Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistatko instagramista ketkä ovat katsoneet tarinasi? Entä teetkö niistä päätelmiä?

Vierailija
08.10.2022 |

Menetin läheiseni, ja laitoin siitä instagramiini tarinapäivityksen. Minulla on julkinen tili, ja tarinoitani katsoo aina vain ne saman 10-20 tyyppiä, kaikki minulle tuttuja ihmisiä. Käyn pariin kertaan tarinan voimassaolon aikana tarkistamassa ketkä ovat katsoneet, koska se on helppoa kun heitä ei montaa ole.
Eräs kävi kyllä katsomassa tarinan, muttei esittänyt osanottoja tai reagoinut mitenkään. Laitoin hänelle myös viestin tapahtuneesta suoraan, hän luki sen, muttei reagoinut mitenkään.
Sen sijaan hän laittoi hetken kuluttua tästä menehtyneestä oman itkupäivityksen omalle tililleen (tämä menehtynyt ei ollut hänelle läheinen, kuten minulle). Kävin tykkäämässä päivityksestä.

Lopetin hänen tilinsä katsomisen tuon jälkeen, eli laitoin "mutelle", mutten poistanut mitenkään. Tuosta on nyt aikaa muutamia kuukausia, ja tämä henkilö on nyt jotenkin suuttunut minulle, ei sano mitään suoraan. Hän myös vihjailee, esim. "Oletko katsonut instastani, olen sinne laittanut tästä asiasta jo päivityksen" , " instassani on kuvia matkaltamme, voit katsoa sieltä, varmaan oletkin ne nähnyt" jne mitä ei tehnyt aikaisemmin ollenkaan.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on julkinen, niin eikö sen näe kaikki?

Vierailija
22/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että ihmiset reagoi tai on reagoimatta tarinoihin toisin kuin päivityksiin? Osa ei reagoi koskaan kenenkään tarinoihin mutta päivityksiin kyllä.

Kyseinen henkilö raegoi kyllä tarinoihin ja päivityksiin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näet, että kuka on katsonut tarinasi? En siis itse ole koskaan laittanut tarinaa, koko ig on vähän vieras edelleen.

Vierailija
24/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseinen ihminen aiemmin tykkäillyt somejulkaisujasi?

On tietenkin, en kai muuten olisi ihmetellyt.

ap

Vierailija
25/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko 15-vuotiaita?

Tämä. Lapsellista touhua. Toisaalta, niin on koko tykkäyskultturikin, enkä voi kuin ihmetellä miten aikuisetkin ihmiset niin sankoin joukoin ovat sinä mukana.

Kehittyneempää koulukiusaamista se on. Jätetään ulos porukasta, ja loukataan, ja kaikki pelkän tykkäyksen tai sen puuttumisen takia! 

Vierailija
26/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ymmärrä tuota somehommaa, kun vedetään herneet nenään milloin mistäkin. Jos livenä kaikki ok, niin mitä noista instapäivityksistä välittää. 

No näin ajattelen itsekin, ja siksipä onkin kummallista että minulle nyt kuukausien jälkeen jotenkin osoitetaan mieltä siitä etten seuraa hänen tekemisiään instassa. Minulle asia on jo taaksejäänyttä.

ap

Ja silti pitää täällä vatvoa asiaa, vaikka on taaksejäänyttä.

Koska hän käyttäytyy vihaisesti ja ilkeästi minua kohtaan NYT.

ap

Vierailija
27/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on julkinen, niin eikö sen näe kaikki?

Kun tarina katsotaan, tarinan tekijä näkee ketkä sen ovat katsoneet. Päivityksen katsojia ei näe.

Vierailija
28/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näet, että kuka on katsonut tarinasi? En siis itse ole koskaan laittanut tarinaa, koko ig on vähän vieras edelleen.

Jos laitat tarinan, niin näet listan niistä jotka tarinan ovat katsoneet. Ite käytän ainoastaan tarinoita, ja jos huomaan ettei joku koskaan katso niitä niin pudotan kavereista pois

Vierailija
29/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää ymmärrä tuota somehommaa, kun vedetään herneet nenään milloin mistäkin. Jos livenä kaikki ok, niin mitä noista instapäivityksistä välittää. 

