Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: äiti ei pysty maksamaan palkastaan sähkölaskuja

Kyllästynyt
08.10.2022 |

Iltalehdessä oli jonkun perheen äidin itkuvirsi, ettei suoriudu sähkölaskuistaan lastenhoitajan palkoilla. Asuu omakotitalossa.

Miksi ihmiset eivät suhteuta omia tulojaan kulutukseensa? Lähtökohtaisesti jo ennen energiakriisiä tämä tyyppi on asunut varmaan liian kalliisti tuloihinsa nähden. Olen jokseenkin kyllästynyt, että nämä hoitajat valittavat miten eivät palkallaan pärjää, vaikka kyse on oikeasti siitä, että talousosaaminen on olematonta. Olen itse parempi tuloinen, enkä todella omalla tulotasolla alkaisi ostamaan omakotitaloa.

Kommentit (709)

Vierailija
601/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009113227.html

Miehet toimii ja naiset uhriutuu.

Niin, toimarilla on aivan eri resurssit rakentaa sähköjärjestelmä kotiinsa kuin pienipalkkaisella yh:lla.

Sitten asumismuoto on väärä. Esim kun menee lämpöpumppu se on noin paneelien hintainen.

Tässä nykyisessä tilanteessa todella harvan on mahdollista suhteuttaa menonsa tuloihinsa, mutta tyhmimmät ei sitä tajua.

Meitä asuu vuokrakolmiossa 4 henkeä ja toisella vakituinen työ ja toisella määräaikainen. Ei voi ostaa omakotitaloa, kun yhden vanhemman palkka ei riitä ja toisella ei ole vakituista työpaikkaa.

Mihin hittoon perikunnat meinaa noita sähkölämmitteisiä asuntoja ensi talvena myydä, meitä työikäisiä on vähemmän.

Moni ei taida saada perinnöksi käytännössä mitään, kun ei noita asuntoja saa muutettua rahaksi ja aika monella on jo oma.

Vierailija
602/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Niin, toimarilla on aivan eri resurssit rakentaa sähköjärjestelmä kotiinsa kuin pienipalkkaisella yh:lla.

Sitten asumismuoto on väärä. Esim kun menee lämpöpumppu se on noin paneelien hintainen.

Tässä nykyisessä tilanteessa todella harvan on mahdollista suhteuttaa menonsa tuloihinsa, mutta tyhmimmät ei sitä tajua.

Meitä asuu vuokrakolmiossa 4 henkeä ja toisella vakituinen työ ja toisella määräaikainen. Ei voi ostaa omakotitaloa, kun yhden vanhemman palkka ei riitä ja toisella ei ole vakituista työpaikkaa.

Mihin hittoon perikunnat meinaa noita sähkölämmitteisiä asuntoja ensi talvena myydä, meitä työikäisiä on vähemmän.

Moni ei taida saada perinnöksi käytännössä mitään, kun ei noita asuntoja saa muutettua rahaksi ja aika monella on jo oma.

Noin 5000 ihmistä kuolee kuukaudessa, suurin osa eläkeläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Eli moni saa perinnöksi sähkölämmitteisen asunnon ensi talvena, perintöasuntoon ei saa sähkötukea ellei itse muuta siihen, 2 asuntoon ei saa.

Vierailija
604/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Tässä nykyisessä tilanteessa? Kautta aikojen tilanne on ollut se, että toimarilla on aivan eri resurssit kuin pienipalkkaisella yh:lla.

Vierailija
605/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Eli moni saa perinnöksi sähkölämmitteisen asunnon ensi talvena, perintöasuntoon ei saa sähkötukea ellei itse muuta siihen, 2 asuntoon ei saa.

Vuokra-asunto sivustolle on tullut paljon noita sähkölämmitteisiä omakotitaloja, siellä ne on, ei niitä kukaan vuokraa. Voi omistaja parat.

Vierailija
606/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Tässä nykyisessä tilanteessa? Kautta aikojen tilanne on ollut se, että toimarilla on aivan eri resurssit kuin pienipalkkaisella yh:lla.

Pienipalkkainen yh on pärjännyt tähän syksyyn asti, joten turha irviä. Minä keskiluokkainen olen pärjännyt sinkkuna 20 vuotta hyvin, nyt ei ole kiva syödä vararahastoa sähköön, kun päällä toinenkin akuutti kriisi, joka syö säästöt. Saa nähdä pärjääkö itsekään, vaikka aina olen elänyt taloudellisesti vastuullisesti.

Vierailija
607/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja asun lapseni kanssa kerrostalokolmiossa, kyseessä omistusasunto. Minulla ei olisi varaa omakotitaloasumiseen. Olen itsekin sopeuttanut elämässä asumista siihen mihin on varaa. Ihmettelen näitä vinkujia Suomessa riittää, valtion tehtävä maksaa heidän valitsemansa asumismuoto, ei kuitenkaan itse tehdä asialle mitään. Omituinen valtio nimeltä Suomi kommarilandia.

Tietyssä mielessä olen samaa mieltä kanssasi. Jo pitkään on olut nähtävissä Suomessa, että omakotitalot eivät ole kaikkien kansaosien ulottuvilla, vaikka se suomalainen haluttu asumismuoto onkin.

Toisaalta on vaikea luopua saavutetusta asiasta eli kun asuu okt:ssa niin siitä pois muuttaminen on iso asia. Jos itse eroaisin puolisostani, niin kyllä haluaisin pitää okt:n kunnes lapset muuttavat kotoa.

Ja nyt sähkölämmitteistä okt:ta on turha myydä. Ja harvapa ymmärsi sodan alettua alkuvuonna sodan kerrannaisvaikutukset ja alkoi myymään sähkölämmitteistä asuntoa heti tuolloin.

Vierailija
608/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on äitylin taksa? Voisin vetäistä takaapäin ja helpottaa sähkölaskutuskaa.

Kakkosella tienaa enemmän.

Eiköhän satasella irtoa.

Vierailija
609/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Me meinataan muuttaa vuokrakaksioon, kun lapset muuttaa pois kotoa. Kaksioiden vuokra 400 - 500 euroa, uudet pinnat.

Vierailija
610/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten ero.

Me meinataan muuttaa vuokrakaksioon, kun lapset muuttaa pois kotoa. Kaksioiden vuokra 400 - 500 euroa, uudet pinnat.

Jos puolisolle sattuu jotain niin saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
611/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo lehtien sivuilla itkeminen mitään auttaa. On muitakin pienituloisia, joilla tekee tiukkaa maksaa sähköstä satoja ja tuhansia euroja.

Vierailija
612/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo lehtien sivuilla itkeminen mitään auttaa. On muitakin pienituloisia, joilla tekee tiukkaa maksaa sähköstä satoja ja tuhansia euroja.

Mun mielestä on tärkeää, että siitä puhutaan. Hän antoi kasvot yhdelle kymmenidtä tai sadoista tuhansista.

Vierailija
613/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Tuo artikkelin henkilö sanoi, että he käyvät juosten haaleassa suihkussa. Eihän siinä pysty mitenkään peseytymään, jos vain vilahtaa suihkun alla. Olisiko naisen työpaikalla suihkua, jossa hän voisi peseytyä? Ja ainakin lapset voivat koulussa käydä suihkussa liikuntatuntien jälkeen?

On myös vaarallista juoksennella pesuhuoneessa kun lattia on märkä. Siitä voi seurata isoja sairaalamaksuja tai työkyvyttömyyttä

Vierailija
614/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmetyttää nämä Lissut joilla liuta lapsia alle 30v, kumppani vaihtuu kahden kuukauden välein ja jostain saadaan asuntolainaa. Vanhempien olisi pitäny opettaa näille 2000 - 90- luvulla syntyneille jotain elämisen perusteita.

Vierailija
615/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on tärkeää, että siitä puhutaan. Hän antoi kasvot yhdelle kymmenidtä tai sadoista tuhansista.

Ai tyhmille?

Vierailija
616/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderiin vaan kuvaa ja uutta ukkoa putkeen, Lissut nousee aina.

Vierailija
617/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja ja asun lapseni kanssa kerrostalokolmiossa, kyseessä omistusasunto. Minulla ei olisi varaa omakotitaloasumiseen. Olen itsekin sopeuttanut elämässä asumista siihen mihin on varaa. Ihmettelen näitä vinkujia Suomessa riittää, valtion tehtävä maksaa heidän valitsemansa asumismuoto, ei kuitenkaan itse tehdä asialle mitään. Omituinen valtio nimeltä Suomi kommarilandia.

Kaikissa asumismuodoissa on kaiken hintaisia asumisvaihtoehtoja. Ainoastaan lähinnä Helsingissä ja muutamassa muussa kaupungissa, aivan ydinalueilla ollaan täysin keinotekoisen niukkuuden pilaamissa hinnoissa.

Tunnen useita esim Kouvolasta, ketkä asuvat näissä 20.000-50.000 € omakotitaloissa, 2500 m2:n tonteilla. Ja ahkerasti tekevät polttopuunsa ja lämmittävät puuhellansa. Sähköä kuluu pienet määrät, kun laitteet on kytkimien takana.

Ja turha väittää, että tuo olisi mikään elitistinen asuintyyli. Vaan käytännöllisesti järkevä.

Sensijaan on ylellisyyttä, olla keskuslämmitetyssä kerrostalossa ja nauttia lämmöstä.

Eikös puulämmitystä olla kokonaan kieltämässä? Siitä tulee haitallisia hiukkasia ilmaan. Hengitysvaikeuksia jne.

Ei olla kieltämässä. Ei tule kun tulisija kunnossa ja puu kuivaa(palaa oikein eli kunnolla) eli ei nokea. 50 vuotta vanhoista avotakoista tulee.

Vierailija
618/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja. Olemme miehen kanssa hyvätuloisia mutta asumme silti kerrostalo kolmiossa kahden lapsen kanssa. Ihmisten on otettava vastuuta itsestään, ei voi odottaa muiden sponsoroivan omaa elämää.

Ei omakotitalossa asuminen ole mitenkään ihmisoikeus. Jos rahat eivät riitä, pitää vähentää kulutusta ja etsiä edullisempi asumisratkaisu. Kaikki menot pitää käydä läpi.

Minua ärsyttää ihmiset jotka automaattisesti olettavat ja jopa valittavat siitä että muut ihmiset eivät tue heitä tarpeeksi.

Vierailija
619/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta persut väänsi asian, että puunpoltto kiellettäisiin. Tosiasiassa vain huonot kiukaat yms tulisijat pitäisi tehdä tehtailla ns. myrkyttömästi.

Myrkyttäähän huonoilla tulisijoilla myös omaa sisäilmaansa.

Vierailija
620/709 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma sukulainen on yh jonka ei kannata ottaa työtä vastaan. Asuu mukavasti rivitaloasunnossa ja ajaa hyvällä autolla. Rahaa jää jopa matkusteluun.