Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"

Vierailija
08.10.2022 |

Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.

Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.

https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…

Kommentit (398)

Vierailija
161/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni voi tuntea olevansa vaikka prinsessakeijukainen, vaikka olisikin vain leggins-mursu. Se hänelle suotakoon.

Vierailija
162/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on sentään JO kolme lasta! Itsellä on vain yksi ja kyllä olen asiaa kipuillut paljon. Joillakin ei ole sitä yhtäkään lasta eivätkä sellaista koskaan saa.

Nyt en kyllä ymmärrä ajatuksenjuoksuasi, mielestäsi siis on ihan ok kipuilla sitä että on vain yksi lapsi mutta olisit halunnut kaksi, mutta se taas on jo törkeää jos olisi halunnut vielä kolmannen tai neljännen? Kuulostat vielä itsekeskeisemmältä kuin tuo jutun ns. lapseton. Itse jäin kokonaan lapsettomaksi, mutta en silti näe mitenkään oikeudekseni sanella kuka saa kokea pahaa oloa siitä ettei saanut haluamaansa lapsilukua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sekundäärisesti köyhä. Tuloni ovat kyllä ihan hyvät, mutta olisin halunnut isommat.

Vierailija
164/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain joskus äärettömästi verbaalista ulostetta niskaan, kun erehdyin raskaana ollessani vahingossa liittymään osaksi keskustelua, jossa lauma mammoja antoi sympatiaa toiselle raskaana olevalle henkilölle. Tätä tulevaa äitiä harmitti kovasti se, että oli poika tulossa (ensimmäinen raskaus). Tyttöä olisi kovasti toivonut.

Itseä ärsytti aivan hemmetisti koko aihe, kun odotin ensinnäkin myös poikaa ja taustalla juuri ennen sitä myöhäinen keskenmeno rv 25 tyttöraskaudesta. Toivoin vain, että saisin edes tämän mahassa kasvavan pojan elossa kotiin vietäväksi aikanaan. Mielestäni ihan asiallisesti yritin suhteuttaa tämän henkilön ongelmaa oikeisiin ongelmiin ja sain naislauman kimppuuni.

Pitäisi kuulemma YMMÄRTÄÄ, jokaisella meistä on TUNTEET ja tunteille EI VOI MITÄÄN ja onhan ne pojat kuulemma melkein aina niin paljon raskaampia ärsyttävine pikkuautokasoineen. Ja mikä pahinta POJILLE MYYDÄÄN VAIN RUMIA VAATTEITA!

Tuli ihan sellainen olo, että jopa itse feministinä koin feminismin menneen jo aivan liian pitkälle ja väärään suuntaan. Vieläkin kuvottaa koko tilanne ja oksettaa keskustelut voi ei, toivoin tyttöä/poikaa ja nyt tuleekin jotain ihan muuta.

No ei tuo ole feminismiä että haluaa tyttölapsen sen vuoksi kun poikalapsille tehdään vain rumia vaatteita. Se on infantiilismia.

Vierailija
165/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on erikoista että julkisista varoista kustannetaan yksiäkään ivf-hoitoja, kun on jo yhden lapsen saanut..joka päivä oppii jotakin uutta mihin näitä verovaroja isketään. Siitä vain äiskä alkaa iskemään lapsilisät säästöön, eiköhän saa hoitojen rahat kasaan muutamassa vuodessa.

Vierailija
166/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä esikoinen on poika ja kuopus tyttö. Tuntui silloin, että moni oli kuopuksesta aivan onnessaan, kun taas esikoisen kohdalla kaikki onni ja ilo meni sen piikkiin että ylipäätään ensimmäinen vauva syntyi sukuun pitkästä aikaa. 

Kun meille sitten oli tulossa vielä kolmas lapsi, sain kuulla kysymyksiä kuten "miksi vielä vauva, kun teillä on jo tyttö ja poika?" Ilmeisesti joillekin lapsen sukupuoli on todella niin tärkeä. Aivan yhtä typerä kommentti oli tosin sekin vanhan sukulaismiehen kommentti, että meillä on lapset syntyneet oikeassa järjestyksessä, kun ensin poika ja sitten tytöt. Voi hohhoijaa. 

Tuo tuntuu olevan vanhemmalle väelle todella pinttynyt ihanne. Meitä oli myös juuri tyttö ja poika, veljeni minua vanhempi. Muistan miten joskus lapsena isä tapasi pitkästä aikaa jonkun tutun, jonka kanssa kertaili missä asuvat, ovat töissä jne. Lapsiin päästyä totesivat miten velka yhteiskunnalle on täytetty kun on se tyttö ja poika. Muistan miten hämmentynyt olo minulle jäi siitä, että olinkin vain kuin joku velvollisuus joka oli pitänyt suorittaa. .

Vierailija
167/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaa? Ei se lapsi ole mikään nukke tai vanhemmat jatke, vaan ihan oma oikea todellinen persoonansa. Ei välttämättä yhtään sellainen kuin vanhempi olisi haavekuvissaan toivonut. 

Vierailija
168/398 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää! Säälin hänen lapsiaan, kun eivät riitä eivätkä kelpaa. Toivottavasti heidät otetaan huostaan ja annetaan oikeasti rakastaviin perheisiin.

Vierailija
169/398 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Mitäs väliä niillä lapsilla jotka jo ovat olemassa ja joutuvat kuuntelemaan äitinsä valitusta että miksi on väärät killuttimet jalkojen välissä. 

Vierailija
170/398 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen ihminen, hyvin epäkypsä, kuten ylipäänsä kaikki ihmiset, jotka odottavat ja toivovat lapsen olevan jotakin tietynlaista. Lapsi tulee tähän maailmaan juuri sellaisena kuin on tullakseen ja vanhemman tehtävä on rakastaa häntä sellaisena oli sukupuoli mikä tahansa. Prinsessojen ja prinssien odottajat heijastavat vain jotain omia täyttymättömiä tarpeita ja odottavat lapsen olevan omien mielikuvien ja toiveiden mukaisia. No news for you, se tyttö tai poika ei välttämättä ole ollenkaan sellainen kuin ajattelit.

Lapsen saanut ei ole lapseton ja piste. Tosiaan lähinnä lääketieteellinek termi sekundaarisesti lapseton. Mutta lapsettomuudesta kärsinyt ei välttämättä unohda lapsettomuuteen liittyvää kipua tai traumaa ja jos se on edelleen lapsen saamisen jälkeen niin suuri osa elämää että ihan identiteettiin tulee niin sitten kannattaa mennä terapiaan. Lapsettomuus on riski kiintymyssuhteen kannalta, koska vanhemman voi olla vaikea uskaltaa kiintyä lapseen ja vanhempi voi pelätä koko ajan menettävänsä lapsen. On parempi jos asiaa voisi käsitellä vaikka psykologin tai terapeutin kanssa niin että tapahtuisi siirtymä vanhemman identiteettiin joka on aikanaan kärsinyt lapsettomuudesta, mutta ei ole enää lapseton.

Vierailija
171/398 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuon suku tai mies pistä tuota haihattelua yhtään poikki? Lapset kärsii kun äiti väittää olevansa lapseton. 

Vierailija
172/398 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päävikainen yksilö

Vierailija
173/398 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni on hyvä ja menee nyt itseensä.

Vierailija
174/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
175/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku sit hankkii kolme lasta tuommoisen mielenterveystapauksen kanssa? Huh. 

Vierailija
176/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piuhat poikki noilta mielenterveys- ja päihdetapauksilta. Kaikki voittavat. 

Vierailija
177/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää mikään jaksa yllättää mitä ihmiset sanoo ja tekee. Narsisteja ja sekopäitä jokatoinen.

Vierailija
178/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteekohan nuo pojat ittensä arvokkaiksi ku niiden äiti ois mielummin halunnu et ne ois tyttöjä

Vierailija
179/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kolmen lapsen lapseton äiti voi toimia doulana, jos hän ei kestä kenenkään vauvauutisia?

Tuo ihminen on terapian tarpeessa. Hän elää jossain haavekuplassa. Varmasti myös pyörii somessa ja ahdistuu lisää muiden perheistä.

Vierailija
180/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hel**tin takia lapsettomuushoitoja tuetaan verorahoilla? Hölmöläisten hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän