ole kauhean helppoa tämä pikkulapsiarki muutenkaan. Että aina ei jaksa sinne vessaan mennä hänen korkeutensa nirppanokan katseilta piiloon.

Ehkä sinun ei kannata poistua kotoasi ollenkaan jos normaalin elämän asiat häiritsevät noin paljon.

Jos kuitenkin viitsisit mennä lastenhoitohuoneeseen vaihtamaan sen lapsesi vaipan. Se olisi ihan peruskohteliasta käytöstä.

Ei ole kiva syödä kakan hajussa tai edes nähdä sitä vaipanvaihtotouhua, silloin kun on syömässä.

Turha valittaa ettei ole helppoa. Täytyy muistaa pitää ne housut jalassa tai edes ehkäisy.

Vierailija
39/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imettäminen on minusta julkisella paikalla ihan ok, mutta vaipat voisi kyllä vaihtaa vessassa, mikäli suinkin mahdollista.

Imettäminen haisee oikeasti voimakkaalle hapanmaidon sekaiselle hielle  joten en yhtään ihmettele että monet alkaa kakoamaan ja yskimään, mutta ei ne mammat sitä itse haista, kun eihän mekään haisteta omaa eritettämme kuten kakkaamme tai pieruamme omiin neniimme.

Apua, mikä muissa on vikana, kun haistan pieruni ja kakkani ihan hyvin? 😱

Mut siis joo, siististi ja vähäeleisesti tapahtuva imettäminen on täysin ok aina ja kaikkialla. Haisee muiden ihmisten ruuatkin joskus mun nenään pahalta enkä silti käske niitä vessaan syömään. Plus väitän, että imettäminen ei haise sen kummemmalta kuin äiti ja vauva muutenkin. Se, että imettämisestä noin tyypillisesti tulisi häiritsevää ääntä tai hajua, on sivustaseuraajan päässä.

Mutta juu ei, ei vaippoja vaihdeta ravintolasalissa. Ei missään tapauksessa. Olisi tietysti kiva, jos kaikissa paikoissa olisi vessassa siisti ja riittävän iso ja tukeva paikka se vaippa vaihtaa. Jos sellaista ei ole, oikea peliliike on etsiä vaipanvaihtopaikka muualta, ei vaihtaa vaippaa siellä, missä muut syö.

Sen sijaan itse ravintolassa työskennellessäni olin sitä mieltä, että totta kai pienet lapset sotkee ja he ovat meidän asiakkaitamme, eli totta kai mä siivoan syöttötuolin alta ja nostan syöttötuolin pois. Sittemmin, kun sain lapsia, huomasin, että en osaa vastapuolella ollessani ajatella samoin. 🤭

Vierailija
40/184 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylözz