Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"
Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.
Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.
https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mietin miltä noista jo olemassa olevista lapsista nää äidin kommentit tuntuu😭 kuvitelkaa et omat vanhemmat kriiseilis jotain lapsettomuuttaan niin kuin et muka olis olemassa ja riittäisi, täytyy saada lisää vaan ja jotain muuta. Eiköhän tuo tyyppi kyllästyis siihen seuraavaankin taas kohta ihan yhtä lailla.
Sä varmaan kerrot lapsillesi kaiken, moni muu tajua olla kuormittamatta lapsiaan.
Äiti kailottaa asiaa koko kansalle lehdessä, ihan kuin tuo ei jossain vaiheessa tulisi lastenkin tietoon vaikkei sitä suoraan heille sanoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten mietin miltä noista jo olemassa olevista lapsista nää äidin kommentit tuntuu😭 kuvitelkaa et omat vanhemmat kriiseilis jotain lapsettomuuttaan niin kuin et muka olis olemassa ja riittäisi, täytyy saada lisää vaan ja jotain muuta. Eiköhän tuo tyyppi kyllästyis siihen seuraavaankin taas kohta ihan yhtä lailla.
Sä varmaan kerrot lapsillesi kaiken, moni muu tajua olla kuormittamatta lapsiaan.
Äiti kailottaa asiaa koko kansalle lehdessä, ihan kuin tuo ei jossain vaiheessa tulisi lastenkin tietoon vaikkei sitä suoraan heille sanoisi.
Tuskin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni taitaa ihan pikkasen vaan olla pakkomielteinen ja mielenterveyden ongelmista kärsivä ...
Jos ei omalla kustannuksellaan ole varaa yrittää niin kauan, että saisi sen kinuamansa tytön, niin sitten vaan opettelee elämään niiden valmiiden ipanoiden kanssa ja on kiitollinen niistä.
Kaikilla kun ei ole asiat noinkaan hyvin sillä saralla kuin Sannilla.Lapseton tuo ämmä ei tosiaankaan ole.
Sillä on kersoja 3.Halveksuttava yksilö 🤮🤮🤮
Sinäpä oletkin oikein laatuyksilö 🤡
Enpä ole koskaan nostanut itseäni millekään jalustalle.
Enkä ulissut turhasta.Sinulla ilmeisesti epätoivoinen tarve puolustella Sannin kaltaisen sontaläjän ininöitä ...
Kenties olet itse samanlainen ... ? ...
Turhasta ja tyhjästä kitisevä mt -häiriöinen, jota aina pitäis olla ymmärtämässä, paijaamassa ja haijaamassa ...
Etpä. Just uliset toisen neljännen lapsen halusta 😅
Kuten alkuperäisessä viestissäni asian ilmaisin, jota sinä et ilmeisesti kyennyt lukutaidollasi ymmärtämään, Sanni on vapaa omalla kustannuksellaan hankkimaan vaikka liudan lisää, kunnes saa sen vinkumansa tyttölapsen.
Jos ei varaa, niin sitten tyytyy niihin, mitä on.Se ei ole ulinaa, vaikka sinä sen väen vängällä haluat niin tulkitakin.
Jostain kumman syystä ...Luepas oma kommenttisi uudelleen.
Sanni taitaa ihan pikkasen vaan olla pakkomielteinen ja mielenterveyden ongelmista kärsivä ...
Lapseton tuo ämmä ei tosiaankaan ole.
Sillä on kersoja 3.Halveksuttava yksilö
Jätit sitten sen yhden määrätyn kohdan siitä pois ...
Juuri sen, jossa mainitsin, että omalla kustannuksellaan voi ihan vapaasti yrittää, kunnes saa haluamansa tai sitten tyytyy siihen, mitä on ja on onnellinen niistä, sillä moni yrittää saada epätoivoisesti edes sen yhden, sukupuolesta virttä viis veisaten.Tarkoituksellako ?
Ja kyllä.
Pidän tuollaista vinku-Iitaa pakkomielteisenä sekä mielenterveysongelmaisena.
Sekä hyvin halveksuttavana.
Eikä ole lapsetonta 3 kersaa kainalossaan nähnytkään.Tottakai jätin tarkoituksella, koska se kohta ei ollut ulinaa. Kuvitteletko että voi sanoa mitä vain kunhan jossain välissä sanoo jotain vähän fiksumpaa? Ok, mäkin teen sit niin.
Olet kyllä harvinaisen idiootti.
Lapseton hän ei ole, lapsettomuudesta hän kärsii.
Hanki apua!
Sinulla tässä vaikuttaa olevan enemmän syytä kääntyä ammattiavun piiriin kuin minulla, mutta kiitos huolenpidostasi.
Minä voin sanoa ihan mitä haluan, aivan kuten sinäkin.
Pitäydyn edelleen mielipiteessäni tuosta ihmissaastasta.
Eikä taatusti kärsi mistään lapsettomuudestakaan, hänellähän on niitä jo 3.
Sinun mielipiteesi minusta tai mielipiteistäni ei kiinnosta enkä oleta sinun olevan pätkääkään kiinnostunut minusta tai mielipiteistäni.
Ai yhtäkkiä kommentin alulla ja lopulla olikin väliä? Ei muakaan kiinnosta sun ulinasi. Sua tuntuu kovasti nyt hiertävän se että et ollutkaan niin fiksu kuin oletit. Olen pahoillani.
Ovatko lapset oikeesti Hupu, Tupu ja Lupu vai onko somenimet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heru sympatiaa multa.
Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana ja lapsi täytti juuri 20v. Lisää lapsia olisi saanut tulla, mutta ei ole ollut oma valinta, että ei ole tullut. Nyt olen siis 43v. ja lapsi saa edelleen tulla jos tullakseen. Aika kuitenkin alkaa loppua kesken. Kyllä olen monet itkut itkenyt tämän vuoksi.
Tuttavapariskunta sai kaksi keskenmenoa ja hoidoilla sitten onnistunut raskaus. Lapsi odotettu ja toivottu. Lisää tuskin tulee koska tämä äiti mua vuoden nuorempi.
Niin? Mitä yrität sanoa? Että et jaa sympatiaa, koska hän on saanut hoidoin enemmän lapsia? Olet varmasti enpaattinen ja rakastava äiti, kumppani ja ystävä.
Voi hyvää päivää. Ei heru sympatiaa kolmen lapsen äidille hänen "tyhjästä sylistään". Olisi onnellinen kun on noin monta lasta.
Sä et tunne mua joten pidä pääsi kiinni.
Onneksi en, sen verran typerältä vaikutat. Ehkä lapsesi on joskus lapseton ja saat seurata vierestä mitä se tarkoittaa.
No Sanni EI ole lapseton, joten ihan turha märistä. Hänellä on kolme lasta. KOLME. Sä tässä typerä taidat olla jos kuvittelet tietäväsi musta jotakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heru sympatiaa multa.
Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana ja lapsi täytti juuri 20v. Lisää lapsia olisi saanut tulla, mutta ei ole ollut oma valinta, että ei ole tullut. Nyt olen siis 43v. ja lapsi saa edelleen tulla jos tullakseen. Aika kuitenkin alkaa loppua kesken. Kyllä olen monet itkut itkenyt tämän vuoksi.
Tuttavapariskunta sai kaksi keskenmenoa ja hoidoilla sitten onnistunut raskaus. Lapsi odotettu ja toivottu. Lisää tuskin tulee koska tämä äiti mua vuoden nuorempi.
Niin? Mitä yrität sanoa? Että et jaa sympatiaa, koska hän on saanut hoidoin enemmän lapsia? Olet varmasti enpaattinen ja rakastava äiti, kumppani ja ystävä.
Voi hyvää päivää. Ei heru sympatiaa kolmen lapsen äidille hänen "tyhjästä sylistään". Olisi onnellinen kun on noin monta lasta.
Sä et tunne mua joten pidä pääsi kiinni.
Onneksi en, sen verran typerältä vaikutat. Ehkä lapsesi on joskus lapseton ja saat seurata vierestä mitä se tarkoittaa.
No Sanni EI ole lapseton, joten ihan turha märistä. Hänellä on kolme lasta. KOLME. Sä tässä typerä taidat olla jos kuvittelet tietäväsi musta jotakin.
Ulosantisi kertoo kyllä todella paljon sinusta. Tuo lapseton-sana on apn, hänestä on koko ajan puhuttu lapsettomuudesta kärsivänä. Ja sitä hän on vaikka se kuinka harmittaisi. Lapseton on se, joka jääkin lapsettomaksi, lapsettomuudesta kärsivä saattaa lapsia saada useammankin.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei ole kärsinyt lapsettomuudesta, ei voi asiaa tajuta. Kyllä se lapsettomuuden kipuilu on ihan todellista vaikka lapsia saisikin myöhemmin tai lapsia olisi ennestään. Ihan jokainen saa hänen saappaisiinsa asettua ja kokeilla, jos haluaa.
Ihminen, jolla on lapsia, ei ole lapseton. Lapsettomana ottaisin tämän kolmen pojan äidin elämän koska tahansa, koska omaa lasta en koskaan saanut ja nyt on liian myöhäistä. En saanut kokea positiivista raskaustestiä, neuvolaa, raskauden ylä- ja alamäkiä, synnytystä. En saanut koskaan pientä vastasyntynyttä syliini, en saanut ostaa hänelle vaatteita ja tarvikkeita. En saanut kokea merkkipaaluja kuten ensimmäistä hymyä, sanoja, askeleita. En saanut kokea lapsen synttäreitä, ensimmäistä tarhapäivää, ensimmäistä koulupäivää.
Jutun nainen on saanut tai saa kokea kaiken tämän useita kertoja. Hän ei ole lapseton eikä koe lapsettomuuden kipua. Sen väittäminen on loukkaus meitä oikeasti lapsettomia kohtaan. Jutun nainen loukkaa meitä syvästi ja tarvitsee terapiaa voidakseen olla kiitollinen kolmesta lapsesta ja äitiydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei ole kärsinyt lapsettomuudesta, ei voi asiaa tajuta. Kyllä se lapsettomuuden kipuilu on ihan todellista vaikka lapsia saisikin myöhemmin tai lapsia olisi ennestään. Ihan jokainen saa hänen saappaisiinsa asettua ja kokeilla, jos haluaa.
Ihminen, jolla on lapsia, ei ole lapseton. Lapsettomana ottaisin tämän kolmen pojan äidin elämän koska tahansa, koska omaa lasta en koskaan saanut ja nyt on liian myöhäistä. En saanut kokea positiivista raskaustestiä, neuvolaa, raskauden ylä- ja alamäkiä, synnytystä. En saanut koskaan pientä vastasyntynyttä syliini, en saanut ostaa hänelle vaatteita ja tarvikkeita. En saanut kokea merkkipaaluja kuten ensimmäistä hymyä, sanoja, askeleita. En saanut kokea lapsen synttäreitä, ensimmäistä tarhapäivää, ensimmäistä koulupäivää.
Jutun nainen on saanut tai saa kokea kaiken tämän useita kertoja. Hän ei ole lapseton eikä koe lapsettomuuden kipua. Sen väittäminen on loukkaus meitä oikeasti lapsettomia kohtaan. Jutun nainen loukkaa meitä syvästi ja tarvitsee terapiaa voidakseen olla kiitollinen kolmesta lapsesta ja äitiydestään.
Olet niin oikeassa. Menis tämä nainen selvittämään omaa päätään terapiaan niin ehkä hänelle valkenisi minkä lahjan ja rikkauden on jo saanut vaalittavakaeen näiden kolmen pienen pojan muodossa. Tämä ihminen ei vissiin tajua kuinka siunattu hän jo on ennen kuin menettämällä sen? Kova on koulu jos ainostaan menetysten kautta oppii arvostamaan sitä minkä menettää.. Elämähän on arvaamatonta.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Kun kolmen lapsen äiti kutsuu itseään lapsettomaksi, parkuu tyhjää syliä ja vaatii yhteiskuntaa rahoittamaan vielä neljännen ipanan kun oma keho ei onnistu, se on kuin Nalle Wahlroos itkeskelisi olevansa köyhä ja vaatisi almuja yhteiskunnalta.
Jos ja kun luet tämän, sinä kolmen lapsen lapseton äiti, häpeä jos osaat. Hyi!
Eikö Wahlroos ole ~ suurin maataloustukien saaja Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Ovatko lapset oikeesti Hupu, Tupu ja Lupu vai onko somenimet?
Mietin ihan samaa.. Oisko neljäs sitten Iines tai Leenu jos tulis se kaivattu tyttö?
Ihmetyttää ja surettaa nää, joille on pakkomielle saada se "tietyn sukupuolen" edustaja lapsekseen.
Monilla ihmisillä on myös valitettava oletus, että KAIKKI joilla on esim 2 vanhinta lasta tyttöä ja nuorin, kolmas lapsi poika, ovat tehneet sen kolmannen vain, koska on pakko saada poika!?
Meillä siis on 7v ja 5v tytöt, sekä 1,5-vuotiaat kaksoset, tyttö ja poika. Kyllä ollaan saatu paaaljon kommentteja, kuinka "olette varmasti helpottuneita, että kaksosista edes toinen oli poika" !!
Ilmeisesti oletus on, että kaksi lasta on normi, kolmatta lasta aletaan yrittää vain, jos "sukupuolikiintiö" ei ole täynnä?
Voi elämä. Kolmesta lapsesta unelmoitiin, kun alettiin perhettä perustaa. Ihan sama vaikka kaikki kolme olisi samaa sukupuolta, ei väliä meille. Kaikki eivät voi lapsia saada, joten yksikin terve lapsi oli meille jo lottovoitto. Kaikista näistä neljästä ollaan yhtä kiitollisia, kaikkia kohdellaan yksilöinä.
N38
Oliko pienet ikäerot lapsilla? Miettisi sitä että kohta on monta teiniä talossa samaan aikaan eikä kuitenkaan riitä hermot ja rahat.
Erittäin moni haluaisi enemmän lapsia kuin saa, myös minä. Osa saisi kyllä hedelmällisyyden puolesta mutta resurssit tai järki muuten tulee vastaan. Kaverin äiti sanoi että lähes kaikilla naisilla jää tyhjän sylin tunne, se yksi lapsi lisää jota ei koskaan saanut.
Osaako hän edes kasvattaa lapsistaan kunnon veronmaksajia? Yhteiskunta ei toivottavasti maksa tulevien tuillaeläjien hedelmöityksestä.
Anteeksi vaan epäystävällinen kommentti mutta näin se on. Joku kitisi että juopotkin saa tehdä 12 lasta - juu mutta onko se jonkun mielestä hyvä? Heitä kyllä joka ikisen synnytyksen jälkeen yritetään saada ottamaan vähintään ehkäisykapselia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisiko olla paljoa itsekkäämpi verorahoilla elävä loinen
Eikös hän töissä käy. Toisin kuin varmaan suurin osa täällä määkyjistä.
Miksi ei ole sitten varaa maksaa itse yksityisellä hoitojaan, jos 3 ei riitä?
Missä kohtaa hän niin sanoi? Jos sun autojen hankinta olisi rajattu kahteen, etkö saisi kyseenalaistaa asiaa? Toinen haluaa lapsen ja tietää että sen saadakseen hän joutuu maksamaan siitä suuria summia, kai se nyt ottaa vähän päähän.
Harvoin yhteiskunta maksaa ihmisten autoja. Varmaan ottaa päähän, mutta se on voi voi. Sitten vaan kättä taskuun ja maksamaan itse, jos haluaa vielä lisää.
Hänhän sanoi vain että harmittaa. Saa harmittaa. Tän ettei maksaisi itse, keksit päässäsi.
Ei tarvitsisi silti 3 lapsen äitinä valittaa lapsettomuudesta. Lapseton hän ei ole.
Tottakai hän saa kertoa tunteistaan mitä lapsettomuus on hänelle aiheuttanut ja aiheuttaa. Haloo nyt. Mitä muuta sä haluat rajata? Mistä muusta henkisesti raskaasta sä et salli puhuttavan?
Ihminen, joka pelkää tunteitaan ja ajatuksiaan, haluaa rajata ne muiltakin. Nämä kommentit on juuri niitä miksi äidit eivät uskalla sanoa mitään ikävää mistään ja sit ne päätyy tilastoihin rekan keulasta tai tukehduttamisesta. Sit nää on ylpeitä itsestään, kun pääsin sanomaan.
Meinaatko että joku menee rekan keulaan siksi että on vain 3 lasta vaikka oikeasti haluaisi 5?
Yosiaan jumma jos eivät mene yksityiselle kerran jo kahdesti hoidot todistetusti toimineet, joten riski, että menisi vain rahaa hukkaan on aika mitätön.
Halusin aina lapsia, mutta jäin lapsettomaksi. Sannin idiotismi pistää vihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Pidän melko sairaana ajatusmaailmana sitä, että oman lapsen sukupuolella on noin paljon merkitystä.
Jos sukupuoli on kaikista tärkein asia, niin ainoa oikea vaihtoehto on adoptio. Silloin voit sanoa, että vain tyttö kelpaa.
Aivan sama asia kun jotkut itkevät sekundäärista lapsettomuutta. Tää on sitten kai jo kvadraatista lapsettomuutta. Voi kyynel.
niinpä... jotkut inisevät turhasta...jos ei rahaa hankkia lasta, niin sitten ei ole varaa myöskään kasvattaa lasta.