No näin ajattelen itsekin, ja siksipä onkin kummallista että minulle nyt kuukausien jälkeen jotenkin osoitetaan mieltä siitä etten seuraa hänen tekemisiään instassa. Minulle asia on jo taaksejäänyttä.

ap

Kaverilla ei todennäköisesti ole mitään hajua miksi et tykkään hänen päivityksistään. Miksi et kertonut hänelle asiasta? Hän siis ihmettelee mistä tulee. 

Vierailija
30/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laitat tarinan, niin näet listan niistä jotka tarinan ovat katsoneet. Ite käytän ainoastaan tarinoita, ja jos huomaan ettei joku koskaan katso niitä niin pudotan kavereista pois

Mä myös. Vaihdoin facesta instaan tympeän peukuttelupolicyn takia. Olin koko ajan epätietoinen näkeekö kukaan edes päivityksiäni kun kukaan ei koskaan tykkäillyt, paitsi ehkä joku silloin tällöin. 

Instassa näen nyt ketkä näkevät mun tarinat, ja itse katson vain niitten tarinat jotka katsovat omani. Kukaan ei tietenkään AINA katso jokaista tarinaa, mutta kyllä sen huomaa pitemmällä aikavälillä kellä on joka päivä omia päivityksiä, mutta sitten ei seuraa minun päivityksiäni. Ja parasta tarinoissa on se että kukaan muu ei näe että tuopa ei saanut yhtään tykkäystä, tuonpa tarinoita ei seuraa kukaan. 

PALJON parempi mieli on ollut kun käyttää instaa. Facessa tuli  vain paha mieli.

Tuo koulukiusaaminen on osuva vertaus.

Vierailija
31/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes ymmärrä miksi tuollaisia läheisen menetyksiä laitetaan Faceen ja Instaan. Kalastellaan osanottoja? 

Vierailija
32/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä et katso koskaan mitään tarinoita. Kerran viikossa selaan päivitykset nopeasti läpi. En ole noihin tarinoihin perehtynyt. 

Vierailija
33/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinat häviää vuorokauden sisään. Joku ei välttämättä ehdi edes katsoa, jos käy harvemmin Instassa. 

Vierailija
34/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat passiivis-aggressiiviselta.

Vierailija
35/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman lapsellista käytöstä aikuisilta (?) ihmisiltä :D "jos et tykkää tai katso tarinaa, poistan". Jotkut vanhat ihmiset ottavat somen aivan liian tosissaan. Ei niitä asioita siellä tarvi niin tosissaan ottaa.

Vierailija
36/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaverilla ei todennäköisesti ole mitään hajua miksi et tykkään hänen päivityksistään. Miksi et kertonut hänelle asiasta? Hän siis ihmettelee mistä tulee. 

Oon eri mieltä. Ei kaikille apinoille kannata alkaa opettajaksi, ei muuta kerkeiskään tekemään. Mitä ihmettelyä on että on ilkeä toiselle. Kertokoon kaveri ite syyn miksi kiukuttelee, jos kerran ihmettelee mistä tuulee, miksei kysy ite?

Vierailija
37/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä et katso koskaan mitään tarinoita. Kerran viikossa selaan päivitykset nopeasti läpi. En ole noihin tarinoihin perehtynyt. 

Juu, sellaisia en tarvitse instaseuraajiksi ollenkaan :)

Vierailija
38/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinat häviää vuorokauden sisään. Joku ei välttämättä ehdi edes katsoa, jos käy harvemmin Instassa. 

Ei haittaa tämä ollenkaan. Jokainen käyttää eri tavalla instagramia. Oma instani ei ole jollekin tylsyyden tappamiseksi, tai uteliaisuuden nälkään kerran pari vuoteen, vaan ihmisille joiden kanssa olen vuorovaikutuksessa.

Vierailija
39/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman lapsellista käytöstä aikuisilta (?) ihmisiltä :D "jos et tykkää tai katso tarinaa, poistan". Jotkut vanhat ihmiset ottavat somen aivan liian tosissaan. Ei niitä asioita siellä tarvi niin tosissaan ottaa.

Kerrotko vielä mitä teet sellaisen instatilin seuraamisella jota et seuraa? Onko tämä jokin lapsellinen seuraajienkalastelujuttu jota tällainen vanha ihminen ei tajua? Uskomattoman lapselliselta kuulostaa tuollainen.  En ole instassa tuota varten, vaan omista lähtökohdistani.

Vierailija
40/84 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksityinen tili ja tutut katsoo stoorit. Vakavat asiat käsitellään muualla kuin somessa. Näin minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan