Saatan olla raskaana. Onko isän nimi pakko merkitä papereihin?
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapsen isä voi olla sellainen, että on tosiaan parempi ja turvallisempaa sekä äidille että lapselle, ettei hän edes tiedä lapsen olemassaolosta.
Kaikissa muissa tapauksissa eli lähes aina on kuitenkin parempi että lapsella on isä, että he tuntevat toisensa ja lapsi oppii tuntemaan molempien puolien sukunsa. Viimeistään koulussa lapset vertailevat perheitään ja vanhempiaan ja silloin isätön lapsi jää kyllä todella ikävään asemaan.
ap:n tilanteesta ei voi tietää kun emme tiedä millainen idä on tai onko ap edes raskaana...
Miksi kukaan raskautuu sellaiselle miehelle, jolla on huono maine, jopa rikollisuutta ym?
En minä ainakaan. Monet piirteet periytyvät niinkun tiedoksi.
Aina ei ole parempaa tarjolla ja ei se rikollinenkaan ole välttämättä kamala niille lapsille. Riippuu mitä tehnyt ja millainen on.
Vierailija kirjoitti:
Ennakoiva lastensuojeluilmoitus on paras lahja lapselle, sekä adoptio suoraan laitokselta.
Ei kuule onnistu heppoisin perustein, ei edes huostaanotto.
Kummityttäreni teki lapsen niin sanotusti itselleen. Tyttö on nyt 14 v. Ei ole kertonut edes äidilleen kuka on tytön isä.
Hyvin on mennyt ja on pystynyt salaamaan, vaikka pienellä paikkakunnalla pyörivät samoissa kuvioissa.
Kelan elatustuki ja aika hyvä palkka ovat riittäneet hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus lapsen isä voi olla sellainen, että on tosiaan parempi ja turvallisempaa sekä äidille että lapselle, ettei hän edes tiedä lapsen olemassaolosta.
Kaikissa muissa tapauksissa eli lähes aina on kuitenkin parempi että lapsella on isä, että he tuntevat toisensa ja lapsi oppii tuntemaan molempien puolien sukunsa. Viimeistään koulussa lapset vertailevat perheitään ja vanhempiaan ja silloin isätön lapsi jää kyllä todella ikävään asemaan.
ap:n tilanteesta ei voi tietää kun emme tiedä millainen idä on tai onko ap edes raskaana...
Miksi kukaan raskautuu sellaiselle miehelle, jolla on huono maine, jopa rikollisuutta ym?
En minä ainakaan. Monet piirteet periytyvät niinkun tiedoksi.Aina ei ole parempaa tarjolla ja ei se rikollinenkaan ole välttämättä kamala niille lapsille. Riippuu mitä tehnyt ja millainen on.
Vastenmielinen ajattelutapa. Jos seksikumppaniksi ole "tarjolla" ketään parempaa kuin rikollisia, niin kannattaisiko ehkä olla ilman ja ruveta käymään kuntosalilla?
Aivan hulvaton ketju! Ap on "ehkä" raskaana ja miettii jonkin asian mahdollisuutta, ja pyhimysmammat ja uskiskilttimiehet ovat haukkuneet ap:n jakorasiaksi, moraalittomaksi, idiootiksi ja ties miksi. Useimmiten tällä palstalla abortti on ihan nou-nou, mutta tässä ketjussa sitä suorastaan suositellaan. Puhutaan moraalista ja ties mistä sonnasta ylevään sävyyn, tehdään olettamuksia miehestä ("rikollinen huumehörhö, mafiassa mukana"). Paras oli ehkä tuo yksi viesti, että ap:n valheen ja salailun takia myöhemmin tulee esiintymään tahatonta sukurutsaa ja syntyy kehitysvammaisia vauvoja.
Jokohan joku on tekemässä lasua anonyymin ap:n hypoteettisesta alkiosta, jonka elämä menee pilalle ilman isää, joka saattaa olla rikollinen tai olla olematta?
Vierailija kirjoitti:
Ennakoiva lastensuojeluilmoitus on paras lahja lapselle, sekä adoptio suoraan laitokselta.
Kuka sen lasun tekee, sinäkö?
Vierailija kirjoitti:
Kummityttäreni teki lapsen niin sanotusti itselleen. Tyttö on nyt 14 v. Ei ole kertonut edes äidilleen kuka on tytön isä.
Hyvin on mennyt ja on pystynyt salaamaan, vaikka pienellä paikkakunnalla pyörivät samoissa kuvioissa.
Kelan elatustuki ja aika hyvä palkka ovat riittäneet hyvin.
On se sääli jos isä ei saa olla lasten kanssa. Eihän se paperi mitään estä, mutta jos siis äiti ei anna isän olla lasten kanssa niin ei voi mitään.
Haluatko lapselle sitä tuskaa kun ei tiedä kuka hänen isänsä on? Ei se ole mitään herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se pitää totuus ilmoittaa, ihan lapsen edun takia.
Mutta jos et halua olla mieheltä mitää elatusmaksuja tai mitään, niin voithan sä estää ja sanoa että et halua mitään ja sanot syyn miksi et halua.
Minkä lapsen edun?
Mikä siinä ilmoittamisessa tukee lapsen etua?
Elarit, perintö jne.
Mä kuulin huhun eräästä että lapsen isä ei olisi tunnustettu. No huhuja vaan. Ainakin tuossa tapauksessa isä kyllä oli tekemisessä lapsen kanssa niin paljon kun halusi, mutta osaan kyllä kuvitella miksi ei olisi ollut nimi paperilla. Toisaalta oli liikkeellä paljon huhuja, joista ainakin jotkut ei totta joten enpä tiedä miten i eikä kiinnosta. Ja yksi ainakin joka huhuja levitteli oli päiväkodin henkilökuntaa ja oliko kytköksiä joihinkin uskonnollisiin ryhmittymiin vielä, jehovat tai hellarit. Hyi jäiks. Tosi ammattimaista ja herttaista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se pitää totuus ilmoittaa, ihan lapsen edun takia.
Mutta jos et halua olla mieheltä mitää elatusmaksuja tai mitään, niin voithan sä estää ja sanoa että et halua mitään ja sanot syyn miksi et halua.
Minkä lapsen edun?
Mikä siinä ilmoittamisessa tukee lapsen etua?
Elarit, perintö jne.
Elareita tuskin tarvitaan, jos äidilläkin on varaa elättää lapsi ihan itse. Perintöä ei kaikilta edes jää, varsinkaan jos isä on joku reppana.
Ei ole pakko kertoa, mutta silloin et saa elareita. Mulle oli elsrien kans ihan sama, joten en kertonut. Erottiin lapsen isän kanssa ennen kuin tajusin olevani raskaana, koska hän hakkasi humalassa kaverinsa riidan päätteeksi. Päätin, että en jää yhteen miehen kanssa, jolla voi harkinta pettää noin pahasti. Kun tajusin, että olen raskaana päätin, että väkivaltaisella ihmisellä ei ole sijaa lapsenkaan elämässä. Lapselle olen kertonut totuuden, että hänen isänsä nimi on se ja se, mutta hän on väkivaltainen enkä mielelläni halua häntä meidän elämään, mutta hän saa itse päättää ottaako yhteyttä. Toistaiseksi ei ole ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Toisaalta, kannattaako synnyttää lasta, jonka isä on idiootti? Kyllä minä ainakin haluaisin, että lapseni biologinen isä on fiksu ja älykäs.
Ei ole vauvan vika jos isä on sika.
Ei ole vauvan vika jos äiti on laiminlyönyt ehkäisyn.
Ehkäisyä käytettiin kyllä.
- ap
No miksi päättelet olevasi raskaana, etkä ole jo tehnyt raskaustestiä?
Oireet viittaavat vahvasti raskauteen. Teen testin niin pian kuin mahdollista.
- ap
Et ole nähnyt kuukauteen ja ajattelit ettei testin teko ole vielä mahdollista?
Voihan olla muitakin syitä. Esim. ei pääse kauppaan muutamaan päivään koska on mökillä/maalla/kyytiä tai kulkuneuvoa vailla/kipeänä jne.
😅 Jos tunnistaa taskausoireet, ei nyt ihan puhuta mökkiviikonlopun viiveestä.
Alkion kiinnittyminen voi kestää yllättävän pitkään. Raskaustesti ei siis välttämättä näytä positiivista vielä edes siinä vaiheessa, kun kuukautisten pitäisi alkaa. Lisäksi oireet alkavat salakavalasti ja voivat olla aika epämääräisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä huomaa ettei isällä ole oikeuksia vaan velvoitteita. Lopettakaa sitten tuo saatanan isien haukkuminen, koska lapsen syntymä ja tieto mahdollisesta isästä on vain ainoastaan äidin käsissä.
No mutta ap:han ei edes ole vaatimassa mieheltä mitään. Ei rahaa eikä mitään muutakaan.
Mutta yhteiskunnalta elatustuki tuntuu kelpaavan.
Vaikea siitä on kieltäytyäkään. Lapsilisästä voi kieltäytyä, kai sä olet kieltäytynyt?
Vierailija kirjoitti:
Sanot vain ettet tullut kysyneeksi nimeä.
Jos tuon sanoo, lapsi tuskin on kovin iloinen vanhemmaksi tultuaan, että hänen äitinsä on hu@r'a
Ymmärrän empimisesi jos isän nimi on Abdullah.
Ei tarvitse kertoa lastenvalvojalle. Sanot jo kun aikaa varaat eli isyyttä selvitetään ettet halua selvittää. Varma tieto sillä itse olen tehnyt näin 2 nuorimmaisen kohdalla. Elatusmaksut tulee kelalta automaattisesti. Kaikkea hyvää ap
Ja nyt veronmaksajat joutuvat kustantaa tämänkin kakaran kulut, koska äiti ei halua isää mukaan kuvioihin.
Kävin ostamassa testin ja tein sen. Testin mukaan en ole raskaana. Oireilu ja kuukautisten myöhästyminen johtuu sitten jostain muusta.
- ap