Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"
Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.
Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.
https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…
Kommentit (398)
Lopetin käymästä kosmetologilla, joka oli niin kateellinen kolmen pojan äitinä siitä, että olin saanut tyttären. Puhui pitkät pätkät, kuinka ei ole mitään tyttöjen juttuja, kuten pukemista kauniiksi. En osannut lainkaan samaistua ja koin koko keskustelun todella epämukavana. Olimme yrittäneet mieheni kanssa raskautta pitkään ja lapsen sukupuoli oli meille täysin irrelevantti asia. Lisäksi oli jotenkin käsittämätöntä, että tyttölapsi nähdään jonakin prinsessana, vaikka hänen kuuluisi saada olla täysin vapaa mistään oletuksista ja ennakkoluuloista; ihan siinä missä poikalapsien. En ole käynyt kyseisessä paikassa enää tämän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikeasti :(
Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania.
Kyllä 35+ voi lapsia saada ilman miestä ja lapsettomuusklinikan avulla luovutetuilla siittiöillä. Lapsiahan saavat ihan perinteisellä menetelmällä vielä yli 40-vuotiaat naisetkin, useita vuosia sitten uutisoitiin 55-vuotiaasta suomalaisesta naisesta, joka sai vauvan, joka oli saanut alkunsa ihan perinteisellä tyylillä.
. Nämä kidnapattuina tunnetuksi tulleet Atte ja Leila Kalevahan saivat juuri toisen lapsensa lapsettomuushoidolla, ensimmäinen on 3-vuotias. Leila Kaleva on 46-vuotias, mies 3 vuotta nuorempi.
Suomessa yksinäisille naisille myönnetään lapsettomuushoitoja nykyään jo julkisellakin puolella. Suosittelen kuitenkin yksityiselle puolelle hakeutumista, sillä julkisella puolella ei kokemukseni mukaan ole minkäänlaista osaamista asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
No jossain voi lahjoittaa hänelle rahaa niin teen niin
Vauvoja liian vähän!
Vanhukset ei pärjää keskenään
Montako lapsettomuushoitoa olet hänelle valmis kustantamaan? Eikös Facebookissa voi järjestää tällaisia keräyksiä yksityishenkilöillekin. Entä sitten, jos lapsettomuushoidoilla on syntynyt jo yhteensä 7 veljestä, vieläkö pitäisi se tyttö saada ja maksatko vielä senkin? Kiinassahan sikiöistä tutkitaan sukupuoli alkuvaiheessa, ja tyttösikiöitä keskeytetään aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi kurjaa myös tulevalle tytölle jos ja kun syntyy, elää elämänsä tiedostaen ettei olisi edes olemassa jos kukaan isoveljistä oliskin ollut tyttö koska lapsen sukupuoli on kohtuuttoman tärkeä äidille.
nimim. kaksi vanhempaa veljeä
Lässun lässyn
Kasva ja kato mitä Ukrainassa tapahtuu
Ja kun Jemenissäkin soditaan, tai on sodittu jo vuodesta 2015. Meksikossa huumesodan uhreina kuoli viime vuonna yli 8000 ihmistä, Somalian sisällisodassa yli 3200.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikeasti :(
Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania.
No miksi et nyt pakasta munasoluja?
Ootko yrittänyt saada miestä?
Jostatko?
Käytkö miesten harrastuksissa?
Metsästys?
Golf?
Menetkö salille pytään miehiltä neuvoja?
Lainaatko naapurin söpöltä mieheltä sokeria?Ootko vaan kotona? Vielä voit pakastaa!!
Munasolujen pakastamista ei tehdä enää 35+ iässä.
Olen yrittänyt saada miehen, tinderit yms koluttu läpi.
Harrastan lähinnä asioita joissa suurin osa muistakin harrastajista naisia.
En harrasta metsästystä, se on täysin oman arvomaailmani vastaista kuten lihansyönti ylipäänsä.
Golf ei kiinnosta, eikä sitä harrastavat miehet myöskään.
Käyn salilla aktiivisesti, mutta minulla on pt joka tehnyt kunto-ohjelman enkä tarvitse muita neuvomaan.
Veikkaan että se naapurin söpön miehen puoliso ei olisi kovin iloinen jos alkaisin sinne lirkuttelemaan :D
Ootko tyhmä?
Et tarvii miehiä neuvomaan salilla?
Et edes yritä saada kontaktia
Miehen löytää jos päättää, kotoo se ei hae...
Juttua voi yrittää keksiä jos on joku mies joka voisi käydä... Esim. Naapuri tai töissä, samassa bussissa joka aamu? Mitä?
Siis mihin ihmeeseen joku nainen tarvitsee jtn keharia neuvomaan salilla? Kyllä naiset osaa käyttää laitteita ihan oikein, miehiltä sitä sekoilua näkee. Kirjoitustyylisi perusteella sinulla taitaa olla jokin kehitysvamma, ihan uskomattoman huonoa suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti täällä, myös tuolta ADHD lesbolta, että ei ikinä tiedä minkälainen persoona se lapsi on. Minä olen rämäpää poikatyttö, joka samaistuu tuohon ADHD lesbon kirjoitukseen. Haaveammattini oli sotilas tai rauhanturvaaja. Lempparilelu oli autorata tai nuolipyssy. Äiti hankki minulle muutaman nuken, mutta kun sottasin ne aina tussilla ja äidin laukusta napatuilla huulipunilla, en nukkeja enää yritetty antaa minulle. Actionfiguurit olivat kovempi menestys.
Isälle olin pettymys, koska olin tyttö, vaikka en millään ns. perinteisellä mittapuulla ollutkaan tyttömäinen. Silti olin isäni silmissä vain se sukupuoli, jota olen, ja siksi pettymys. Olisi pitänyt olla poika.
Kun veljeni syntyi, isän maailma kirkastui. Ai että! Nyt oli se poika, josta voi muokata itsensä minikopion! Ottaa sen isompana mukaan metsälle ja opettaa metsästyskoirien koulutusta sille, rassata autoja ja muita koneita sen kanssa, opettaa sille kaikkia miesten juttuja. Saunoa ja juoda olutta sitten aikuisina.
Harmi vaan, veljeni olikin vastakohta tästä kaikesta. Herkkä, hoivaava, enemmän feminiinisistä puolesta operoiva, luova. Ei metsästä, on allerginen kaikille eläimille, ei kiinnosta koneet eikä autot. Mieluiten maalaa, lukee, katsoo videoita ja elokuvia, ja työskentelee vanhustenpalvelussa mummoja ja pappoja auttamassa.
Olipa isälle sitten oikein tuplapettymys, me molemmat! Siitäs sai, mitäs ei kohdannut meitä yksilöinä vaan sukupuolensa stereotyyppien mallikappaleina. Minä olisin oikein mielelläni opetellut rassaamaan autoja ja lähtenyt metsälle ja kalastamaan, mutta ei voi kun tyttö.
Eikö lesbot voi pysyä naisina? Miksi pitää koneita rassata
Voittajan pyykätä yhdessä ja katsoa saippuaa
Kiinnostus koneisiin tai ihmisiin ei taida liittyä homouteen ja heterouteen
.
Miksi lesbon täytyy esittää miestä?
.
. Eikö pitänyt olla naisten kesken?Näin heteronaisena on pakko kysyä, miten koneiden rassaus liittyy sukupuoleen? Itse tykkään monesta miehiseksi liitetystä asiasta, esim. rakennustöistä, veljeni, joka metsästää, on myös innokas ompelija(tosin enimmäkseen kuosina on camo).
Juu, ei niitä koneita sukuelimillä rassata. Eikä koneilla ole sukupuolta, joten ei liity kiinnostus koneita kohtaan myöskään seksuaaliseen suuntautumiseen.
Oisko Sanni vl? Toivonut aina suurta perhettä (tyyliin 10 lasta) ja kolme tuntuu siksi vähäiseltä? Ja läheiset ympärillä lisääntyy ja tyttöjä syntyy jatkuvasti?
Saisi silti olla kiitollinen siitä mitä on saanut, ja pitää mölyt mahassaan, ei ole kiva poikiensa lukea myöhemmin noita juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Hän näytti nuorelta kuvassa, sanottiinko kuinka vanha hän on? Ei hoidot yksityisellä nyt NIIN paljon maksa, joten ei kun säästämään, jos aikaakin vielä on!
28-vuotias on
Ymmärrän, että tuollaisia ajatuksia voi ihmisellä olla oman pään sisällä. Mutta miksi niistä kertoo muille, saati sitten koko Suomen kansalle?
Tuo on erittäin loukkaavaa niitä poikalapsia kohtaan sekä myös esim. kaikkia niitä kohtaan, jotka eivät toiveistaan huolimatta ole onnistuneet saamaan ensimmäistäkään lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti
tunutta ajattelua. Kolme lasta on jo paljon, ja sitten vielä pakkomielle johonkin sukupuoleen. Pitääkö tehdä kymmenen ennenkuin sattuu oikein?Tiedän perheen jolle seitsemäs oli unelmien täyttymys
Hyvä. Suomi tarvitsee lapsia!
Se vain, että vanhemmistaan traumatisoituneet lapset ovat usein yliedustettuina mielenterveyspalvelujen piirissä ja täten ovat se kuluttava kansanosa, eit tuottava. Muutenkin mielestäni ikävä ajatus että lapsia pitäisi tehdä kansantalouden takia.
Ihan kaikkien ei kannata lisääntyä, vaikka kuinka olisi niistä veronmaksajista pulaa.
Tää yhteiskunta on aivan liian binäärinen ja sidottu sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten vaikeaa ja itsekeskeistä kaikesta pitää tehdä. Kokee sylinsä olevan yhä tyhjä. Ei suotta loukkaavaa niille jotka eivät saa ensimmäistäkään haluamaansa lasta.
Loukkaavaa niille kolmelle olemassa olevalle lapselle.
Ovatko hänen poikansa aineettomia ja näkymättömiä, vai miksei voi ottaa heitä syliin? Mietin myös miltä noista pojista mahtaa tuntua, jos joskus lukevat että äiti kutsui itseään lapsettomaksi vaikka hänellä oli heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti täällä, myös tuolta ADHD lesbolta, että ei ikinä tiedä minkälainen persoona se lapsi on. Minä olen rämäpää poikatyttö, joka samaistuu tuohon ADHD lesbon kirjoitukseen. Haaveammattini oli sotilas tai rauhanturvaaja. Lempparilelu oli autorata tai nuolipyssy. Äiti hankki minulle muutaman nuken, mutta kun sottasin ne aina tussilla ja äidin laukusta napatuilla huulipunilla, en nukkeja enää yritetty antaa minulle. Actionfiguurit olivat kovempi menestys.
Isälle olin pettymys, koska olin tyttö, vaikka en millään ns. perinteisellä mittapuulla ollutkaan tyttömäinen. Silti olin isäni silmissä vain se sukupuoli, jota olen, ja siksi pettymys. Olisi pitänyt olla poika.
Kun veljeni syntyi, isän maailma kirkastui. Ai että! Nyt oli se poika, josta voi muokata itsensä minikopion! Ottaa sen isompana mukaan metsälle ja opettaa metsästyskoirien koulutusta sille, rassata autoja ja muita koneita sen kanssa, opettaa sille kaikkia miesten juttuja. Saunoa ja juoda olutta sitten aikuisina.
Harmi vaan, veljeni olikin vastakohta tästä kaikesta. Herkkä, hoivaava, enemmän feminiinisistä puolesta operoiva, luova. Ei metsästä, on allerginen kaikille eläimille, ei kiinnosta koneet eikä autot. Mieluiten maalaa, lukee, katsoo videoita ja elokuvia, ja työskentelee vanhustenpalvelussa mummoja ja pappoja auttamassa.
Olipa isälle sitten oikein tuplapettymys, me molemmat! Siitäs sai, mitäs ei kohdannut meitä yksilöinä vaan sukupuolensa stereotyyppien mallikappaleina. Minä olisin oikein mielelläni opetellut rassaamaan autoja ja lähtenyt metsälle ja kalastamaan, mutta ei voi kun tyttö.
Eikö lesbot voi pysyä naisina? Miksi pitää koneita rassata
Voittajan pyykätä yhdessä ja katsoa saippuaa
Kiinnostus koneisiin tai ihmisiin ei taida liittyä homouteen ja heterouteen
.
Miksi lesbon täytyy esittää miestä?
.
. Eikö pitänyt olla naisten kesken?
Ihan näin ohiksena, kaikki, edes heterot eivät tunne oloaan mukavaksi näperrellen tekokynsiä ja juoruten viinilasi kourassa tyttöjen juttuja. Itse tykkään rakennella ja remontoida. En juurikaan käytä meikkiä ja minulla on lyhyehköt hiukset.
Tytär tekee kanssani korjaushommia kotona ja pihalla. Hänellä on myös nukkeja , mutta ne lojuvat jossain huoneen nurkassa ja kovassa käytössä on autorata, sohvalla hyppiminen ja kaikenlaiset monsterilelut.
Anoppini on myös ns. miehekäs nainen, hetero hänkin.
Emme kukaan esitä miehiä, me vaan satumme pitämään ennen miesten työksi luokitelluista asioista ja tekemisistä.
Onneksi nykyään suurin osa ihmisistä hyväksyy, että naisillakin voi olla muita mielenkiinnon kohteita kuin meikkaaminen ja prinsessajutut.
Lesboksi on kyllä minua monesti luultu :D
Tekee näköjään doulan töitä.
Purskahtaako tämä itkuun jos asiakas synnyttää tytön?
En halua et mun verorahoja tuhlataan tämmöiseen. Maksakoot itse hoidot.
Tässä jutussa kiteytyy "länsimaisen ihmisen ahdinko". Mikään, ei yhtään mikään riitä, vaan kaikkea pitää olla enemmän kuin tarpeeksi. Absurdia kutsua itseään lapsettomaksi kun on kolme lasta. Sanoisin, että vähän jopa huomionhakuisuutta, säälin kalastelua ja lisäksi naurettavaa.
Toisaalta löytyi tieto, että yksi kolmesta pojasta on erityislapsi.