Te 50-60-vuotiaat, onko teillä asuntovelkaa enää?
Jos on, niin paljonko? Jos ei, minkä ikäisinä saitte maksettua pois? Ja ei kiinnosta miljonääriperijöiden ja pappa betalar kehuskelut. Ihan tavalliset ihmiset vain.
Kommentit (66)
Ei ole. Alle nelikymppisenä saatiin velat pois. Kiitos miehen urakehityksen.
Asunto velkaa 160k€
Omaisuutta asunnon lisäkski 700k€
Velka bullet laina joka tulee maksuun kun olen 67
marginaali 0.25%
Lainan korko 2-3%'
sijoitusten tuotto 5-10%
En maksa asuntolainaa vielläkään siis pois
Otin lainan asuntoon kun olin 38.nyt on kokonaan maksettu. Ja olen 40. Ok talo maksoi 30k varsinais-suomessa.
Ei ole koskaan ollutkaan. Ostin käteisellä, kun sain perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asuntovelaton tuskin kannattaa olla ikinä. N51
Riippuu varmaan elämäntilanteesta. Kun olin työtön, niin olin ihan tyytyväinen, ettei tarvinnut yrittää maksaa velkoja työttömyysrahoista. Palkansaajalla hieman eri asia.
olisiko n. 90000 euroa velkaa jäljellä, yksin sitä makselen ja on maksettu pois 67 vuotiaana.
Itse velaton, mutta osakkeeseen liittyy taloyhtiön remonttilainaa n. 10 000 €.
N48
On, n. 60 000. Kai tuon maksuun joku 10 vuotta menee.
t. 52v
Vierailija kirjoitti:
48 vuotiaana talo maksettu, mutta sitten tuli ero. Lunastin talon mieheltä ja myin 2 vuotta myöhemmin pois (voitolla).
Nyt asun uuden miesystävän asunnossa ja omat talorahat sijoituksissa.
Aika veivauksen teit ja nyt uuden uhrin siivellä asustelet.
Jäljellä n. 210 000€ olen melkein 60 kun maksettu pois..
Lainaa vielä 215 000€, talon arvo n. 800 00€.
N55
Naisia on sitte mukava kuunnella.
Mies54v
Hyvä tilanne monilla. Itse 47v, velkaa kahdelle 120 000. Otettiin eka asuntolaina 9v sitten. Menee 60 ikävuoden kieppeille että ollaan velattomia, ellei myydä pois asuntoa ennen sitä.
Miehellä jonkun verran, aikoo maksaa nyt kaikki pois 59v, tosin osti talon vasta 40+ palattuaan Suomeen.
Täytetään kohta 52.Lainaa jäljellä n.20000 enää.Just maksettu:)
Kesämökki, kerrostalo kaksio ja omakotitalo mm. Nämä olen juonut.
Mutta velkaa ei jäänyt.
Olen 47v eikä ole ollut enää vuosiin yhtään velkaa. Oikeastaan en olisi ikinä tarvinnut, mutta ansaitsin ottamalla asp-lainan ja sain sen monen tonnin avustuksen sen päälle. Tienasin muutaman tonnin ottamalla pienen asuntolainan.
Joo ja ei. Koti oli maksettu palkkatyöstä saaduilla rahoilla miehen kanssa yhdessä 47v.
Kakkosasunnosta on velkaa vähän ja sijoituskämpästä 40 000. Kummassakin myös perintörahoja kiinni. Tuolle 40 tonnille on vielä 22 vuotta maksuaikaa jäljellä, mutta maksan varmaan 5 vuodessa tai jotain.
Sama meillä ja itse rakennettu talo omalla tontilla kalliilta alueelta. Velkojen maksun jälkeen säästöön laitettu niin ettei heti ole ulosotto mies oven takana ja remontteihin pitää olla säästössä kun kerrostalossa asuessa ei tarvitse mitään säästöjä vaan voi tuhlata kaikki mitä tulee ja olla tuulenhuuhtoma persuus.
Tämmöisessä ei voi elää ilman hätävara säästöjä. Vinkkinä vaan niille jotka muuttavat omakotitaloon ja ovat heti pulassa kun tilanteet voivat muuttua nopeastikkin kuten nyt sähkön ja ruuan hinnan nousut.